منو اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم - تلفن : 35548081 - 031
واریکوسلجراحی میکروسکوپیک واریکوسلجراحی میکروسکوپیک ناباروری
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کلیه و مجاری ادراری / علت ادرار سفید رنگ در مردان چیست؟

علت ادرار سفید رنگ در مردان چیست؟

ادرار ابری می تواند ناراحت کننده باشد، به خصوص زمانی که فرد علت آن را نمی داند. گاهی اوقات می تواند نشان دهنده مشکلی در دستگاه ادراری باشد، مانند کم آبی یا عفونت دستگاه ادراری، یا ممکن است به مشکلات کلیوی اشاره کند.

آنچه در این مطلب میخوانید

رنگ و شرایط طبیعی ادرار:

رنگ طبیعی ادرار از زرد کم رنگ تا کهربایی تیره متغیر است و نتیجه رنگدانه ای به نام urochrome و میزان رقیق یا غلیظ بودن ادرار است. رنگدانه ها و سایر ترکیبات موجود در برخی غذاها و داروها می توانند رنگ ادرار شما را تغییر دهند. چغندر، توت و لوبیا فاوا از جمله غذاهایی هستند که بیشتر روی رنگ تاثیر می گذارند.

کلینیک اورولوژی دکتر پیمان صالحی در اصفهان، ارائه دهنده خدمات تشخیصی - درمانی در زمینه بیماریها و اختلالات سیستم ادراری در مردان و زنان، همچنین اختلالات تناسلی، ناتوانی جنسی و ناباروری مردان به مراجعین محترم می‌باشد. لطفا جهت رزرو نوبت و کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با این مرکز از طریق تماس با شماره تلفن 35548081-031 اقدام فرمایید.

علت ادرار سفید رنگ یا ابری در مردان:

عفونت ادراری:

عفونت های دستگاه ادراری (UTI) یکی از شایع ترین علل ادرار ابری است که منجر به مراجعه بیش از 8.1 میلیون نفر در سال به پزشک می شود. ظاهر ابری ادرار معمولاً از ترشح چرک یا خون به داخل دستگاه ادراری می آید. همچنین می تواند تجمع گلبول های سفید خون باشد که نشان می دهد بدن در تلاش است تا باکتری های مهاجم را از بین ببرد. سایر علائم UTI ممکن است شامل موارد زیر باشد:

عفونت های ادراری می توانند منجر به عفونت کلیه شوند که در صورت عدم درمان، شکل شدیدتری از عفونت ادراری است. عفونت کلیه درمان نشده می تواند منجر به آسیب دائمی کلیه شود. علائم عفونت کلیه ممکن است شامل علائم عفونت ادراری باشد یا نباشد و همچنین ممکن است شامل موارد زیر باشد:

افراد در صورت مشاهده این علائم برای تشخیص و درمان مناسب باید در اسرع وقت به پزشک خود مراجعه کنند. درمان زودهنگام UTI می تواند به تسکین ناراحتی و جلوگیری از عوارض کمک کند.

علت ادرار سفید رنگ در مردان

کم آبی بدن:

هنگامی که آب بیشتری از بدن خارج می شود، می تواند منجر به کم آبی بدن شود. این می تواند باعث ابری شدن ادرار شود. کودکان و افراد مسن بیشتر در معرض خطر کم آبی هستند. کم آبی می تواند ناشی از موارد زیر باشد:

علائم کم آبی معمولاً خفیف شروع می شود و ممکن است شامل موارد زیر باشد:

مردم معمولاً می توانند کم آبی زودهنگام را به سادگی با مصرف بیشتر آب اصلاح کنند. کم آبی شدید می تواند منجر به شرایط جدی تری مانند بی نظمی، از دست دادن هوشیاری یا مرگ شود. لذا نیاز به مراقبت‌های اورژانسی دارد.

عفونت مقاربتی (STI):

STI یک بیماری است که از طریق تماس جنسی از فردی به فرد دیگر منتقل می شود. برخی از بیماری های مقاربتی شایع مانند سوزاک و کلامیدیا ممکن است باعث کدر و ابری شدن ادرار شوند. این بیماری‌ها سیستم ایمنی را وادار می‌کنند تا گلبول‌های سفید خون تولید کند که با مخلوط شدن با ادرار، ظاهری ابری به آن می‌دهد. علائم احتمالی بیماری های مقاربتی غیر از ادرار ابری عبارتند از:

بهترین راه برای جلوگیری از گسترش بیماری های مقاربتی استفاده از محافظ در حین فعالیت جنسی است. آزمایش‌های منظم برای بیماری‌های مقاربتی می‌تواند به افراد در تشخیص و درمان زودهنگام کمک کند.

پروستاتیت:

پروستاتیت یک پروستات ملتهب است که ممکن است باعث ابری شدن ادرار شود. عفونت یا تورم پروستات می تواند باعث این امر شود.
سایر علائم پروستاتیت عبارتند از:

سنگ کلیه:

سنگ کلیه نیز می تواند باعث ابری شدن ادرار شود. آنها از تجمع برخی مواد معدنی در بدن ایجاد می شوند. سنگ های کوچک ممکن است بدون حادثه دفع شوند، اما سنگ های بزرگتر می توانند مجاری ادراری را مسدود کرده و باعث عفونت ادراری شوند. شایع ترین علامت دفع سنگ کلیه، درد شدید زیر دنده ها، به طور کلی در نزدیکی یک طرف یا پایین کمر است. درد ممکن است به پایین شکم یا کشاله ران تابش کند. علائم دیگر عبارتند از:

انزال رتروگراد:

به طور معمول وقتی مردی به ارگاسم می‌رسد، منی از طریق آلت تناسلی از بدن او خارج می شود. در انزال رتروگراد ، مایع منی به داخل مثانه باز می گردد. این باعث ارگاسم خشک و بدون مایع می شود. ادرار بلافاصله بعد از ارگاسم سفید و ابری می شود زیرا حاوی مایع منی است. انزال رتروگراد زمانی اتفاق می افتد که عضله در دهانه مثانه به اندازه کافی محکم بسته نشود. مشکلات عصبی ناشی از دیابت، مولتیپل اسکلروزیس (MS) یا داروها دلایل احتمالی آن هستند. ممکن است برای این عارضه نیازی به درمان نداشته باشید، مگر اینکه بخواهید خانواده تشکیل دهید و نتوانید شریک زندگی خود را باردار کنید.

خون در ادرار:

گاهی اوقات ابری شدن به دلیل وجود خون در ادرار است. خون می تواند ادرار زرد را قرمز، صورتی یا قهوه ای رنگ کند. وجود خون در ادرار می تواند به معنای ابتلا به عفونت ادراری، سنگ کلیه یا بزرگ شدن پروستات باشد. به ندرت، می تواند نشانه سرطان در دستگاه ادراری شما باشد. برای بررسی این علامت لازم است به پزشک مراجعه کنید.

دیابت یا آسیب کلیه ناشی از دیابت:

گاهی اوقات دیابت یا بیماری کلیوی دیابتی علت اصلی ابری شدن ادرار است. احتمالا بدن قادر به حذف قند اضافی از ادرار نیست. سایر علائم دیابت ممکن است شامل موارد زیر باشد:

اگر دیابت درمان نشود، ممکن است در نهایت منجر به نارسایی کلیه شود.

رژیم غذایی:

در برخی موارد، رژیم غذایی فرد می تواند باعث ابری شدن ادرار او شود. به عنوان مثال، اگر فردی مقادیر زیادی فسفر مصرف کند. در این صورت، زمانی که کلیه‌های آن‌ها سعی می‌کنند مواد معدنی اضافی را از جریان خون فیلتر کنند، ظاهری ابری ایجاد می‌شود. غذاهای زیر حاوی فسفر است:

تشخیص ادرار سفید رنگ یا ابری در مردان:

اگر افراد دارای ادرار ابری هستند، به خصوص اگر همراه با علائم دیگر باشد، باید با پزشک خود صحبت کنند. علت اصلی می تواند موردی جدی باشد. پزشک معمولاً با پرسیدن سوالاتی در مورد علائم و مدت زمانی که آنها را داشته است، شروع می کند. آنها ممکن است یک معاینه فیزیکی انجام دهند. سپس ممکن است آزمایشاتی را سفارش دهند که به آنها در تشخیص بیماری و درمان آن کمک می کند. نوع آزمایش ها به آنچه پزشک به عنوان علت مشکوک است بستگی دارد.

این تست ها می تواند شامل موارد زیر باشد:

اینستاگرام دکتر پیمان صالحی

درمان ادرار سفید رنگ یا ابری در مردان:

درمان ادرار ابری به علت اصلی آن بستگی دارد. درمان های معمول برای هر مشکل عبارتند از:

واژینیسموس ، درمان پذیرترین اختلال جنسی در زنان است و با روشهای جدید درمانی، بیش از 99 درصد بیماران بهبود می یابند. شما می توانید برای درمان واژینیسموس در اصفهان به کلینیک سکس تراپی و اورولوژی دکتر پیمان صالحی واقع در شهرک سلامت مراجعه نمایید. لطفا جهت رزرو نوبت اینترنتی کلیک کنید و برای هماهنگی تلفنی با این مرکز از طریق تماس با شماره 35548081 - 031 اقدام فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم
تلفن : 35548081 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :میلاد سلیمی [ 1402-09-06 ]
در جواب دوستمون میلاد باید بگم اگه آزمایشات نشان دهنده هیچ مشکل جسمی نیست.ایشان احتمال دارد مشکل روان تنی داشته باشد و باید به روانپزشک یا روانشناس مراجعه کنند

عرفان خسروی [ 1402-05-30 ]
با سلام اقای دکتر ادراری ک مثل دوغ سفید سفید باشع علتش چیه؟

میلاد [ 1402-04-05 ]
من دوسال سوزش دارم خوب نمیشه ده بار هم پیش متخصص رفتم چیکار کنم آزمایشم دادم میگه هیچی نیس

علی قاسمیانی [ 1401-08-21 ]
دست مزیزاد بسیار عالی بود و از تک تک موضوعات بهرهمند گردیدم اگر ممکن است در خصوص مقاومت بدن در قابل آنی بیتیک ها و عدم نتیجه ازمصرف آنتی بیوتیک ها درمجاری ادرار وراهکار لازم اشاره بفرماییدموجب امتنان خواهد بد باتشکر بیپایان

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
التهاب گلومرول های کلیه (گلومرلونفریت)التهاب گلومرول های کلیه (گلومرلونفریت)

گلومرولونفریت یکی از بیماری های کلیوی است. در این بیماری گلومرول ها دچار التهاب می شوند. ... ادامه مطلب

چه مدت می شود ادرار خود را نگه داشت؟چه مدت می شود ادرار خود را نگه داشت؟

اساساً یک خط نامرئی پر شدن در مثانه شما وجود دارد که وقتی ادرار به آن نقطه می رسد، مغز سیگنالی دریافت می کند و به شما فرمان می دهد که باید ادرار کنید. ... ادامه مطلب

انزال تاخیر یافته چیست و چگونه تشخیص داده، درمان می شود؟انزال تاخیر یافته چیست و چگونه تشخیص داده، درمان می شود؟

دیر انزالی، انزال دیررس یا تأخیر در انزال یک کژکاری جنسی شایع است که به مشکل یا ناتوانی مرد در رسیدن به ارگاسم و انزال اشاره دارد ... ادامه مطلب

دکتر پیمان صالحی

دکتر پیمان صالحی
بورد تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری مردان و اختلالات جنسی

انجام جراحی های میکروسکوپیک ناباروری ، جــراحی میـکروسـکوپیک واریـکوسل ، جراحی میکروسکوپیک بازگرداندن وازکتومی ، عمل جــراحی نمونـه بـرداری بیــضه بـا روش میـکروسکوپیــک ( میکروتـسه )


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین