منو اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم - تلفن : 35548081 - 031
کلینیک درمان اختلالات جنسیمشاوره غیر حضوریجراحی میکروسکوپیک واریکوسل
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / سکس تراپی / سندرم ماه عسل چه عارضه ای است و چگونه درمان میشود؟

سندرم ماه عسل چه عارضه ای است و چگونه درمان میشود؟

شایع ترین نوع عفونت ادراری در زنان عفونت مثانه است. متأسفانه افرادی که در روزهای آغازین زندگی زناشویی خود هستند با این مشکل مواجه می‌شوند. عفونت ادراری از جمله مواردی است که می تواند ماه عسل را خراب کند و این وضعیت به قدری شایع است که به آن سندروم ماه عسل گفته می شود. سندروم ماه عسل، نوعی از عفونت های دستگاه ادراری است که در نتیجه تحریک در طی آمیزشهای مکرر جنسی رخ می دهد. البته این مشکل به ماه عسل محدود نمی شود. برخی از زنان تقریباً هر بار که رابطه جنسی دارند، به عفونت مثانه مبتلا می شوند. این عارضه در بین زنان تازه ازدواج کرده شایع است و ۲۰ تا ۴۰ درصد از خانمها در طی نخستین ماه پس از ازدواج با علائمی مانند تکرر و احساس سوزش ادرار و یا درد در هنگام دفع ادرار و درد در ناحیه زیر دل، کدرشدن رنگ ادرار و یا خون ادراری به پزشک مراجعه میکنند. اگر عفونت درمان نشود، ممکن است تشدید شده و به مجاری ادراری و حتی کلیه هم منتقل گردد؛ بنابراین درمان این عارضه در سریعترین زمان ممکن بسیار حائز اهمیت است.

آنچه در این مطلب میخوانید

علت ابتلا به سندروم ماه عسل

اغلب با نزدیکی های مکرر و عدم رعایت بهداشت جنسی، انجام روش های غیر معقول نزدیکی، استفاده کردن از دیافراگم برای پیشگیری از بارداری و همچنین ضعف سیستم ایمنی و نقص سیستم ادراری بانوان احتمال ابتلا به این عفونت افزایش می یابد. کوتاه بودن مجرای ادرار نیز دلیلی بر ابتلا به این عارضه است. این عفونت با یک آزمایش ادرار قابل تشخیص خواهد بود.

علائم سندرم ماه عسل

علائم اصلی سیستیت شامل:

همچنین بخوانید: عفونت ادراری در زنان

افراد در معرض ابتلا به سندرم ماه عسل

عفونت ماه عسل در بین خانم‌های جوان رواج بیشتری دارد و خصوصاً زوجینی که به تازگی ازدواج کرده اند بیشتر در معرض ابتلا به این عفونت هستند.

سندرم ماه عسل

تشخیص سندرم ماه عسل

پزشک سؤالاتی پرسیده، بیمار را معاینه کرده و آزمایش ادرار انجام خواهد داد. آزمایش ادرار به آزمایشگاه فرستاده شده و یا پزشک از دیپ استیک استفاده می کند. نتایج دیپ استیک ادرار به سرعت و در حالی که بیمار هنوز در مطب است آماده می شود. برای تعیین نوع باکتری احتمالاً کشت ادرار انجام شده و یا نمونه ادرار کاتتریزه تهیه می شود. بیمارانی که به طور مرتب دچار سیستیت می شوند به آزمایشات بیشتر احتیاج خواهند داشت. این آزمایشات می تواند شامل اسکن سونوگرافی، اشعه ایکس یا سیستوسکوپی مثانه با استفاده از دوربین فیبر نوری باشد.

عوارض سندرم ماه عسل

طبق مطالعات صورت گرفته، زنان باردار در معرض خطر عفونت ادراری قرار دارند که این اتفاق به‌ویژه بعد از ماه ششم بارداری رخ می‌دهد. با این حال، ابتلا به سیستیت در دوران بارداری به جنین آسیب نمی‌رساند؛ اما اگر در چنین شرایطی هستید، توصیه می‌شود که مراحل درمان را در اسرع وقت شروع کنید. تأخیر در درمان می‌تواند باعث گسترش عفونت شود و بر کلیه‌ها تأثیر منفی بگذارد که منجر به بروز مشکلاتی مانند تولد نوزادان نارس یا کم‌وزن می‌شود. اگر عفونت‌های مثانه درمان نشوند، می‌توانند باعث ایجاد مشکلات جدی‌تری شوند که عبارتند از:

دوره نقاهت بیماری

به‌طور کلی ابتلا به عفونت و مبارزه سیستم ایمنی بدن با آن، می‌تواند از 1 هفته تا ماه‌ها طول بکشد؛ اما درمان عفونت ادراری و کلیوی، معمولاً 7- 14 روز است؛ بنابراین به محض دیدن نشانه‌های عفونت ادراری باید برای درمان آن اقدام کنید.

درمان سندرم ماه عسل

سندروم ماه عسل معمولاً به سرعت قابل درمان است. هنگامی که پزشک شما سندروم را تأیید کرد، احتمالاً آنتی‌بیوتیک تجویز می‌کند تا عفونت سریع برطرف شود. در موارد بسیار دردناک، ممکن است مسکن هم برای دوره‌ای کوتاه تجویز شود.

اینستاگرام دکتر پیمان صالحی

پیشگیری از سندرم ماه عسل

  1. رعایت بهداشت جنسی و شستشوی ناحیه واژن و مقعد
  2. ادرار کردن بلافاصله پس از نزدیکی و شستشوی ناحیه واژن
  3. عدم استفاده از روشهای غیر معمول نزدیکی مانند آمیزش مقعدی
  4. نوشیدن مایعات زیاد
  5. پرهیز از مصرف بیش از حد قهوه و نسکافه

برای کسب اطلاعات جامع درباره زگیل تناسلی ، کلیک کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم
تلفن : 35548081 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
عوارض عدم درمان شکستگی آلت تناسلیعوارض عدم درمان شکستگی آلت تناسلی

درون آلت مردانه هیچ استخوانی وجود ندارد و در واقع شکستگی آلت اصطلاح عامیانه ای است که به پارگی غشای تونیکا آلبوژینه اطلاق می شود ... ادامه مطلب

روشهای تشخیص، درمان و پیشگیری از زگیل دهانروشهای تشخیص، درمان و پیشگیری از زگیل دهان

یکی از رایج ترین انواع عفونت های آمیزشی که از طریق نوع خاصی از ویروس پاپیلومای انسانی ایجاد می‌شود ، عفونت یا ویروس اچ پی وی می باشد ... ادامه مطلب

فتق بیضه ها چیست؟فتق بیضه ها چیست؟

فتق یا هرنی به بیرون زدگی یا خارج شدن هر عضو بدن، از محل اصلی خود گفته می‌شود. در واقع تغییر محل اعضایی از بدن به حفره یا بافت مجاور که موجب تورم یا پارگی شود را فتق می‌گویند ... ادامه مطلب

دکتر پیمان صالحی

دکتر پیمان صالحی
بورد تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری مردان و اختلالات جنسی

انجام جراحی های میکروسکوپیک ناباروری ، جــراحی میـکروسـکوپیک واریـکوسل ، جراحی میکروسکوپیک بازگرداندن وازکتومی ، عمل جــراحی نمونـه بـرداری بیــضه بـا روش میـکروسکوپیــک ( میکروتـسه )


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین