منو اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم - تلفن : 35548081 - 031
مشاوره غیر حضوریواریکوسلکلینیک درمان اختلالات جنسی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کلیه و مجاری ادراری / بیش فعالی مثانه چه بیماری است؟

بیش فعالی مثانه چه بیماری است؟

بیش فعالی مثانه عبارت است از میل شدید ناگهانی برای خالی کردن مثانه ، که ممکن است با بی اختیاری ادرار نیز همراه باشد . به طور معمول تکرر ادرار و ادرار شبانه نیز از علائم دیگر این بیماری هستند . مثانه بیش فعالیک بیماری نسبتا شایع است که به دلایل مختلفی بروز می کند ولی خوشبختانه برای درمان آن روش های متفاوتی در دسترس است که می تواند به افراد ، در کاهش علائم کمک کند .

آنچه در این مطلب میخوانید

در این مقاله به بررسی اختلال بیش فعالی مثانه می پردازیم .

دکتر پیمان صالحی متخصص اورولوژی در اصفهان برای ارائه خدمات تشخیصی - درمانی بیماری های کلیه و مجاری ادراری پذیرای شما مراجعین محترم می‌باشند. لطفا جهت دریافت نوبت و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 35548081 - 031 تماس حاصل فرمایید.

علت بیش فعالی مثانه

علت سندرم مثانه بیش فعال به طور کامل مشخص نشده است .به طور معمول ، عضله مثانه ، زمانی که مثانه به تدریج پر می‌ شود ، آرام است . وقتی مثانه به تدریج کشیده می‌ شود ، و زمانی که مثانه تقریبا نصفه پر است ، احساس نیاز به دفع ادرار می‌ کنیم . اکثر افراد می‌ توانند به راحتی برای مدت زمانی پس از این احساس اولیه ، تا زمان مناسب برای رفتن به توالت ، خود را نگه دارند . در صورتیکه ، در افراد مبتلا به بیش فعالی مثانه ، عضله مثانه پیام های نادرست به مغز می رساند و باعث می شود بیش از آنچه در واقع وجود دارد احساس پری داشته باشیم .زمانی که مثانه چندان پر نیست و خارج از اراده شما ، خیلی زود عضله منقبض می شود . در حقیقت ، وقتی که مثانه شما برای دفع ادرار منقبض می‌ شود ، کنترل بسیار کمتری روی آن دارید .

علائم بیش فعالی مثانه

بیش فعالی مثانه

عوامل خطرساز زمینه ای بیش فعالی مثانه

سایر عوامل عبارت اند از :

اینستاگرام دکتر پیمان صالحی

درمان بیش فعالی مثانه

معمولا بهترین شیوه برای درمان مثانه بیش فعال ترکیبی از رفتار درمانی ، ورزش های تقویت کننده کف لگن و درمان دارویی است .

رفتار درمانی :

اولین راه‌حل برای کمک به مدیریت علائم مثانه بیش فعال ، به کارگیری روش‌ های رفتاری می‌ باشد که به آن رفتار درمانی نیز می‌ گویند . این روش‌ ها در اغلب موارد مؤثر هستند و هیچ‌ گونه عوارض جانبی به همراه ندارند . روش‌ های رفتاری می‌ توانند شامل موارد زیر باشند :

دارو درمانی :

دارو هایی که جهت درمان مثانه بیش فعال استفاده می شوند عمدتا باعث کاهش انقباضات غیر ارادی مثانه می شوند ؛ مانند تولترودین ، اکسی بوتینین ، سولیفناسین . عارضه جانبی اصلی آنها تاری دید ، خشکی دهان و یبوست است .

تحریک عصبی :

در این شیوه دستگاهی شبیه به یک سیم نازک که با یک ژنراتور باتری دار در ارتباط است در مجاورت عصب نخاعی ساکرال ( در قسمت نزدیک به انتهای ستون فقرات ) که تنظیم کننده انقباضات مثانه است قرار می گیرد . این دستگاه با تولید ایمپالس های الکتریکی باعث بهبود علائم بیش فعالی مثانه می شود . البته کارگذاشتن این دستگاه زیر پوست ابتدا به صورت موقت انجام می گیرد و پس از چند هفته در صورت رضایت بیمار به صورت دائمی کار گذاشته می شود . این دستگاه بسیار گران بوده و انجام این روش تنها در مراکز خاص است .

عمل جراحی :

عمل جراحی برای درمان مثانه بیش‌ فعال ، برای افرادی که علائم شدیدی دارند و با سایر روش‌ های درمانی بهبود نیافته‌ اند انجام می‌ شود . هدف از عمل جراحی بهبود توانایی ذخیره‌ سازی مثانه و کاهش فشار وارد شده به آن است. با این حال ، این روش به تسکین درد مثانه کمکی نخواهد کرد .

همشهریان گرامی! برای درمان عفونت مجاری ادراری، بیماری‌های حاد و مزمن کلیه، سرطان‌های دستگاه ادراری ، بزرگی پروستات ، ناباروری ، واریکوسل و ... به متخصص جراحی کلیه و مجاری اداری در اصفهان مراجعه نموده و از مطلوب‌ترین نتایج درمانی، برای بیماری خود بهره‌مند شوید.


آدرس مطب : اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم
تلفن : 35548081 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
در چه مواردی درمان واریکوسل توصیه می شود؟در چه مواردی درمان واریکوسل توصیه می شود؟

واریکوسل عارضه ای است که بر سیاهرگ های کیسه بیضه تأثیر می گذارد و می تواند باعث ناباروری در مردان شود. ... ادامه مطلب

آیا سبک و محل زندگی همچنین رژیم غذایی در ایجاد سنگ ادراری تاثیر دارد؟آیا سبک و محل زندگی همچنین رژیم غذایی در ایجاد سنگ ادراری تاثیر دارد؟

سنگ های ادراری زمانی تشکیل می شوند که مواد معدنی در ادرار جمع شوند، متبلور شوند و سپس به هم بچسبند. ... ادامه مطلب

کلیتوریس چیست و نحوه تحریک کلیتوریس در زنان چگونه استکلیتوریس چیست و نحوه تحریک کلیتوریس در زنان چگونه است

کلیتوریس یکی از قسمت های ناحیه شرمگاهی می باشد که متشکل از هزاران رشته عصبی می باشد و به عنوان مهم ترین عضو زنانه و منبع لذت جنسی شناخته می شود. ... ادامه مطلب

دکتر پیمان صالحی

دکتر پیمان صالحی
بورد تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری مردان و اختلالات جنسی

انجام جراحی های میکروسکوپیک ناباروری ، جــراحی میـکروسـکوپیک واریـکوسل ، جراحی میکروسکوپیک بازگرداندن وازکتومی ، عمل جــراحی نمونـه بـرداری بیــضه بـا روش میـکروسکوپیــک ( میکروتـسه )


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین