منو اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم - تلفن : 35548081 - 031
مشاوره غیر حضوریجراحی میکروسکوپیک ناباروریکلینیک درمان اختلالات جنسی

سندروم مثانه دردناک

سندروم مثانه درناک یا اینترستیشیال سیستیتیس، جزو بیماری‌های مزمن کلیه و مجاری ادراری می‌باشد و اغلب زنان را درگیر می‌کند و با علائمی مانند؛ سوزش ادرار، تکرر ادرار و ... همراه است. شدت این علائم بسته به پیشرفت بیماری، از شخصی به شخص دیگر ممکن است متفاوت باشد. سندرم مثانه دردناک به دلیل علائم و عوارضی که برای فرد ایجاد می‌کند، می‌تواند کیفیت زندگی را تحت تأثیر قرار دهد.

آنچه در این مطلب میخوانید

به همین دلیل، نیاز مراجعه به متخصص اورولوژی در مبتلایان به این بیماری الزامی است. تاکنون علت این بیماری به طور دقیق شناسایی نشده است و به همین دلیل درمان قطعی هم برای سندروم مثانه دردناک وجود ندارد ولی روشهای درمانی متعددی برای کاهش عوارض و مشکلات بیماران، توسط متخصص کلیه و مجاری ادراری قابل تجویز است.

شهروندان گرامی! اگر با علائم سندروم مثانه دردناک روبرو هستید، می‌توانید اقدامات درمانی را با مراجعه به کلینیک اورولوژی دکتر پیمان صالحی در اصفهان، آغاز نمایید. برای مشاوره رایگان با شماره‌های درج شده در همین صفحه تماس حاصل فرمایید و برای رزرو نوبت اینترنتی اینجا کلیک کنید.

علائم سندروم مثانه دردناک

علائم این بیماری برای همه افراد ثابت نبوده و با عوامل گوناگون، در خود فرد نیز ممکن است تغییر کند. مثلا در بانوان هنگام قاعدگی یا ارتباط جنسی ممکن است علائم شدت بیشتری یابد. برخی از نشانه‌های سندروم مثانه دردناک عبارتند از:

همانطور که در فهرست علائم سندروم مثانه دردناک مشاهده می‌شود، این نشانه‌ها بسیار شبیه به عفونت ادراری هستند و تفکیک این دو بیماری توسط پزشک متخصص قابل انجام است. ضمن اینکه، گاهاً به همراه سندروم مثانه دردناک ممکن است عفونت ادراری هم وجود داشته باشد و علائم را تشدید نماید.

سندروم مثانه دردناک

تشخیص سندروم مثانه دردناک

اقدامات تشخیصی در بیماری سندرم مثانه دردناک شامل آزمایش ادرار، کشت ادرار، نمونه برداری از جدار مثانه، سیستوسکوپی ، و متسع ساختن جدار مثانه زیر بیهوشی می‌شود.

اینستاگرام دکتر صالحی

درمان سندروم مثانه دردناک

همانطور که در ابتدای بحث عنوان شد، درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد، تنها با برخی روشهای درمانی از قبیل جراحی، درمان‌های دارویی، تحریک عصب، اتساع مثانه و ایجاد تحولاتی در سبک زندگی، می‌توان شرایط فرد مبتلا را بهتر نمود.

به دلیل مراجعات فراوانی که به متخصص کلیه و مجاری ادراری ، برای دانستن اندازه نرمال آلت تناسلی می‌شود، بر آن شدیم مطلبی در این باره تهیه نماییم و اطلاعات دقیقی در این مورد به کاربران ارائه دهیم. برای مطالعه مقاله اندازه نرمال آلت تناسلی در مردان کلیک کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم
تلفن : 35548081 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :سید جواد موسوی [ 1402-03-17 ]
آقای دکتر بعد ازدواج سی سال پیش مشکل اختلال نعوظ داشتم تا ۷سال پیش بعد از نیم ساعت مقاربت با جنس مخالف تازه اون وقت نعوذ اتاق می افتاد ولی در بسیاری از مواقع پایا نبود ونمی دانستم به چه تخصصی باید مراجعه کنم از چند سال پیش همون حالت هم از بین رفته بنحوی که مشکل خانوادگی را به دنبال داشته بنحوی که خانم فکر میکند که من جای دیگری ارضا می شوم چون در شهرستان خور وبیابانک هستم و تقریبا به خاطر مشغله کاری تقریبا توفیق حضوردر محضر شما را ندارم اگر لطف بفرمایید آنلاین م ا راهنمایی بفرمایید ممنونم

مرجان کلهری [ 1401-06-20 ]
سلام وقتتون بخیر،همسرم آزمایش ناباروری انجام داده و میگه مشکل باروری داره.جواب آزمایشش و میخوام بخونید ببینید مشکلش چیه،؟

ماندگاران [ 1400-01-30 ]
روزه بگیرم؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟ ؟؟؟ ؟؟

ماندگاران [ 1400-01-29 ]
من مدت چند سالی هست سندروم مثانه دارم 42سالمه واز 34سالگی مبتلا شدم واز طریق سیستوسکوپی متوجه بیماری شدم وچند سالی هست روزه نمیگیرم امسال شروع به روزه گرفتن کردم آیا بیماری من برگشت میکنه وروزه برام ضرر داره؟؟؟

محمد [ 1399-08-26 ]
سلام.شبا تو خواب برون ریزی دارم یکسال پیش ب روانپزشک مراجعه کردم بهم دارو داد و خوب شدم تا اینکه تا دوماه پیش کرونا گرفتم الان دوباره برون ریزی دارم.چکارکنم کمکم کنیین

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
چه مدت می شود ادرار خود را نگه داشت؟چه مدت می شود ادرار خود را نگه داشت؟

اساساً یک خط نامرئی پر شدن در مثانه شما وجود دارد که وقتی ادرار به آن نقطه می رسد، مغز سیگنالی دریافت می کند و به شما فرمان می دهد که باید ادرار کنید. ... ادامه مطلب

علت انجام و انواع جراحی ارکیوپکسیعلت انجام و انواع جراحی ارکیوپکسی

ارکیوپکسی برای اصلاح بیضه نزول نکرده یا کریپتورکیدیسم انجام می شود، وضعیتی که در آن یک یا هر دو بیضه در موقعیت مناسب خود در کیسه بیضه نزول نکرده اند. ... ادامه مطلب

اعتیاد به فیلم های پورن و نحوه درماناعتیاد به فیلم های پورن و نحوه درمان

اگر تماشای پورنوگرافی به یک اعتیاد تبدیل می شود ، بر زندگی روزمره شما تأثیر می گذارد و می تواند برای شما مشکل ساز باشد. ... ادامه مطلب

دکتر پیمان صالحی

دکتر پیمان صالحی
بورد تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری مردان و اختلالات جنسی

انجام جراحی های میکروسکوپیک ناباروری ، جــراحی میـکروسـکوپیک واریـکوسل ، جراحی میکروسکوپیک بازگرداندن وازکتومی ، عمل جــراحی نمونـه بـرداری بیــضه بـا روش میـکروسکوپیــک ( میکروتـسه )


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین