منو اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم - تلفن : 35548081 - 031
مشاوره غیر حضوریدکتر قهرمان نژادواریکوسل
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / سلامت جنسی / تست نعوظ شبانگاهی آلت یا ریجی اسکن چیست؟

تست نعوظ شبانگاهی آلت یا ریجی اسکن چیست؟

مردان برای ایجاد و حفظ نعوظ به بسیاری از اعضای مختلف بدن نیاز دارند که به روش صحیح کار کنند، از مغز و غدد کنترل کننده هورمون ها گرفته تا رگ های خونی و آلت تناسلی. به همین دلیل، اختلال نعوظ یا ED می تواند دلایل زیادی داشته باشد. برخی از آنها فیزیکی هستند و برخی دیگر روانی و عاطفی هستند.

آنچه در این مطلب میخوانید

دلایل فیزیکی ED از بیماری قلبی و دیابت گرفته تا فشار خون بالا و چاقی متغیر است. آسیب به اعصاب یا شریان‌ها نیز می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی در نعوظ شود. عدم ورزش، نوشیدن الکل و سیگار کشیدن می تواند منجر به مشکلات اختلال نعوظ شود.در بعد روانی و عاطفی همه چیز، اضطراب، افسردگی و استرس همگی نقش دارند. مسائل مربوط به رابطه نیز می تواند یک عامل باشد.

تست نعوظ شبانگاهی آلت یا ریجی اسکن چیست؟

ریجی اسکن یا تست نعوظ شبانگاهی آلت یک تست غربالگری تشخیصی برای تشخیص اینکه آیا علت اختلال نعوظ روانی است یا جسمانی است. این آزمایش در منزل با استفاده از دستگاه مخصوص انجام می شود. پزشک شما یک چمدان کوچک حاوی یک دستگاه (Rigiscan) و یک غلاف مخصوص به شما می دهد. در طول آزمایش، دستگاه با استفاده از غلاف روی ران شما تنظیم می شود. آزمایش باید حداقل 2 شب (معمولاً 3) انجام شود و دستگاه به پزشک بازگردانده شود.

کاربرد ریجی اسکن

دستگاه ریجی اسکن، در زمانی که مرد خواب است، نعوظ های شبانه او را کنترل می کند، از جمله اینکه چه تعداد رخ می دهد، چه مدت طول می کشد و چقدر با سفتی آلت همراه است. در نهایت مشخص می‌کند که اگر مردی نعوظ شبانه داشته باشد، احتمالاً مسائل روانی بر عملکرد نعوظ او تأثیر می گذارد. این واقعیت که او می تواند در طول شب نعوظ داشته باشد نشان می دهد که بدن او به طور طبیعی کار می کند.

چرا تست نعوظ شبانگاهی آلت انجام می شود؟

این آزمایش برای تایید اینکه شما در شب نعوظ را تجربه می کنید یا نه انجام می شود. مردانی که عملکرد نعوظ فیزیولوژیکی طبیعی دارند در طول خواب طبیعی نعوظ را تجربه می کنند. به گفته مرکز پزشکی دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو، یک مرد بالغ سالم به طور متوسط بین سه تا پنج نعوظ خود به خود در شبانه روز خواهد داشت که هر کدام 30 تا 60 دقیقه طول می کشد. مشکلات جسمی، عاطفی یا ذهنی می تواند منجر به اختلال نعوظ شود. این آزمایش به تعیین اینکه آیا اختلال نعوظ شما ناشی از مشکلات فیزیکی است یا خیر کمک می کند.

علت نعوظ صبحگاهی ناخواسته مردان در خواب

تست نعوظ شبانگاهی آلت چه زمانی انجام می شود؟

در صورتی که از اختلال نعوظ رنج می برید و مشخص نیست که آیا علت جسمانی است یا روانی، اورولوژیست شما ممکن است آزمایش نعوظ شبانگاهی آلت یا ریجی اسکن را توصیه کند.

چه آمادگی هایی برای تست نعوظ شبانگاهی آلت لازم است؟

پرهیز از چرت های بعدازظهر در روزهای آزمایش مفید است تا شب راحت بخوابید. دو شب قبل از آزمایش از مصرف الکل یا هر نوع مواد شیمیایی خواب آور خودداری کنید. اینها می توانند از نعوظ جلوگیری کنند. همچنین باید از کافئین پرهیز کنید تا مطمئن شوید که خواب شبانه خوبی دارید.

تست نعوظ شبانگاهی آلت چگونه انجام می شود؟

قبل از رفتن به رختخواب در شب، باید دستگاه (Rigiscan) را که پزشک به شما داده است قرار دهید. پزشک شما دستورالعمل های دقیقی در مورد نحوه استفاده صحیح از دستگاه به شما ارائه می دهد. مراحلی که باید انجام داد به شرح زیر است:

  1. باتری های جدید را در دستگاه قرار دهید (هر شب).
  2. غلاف را محکم روی ران خود محکم کنید و دستگاه را داخل غلاف قرار دهید.
  3. حلقه ای که با علامت پایه نوشته شده است را روی قاعده آلت تناسلی خود و حلقه ای که نوک را روی نوک آلت تناسلی خود قرار داده اید ثابت کنید.
  4. دکمه ON را فشار دهید.
  5. شما بلافاصله احساس خواهید کرد که حلقه در حال حرکت و تنظیم با آلت تناسلی شما است.
  6. صبح دکمه OFF را فشار دهید و دستگاه را در کیف مخصوص نگه دارید.
  7. اگر در طول شب نیاز به ادرار کردن دارید، دستگاه را خاموش کرده و خارج کنید. پس از ادرار کردن، دستگاه را مجدداً با رعایت دستورالعمل های بالا برگردانید.

لازم به ذکر است که این روش کاملا بدون درد است. پس از اتمام تمام ضبط ها، دستگاه را به پزشک خود برگردانید. پزشک شما دستگاه را به کامپیوتر متصل می کند. تمامی داده ها با استفاده از یک نرم افزار خاص مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و نتایج آزمون چاپ خواهد شد.

اینستاگرام دکتر پیمان صالحی

نتایج تست نعوظ شبانگاهی آلت چگونه تفسیر می شود؟

با توجه به نتیجه (اختلال نعوظ جسمانی یا روانی)، پزشک دستورالعمل‌های تکمیلی را به شما ارائه می‌دهد و گزینه‌های درمانی مناسب شما را به شما اطلاع می‌دهد. اگر شکی وجود داشته باشد، ممکن است پزشک به شما توصیه کند که تحت غربالگری خاص تری قرار بگیرید (مثلاً تست تریپلکس آلت تناسلی).

سخن پایانی

اگر مرتباً اختلال نعوظ را تجربه می کنید با اورولوژیست خود صحبت کنید. بسیاری از مردان از صحبت کردن در مورد این موضوع احساس راحتی نمی کنند، اما شما نباید خجالت بکشید. این یک وضعیت نسبتاً رایج است، به خصوص با افزایش سن. پزشک می تواند به شما کمک کند تا مطمئن شوید که اختلال شما به دلایل فیزیکی یا روانی ایجاد شده است.

عمل سنگ شکنی کلیه با دستگاه ESWL برای چه افرادی و چگونه انجام می شود؟


آدرس مطب : اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم
تلفن : 35548081 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :احمد [ 1402-08-13 ]
عدم نعوض وسایل آلت ممکن است کمکم کنید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
درمان چسبندگی بعد ختنه با جراحیدرمان چسبندگی بعد ختنه با جراحی

اگر پس از ختنه مقداری از پوست ختنه گاه باقی بماند، چسبندگی می تواند ایجاد شود. ... ادامه مطلب

سندروم نفروتیک چیست، چه علل و علائمی دارد؟سندروم نفروتیک چیست، چه علل و علائمی دارد؟

سندروم نفروتیک نوعی بیماری کلیوی است که باعث افزایش دفع پروتئین از طریق ادرار می‌شود و می‌تواند آسیب‌های جدی به کل بدن وارد کند. ... ادامه مطلب

عوارض عدم درمان شکستگی آلت تناسلیعوارض عدم درمان شکستگی آلت تناسلی

درون آلت مردانه هیچ استخوانی وجود ندارد و در واقع شکستگی آلت اصطلاح عامیانه ای است که به پارگی غشای تونیکا آلبوژینه اطلاق می شود ... ادامه مطلب

دکتر پیمان صالحی

دکتر پیمان صالحی
بورد تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری مردان و اختلالات جنسی

انجام جراحی های میکروسکوپیک ناباروری ، جــراحی میـکروسـکوپیک واریـکوسل ، جراحی میکروسکوپیک بازگرداندن وازکتومی ، عمل جــراحی نمونـه بـرداری بیــضه بـا روش میـکروسکوپیــک ( میکروتـسه )


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین