منو اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم - تلفن : 35548081 - 031
جراحی میکروسکوپیک واریکوسلجراحی میکروسکوپیک ناباروریدکتر قهرمان نژاد
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / ناباروری / آیا عدم نعوظ می تواند موجب ناباروری شود؟

آیا عدم نعوظ می تواند موجب ناباروری شود؟

وجود اختلال در نعوظ می تواند سبب ایجاد یک سری از مشکلات مانند ناباروری ، ارتباط های شخصی، کیفیت زندگی، کیفیت رابطه و ... شود. شیوع این اختلال به دنبال افزایش سن و یا بیماری های زمینه ای فرد می باشد. گفته شده است که اختلال نعوظ یکی از مشکل های شایع در میان مردان 40 سال به بالا می باشد. بیماری هایی از جمله دیابت، افزایش چربی بدن و افزایش فشار خون می توانند سبب ایجاد این اختلال بشوند.

آنچه در این مطلب میخوانید

علت این حالت می تواند روحی و یا جسمی باشد. معمولا ترکیبی از این علت های جسمی و روحی، موجب عدم نعوظ می شوند. در ادامه این مقاله به بررسی دقیق تر ارتباط میان عدم نعوظ و ناباروری می پردازیم.

دکتر پیمان صالحی، متخصص ناباروری مردان و اختلالات جنسی در اصفهان، آماده ارائه خدمات درمانی در این حوزه به مراجعین محترم می‌باشد. برای مشاوره رایگان و دریافت نوبت با شماره‌هاتلفن35548081 - 031 تماس حاصل فرمایید.

اختلال نعوظ چیست؟

حالتی که فرد قادر به ایجاد و حفظ نعوظ به صورت کافی و کامل، برای یک عمل جنسی نباشد؛ اختلال نعوظ نامیده می شود. به عبارتی دیگر، هنگام مقاربت جنسی، آلت مردان سفت و بزرگ نمی شود. در صورتی که این حالت رابطه جنسی را مختل و یا غیر ممکن نکند و همچنین موجب ناراحتی شریک جنسی نشود، جای نگرانی ندارد و به عنوان اختلال نعوظ شناخته نمی شود.

اختلال نعوظ یک بیماری به شمار نمی آید؛ بلکه می تواند نشانه ای از یک بیماری باشد و یا می تواند حاصل استرس و فشارهای روحی باشد. مصرف برخی از داروها، مصرف الکل و یا استعمال دخانیات نیز از جمله مواردی هستند که می توانند اختلال نعوظ را سبب شوند.وجود اختلال نعوظ یا اختلال در سلامت جنسی فرد، برای او و شریک زندگی اش آزاردهنده می باشد. عمل های جراحی پروستات و مجرا، دوچرخه سواری طولانی مدت، چاقی و ... نیز می توانند سبب ایجاد این اختلال شوند.

عدم نعوظ

چه عواملی می تواند سبب اختلال نعوظ شود؟

  1. عوامل روحی روانی از جمله استرس، اضطراب و افسردگی
  2. عوامل عروقی و شریانی
  3. وجود اختلالات هورمونی از جمله کاهش هورمون مردانه تستسترون
  4. وجود اختلالات عصبی
  5. رادیوتراپی بیضه ها
  6. تعدادی از جراحی های پروستات، مثانه و مجرا
  7. کشیدن سیگار
  8. مصرف مواد مخدر
  9. مصرف برخی از داروها از جمله داروهای ضد افسردگی، ضد درد و فشار خون
  10. خستگی نیز یکی از عوامل مهم در این حالت به شمار می آید
  11. رادیوتراپی بیضه‌ ها
  12. برخی از بیماری ها از جمله دیابت، افزایش فشار خون، پارکینسون، آترواسکلروز و مولتیپل اسکلروزیس
  13. وجود مشکلات خانوادگی
  14. وارد شدن آسیب به مغز و نخاع مانند سکته های مغزی

عدم نعوظ و ناباروری چه ارتباطی دارند؟

اگر زوجی حداقل به مدت 1 سال برای بچه دار شدن تلاش کرده اند، ولی موفق نشده اند؛ ممکن است که به ناباروری دچار شده باشند. در این حالت می تواند در زن، مرد و یا هردو نفر مشکلی وجود داشته باشد. طبق آمار، در یک سوم از موارد ناباروری، مشکل از مرد می باشد؛ و یکی از مشکلات مرد می تواند اختلال نعوظ باشد.این اختلال لزوما سبب ناباروری نمی شود؛ چرا که ممکن است در عین وجود مشکل در نعوظ، اسپرم های قوی ای برای باروری وجود داشته باشد.

به طور کلی می توان گفت که اختلال نعوظ می تواند سبب دیرباروری یا ناباروری شود. در حقیقت، پزشک باید علت وجود اختلال در نعوظ را بررسی کند، زیرا برخی از علت های این حالت می توانند سبب ناباروری شوند.اختلال در نعوظ می تواند رابطه جنسی را دشوار یا غیرممکن کند. ارتباطی که میان ناتوانی جنسی و ناباروری وجود دارد یک ارتباط متقابل می باشد.اختلال نعوظ شانس فرد را برای باروری کاهش می دهد؛ بنابراین اولین راه درمان ناباروری، درمان اختلال نعوظ است.

اینستاگرام دکتر پیمان صالحی

اختلال نعوظ چگونه درمان می شود؟

علت اصلی ایجاد عدم نعوظ، نقش مهمی در روش درمان این حالت دارد. برای درمان اختلال نعوظ دو گروه روش درمانی وجود دارد، درمان های غیر اختصاصی و درمان های اختصاصی. معمولا مجموعه از روش های درمانی برای یک فرد توصیه می شود. برخی از روش های درمانی اختلال نعوظ عبارتند از:

اختلال نعوظ به علت مشکلاتی که ایجاد می کند، به ویژه ناباروری بسیار مهم می باشد.این بیماری به صورت متناوب برای فرد ایجاد می شود و اینگونه نیست که دفعات کمی این مشکل وجود داشته باشد و سپس رفع شود. افزایش سن نیز سبب پیشرفت این اختلال می شود؛ پس در صورت مشاهده این مشکل باید به پزشک مراجعه کرد تا معاینه و درمان به صورت کامل انجام شود.

کلینیک تخصصی دکتر پیمان صالحی، آماده ارائه خدمت در زمینه درمان ناباروری مردان در اصفهان به مراجعین محترم می‌باشد. برای مشاوره رایگان و دریافت نوبت با شماره‌ 35548081 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم
تلفن : 35548081 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :حسن [ 1402-10-15 ]
اکسانی که اختلال نعوذ دارند چگونه میتوانند بجه دار شوند؟.

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
علت خارش بیضه چیست؟علت خارش بیضه چیست؟

بیشترین علل خارش بیضه مربوط به بیماری پوستی گال و عفونت های قارچی است ... ادامه مطلب

تفاوت ها و شباهت های کاندوم زنانه و مردانهتفاوت ها و شباهت های کاندوم زنانه و مردانه

از راه هایی که می توان به منظور سلامت جنسی و همچنین پیشگیری از بارداری استفاده کرد، استفاده از کاندوم است. ... ادامه مطلب

تنگی مجرای ادرارتنگی مجرای ادرار

تنگی مجرای ادرار یکی از بیماری‌های کلیه و مجاری ادرار است؛ این بیماری ممکن است افراد را با هر سن و جنسیتی درگیر کند ... ادامه مطلب

دکتر پیمان صالحی

دکتر پیمان صالحی
بورد تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری مردان و اختلالات جنسی

انجام جراحی های میکروسکوپیک ناباروری ، جــراحی میـکروسـکوپیک واریـکوسل ، جراحی میکروسکوپیک بازگرداندن وازکتومی ، عمل جــراحی نمونـه بـرداری بیــضه بـا روش میـکروسکوپیــک ( میکروتـسه )


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین