منو اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم - تلفن : 35548081 - 031
مشاوره غیر حضوریجراحی میکروسکوپیک واریکوسلکلینیک درمان اختلالات جنسی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / دستگاه تناسلی مردان / سرطان (تومور) آلت تناسلی مردان (پنیس)

سرطان (تومور) آلت تناسلی مردان (پنیس)

در سرطان آلت تناسلی مرد ، سلول‌های سرطانی به‌صورت غیرعادی رشد کرده و چندین علائم غیرطبیعی را ایجاد می‌کنند. سرطان در ابتدا از لایه‌های سطحی شروع می‌شود و به قسمت عمیق بافت انتشار می‌یابد. سرطان آلت تناسلی مرد، یک بیماری بسیار نادر است و اگر در مراحل اولیه تشخیص داده شود، به‌خوبی قابل‌درمان است.

آنچه در این مطلب میخوانید

سرطان ممکن است سرانجام به مناطق دیگر بدن، از جمله غدد، سایر اندام‌ها و غدد لنفاوی انتشار یابد. انجمن سرطان آمریكا تخمین می‌زند كه هرساله تقریباً 2300 مورد سرطان آلت تناسلی در ایالات‌متحده تشخیص داده می‌شود.

دکتر پیمان صالحی متخصص اورولوژی در اصفهان برای ارائه خدمات تشخیصی - درمانی بیماری های دستگاه تناسلی مردان پذیرای شما مراجعین محترم می‌باشند. لطفا جهت دریافت نوبت و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 35548081 - 031 تماس حاصل فرمایید.

انواع سرطان آلت تناسلی مرد

انواع مختلف سرطان آلت تناسلی مرد، عبارت‌اند از:

سرطان آلت تناسلی

علل سرطان آلت تناسلی مرد

برخی از شایع‌ترین علت‌های سرطان آلت تناسلی مرد، عبارت‌اند از:

سرطان آلت تناسلی می‌تواند منجر به بروز برخی علائم شود. اولین علامت قابل‌توجه سرطان آلت تناسلی به‌طور معمول یک توده یا زخم در آلت تناسلی مرد است. ممکن است شبیه یک برآمدگی کوچک، ناچیز یا زخم بزرگ و آلوده باشد. مشهودترین تغییر در نوک آلت تناسلی مرد دیده می‌شود. تغییر رنگ پوست، در بعضی از مردان نیز در پوست ختنه‌گاه دیده می‌شود.
علائم و نشانه‌های قابل‌توجه دیگر این سرطان، عبارت‌اند از:

آدرس اینستاگرام دکتر صالحی

بعضی از بیماران ممکن است درد در ناحیه برآمدگی یا ضایعه در پوست ختنه‌گاه را تجربه کنند؛ درحالی‌که بیماران دیگر اصلاً درد ندارند. از طرفی هم ممکن است بیمار در نوک آلت تناسلی خود التهاب را تجربه کند. در برخی از بیماران، در ناحیه کشاله ران، توده همراه با بزرگ شدن غدد لنفاوی دیده می‌شود. گره‌های لنفاوی ممکن است زیر سطح پوست صاف باشند. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که همه گره‌های لنفاوی بزرگ‌شده، نشان‌دهنده‌ی سرطان نیستند. ممکن است به دلیل عفونت در آلت تناسلی مرد رخ دهد.

عوامل خطر سرطان آلت تناسلی مرد

مردانی که ختنه نمی‌شوند بیشتر در معرض ابتلا به سرطان آلت تناسلی قرار دارند. این ممکن است به دلیل مردان ختنه نشده در معرض خطر سایر بیماری‌ها، از جمله فیموز یا تنگی غلاف و به Smegma هستند که بر آلت تناسلی تأثیر می‌گذارند. فیموز بیماری است که در آن پوست ختنه‌گاه سفت و جمع می‌شود. مردان مبتلا به فیموز در معرض خطر ابتلا به اسمگما هستند. Smegma ماده‌ای است که هنگام جمع شدن سلول‌های پوستی مرده، رطوبت و روغن در زیر پوست ختنه‌گاه تشکیل می‌شود. همچنین ممکن است وقتی مردان ختنه نشده نتوانند ناحیه زیر پوست ختنه‌گاه را به‌درستی تمیز کنند، ایجاد شود.

عوامل خطر مختلف مرتبط با سرطان آلت تناسلی مرد، عبارت‌اند از:

تشخیص سرطان آلت تناسلی

تشخیص سرطان آلت تناسلی مرد، نیاز به معاینه فیزیکی آلت تناسلی بیمار توسط پزشک دارد. تغییرات رنگ و توده‌ها در قسمت آلت تناسلی می‌توانند در تشخیص سرطان مؤثر باشد؛ اما پزشک باید برای تشخیص دقیق، سابقه پزشکی بیمار را بررسی کند. سایر روش‌های تشخیصی برای شناسایی سرطان آلت تناسلی مردانه، عبارت‌اند از:

در نمونه‌برداری، قسمت کوچکی از بافت آلت تناسلی بیمار برداشته می‌شود. اگر نتایج بیوپسی علائمی از سرطان را نشان دهد، ممکن است پزشک سیستوسکوپی را انجام دهد تا ببیند آیا سرطان انتشاریافته است یا خیر. سیستوسکوپی شامل استفاده از ابزاری به نام سیستوسکوپ است. سیستوسکوپ یک لوله نازک با یک دوربین کوچک و در انتها نور است. در طی سیستوسکوپی، پزشک به‌آرامی سیستوسکوپ را در دهانه آلت تناسلی قرار می‌دهد. با این کار پزشک می‌تواند نواحی مختلف آلت تناسلی مرد و ساختارهای اطراف آن را مشاهده و تعیین کند که آیا سرطان انتشاریافته است یا خیر. در برخی موارد، گاهی اوقات MRI از آلت تناسلی مرد انجام می‌شود تا اطمینان حاصل شود که سرطان به بافت‌های عمیق آلت تناسلی نفوذ نکرده است. پزشک برای دیدن محل و اندازه تومور، عکس‌برداری با اشعه ایکس، سونوگرافی، سی‌تی‌اسکن یا MRI را توصیه می‌کند.

مراحل سرطان آلت تناسلی مرد

مراحل سرطان آلت تناسلی در تعیین میزان شیوع سرطان مؤثر هستند و عبارت‌اند از:

درمان سرطان آلت تناسلی

درمان سرطان آلت تناسلی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

در شرایطی که سرطان در مراحل اولیه تشخیص داده شود، احتمال بهبودی کامل وجود دارد؛ اما در شرایطی که سرطان به غدد لنفاوی یا غدد دیگر بدن سرایت نكرده باشد، میزان بقای بیماران در حدود 85 درصد تخمین زده می‌شود. پس از رسیدن سرطان به اندام‌های حیاتی، بقا به 59 درصد کاهش می‌یابد. گزارش‌ها حاکی از آن است که متوسط عمر بیماران مبتلا به سرطان آلت تناسلی مرد حدود 5 سال است.

پیشگیری از سرطان آلت تناسلی

ختنه بهترین روش برای پیشگیری از سرطان آلت تناسلی مرد است. همچنین ختنه فرصتی را برای تمیز و سالم نگه‌داشتن آلت تناسلی مرد فراهم می‌کند. اگر بیمار از بیماری‌هایی مانند فیموز رنج می‌برد، پس باید تمرینات خاصی را انجام دهد که برای شل شدن پوست ختنه‌گاه مفید هستند. علاوه بر آن، مردان باید رابطه جنسی محافظت‌شده‌ای داشته باشند. استفاده از کاندوم برای پیشگیری از بیماری‌های مقاربتی مانند ایدز توصیه می‌شود.

همشهریان گرامی! برای درمان عفونت مجاری ادراری، بیماری‌های حاد و مزمن کلیه، سرطان‌های دستگاه ادراری، بزرگی پروستات ، ناباروری ، واریکوسل و ... به متخصص جراحی کلیه و مجاری اداری در اصفهان مراجعه نموده و از مطلوب‌ترین نتایج درمانی، برای بیماری خود بهره‌مند شوید.


آدرس مطب : اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم
تلفن : 35548081 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :رضا [ 1400-12-23 ]
با سلام بنده خارج از ایران زندگی میکنمِ ایا میتوان مشاوره تلفنی یا اینترنتی داشته باشم؟ ممنون از شما.

امیر کریمی [ 1400-11-29 ]
سلام از آلتم ام ار ای گرفتن گفتن سرطان خوش خیم دارم ی چیزیرشبیه توده داخل التم هست امکانش هست راهنماییم کنید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
راههای درمان اختلال نعوظ در مردانراههای درمان اختلال نعوظ در مردان

اختلال نعوظ و ناتوانی در برقراری روابط جنسی، یکی از شایعترین مشکلات بین زوجین است که در صورت عدم ریشه یابی و درمان، می‌تواند پایه‌های زندگی را سست نماید ... ادامه مطلب

تست نعوظ شبانگاهی آلت یا ریجی اسکن چیست؟تست نعوظ شبانگاهی آلت یا ریجی اسکن چیست؟

آسیب به اعصاب یا شریان ها می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در نعوظ شود. عدم ورزش، نوشیدن الکل و سیگار کشیدن می تواند منجر به مشکلات اختلال نعوظ شود ... ادامه مطلب

تاثیر سرما در ایجاد درد در کلیه هاتاثیر سرما در ایجاد درد در کلیه ها

علت درد کلیه هیچ ربطی به سردی یا گرمی ندارد. با این وجود گاهی بر اثر سرما در ناحیه پهلوها دچار درد می شویم که نیاز به بررسی دارد. ... ادامه مطلب

دکتر پیمان صالحی

دکتر پیمان صالحی
بورد تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری مردان و اختلالات جنسی

انجام جراحی های میکروسکوپیک ناباروری ، جــراحی میـکروسـکوپیک واریـکوسل ، جراحی میکروسکوپیک بازگرداندن وازکتومی ، عمل جــراحی نمونـه بـرداری بیــضه بـا روش میـکروسکوپیــک ( میکروتـسه )


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین