منو اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم - تلفن : 35548081 - 031
کلینیک درمان اختلالات جنسیواریکوسلجراحی میکروسکوپیک واریکوسل
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کلیه و مجاری ادراری / درمان سنگ های مجاری ادراری

درمان سنگ های مجاری ادراری

سنگ مجاری ادراری ، زمانی ایجاد می‌شوند که مواد معدنی در کلیه تجمع می‌یابند و موجب تشکیل توده‌های ریزی می‌شوند که به اصطلاح سنگ کلیه نام دارند، سپس این سنگ‌ها در مسیر حرکت از کلیه به سمت مثانه، در مجاری ادراری گیر می‌کنند. اگر انداره‌ی این سنگها به حد کافی بزرگ باشد، میتواند باعث توقف جریان ادرار از کلیه به مثانه شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

این انسداد مجاری ادراری میتواند باعث درد شدید شود. بیشتر مواد معدنی که در کلیه به سنگ کلیه تبدیل می‌شوند و سپس در مجاری ادراری گیر می‌کنند، از جنس مواد معدنی و نمک‌هایی با ترکیبات کلسیمی هستند.

اندازه‌ی سنگهای کلیوی اغلب کوچک است، گاهی کوچکتر از حدی که بتوان با چشم غیر مسلح مشاهده کرد. این سنگ‌های ریز به تدریج از کلیه به سمت مثانه حرکت می‌کنند که معمولا مشکلی ایجاد نمی‌کنند. اما گاهی سنگ‌های کلیوی اندازه‌ی بزرگی دارند که این سنگ‌ها معمولا در مجاری ادراری گیر می‌کنند و مشکلات بعدی از جمله درد شدید را ایجاد می‌کنند.

برای درمان اختلالات و بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری در اصفهان، می‌توانید به کلینیک دکتر پیمان صالحی متخصص اورولوژی مراجعه نموده و از خدمات درمانی این مرکز بهره مند گردید. برای دریافت نوبت با شماره‌ تلفن 35548081 - 031 تماس حاصل فرمایید و جهت رزرو نوبت اینترنتی کلیک کنید.

علائم و عوارض سنگ‌های مجاری ادراری چیست؟

معمولا سنگ‌های ریز هنگام عبور از مجاری ادراری ایجاد مشکل نمی‌کنند و بیشتر علائم و عوارض مشاهده‌ شده مربوط به سنگ‌های بزرگ است. از جمله‌ی علائم و عوارض سنگ‌های مجاری ادراری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

آدرس اینستاگرام دکتر پیمان صالحی

درمان سنگ‌های مجاری ادراری

راه‌های درمانی مطلوب معمولا راه‌هایی هستند که کمتر تهاجمی باشند و به جراحی ختم نشوند. تشخیص راه درمانی مناسب توسط پزشک متخصص (اورولوژیست) و بر اساس اندازه‌ی سنگ، محل قرارگیری و شرایط فرد صورت می‌گیرد. اگر سنگ‌های مجاری ادراری کوچک باشند، رژیم تغذیه‌ای مناسب فرد همراه با نوشیدن 8 تا 12 لیوان آب در روز همراه با مصرف یک ‌سری داروها می‌تواند منجر به دفع طبیعی سنگ‌های مجاری ادراری شود. اگر سنگ مجاری ادراری اندازه‌ی بزرگی داشته باشد ممکن است از راه‌های زیر برای درمان آن استفاده شود:

درمان سنگهای مجاری ادراری

در نهایت باید توجه داشت که بروز سنگ مجاری ادراری و همچنین ایجاد عوارض آن در افراد مختلف متفاوت است. وجود برخی بیماری‌ها، سبک زندگی فرد و سابقه‌ی خانوادگی از جمله فاکتورهای خطر در بروز سنگ مجاری ادراری هستند که برای آگاهی از راه‌های مناسب پیشگیری، تشخیص و درمان عوارض سنگ مجاری ادراری بهترین و ایمن‌ترین راه، استفاده از نظرات پزشک متخصص (اورولوژیست) خواهدبود.

به دلیل مراجعات فراوانی که به متخصص کلیه و مجاری ادراری ، برای دانستن اندازه نرمال آلت تناسلی می‌شود، بر آن شدیم مطلبی در این باره تهیه نماییم و اطلاعات دقیقی در این مورد به کاربران ارائه دهیم. برای مطالعه مقاله اندازه نرمال آلت تناسلی در مردان کلیک کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم
تلفن : 35548081 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :جوادمرادی [ 1402-10-29 ]
سلام خسته نباشید من چیکار کنم ک از سنگ ک د رمجرای ادار چسبیده خلاص بشم خیلی اذیتم میکنه از پایین بیضم مثل یه جوش زده بیرون معلوم میشه ک سنگه گیر کرده ب رگ چیکارکنم بیادبیفته

شعبان درویشی [ 1402-10-22 ]
سلام دکتر من سنگ کلیه دارم حالا از کلیه خارج شده توی آلت تناسلی گیر کرده سوززش سر آلت دارم

معصومه امیری راد [ 1401-12-21 ]
سلام من چن روزی میشه توادرارم شن نرمه میبینم دردفقط توناحیه کمرم دارم بایدچیکارکنم ممنون میشم راهنماییم کند

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
علت خارش بیضه چیست؟علت خارش بیضه چیست؟

بیشترین علل خارش بیضه مربوط به بیماری پوستی گال و عفونت های قارچی است ... ادامه مطلب

راههای درمان اختلال نعوظ در مردانراههای درمان اختلال نعوظ در مردان

اختلال نعوظ و ناتوانی در برقراری روابط جنسی، یکی از شایعترین مشکلات بین زوجین است که در صورت عدم ریشه یابی و درمان، می‌تواند پایه‌های زندگی را سست نماید ... ادامه مطلب

قرص های اورژانسی ضد بارداری نحوه مصرف و عوارض آنقرص های اورژانسی ضد بارداری نحوه مصرف و عوارض آن

یک روش اضطراری برای پیشگیری از بارداری مصرف قرص اورژانسی می باشد که خانم هایی که رابطه جنسی محافظت نشده دارند، از آن استفاده می کنند ... ادامه مطلب

دکتر پیمان صالحی

دکتر پیمان صالحی
بورد تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری مردان و اختلالات جنسی

انجام جراحی های میکروسکوپیک ناباروری ، جــراحی میـکروسـکوپیک واریـکوسل ، جراحی میکروسکوپیک بازگرداندن وازکتومی ، عمل جــراحی نمونـه بـرداری بیــضه بـا روش میـکروسکوپیــک ( میکروتـسه )


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین