منو اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم - تلفن : 35548081 - 031
جراحی میکروسکوپیک واریکوسلکلینیک درمان اختلالات جنسیمشاوره غیر حضوری
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / سکس تراپی / اعتیاد به الکل و تاثیر آن در عملکرد جنسی افراد

اعتیاد به الکل و تاثیر آن در عملکرد جنسی افراد

با وجود اینکه تاثیر مستقیم و غیرمستقیم اعتیاد به الکل بر عملکرد جنسی هنوز به طور کامل شناخته نشده است؛ دراین مطلب به برخی از مواردی که از نتایج تحقیقات به دست آمده اند می‌پردازیم.
با توجه به بررسی های انجام شده، اعتیاد به الکل در ایجاد اختلات جنسی مانند زود انزالی ، کاهش میل جنسی و اختلال نعوظ شناخته تاثیرگذار شناخته شده است. همچنین الکل موجب می‌شود فرد دچار افسردگی گردد و مصرف زیاد آن می‌تواند خلق و خو را تغییر داده، میل جنسی را کاهش دهد و نعوظ یا رسیدن به ارگاسم را برای مرد در حالی که برانگیختگی اتفاق افتاده است؛ دشوار نماید. در اثر نوشیدن مداوم الکل، سموم ناشی از آن می توانند در بدن تجمع کنند و بر اندام ها، از جمله آنهایی که در رابطه جنسی نقش دارند، تأثیر بگذارند.

این مطلب برگرفته از مطالب دکتر قهرمان نژاد می‌باشد. دکتر ندا قهرمان نژاد، دکترای روانشناسی، روان درمانگر، زوج درمانگر و سکس تراپیست در اصفهان ، آماده ارائه خدمات درمانی در این حوزه به مراجعین محترم می‌باشند. لطفا جهت رزرو نوبت اینترنتی و آنلاین دکتر قهرمان نژاد کلیک نمایید.

الکل چگونه بر زندگی جنسی تاثیر می‌گذارد؟

برای مردان، نوشیدن زیاد الکل می تواند منجر به موارد زیر شود:

1. اختلال نعوظ موقت :

محققان دریافته اند که الکل زیاد هم بر مغز و هم بر آلت تناسلی تأثیر می گذارد. در یکی از مطالعه‌های دانشگاه واشنگتن، مردان هوشیار می‌توانستند سریع‌تر از مردان مست به نعوظ برسند؛ شمن اینکه برخی از مردان اصلاً پس از نوشیدن الکل نمی‌توانند نعوظ داشته باشند.

به این دلیل که نوشیدن الکل قبل از رابطه جنسی جریان خون را در آلت تناسلی کاهش می دهد، شدت ارگاسم را کم می‌کند و می تواند سطح هیجان شما را کاهش دهد (به عبارت دیگر، حتی اگر بتوانید رابطه جنسی داشته باشید، ممکن است به اندازه کافی از آن لذت نبرید).

2. اختلال نعوظ طولانی مدت :

خطر اختلال نعوظ طولانی مدت با مصرف زیاد الکل مرتبط است. در واقع، مطالعات نشان می دهد که مردانی که به الکل وابسته هستند، 60 تا 70 درصد احتمال دارد از مشکلات جنسی رنج ببرند. شایع ترین آنها اختلال نعوظ، انزال زودرس و از دست دادن میل جنسی است.

تاثیر اعتیاد به الکل در روابط جنسی

3. ایجاد مشکلات ارتباطی به علت سوء مصرف الکل :

مصرف الکل فراتر از حد اعتدال با مشکلات ارتباطی از جمله درگیری، خیانت، ناامنی اقتصادی و طلاق همراه است. علاوه بر این، 90 درصد از تمام تجاوزات جنسی به مصرف الکل ارتبطا پیدا می‌کند.

4. مصرف سیگار همراه با الکل و افزایش احتمال اختلال نعوظ :

اغلب افرادی که به الکل اعتیاد دارند؛ همراه با مصرف الکل سیگار هم می‌کشند. اگر شما فردی هستید که هنگام نوشیدن الکل سیگار مصرف می‌کنید، می توانید خطر ابتلا به اختلال نعوظ را افزایش دهید. برای مردان زیر 40 سال، سیگار کشیدن بزرگترین علت اختلال نعوظ است؛ و مطالعات نشان می دهد که مردانی که روزانه بیش از 10 نخ سیگار می کشند، در معرض خطر ابتلا به اختلال نعوظ هستند.

اینستاگرام دکتر پیمان صالحی

5. افزایش خطر ابتلا به بیماری های مقاربتی :

خطر بزرگ دیگر هنگام همزمانی رابطه جنسی و سوء مصرف الکل، قرار گرفتن در معرض بیماری های مقاربتی است. مطالعات نشان می دهد که تقریبا 50 درصد از تماس های جنسی برنامه ریزی نشده در زمان استفاده از الکل است و 60 درصد از بیماری های مقاربتی در این زمان انتقال می‌یابد. افراد جوانی که از الکل استفاده می کنند، هفت برابر بیشتر احتمال دارد که رابطه جنسی محافظت نشده داشته باشند.

چکیده مطلب :

تحقیقات در مورد تأثیر مصرف و سوء مصرف الکل بر عملکرد جنسی افراد به دلیل نمونه‌های کوچک و غیرقابل تعمیم، فقدان طراحی تحقیقاتی کنترل‌شده یا گروه‌های مقایسه، تکیه بر داده‌های خود گزارش‌شده، یا عدم تعیین یا کنترل اثرات دوز و انتظارات، محدودیت‌هایی دارد. همچنین فقدان کنترل بر روی عوامل فیزیولوژیکی، روانی، محیطی و فرهنگی می تواند رابطه بین مصرف الکل و عملکرد جنسی را تغییر دهد. با این وجود از بررسی های انجام شده، می‌توان نتیجه گیری کرد که سوء مصرف مزمن الکل مضرات واضحی بر عملکرد جنسی بسیاری از افراد دارد.

اعتیاد به الکل چه در خانم ها و چه در آقایان باعث مشکلات ناتوانی جنسی می‌شود و معضلاتی را برای فرد ایجاد می‌کند که یکی از آنها کاهش میزان انقباض عروق عضو جنسی و مشکل نعوظ در آقایان است. در خانم ها نیز اعتیاد به الکل موجب می‌شود؛ پالس های فشاری و انفباضاتی که حین رابطه زناشویی باید بروز نماید؛ رخ ندهد و فرد وارد فاز برانگیختگی نشود. مصرف الکل در آقایان به مرور نه تنها ناتوانی جنسی به بار می‌آورد؛ بلکه باعث ناباروری و ایجاد صفات ثانویه زنانه نیز می‌شود. زیرا بر متابولیسم هورمون مردانه یا تستوسترون تاثیر مستقیم خواهد داشت.

با سپاس از خانم دکتر ندا قهرمان نژاد که مارا در تهیه این مطلب یاری نمودند.

کلینیک تخصصی دکتر پیمان صالحی، آماده ارائه خدمت در زمینه درمان ناباروری مردان در اصفهان به مراجعین محترم می‌باشد. برای مشاوره رایگان و دریافت نوبت با شماره‌ 35548081 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم
تلفن : 35548081 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
راههای درمان اختلال نعوظ در مردانراههای درمان اختلال نعوظ در مردان

اختلال نعوظ و ناتوانی در برقراری روابط جنسی، یکی از شایعترین مشکلات بین زوجین است که در صورت عدم ریشه یابی و درمان، می‌تواند پایه‌های زندگی را سست نماید ... ادامه مطلب

علت نعوظ صبحگاهی ناخواسته مردان در خوابعلت نعوظ صبحگاهی ناخواسته مردان در خواب

نعوظ صبحگاهی زمانی اتفاق می افتد که آلت تناسلی با خون پر شده و فرد با نعوظ از خواب بیدار می شوید و این یک اتفاق کاملا طبیعی است. ... ادامه مطلب

عفونت کلیه چیست؟عفونت کلیه چیست؟

عفونت کلیه جزو موارد اورژانسی کلیه و مجاری ادراری می‌باشد که اگر اقدامات درمانی فوری صورت نگیرد، ممکن است آسیب جدی به کلیه وارد شود یا عفونت به خون گسترش یافته و موجب ایجاد عفونت‌های وخیم گردد ... ادامه مطلب

دکتر پیمان صالحی

دکتر پیمان صالحی
بورد تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری مردان و اختلالات جنسی

انجام جراحی های میکروسکوپیک ناباروری ، جــراحی میـکروسـکوپیک واریـکوسل ، جراحی میکروسکوپیک بازگرداندن وازکتومی ، عمل جــراحی نمونـه بـرداری بیــضه بـا روش میـکروسکوپیــک ( میکروتـسه )


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین