منو اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم - تلفن : 35548081 - 031
کلینیک درمان اختلالات جنسیمشاوره غیر حضوریجراحی میکروسکوپیک ناباروری
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / ناتوانی جنسی / ایا پروستات باعث عدم نعوظ میشود؟

ایا پروستات باعث عدم نعوظ میشود؟

آنچه در این مطلب میخوانید

بزرگی پروستات می‌تواند باعث مشکلات جنسی شود. میزان هر گونه مشکل جنسی با توجه به وضعیت پروستات متفاوت است. برخی از عوارض جانبی رایج عبارتند از:

این عوارض ممکن است با توجه به سن، ژنتیک و اضطراب متفاوت باشند.

شما می‌توانید برای درمان بزرگی پروستات به کلینیک تخصصی دکتر پیمان صالحی در اصفهان مراجعه نمایید. در این مرکز با بررسی بیماری شما و شرایطی که در آن هستید؛ بهترین روش درمانی در نظر گرفته می‌شود. اگر مایل به هماهنگی با این مرکز یا کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌باشید؛ با شماره تلفن 35548081 - 031 تماس حاصل فرمایید.

هیپرپلازی خوش‌خیم پروستات و اختلال نعوظ

بزرگی خوش‌خیم پروستات و اختلال نعوظ شرایط جداگانه‌ای هستند که به يکديگر متصل هستند. اختلال نعوظ اغلب به این معنی است که یک مرد قادر به دستیابی یا حفظ نعوظ نیست. اگر چه اختلال نعوظ ممکن است به علت انواع مشکلات سلامتى مانند بیماری قلبی، دیابت، سطوح پایین تستوسترون و یا مسائل روانشناختی باشد، ولی هیپرپلازی خوش‌خیم پروستات می‌تواند اختلال نعوظ را بدتر کند.
بعضی از داروها برای درمان پروستات بزرگ شده ممکن است باعث ایجاد اختلال نعوظ شوند. با این حال، برخی از داروهای مورد استفاده برای درمان اختلال نعوظ می‌توانند به بهبود علائم هیپرپلازی خوش‌خیم پروستات کمک کنند. اگر چه هیچ داروى تجویزى براى اختلال نعوظ باعث درمان پروستات بزرگ شده، نشده است.

پروستات

چندین داروی اختلال نعوظ در درمان پروستات بزرگ شده اثراتى داشته اند. این داروها عبارتند از:

به عنوان مثال، یک مطالعه نشان داد افرادی که ۱۰ میلی گرم واردنافیل، دو بار در روز و به مدت ۸ هفته مصرف کردند، در مقایسه با یک گروه مشابه که پلاسبو مصرف کرده بودند، بهبودى علائم پروستات در آن ها بيشتر است. مطالعه ى دیگرى نشان داد که مردانى که تادالافیل تا ۵ میلی گرم در روز مصرف مى‌کنند، بهبودى چشمگيرى داشتند با این حال، قبل از مصرف داروهای اختلال نعوظ برای درمان علائم بزرگ شدن پروستات ، با پزشک خود مشورت کنید. داروهای اختلال نعوظ عوارض جانبی بالقوه‌ای دارند که نباید آن‌ها را برای برخی افراد، به ویژه کسانی که سابقه ای از شرایط زیر دارند، استفاده کرد.

آیا بزرگی پروستات باعث اختلال نعوظ مردان می‌شود ؟

در اغلب مردها گاهی اشکالات در نعوط تجربه می‌شود ولی اگر اتفاق رخ دهد احتیاج به درمان دارد، عوامل پزشکی که احتمال اختلالات نعوظ را افزایش می‌دهد عبارتند از:

عوامل روانشناسی که باعث اشکالات نعوظ می شوند عبارتند از:

  1. اضطراب ، افسردگی ، عدم اعتماد به نفس ، سابقه سوء استفاده جنسی ، اعتقادات مذهبی که رابطه جنسی را گناه می‌دانند ، ترس از حاملگی و غیره
  2. کم شدن نعوظ بیشتر به‌علت بیماری‌های متعددی است که در افراد مسن ظاهر می‌شود و ارتباطی با بزرگی پروستات ندارد .

آیا بزرگی پروستات باعث زود انزالی مردان می‌شود ؟

انزال زودرس اغلب به خاطر آگاهی نداشتن از مکانیسم‌های حسی و نقاط حساس بدن است دو شریک جنسی باید یکدیگر را بشناسند و اغلب این افراد مسائل روانشناسی عمده‌ای ندارند بعضی از این دلایل عبارتند از :
اضطراب ، هیجان ، تجربه‌های منفی مانند استمنای سریع ، روابط جنسی نامشروع

ارتباط بزرگ شدن غده پروستات و اختلال نعوظ

بزرگ شدن غده پروستات و اختلال نعوظ دو مشکل جداگانه ولی به هم مرتبط هستند. اختلال نعوظ معمولا به این معنی است که مرد قادر به نعوظ و یا حفظ آن نیست. اگرچه اختلال نعوظ ممکن است در اثر مشکلات سلامتی مانند بیماری های قلبی، دیابت، سطح پایین تستوسترون یا مشکلات روان شناختی رخ دهد، اما این مشکل در اثر بزرگ شدن غده پروستات می‌تواند وخیم‌تر شود.

اینستاگرام دکتر پیمان صالحی

تاثیر ویاگرا بر پروستات

اختلال نعوظ کمتر

دانشگاه نورث وسترن در سال ۲۰۰۵ گزارش داده است که مردان ۴۵ ساله و بالاتر که مبتلا به هر دو مشکل اختلال نعوظ ED و بزرگی پروستات BPH بودند، با مصرف قرص ویاگرا پیشرفت قابل توجهی در حفظ نعوظ با پروستات بزرگ شده داشته‌اند.
برخی از داروهایی که برای درمان بزرگ شدن غده پروستات استفاده می‌شوند نیز می‌توانند باعث اختلال نعوظ شوند. با این وجود، برخی از داروهایی که برای درمان اختلال نعوظ استفاده می‌شوند، می‌توانند به بهبود علائم بزرگ شدن پروستات کمک کنند. اگرچه هیچ دارویی که برای درمان اختلال نعوظ تجویز شده برای درمان بزرگ شدن پروستات تایید نشده است، اما مطالعات اخیر پیشنهاد می‌کنند مردانی که داروهای اختلال نعوظ را مصرف می‌کنند، ممکن است علائم پروستات آن‌ها تسکین پیدا کند. مشخص شده است که چندین داروی اختلال نعوظ برای درمان پروستات بزرگ شده موثر بوده است. این داروها به شرح زیر هستند:

داروهای اختلال نعوظ دارای عوارض جانبی بالقوه ای هستند که می‌تواند آن را برای برخی از مردان به خصوص مردانی که سابقه شرایط زیر را دارند، نا امن سازد:

  1. سکته مغزی
  2. آنژین ناپایدار
  3. حمله قلبی
  4. فشار خون بالا کنترل نشده

دکتر پیمان صالحی، متخصص ناباروری مردان و اختلالات جنسی در اصفهان، آماده ارائه خدمات درمانی در این حوزه به مراجعین محترم می‌باشد. برای مشاوره رایگان و دریافت نوبت با شماره‌ تلفن35548081 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم
تلفن : 35548081 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :مجید طاهری پور [ 1401-10-16 ]
برای پرستات خوش خیر قرص ترازوی 2 . میخورم اثر چندانی ندارد نعوظ کاملا صفر است

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
درباره نارسایی حاد و مزمن کلیه چه می دانید؟درباره نارسایی حاد و مزمن کلیه چه می دانید؟

افراد مبتلا به نارسایی مزمن کلیه ممکن است سال ها دچار این بیماری باشند اما چون علامت خاصی ندارند به صورت آرام کلیه‌ شان از بین رود. ... ادامه مطلب

در چه مواردی درمان واریکوسل توصیه می شود؟در چه مواردی درمان واریکوسل توصیه می شود؟

واریکوسل عارضه ای است که بر سیاهرگ های کیسه بیضه تأثیر می گذارد و می تواند باعث ناباروری در مردان شود. ... ادامه مطلب

واریکوسل چیست و چگونه درمان میشودواریکوسل چیست و چگونه درمان میشود

واریکوسل یکی از شایعترین دلایل کاهش تولید اسپرم، همچنین معیوب شدن و تقلیل کیفیت اسپرم است که منجر به ناباروری مردان می‌شود . با این وجود همه مبتلایان به بیماری واریکوسل با چنین مشکلاتی مواجه نخواهند شد و واریکوسل در باروری آنها اثرگذار نخواهد بود ... ادامه مطلب

دکتر پیمان صالحی

دکتر پیمان صالحی
بورد تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری مردان و اختلالات جنسی

انجام جراحی های میکروسکوپیک ناباروری ، جــراحی میـکروسـکوپیک واریـکوسل ، جراحی میکروسکوپیک بازگرداندن وازکتومی ، عمل جــراحی نمونـه بـرداری بیــضه بـا روش میـکروسکوپیــک ( میکروتـسه )


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین