منو اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم - تلفن : 35548081 - 031
دکتر قهرمان نژادمشاوره غیر حضوریواریکوسل
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / سکس تراپی / ازدواج بی وصال چیست و چه عللی دارد؟

ازدواج بی وصال چیست و چه عللی دارد؟

یکی از مسائل مهم در بین زوجین، رابطه ی زناشویی است که اختلال در آن موجب مشکلات بسیاری می شود. یکی از مشکلات، در عامیانه به ازدواج بی وصال معروف است. در این مشکل زن و مرد پس از ازدواج ، نمی توانند رابطه جنسی کاملی داشته باشند و گاهی تا سال ها این مشکل باقی می ماند و درمان نمی شود . در ایران حتی مواردی مشاهده شده که زن و شوهر حتی پس از 15 تا 18 سال از زندگی مشترک ، هنوز موفق به برقراری رابطه جنسی نشده اند .

آنچه در این مطلب میخوانید

معمولاً پس از ازدواج از زن و مرد انتظار می رود فعالیت جنسی به صورت طبیعی و با تمایل هر دو طرف داشته باشند . هم چنین شایع ترین فعالیت جنسی زن و مرد از طریق واژن است . در ازدواج های به وصال نرسیده زن و مرد هیچ وقت رابطه جنسی نداشته اند احساس گناه ، شرم و بی کفایتی در زوج های مبتلا به این مشکل افزایش می یابد پنهان کردن این مسئله برای مدت زیادی ممکن نیست و فشار روانی زیاد بر زوج به ویژه در فرهنگ ایران بسیار زیاد است بسیاری از این زوج ها ، حتی به فال گیری و جن گیری پناه می برند در حالی که دلایل ازدواج به وصال نرسیده بسیار متفاوت است .

این مطلب برگرفته از مطالب خانم دکتر قهرمان نژاد می‌باشد. دکتر ندا قهرمان نژاد، دکترای روانشناسی، روان درمانگر، زوج درمانگر و سکس تراپیست در اصفهان ، آماده ارائه خدمات درمانی در این حوزه به مراجعین محترم می‌باشند. لطفا جهت رزرو نوبت اینترنتی و آنلاین دکتر قهرمان نژاد کلیک نمایید.

ازدواجی که به ‌وصال نمی ‌رسد

ازدواج به ‌وصال نرسیده برای توصیف حالتی به کار می ‌رود که در آن یک زوج نمی ‌توانند پس از ازدواج رابطه زناشویی داشته باشند. این پدیده در جوامع سنتی شایع ‌تر است. عامل آن دقیقا بررسی نشده اما می ‌تواند کمبود اطلاعات و آموزش ‌های پیش و هنگام ازدواج و الزام برای انجام رابطه زناشویی بلافاصله پس از عروسی و باور های فرهنگی خاص در مورد ازدواج و رابطه زناشویی باشد. علل مختلف و متنوعی می ‌توانند باعث ازدواج به‌وصال نرسیده شوند.

ناتوانی زن در اجازه دادن برای دخول می ‌تواند ناشی از علل ارگانیک، روان ‌شناختی یا ترکیبی از این دو باشد. در مردان دو علت عمده چنین ناتوانی ‌ای، اختلال نعوظ و انزال زودرس است. در بسیاری از موارد چند عامل در کنار عوامل عاطفی در ایجاد مشکل دخیل هستند.

در مورد یکی از زوج ها، همکاری نكردن شوهر در درمان، مشکلاتی را در روند درمانی ایجاد کرده بود. صحبت‌ هایی كه با او شد، نشان داد احساس گناه و این تفکر که دیگر نمی ‌تواند رابطه زناشویی داشته باشد، باعث سرخوردگی، کاهش اعتماد به ‌نفس و افسردگی ‌اش شده است. با چنین بیمارانی حتما باید مشاوره کرد تا علت اصلی افسردگی مشخص و دارو هایی برای درمان آن تجویز شود. مهم‌ ترین اثر افسردگی، روی میل جنسی است. البته گاهی دارو هایی که برای برخی اختلال ‌های روان ‌شناختی تجویز می ‌شود هم روی نعوظ اثر منفی می ‌گذارد. همچنین کاهش میل جنسی ممکن است به‌ دلیل بروز یکی از اختلال ‌های هورمونی باشد. کم کاری تیروئید و کاهش هورمون مردانه (تستوسترون) هم می ‌تواند باعث کاهش تمایلات جنسی شود.

ازدواج بی وصال

دلایل ازدواج به وصال نرسیده

دلایل ازدواج به وصال نرسیده بسیار زیاد و متعدد است که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می شود :

اینستاگرام دکتر پیمان صالحی

درمان ازدواج های به وصال نرسیده

پزشک می تواند بسیاری از این بیماران را با آموزش ساده در مورد فیزیولوژی و کالبد شناسی دستگاه تناسلی با پیشنهاد برای کاوش بدن خود و دادن اطلاعات صحیح کمک کند . اگر زوج با همدیگر ملاقات کنند مشکل آن ها بهتر درمان می شود . درمانی که در آن یک درمانگر مرد و یک درمانگر زن وجود دارد خیلی می تواند به این دو زوج کمک کند . سایر انواع درمان های دیگر شامل مشاوره زناشویی ، روان درمانی سنتی انفرادی ، متخصص زنان یا متخصص مجاری ادراری نیز مفید است .

همشهریان عزیز! برای بهره‌ مندی از درمان‌ آزوسپرمی به عنوان اصلی ترین دلیل ناباروری در مردان ، به متخصص اورورلوژِی در اصفهان مراجعه نمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم
تلفن : 35548081 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
سندروم مثانه دردناکسندروم مثانه دردناک

سندروم مثانه درناک یا اینترستیشیال سیستیتیس، جزو بیماری‌های مزمن کلیه و مجاری ادراری می‌باشد که با علائمی مانند؛ سوزش ادرار، تکرر ادرار، حساسیت یا درد لگن و احساس درد و فشار در مثانه همراه است. شدت این علائم بسته به پیشرفت بیماری، از شخصی به شخص دیگر ممکن است متفاوت باشد ... ادامه مطلب

علائم و نشانه های پولیپ مجاری ادراری چیست؟علائم و نشانه های پولیپ مجاری ادراری چیست؟

پولیپ های مجاری ادرار، توده های شبیه گل کلم هستند که در دیواره های مثانه یا مجاری ادراری رشد می کنند. ... ادامه مطلب

آیا سبک و محل زندگی همچنین رژیم غذایی در ایجاد سنگ ادراری تاثیر دارد؟آیا سبک و محل زندگی همچنین رژیم غذایی در ایجاد سنگ ادراری تاثیر دارد؟

سنگ های ادراری زمانی تشکیل می شوند که مواد معدنی در ادرار جمع شوند، متبلور شوند و سپس به هم بچسبند. ... ادامه مطلب

دکتر پیمان صالحی

دکتر پیمان صالحی
بورد تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری مردان و اختلالات جنسی

انجام جراحی های میکروسکوپیک ناباروری ، جــراحی میـکروسـکوپیک واریـکوسل ، جراحی میکروسکوپیک بازگرداندن وازکتومی ، عمل جــراحی نمونـه بـرداری بیــضه بـا روش میـکروسکوپیــک ( میکروتـسه )


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین