منو اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم - تلفن : 35548081 - 031
واریکوسلمشاوره غیر حضوریکلینیک درمان اختلالات جنسی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / سکس تراپی / تحقیق راجع به تاثیر اولین تجربه ی رابطه ی جنسی در میل جنسی زنان

تحقیق راجع به تاثیر اولین تجربه ی رابطه ی جنسی در میل جنسی زنان

یک مطالعه ی جدید گزارش می دهد که اولین تجربه ی جنسی یک زن بر میل جنسی او در مراحل بعدی زندگی تاثیر می گذارد. با این حال در مردان ، اولین تجربه ی جنسی تاثیر کمی بر میل جنسی در آینده خواهد داشت. این مطالعه شامل 838 بزرگسال دگر جنس گرا ، که بسیاری از آن ها از پردیس utm بودند، انجام شد و نشان داد که زنان تنها در صورتی که اولین تجربه ی آنان از رابطه ی جنسی لذت بخش نبوده و فاقد ارگاسم بوده اند، میل جنسیشان با مردان متفاوت بوده است.

آنچه در این مطلب میخوانید

این نشان می دهد اگر اولین تجربه ها درس های قدرتمندی هستند، اولین رابطه ی جنسی از این قاعده مستثنی نیست! این مطالعه همچنین نشان داد که اولین تجربه ی جنسی در مردان هیچ تاثیر آشکاری بر سطح فعلی میل جنسی آنها نداشته است. این تحقیق همچنین پیامد های مهمی برای آموزش جنسی دارد که اغلب بر سلامت جنسی و ترویج رابطه ی جنسی سالم متمرکز است.

این مطلب برگرفته از مطالب خانم دکتر قهرمان نژاد می‌باشد. دکتر ندا قهرمان نژاد، دکترای روانشناسی، روان درمانگر، زوج درمانگر و سکس تراپیست در اصفهان ، آماده ارائه خدمات درمانی در این حوزه به مراجعین محترم می‌باشند. لطفا جهت رزرو نوبت اینترنتی و آنلاین دکتر قهرمان نژاد کلیک نمایید.

اولین رابطه جنسی تجربه ای منحصر به فرد است. درک این که دقیقاً چه چیزی را باید انتظار داشت، می تواند کمی سخت باشد.صرف نظر از اینکه با افراد همجنس یا جنس مخالف رابطه جنسی داشته باشید، واژه‌های «باکرگی» و «رابطه جنسی» برای افراد مختلف معانی متفاوتی دارند. فرقی نمی‌کند که از کدام تعریف استفاده شود، خیلی از افراد از داشتن رابطه جنسی برای اولین بار احساس اضطراب می کنند.
این نگرانی کاملاً طبیعی است، اما شایعات و داستان هایی که در بین دوستان و در اینترنت پخش می شود می تواند ترس های غیرضروری ایجاد کند. درک آنچه ممکن است در حین و بعد از رابطه جنسی اتفاق بیفتد می تواند به کاهش هر گونه نگرانی کمک کند.

میل جنسی زنان

در طول رابطه جنسی چه اتفاقی برای بدن می افتد؟

افراد معمولاً در طول فعالیت جنسی متوجه تغییرات فیزیکی می شوند. برخی از این ها برای مردان و زنان یکسان است، در حالی که سایر تغییرات متفاوت است. داشتن رابطه جنسی به دلیل عوامل روحی و جسمی احساس خوبی دارد. مغز هورمون هایی ترشح می کند که از لذت جنسی حمایت می کنند و هزاران پایانه عصبی در اندام تناسلی وجود دارد که وقتی تحریک می شوند احساس خوبی القا می‌کنند.
قبل و در حین رابطه جنسی، بدن هورمون ترشح می کند. این هورمون ها مقدار مایع در واژن را افزایش می دهند یا آلت تناسلی را برای نعوظ تحریک می کنند. همچنین فرد در طول رابطه جنسی احساس تند شدن ضربان قلب و حساس تر شدن بدن را می‌ تواند داشته باشد.

بعد از اولین رابطه جنسی چه احساسی خواهم داشت؟

تجربه از دست دادن باکرگی برای هر فردی متفاوت است. افراد گاهی اوقات احساس می کنند که از دست دادن باکرگی تجربه تغییر دهنده زندگی آن ها خواهد بود. اما در واقع تجربه هر فرد متفاوت است. شاید برخی افراد احساس شادی، هیجان، تسکین یا اضطراب کنند، یا شاید هم واکنش عاطفی خاصی نداشته باشند.
هیچ واکنش درست یا نادرستی در رابطه جنسی برای اولین بار وجود ندارد. احساس شما به انتظاراتی که از قبل داشته اید یا مثلاً به شخصیت شما بستگی می تواند داشته باشد. برخی افراد احساس می کنند که داشتن رابطه جنسی باعث تغییر رابطه آن ها می شود. این تغییر می تواند اشکال مختلفی داشته باشد و این مورد هم طبیعی است.
برخی از افراد در حین یا بعد از رابطه جنسی احساس خستگی می کنند. به یاد داشته باشید که تجربه جنسی همین است، یک تجربه واحد به عنوان بخشی از رابطه است و لازم نیست هویت یا مسیر زندگی شما را شکل دهد. بسته به تجربه رو به رشد شما از بدن و نیاز های جنسی تجربیات جنسی آینده همه متفاوت خواهد بود.

از دست دادن باکرگی و اولین رابطه جنسی اصولاً نباید رویدادی استرس زا باشد.درک اینکه چه چیزی باید انتظار داشته باشید و چه اتفاقی می ‌تواند بیفتد به فرد کمک می کند تا هم از نظر جسمی و هم از نظر عاطفی، برای از دست دادن باکرگی خود به هر شکلی که برای او مناسب است آماده شود.
افراد در سنین مختلف تصمیم می گیرند که از نظر جنسی فعال شوند و برخی از افراد هرگز این تمایل را احساس نمی کنند. اگر فردی تصمیم به برقراری تماس جنسی داشته باشد، هیچ تغییر فیزیکی قابل مشاهده ای نمی تواند فرد را به عنوان فعال جنسی متمایز کند.
در نهایت، موقع داشتن رابطه جنسی (برای اولین بار) رضایت خیلی مهم است. همچنین با چیزهایی که احساس لذت می کنید، ارتباط برقرار کنید و از محافظت کافی برای جلوگیری از بارداری نا خواسته و بیماری های مقاربتی استفاده کنید.
قطعا این که رضایت، راحتی و حس خوب داشتن در اولین تجربه ی جنسی یک خانم، در میل جنسی وی در ایجاد رابطه های بعدی بسیار مهم است.

اینستاگرام دکتر پیمان صالحی

افسردگی بعد از دست دادن باکرگی

ممکن است پس از از دست دادن باکرگی دچار افسردگی شوید. در واقع این موضوع باعث تعجب روانشناسان هم می شود. رابطه جنسی نیاز بیولوژیکی انسان است و معمولاً با ترشح هورمون های شادی آور مانند سروتونین و اکسی توسین همراه است که کمک می کند خلق و خوی شاد و آرامی داشته باشید. رابطه جنسی اغلب با لذت و رضایت همراه است.
اما تحقیقات نشان داده که پس از اولین رابطه جنسی، اعتماد به نفس مردان زیاد می ‌شود، در حالی که زنان نسبت به تصویر بدن خود احساس بد تری پیدا می کنند. نظرات مختلفی در مورد از دست دادن باکرگی وجود دارد، مثلاً یکی از دخترانی که این حس را تجربه کرده می ‌گوید: «بعد از از دست دادن باکرگی، بیشتر نگران ظاهر بدن برهنه ‌ام شدم».
نظرسنجی دیگری از 434 دانشجوی آمریکایی 17 تا 19 ساله در مجله نوجوانی توسط پروفسور ایوا لفکوویتز، از دانشگاه ایالتی پن، انجام شد و این چنین نتیجه داد: « جالب است که وقتی زنان جوان رابطه جنسی داشتند، تصورشان از خود منفی می‌ شود. آن ها احساس بدتری نسبت به خودشان دارند و در میل جنسیشان برای روابط بعدی دچار مشکل می شوند.»
از سوی دیگر، مطالعاتی وجود دارد که ثابت می کند اکثریت نوجوانان پس از از دست دادن باکرگی خود دچار افسردگی نشده و فقط تعداد کمی افسرده می شوند. در میان این نوجوانان، دختران در حدود 15 سالگی که ثبات عاطفی پایینی دارند، پس از از دست دادن باکرگی بیشتر به افسردگی مبتلا می شوند. محققان معتقدند که به دلیل ترکیب عوامل مختلف، این نوجوانان پس از از دست دادن باکرگی در معرض افسردگی قرار می گیرند. مثلاً دیده شده دخترانی که برای اولین بار در رابطه ای که از نظر عاطفی قوی نبود، آمیزش جنسی داشتند، پس از از دست دادن باکرگی بیشتر در معرض افسردگی قرار گرفتند. برای دخترانی که در روابط غیر متعهد هستند، پایان دادن به رابطه با وجود داشتن رابطه جنسی تأثیر بیشتری بر سلامت روان دارد تا پایان دادن به همان رابطه در صورتی که شامل رابطه جنسی نباشد.
بنابراین دیده می شود که معمولاً این جنس مؤنث است که پس از از دست دادن باکرگی احساس افسردگی می کند. در پسران، برخی از این نگرانی ها وجود دارد، چراکه شاید نگران اندازه آلت تناسلی خود باشند اما باز هم تاثیری که خانم ها از تجربه ی اول از رابطه ی جنسیشان می گیرند بسیار بیشتر است.

دکتر پیمان صالحی، متخصص ناباروری مردان و اختلالات جنسی در اصفهان، آماده ارائه خدمات درمانی در این حوزه به مراجعین محترم می‌باشد. شما می توانید جهت دریافت نوبت از کلینیک دکتر صالحی با شماره‌ تلفن 35548081-031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم
تلفن : 35548081 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
علل ناباروری در مردانعلل ناباروری در مردان

اگر زوجی پس از یک سال رابطه جنسی بدون جلوگیری، بارور نشوند، در اصطلاح به آنها نابارور گفته می‌شود و نیاز به پیگیری دارند. دلایل بی‌شماری می‌تواند موجب ناباروری در زوجین شود که از آن جمله می‌توان به عوامل ژنتیکی، بیماری‌ها، شرایط محیطی و سبک زندگی اشاره کرد ... ادامه مطلب

چگونه برای جلسه سکس تراپی آماده شویمچگونه برای جلسه سکس تراپی آماده شویم

سکس‌ تراپیست می تواند به زوج هایی که دچار اختلال جنسی هستند کمک کند تا زندگی زناشویی لذت ‌بخش ‌تری را تجربه کنند. ... ادامه مطلب

راههای درمان اختلال نعوظ در مردانراههای درمان اختلال نعوظ در مردان

اختلال نعوظ و ناتوانی در برقراری روابط جنسی، یکی از شایعترین مشکلات بین زوجین است که در صورت عدم ریشه یابی و درمان، می‌تواند پایه‌های زندگی را سست نماید ... ادامه مطلب

دکتر پیمان صالحی

دکتر پیمان صالحی
بورد تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری مردان و اختلالات جنسی

انجام جراحی های میکروسکوپیک ناباروری ، جــراحی میـکروسـکوپیک واریـکوسل ، جراحی میکروسکوپیک بازگرداندن وازکتومی ، عمل جــراحی نمونـه بـرداری بیــضه بـا روش میـکروسکوپیــک ( میکروتـسه )


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین