منو اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم - تلفن : 35548081 - 031
واریکوسلجراحی میکروسکوپیک ناباروریدکتر قهرمان نژاد
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / سکس تراپی / کلیتوریس چیست و نحوه تحریک کلیتوریس در زنان چگونه است

کلیتوریس چیست و نحوه تحریک کلیتوریس در زنان چگونه است

ناحیه شرمگاهی یکی از اجزای بدن می باشد که از قسمت های مختلفی تشکیل شده است که می توان به مجرای ادراری، لابیا ماژور، کلیتوریس و واژن اشاره کرد. کلیتوریس یکی از قسمت های ناحیه شرمگاهی می باشد که متشکل از هزاران رشته عصبی می باشد و به عنوان مهم ترین عضو زنانه و منبع لذت جنسی شناخته می شود؛ زیرا بیش از هر عضو دیگری در آن اعصاب وجود دارد. حدود 8000 عصب جنسی در کلیتوریس است که زنان را به ارگاسم یا همان اوج لذت جنسی می رساند.

آنچه در این مطلب میخوانید

می توان این عضو را معادل آلت جنسی مردان دانست؛ زیرا بر اساس بررسی های انجام شده از یک ساختار مشخص و برابر تشکیل شده اند. بر خلاف باور عامیانه که بعضی ها فکر می کنند کلیتوریس بسیار کوچک و یا حتی به اندازه ی نخود است باید گفت اندازه این عضو از اندام تناسلی حدود 9 سانتی متر است که تا مجاوره دهانه واژن کشیده می شود؛ اما اندازه کلیتوریس در تمام افراد یکسان نیست. کلیتوریس حساس‌ترین قسمت فرج خانم‌ها است، در نتیجه این ناحیه می‌تواند لذت ‌بخش‌ترین پاسخ ‌های جنسی را در بدن ایجاد کند.

تحریک کلیتوریس باعث برانگیختگی جنسی می‌شود. این کار می‌تواند احساس تنش جنسی را تا زمانی که به اوج خود برسد (ارگاسم) افزایش دهد. تماس با زبان (سکس دهانی)، انگشتان، اسباب بازی جنسی یا اندام تناسلی طرف مقابل می‌تواند کلیتوریس را تحریک کند.

کلیتوریس چیست؟

کلیتوریس یکی از حساس ترین نقاط بدن است که وظیفه آن لذت بردن در حین رابطه جنسی و ارگاسم زنان است و هیچ نقشی در باروری ندارد. کلیتوریس دارای دو بخش داخلی و خارجی است که در قسمت آلت تناسلی زنان وجود دارد. آنچه از کلیتوریس می بینید برآمدگی کوچکی است که توسط چند لایه پوست یا همان کلاهک کلیتوریس پوشانده شده است؛ اما این تنها بخش کوچکی از کلیتوریس است. اگر پوست دیواره های کناری واژن کنار زده شوند، غدد و ساقه های کلیتوریس را خواهید دید.

کلیتوریس چه شکلی است؟

کلیتوریس به شکل یک بافت چروکیده است که در بالای آن کلاهکی وجود دارد و در حین برانگیختگی جنسی این کلاهک متورم می شود و بدنه آن و غیر قابل مشاهده خواهد شد. این عضو در نقطه ای قرار دارد که لابیاهای بزرگ در نزدیکی استخوان شرمگاهی به هم می رسند.کلیتوریس توسط رباط ها به لابیاها و همچنین ساختارهایی به نام سمفیز شرمگاهی و مونس پوبیس (صفحه ای از بافت چربی) متصل می شود. آنها کلیتوریس را در وضعیت خمیده خود نگه می دارند. کلیتورال هود از نظر شکل ظاهری، رنگ و اندازه در بین افراد متفاوت، مختلف است. برخی بزرگتر و برخی کوچکتر هستند و شکل ظاهری آن تا حد زیادی به شکل ظاهری لابیا بستگی دارد.

امروزه یکی از مقولات مطرح و مورد توجه، مسئله مشکلات جنسی و فقدان عملکرد جنسی مناسب در بین زوجین است که می‌تواند موجب بسیاری از اختلافات بین همسران باشد. همشهریان گرامی در صورتی که با چنین معضلاتی روبرو هستید؛ باید به یک سکس تراپیست در اصفهان مراجعه نمایید تا با دریافت راهکارهای مناسب از این افراد، بتوانید به زندگی جنسی خود سر و سامان دهید.

کلیتوریس دقیقا کجاست؟

کلاهک کلیتوریس یا کلیتورال هود یک چین پوستی کوچک است و در جایی قرار دارد که دو لابیا مینور به یکدیگر می رسند. کلیتورال هود اطراف کلیتوریس را پوشانده و از سر آن در مقابل تماس با لباس یا ضربه و تحریک دائمی محافظت می کند. این ناحیه بالای واژن و مجرای ادرار است و می‌تواند به اندازه یک نخود کوچک یا به اندازه یک انگشت شست باشد.

نحوه تحریک کلیتوریس در زنان

اندازه نرمال کلیتوریس

در مجموع، کل کلیتوریس (از جمله بخشی که در داخل بدن قرار دارد) حدود 5/3 تا 25/ 4اینچ طول و حدود 5/2 اینچ عرض دارد.

نقش کلیتوریس در ارگاسم زنان

بر خلاف آلت تناسلی، کلیتوریس نقش مستقیمی در تولید مثل ندارد. عملکرد اصلی آن برانگیختگی و لذت جنسی در حین رابطه جنسی است. هنوز بحث هایی در مورد نقش آناتومی کلیتورال در عملکرد جنسی و ارگاسم وجود دارد. در برخی افراد، کلیتوریس در طول فعالیت جنسی کمی بزرگ می شود. وقتی این اتفاق می افتد، حتی حساس تر می شود. تحریک کلیتوریس همچنین ممکن است مستقیماً بر جریان خون به سایر اندام های تناسلی از جمله دیواره های واژن تأثیر بگذارد. بسیاری برای رسیدن به ارگاسم یا افزایش آن نیاز به تحریک کلیتوریس دارند.

اجزاء و قسمتهای کلیتوریس

قسمت ‌های داخلی کلیتوریس به دور مجرای ادرار (لوله‌ای که به ادرار اجازه خروج از بدن شما را می‌دهد) می‌پیچد و تا بالای واژن امتداد می ‌یابد. این قطعات داخلی عبارتند از:

کلیتوریس چگونه تحریک می شود؟

تحریک کلیتوریس در هر فردی متفاوت است و هر فردی دارای مناطق تحریک پذیری جنسی و تمایلات متفاوتی است. در اینجا چند نکته برای تحریک کلیتوریس بیان می شود.
خلق و خوی خود را تنظیم کنید: در جایی باشید که در آن احساس راحتی کنید.
اگر با شریک زندگی خود هستید، ایجاد روحیه می تواند شامل بوسیدن، معاشقه و کاوش در بدن یکدیگر باشد.
میتوانید كليتوريس را با روش های مختلف تحریک كنید مثلاً از شریک خود بخواهید آن را با انگشتان یا زبان لمس كند.
سعی كنید همه چیز را به آرامی شروع كنید و كم كم به سمت كليتوريس بروید.
کلاه کلیتورال را نیز درگیر کنید، به یاد داشته باشید که دارای حسگر های عصبی است و بدنه کلیتوریس قبل از اینکه داخل لگن شما دفن شود، پشت آن خمیده می شود.
استفاده از روان کننده ها نیز می تواند به شما برای تحریک كمك كند.

عمل جراحی کلیتورال چیست؟

عمل جراحی هودکتومی یا کاهش هود کلیتورال یک روش جراحی ساده است که به صورت سرپایی انجام می‌شود. به عبارتی دیگر پس از عمل می‌توانید در همان روز به خانه بروید و در محیط خانه استراحت کنید تا بهبودی کامل حاصل شود. اکثر روش ‌های عمل هودکتومی فقط شامل بی‌حسی موضعی هستند؛ اما در صورت تمایل می‌توانید بیهوشی عمومی را برای شروع جراحی انتخاب کنید. انجام عمل هودکتومی تا ۶۰ دقیقه طول می‌کشد. انجام عمل با بی حسی موضعی برای اکثر زنان امکان پذیر است و هیچ خطر احتمالی مرتبط با بیهوشی عمومی را برای بیماران ایجاد نمی‌کند.

هنگامی که جراح، بی‌حس کننده موضعی را به داخل و اطراف هود کلیتورال تزریق کرد، برش‌های افقی برای کاهش اندازه و بیرون زدگی کلاهک کلیتورال به کمک جراحی ایجاد می‌شود. تکنیک‌ های انجام عمل جراحی به اهداف بیماران برای درمان بستگی دارد. هنگامی که مقدار مورد نظر از بافت اضافی برداشته شد، زخم‌های باز به کمک بخیه بسته شده و سپس یک پانسمان استریل بر روی آن اعمال می‌شود.

اینستاگرام دکتر پیمان صالحی

بزرگ شدن کلیتوریس چیست؟

بزرگ شدن کلیتوریس (کلیتوریس) یک پدیده طبیعی است و ممکن است به عوامل مختلفی برگرفته شود. در زیر چندین علت ممکن برای بزرگ شدن کلیتوریس آورده شده‌اند:

تغییرات هورمونی:

تغییرات در سطوح هورمون‌ ها می‌تواند به بزرگ شدن کلیتوریس منجر شود. برخی از مواقعی که تغییرات هورمونی اتفاق می‌افتد شامل دوران بلوغ، دوران بارداری، دوران پس از زایمان، و دوران یائسگی می‌شود.

تحریک جنسی:

تحریک جنسی می‌تواند باعث افزایش خون رسانی به ناحیه کلیتوریس شود و به طور موقت آن را بزرگتر کند.

اختلالات هورمونی:

برخی از اختلالات هورمونی می‌توانند به تغییر اندازه کلیتوریس منجر شوند. این اختلالات ممکن است از اختلالات در تولید هورمون‌ ها یا کارکرد غدد هورمونی مسئول باشند.

داروها:

مصرف برخی از داروها نیز ممکن است به تغییر اندازه کلیتوریس منجر شود. برخی از داروها ممکن است به طور مستقیم یا غیرمستقیم بر فعالیت هورمون‌ ها تأثیر بگذارند.

ژنتیک:

ژنتیک و ویژگی‌های فیزیولوژیک هر فرد نیز می‌تواند تأثیر گذار باشد و در بزرگ ‌شدن کلیتوریس نقش داشته باشد.

مراقبتهای بهداشتی کلیتوریس

به دلیل مراجعات فراوانی که به متخصص کلیه و مجاری ادراری ، برای دانستن اندازه نرمال آلت تناسلی می‌شود، بر آن شدیم مطلبی در این باره تهیه نماییم و اطلاعات دقیقی در این مورد به کاربران ارائه دهیم. برای مطالعه مقاله اندازه نرمال آلت تناسلی در مردان کلیک کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم
تلفن : 35548081 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
علت انجام و انواع جراحی ارکیوپکسیعلت انجام و انواع جراحی ارکیوپکسی

ارکیوپکسی برای اصلاح بیضه نزول نکرده یا کریپتورکیدیسم انجام می شود، وضعیتی که در آن یک یا هر دو بیضه در موقعیت مناسب خود در کیسه بیضه نزول نکرده اند. ... ادامه مطلب

چگونه برای جلسه سکس تراپی آماده شویمچگونه برای جلسه سکس تراپی آماده شویم

سکس‌ تراپیست می تواند به زوج هایی که دچار اختلال جنسی هستند کمک کند تا زندگی زناشویی لذت ‌بخش ‌تری را تجربه کنند. ... ادامه مطلب

در چه مواردی درمان واریکوسل توصیه می شود؟در چه مواردی درمان واریکوسل توصیه می شود؟

واریکوسل عارضه ای است که بر سیاهرگ های کیسه بیضه تأثیر می گذارد و می تواند باعث ناباروری در مردان شود. ... ادامه مطلب

دکتر پیمان صالحی

دکتر پیمان صالحی
بورد تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری مردان و اختلالات جنسی

انجام جراحی های میکروسکوپیک ناباروری ، جــراحی میـکروسـکوپیک واریـکوسل ، جراحی میکروسکوپیک بازگرداندن وازکتومی ، عمل جــراحی نمونـه بـرداری بیــضه بـا روش میـکروسکوپیــک ( میکروتـسه )


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین