منو اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم - تلفن : 35548081 - 031
دکتر ندا قهرمان نژاد - دکتری روانشناسی، سکس تراپیست
کلیتوریس چیست و نحوه تحریک کلیتوریس در زنان چگونه است

کلیتوریس یکی از قسمت های ناحیه شرمگاهی می باشد که متشکل از هزاران رشته عصبی می باشد و به عنوان مهم ترین عضو زنانه و منبع لذت جنسی شناخته می شود.

چگونه برای جلسه سکس تراپی آماده شویم

سکس‌ تراپیست می تواند به زوج هایی که دچار اختلال جنسی هستند کمک کند تا زندگی زناشویی لذت ‌بخش ‌تری را تجربه کنند.

علل دیر ارضا شدن زنان چیست؟

خود تحریکی یکی از علل دیر انزالی در زنان است

سندرم ماه عسل چه عارضه ای است و چگونه درمان میشود؟

سندروم ماه عسل، نوعی از عفونت های دستگاه ادراری است که در نتیجه تحریک در طی آمیزشهای مکرر جنسی رخ می دهد.

رابطه جنسی سالمندان و نحوه تقویت آن

با افزایش سن، برخی از مشکلات بروز پیدا می کنند که می توانند سلامت جنسی مردان و زنان را تحت تاثیر خود قرار دهند. مشکلات مذکور غیرقابل تحمل نیست و با را

تفاوت زن و مرد در برخورد با روابط جنسی

زنان برای برقراری رابطه‌ی جنسی نیاز به برقراری رابطه‌ی عاطفی دارند و مردان برای برقراری رابطه‌ی عاطفی ، نیاز به رابطه‌ی جنسی دارند ما فکر می ‌کنیم این عبارت که «مردان پیش‌ نیاز های کم تری نسبت به زنان دارند» بهتر با داده ‌ها منطبق است.

تحقیق راجع به تاثیر اولین تجربه ی رابطه ی جنسی در میل جنسی زنان

یک مطالعه ی جدید گزارش می دهد که اولین تجربه ی جنسی یک زن بر میل جنسی او در مراحل بعدی زندگی تاثیر می گذارد. با این حال در مردان ، اولین تجربه ی جنسی تاثیر کمی بر میل جنسی در آینده خواهد داشت

کوری جنسی چیست و چه عوارضی دارد؟

کوری جنسی یعنی کسی را می بینید و خیلی خیلی از او خوشتان می آید. سپس جاذبه جنسی را با تفاهم و عشق واقعی اشتباه می گیرید. گویی جاذبه جنسی نسبت به این فرد چشم شما را به روی دیگر حقایق او کور می کند . اما در حقیقت شما فقط رابطه جنسی از او می خواهید.

تاثیر افسردگی بر رابطه جنسی

تاثیر افسردگی بر رابطه ی جنسی می تواند زندگی زوجین را تحت تاثیر قرار دهد. به طور کلی، افسردگی بر همه ی جنبه های زندگی شما از جمبه رابطه ی جنسی تاثیر می گذارد. اعتماد به نفس پایین، احساس نا امیدی و خستگی جسمی می تواند میل جنسی شما را کاهش دهد.

علت دخول دردناک چیست و ایا درمان پذیر است؟

برخی خانم ها در هنگام رابطه جنسی و دخول دچار درد غیر طبیعی می شوند و به علت دردناک بودن سکس قادر به برقراری رابطه زناشویی با همسر خود نیستند. به درد حین نزدیکی ، دیس پارونی گفته می شود. در ادامه این بخش به درمان دخول دردناک پرداخته ایم.

سندرم استکهلم در روابط زناشویی

سندرم استکهلم یک عارضه یا بیماری روانی است. شاید پیش آمده است که در زندگی خود یا اطرافیانتان افرادی را مشاهده نمایید که هرچند از طرف فردی مورد آزار و اذیت و شکنجه قرار می‌ گیرد اما با این وجود وی این فرد را دوست دارد.

دون ژوان به چه مردی گفته می شود؟

دون ژوانیسم نوعی از اختلالات شخصیت و اصطلاحی است اصطلاح دون ژوانیسم در ادبیات روانشناسی به مردی اطلاق می ‌شود که مایل به برقراری رابطه با زنان متعدد می‌ باشد. در این بخش به طور کامل به اختلال شخصیت دون ژوانیسم پرداخته ایم.

درباره اختلال رابطه جنسی دیسپارونی چه می دانید؟

دیسپارونی به معنای اختلال رابطه جنسی دردناک به صورت مزمن و مکرر است. دلایلی که می توانند باعث دیسپارونی و یک رابطه جنسی دردناک شوند که درادامه این بخش به آن پرداخته ایم.

ترویلیسم یا نفر سوم یک رابطه جنسی بودن

ترویلیسم یا کاکولدینگ نوعی اختلال جنسی است که مرد تمایل دارد که پارتنرش را در حال رابطه جنسی با شخص دیگری ببیند. بدون این که خودش در این رابطه باشد و یا حتی آن دو نفر اطلاعی از این ماجرا داشته باشند.

علت ارگاسم دردناک یا دیس ارگاسم در زنان چیست؟

ارگاسم دردناک یا دیس ارگاسمی به معنی این است که در زمان ارگاسم یا بعد از آن احساس درد دارید. در واقع همان درد و گرفتگی زیر شکم، رحم و واژن بعد از ارگاسم است. درد و گرفتگی ای که این زنان بعد از ارگاسم تجربه می کنند شباهت زیادی به درد پریود دارد. در این بخش به بررسی علل ارگاسم دردناک در زنان پرداختیم.

ازدواج بی وصال چیست و چه عللی دارد؟

یکی از مسائل مهم در بین زوجین، رابطه ی زناشویی است که اختلال در آن موجب مشکلات بسیاری می شود. یکی از مشکلات، در عامیانه به ازدواج بی وصال معروف است. در این مشکل زن و مرد پس از ازدواج ، نمی توانند رابطه جنسی کاملی داشته باشند. در این بخش به عدم برقراری رابطه جنسی بعد از ازدواج پرداخته ایم.

همه چیز درباره ی اروتوفوبیا یا ترس از رابطه ی جنسی

ترس از رابطه ی جنسی، هراسی بسیار شدید تر از آن است که چیزی را دوست نداشته باشید. این یک ترس یا وحشت شدید است که با واقعیت تناسب ندارد. در این ترس در مورد رابطه جنسی احساس خطر اغراق آمیزی خواهید داشت. این احساس ترس غیر واقعی اگر بیش از ۶ ماه طول بکشد، هراس محسوب می شود.

افزایش کیفیت رابطه ی جنسی با استفاده از مهارت عشق بازی

عشق بازی یا به عبارتی معاشقه با همسر یکی از موثر ترین راه‌ های ایجاد گرمی و لذت در روابط زناشویی است. عشق بازی مقدمه یک رابطه جنسی خوب محسوب می ‌شود. علت اصلی اکثر مشکلات جنسی که زوجین از آن شکایت دارند، نداشتن معاشقه و یا کافی نبودن رابطه پیش از دخول است

اطلاعاتی درباره اختلال جنسی پارافیلیا

پارافیلیا رفتارهای جنسی غیر طبیعی هستند که با تخیلات و تمایلات جنسی شدید مشخص می شوند که مدام عود می کنند. تمایلات و رفتارها ممکن است شامل اشیاء، فعالیت ها یا موقعیت های غیرعادی باشد که معمولا توسط دیگران تحریک کننده جنسی تلقی نمی شوند.

اختلال ارگاسم یا آنورگاسمی در زنان چیست؟

آنورگاسمی یکی از شایع ترین مشکلات جنسی در زنان است و تعداد قابل توجهی از زنان به آن مبتلا هستند. آنورگاسمی به شرایطی گفته می شود که در آن زن پس از تحریک جنسی کافی، در رسیدن به ارگاسم ناتوان می ماند.

سادیسم جنسی چیست؟

سادیسم جنسی به زبان ساده نوعی اختلال روانی است که طی آن فرد تمایل شدید به آزار، اذیت، تحقیر، شکنجه و رساندن درد به ویژه درد فیزیکی به افراد دیگر دارد. این اختلال در روابط جنسی بیشترین نمود را دارد به این شکل که فرد دارای سادیسم دائماً سعی می کند به طرف مقابل سلطه و غلبه کامل داشته باشد.

انحراف جنسی ترانسوستیک یا مبدل پوشی چیست؟

ختلال ترانسوستیک به شرایطی گفته می‌ شود که در آن برانگیختگی جنسی مداوم (حداقل 6 ماه)، مکرر و شدید ناشی از پوشیدن لباس‌ های مرتبط با جنس مخالف وجود داشته باشد که توسط خیال‌ پردازی‌ ها، اصرارها یا رفتارها مشهود است.

انحرافات جنسی چیست؟

هر عمل جنسی که توسط یک جامعه یا فرهنگ به عنوان وسیله ای غیرعادی برای رسیدن به ارگاسم یا برانگیختگی جنسی تلقی می شود انحراف جنسی نامیده می شود. البته انحراف جنسی اصطلاح قدیمی تری است که امروزه کمتر مورد استفاده قرار می‌ گیرد و عمدتاً در زمینه روانپزشکی اصطلاح پارافیلیا جایگزین شده است.

خدمات کلینیک سکس تراپی دکتر صالحی در اصفهان

سکس تراپی نوعی مشاوره ی روانی و مکالمه محور است به این معنی که افراد در هنگام مراجعه مشکلات خود را بیان می کنند و سکس تراپیست ها راهکارهای موجود را بصورت تغییر سبک زندگی و راهکارهای روانشناختی بیان می کنند.

انواع اختلالات جنسی

اختلالات جنسی مشکلی رایج در بین زنان و مردان است که در اثر مشکلات فیزیکی مانند بیماری قلبی، عدم تعادل هورمونی یا مشکلات فیزیولوژیک دیگر ایجاد می شود. استرس، افسردگی و اثرات پس از تروما می توانند منجر به اختلال جنسی شوند.

مازوخیسم جنسی چیست و چه علائمی دارد؟

هیچ نظریه پذیرفته شده جهانی برای توضیح ریشه مازوخیسم جنسی وجود ندارد، با این حال، چندین ایده ارائه شده است. یک نظریه نشان می‌ دهد که این تمایلات زمانی ایجاد می‌ شود که فرد دارای خیال‌ پردازی‌ های جنسی نامناسب باشد، و با سرکوب شدن قوی‌ تر‌شوند.

اختلال بیش فعالی جنسی چیست؟

بیش فعالی جنسی به این معناست که میل جنسی به طور غیرعادی بالا باشد. تحریک جنسی باعث ترشح اندورفین شده و انتقال دهنده های عصبی مغز را به حرکت در می آورد. افراد دچار بیش فعالی جنسی علاقه ی بسیاری به داشتن رابطه ی جنسی در ازای پول، تماشا کردن پورنوگرافی و خودارضایی دارند.

آگاهی از اصول اولیه جنسی در زندگی زناشویی با مراجعه به سکس تراپیست

سکس تراپی شاخه ای از علم روانشناسی است که هدف آن یافتن دلایل و ریشه های مشکلات جنسی و نیز ارائه راهکارهای مناسب برای حل آنها است. علت اختلالات جنسی می تواند فیزیکی یا روانی باشد و راهکارهای درمانی نیز بر اساس علت ایجاد مشکل ارائه می شوند.

فانتزی های جنسی غیرعادی و نادر در مردان و زنان

تعداد بسیار کمی از فانتزی‌ های جنسی غیر معمول هستند و هم مردان و هم زنان طیف وسیعی از فانتزی‌ ها را بیان می‌ کنند. در این بخش به فانتزی های جنسی غیرعادی و نادر در مردان و زنان اشاره کرده ایم.

عوارض خودارضایی در مردان

یکی از مسائلی که امروزه گریبان‌ گیر بسیاری از جوانان شده است، مسئله‌ ی خودارضایی است. معمولا زمانی که صحبت از خودارضایی می‌ شود، فکر افراد به سمت جوانان مجرد و بیشتر پسران می‌ رود. اما باید بدانید که متاسفانه انجام این عمل در میان مردان و زنان متاهل و دختران نیز رایج است.

درباره مسائل جنسی بشتر بدانید

سرد مزاجی با نداشتن ارگاسم متفاوت است. زنان سرد مزاج می توانند به ارگاسم برسند. یک زن همجنس باز در ارتباط با جنس مخالف سرد مزاج است ولی در رابطه جنسی با همجنس خود کاملا ارضا می شود.

انواع فوبیا و ترس از سکس و رابطه جنسی

ترس یا فوبی جنسی به یک حالت روانی اطلاق میشود که در آن حالت، زن و ندرتاً مرد از برقراری ارتباط جنسی یا مقاربت جنسی می‌ هراسد.

اعتیاد به الکل و تاثیر آن در عملکرد جنسی افراد

مصرف الکل در آقایان به مرور نه تنها ناتوانی جنسی به بار می‌ آورد بلکه باعث ناباروری و ایجاد صفات ثانویه زنانه نیز می‌ شود. زیرا بر متابولیسم هورمون مردانه یا تستوسترون تاثیر مستقیم خواهد داشت.

باورهای غلط و عامیانه در سکس

در این مطلب به تعدادی از باورها و رفتارهای نادرست زنان و مردان پیرامون سکس اشاره خواهد شد

سردرد و رابطه جنسی چه ارتباطی با هم دارند؟

سردرد یکی از مشکلاتی است که برخی از افراد را در حین، یا پس از رابطه جنسی درگیر میکند. این سردردها گاهی با شدت بیشتری احساس میشود و فرد را مجبور به مصرف مسکن می‌نماید. در ادامه این مطلب با ما باشید تا از علل، علائم و درمان سردردها ناشی از رابطه جنسی مطلع گردید

اختلال وسواس و تاثیر آن بر رابطه زناشویی و جنسی

در مورد مسائل جنسی نیز افکار و رفتارهای وسواسی به شیوه های متفاوت وجود دارد. این افکار ناخواسته و آزار دهنده هستند و در اثر تجریبات بد گذشته یا استرس های محیطی شدید و یا افسردگی و دیگر اختلالات روانی در فرد بوجود می‌آیند. وسواس های جنسی از تنوع زیادی برخوردارند

علت علمی ایجاد انواع گرایش های جنسی (sexual orientation)

گرایش جنسی یا جهت‌گیری جنسی الگوی پایداری از تمایل جنسی و عاطفی یا عشق (و یا هر دو) است که شخص نسبت به افرادی از جنس مخالف، همجنس، هر دو جنس، یا بیش از یک جنس از خود نشان می‌دهد.

ژنوفوبیا چیست؟

ژنوفوبیا (Genophobia)، اختلال ترس از رابطه جنسی است. افرادی که این ترس را دارند معمولا از تمام اعمال جنسی می‌ترسند یا اینکه فقط از خود دخول هراس دارند. ژنوفوبیا مانند تمام فوبیا‌های دیگر، در بیشتر موارد بعد از یک ترومای شدید به وجود می‌آید

انتخاب سکس تراپیست زن بهتر است یا مرد؟

مانند اغلب مشکلات و بیماری ها که گاهی برای رفع و درمان، نیاز به متخصص دارند؛ ایجاد اشکال و اختلال در روابط جنسی هم ممکن است؛ نیاز به دخالت یک متخصص داشته باشد. متخصصی که در این زمینه می‌تواند راهگشا باشد؛ درمانگر جنسی یا سکس تراپیست است

زمان مناسب برای مراجعه به سکس تراپیست

سکس تراپیست ها متخصصین سلامت هستند که مشاوره و درمان را برای افراد و زوجهایی که نیازمند کمک در جنبه های عاطفی و روانشناختی رابطه جنسی هستند، فراهم می کنند

حل مشکلات جنسی بین زوجین با سکس تراپی

سکس تراپی نوعی از مشاوره است که قصد دارد به افراد و زوجها برای حل مشکلات جنسیشان مانند اضطراب عملکردی و یا مشکلات ارتباطی کمک کند. مراجعین معمولا در دفتر یا مطب درمانگر ملاقات می کنند . برخی افراد ترجیح میدهند به تنهایی مراجعه کنند و بعضی همسرشان را همراه خود می کنند

کاهش تمایلات جنسی در آقایان به چه عواملی بستگی دارد؟

اصلی‌ترین علامت در افرادی که میل جنسی آنان کاهش یافته این است که تمایلی به آغاز رابطه‌ی جنسی ندارند و در صورتی که در رابطه‌ی جنسی قرار بگیرند، با علائمی مانند کاهش توان نعوظ مواجه می‌شوند

کاهش تمایلات جنسی در خانم ها

تمایلات جنسی در خانم‌ها به طور طبیعی دچار فراز و نشیب‌هایی در طول زندگی می‌شود. یک رابطه‌ی جدید، تغییرات بزرگ در زندگی، حاملگی و غیره می‌توانند بر تمایلات جنسی خانم‌ها تاثیر بگذارند. برخی داروها نیز ممکن است به کاهش تمایلات جنسی در خانم‌ها بی انجامد

سکس تراپی و تاثیر آن بر روابط زناشویی

سکس تراپی یک نوع روان درمانی تخصصی است. این واژه اصطلاحی کلی برای درمان مشکلات جنسی بین زوجین است. شما می‌توانید از طریق سکس تراپی، نگرانی های مربوط به عملکرد جنسی ، احساسات و صمیمیت جنسی را برطرف کنید

چه مواردی موجب کاهش یا فقدان میل جنسی مردان می شود؟

در اختلالاتی که با کاهش میل جنسی مردان همراه است؛ فرد با شکایت کاهش یا فقدان میل و انگیزه جنسی برای داشتن رابطه جنسی مراجعه می‌نماید . این مشکل ممکن است به صورت حاد یا به تدریج با گذشت مدت های زیادی، ایجاد شده باشد

آنچه درباره چرخه پاسخ جنسی مردان باید بدانید

دکتر پیمان صالحی، متخصص ناباروری مردان و اختلالات جنسی در اصفهان، آماده ارائه خدمات درمانی در این حوزه به مراجعین محترم می‌باشند

سندرم بیماری پس از ارگاسم در مردان به چه معناست؟

سندرم پس از ارگاسم (POIS) یک بیماری نادر است که در آن فرد پس از ارگاسم ، چه با یک شریک جنسی، چه از طریق خودارضایی، یا حتی پس از ارگاسم خود به خود در هنگام خواب ، علائم ناتوان کننده ای از جمله اضطراب ، ضعف و سستی را تجربه می کند

مناسب ترین زمانها برای برقراری رابطه جنسی

بر اساس آخرین پژوهشهای به عمل آمده، برخی از زمانها برای برقراری ارتباط جنسی مناسب تر در نظر گرفته شده‌اند. در ادامه این مطلب به این زمانها پرداخته می‌شود

آیا فانتزی جنسی به حل مشکلات جنسی کمک میکند؟

مردان برای ایجاد نعوظ، شروع، ادامه و به اتمام رساندن یک رابطه جنسی، در ابتدا نیاز به تحریک جنسی دارند. برای ایجاد تحریک جنسی اولیه یکی از راهکارها، فانتزی جنسی است. همچنین در طول رابطه جنسی، فانتری‌های جنسی می‌تواند به امتداد رابطه تا ارضای جنسی کمک کند.

تاثیر امنیت روان بر عملکرد جنسی مردان

حدود 10 تا 20 درصد اختلال در عملکرد جنسی مردان، نتیجه مستقیم مشکلات روانی مثل کمبود اعتماد به نفس، افسردگی، استرس و اضطراب است. در این شرایط بدون وجود مشکل جسمی، فرد عملکرد جنسی مناسب ندارد و همین مورد می‌تواند مشکلات روانی را نیز تشدید کند

عادت ماهانه مردان چیست؟

پزشکان معتقدند که مردان هم دارای نشانه هایی از عادت ماهانه می باشند. مطالعات علمی در سالیان اخیر نشان داده است که مردان هم مانند زنان ممکن است در برهه ای از ماه دچار مشکلاتی در ترشح هورمون های جنسی خود شوند

چه چیزهایی موجب اضطراب جنسی می شود؟

ارتباط جنسی لزوما فرآیند لذت بخشی است. اما وقتی یکی از زوجین، در این مورد دچار استرس شود دیگر برایش جذابیتی نخواهد داشت

دکتر پیمان صالحی

دکتر پیمان صالحی
بورد تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری مردان و اختلالات جنسی

انجام جراحی های میکروسکوپیک ناباروری ، جــراحی میـکروسـکوپیک واریـکوسل ، جراحی میکروسکوپیک بازگرداندن وازکتومی ، عمل جــراحی نمونـه بـرداری بیــضه بـا روش میـکروسکوپیــک ( میکروتـسه )


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین