منو اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم - تلفن : 35548081 - 031
دکتر قهرمان نژادجراحی میکروسکوپیک ناباروریکلینیک درمان اختلالات جنسی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / سلامت جنسی / تفاوت ها و شباهت های کاندوم زنانه و مردانه

تفاوت ها و شباهت های کاندوم زنانه و مردانه

یکی از نیازهای اساسی هر فرد رابطه جنسی است، بنابراین داشتن سواد جنسی و به دنبال آن سلامت جنسی اهمیت زیادی دارد. از راه هایی که می توان به منظور سلامت جنسی و همچنین پیشگیری از بارداری استفاده کرد، استفاده از کاندوم است. از مزیت های این وسیله این است که روش استفاده از آن راحت و آسان است، عوارض جانبی ندارد و به پیشگیری از سرطان رحم و درمان زود انزالی کمک می‌ کند و مهم‌تر از همه این‌که از زوجین در برابر انواع بیماری های آمیزشی محافظت می کند.

آنچه در این مطلب میخوانید

کاندوم ها که گاهی با نام غلاف نیز شناخته می شوند، محصولاتی با پوشش لاتکسی بهداشتی هستند که استفاده از آنها از تماس مستقیم آلت تناسلی زن و مرد در هنگام برقراری رابطه جنسی جلوگیری می نماید. این پوشش لاتکسی حالت کشسانی و انعطاف پذیر دارد و با وارد شدن مقدار خاصی از فشار پاره نمی شود و به همین دلیل استفاده از آن یکی از مهم ترین روش های ایمن در ارتباطات جنسی است.

کاندوم‌ها در دو نوع مختلف زنانه و مردانه طراحی شده‌اند که هر کدام برای جنسیت مشخصی قابل استفاده است. کاندوم‌های زنانه با قرار گرفتن در داخل واژن و کاندوم‌های مردانه با قرار گرفتن در روی آلت تناسلی مردان، کاربرد و کارایی لازم را دارند.

مزایای استفاده از کاندوم

مهم ترین مزایای استفاده از کاندوم از این قرار است:

  1. این محصول برای جلوگیری از بیماری های مقاربتی مانند سفلیس، سوزاک، ایدز، هپاتیت، هرپس و عفونت های گنوره، تریکومونا، کلامیدیا و … مفید است.
  2. استفاده از این محصول در مردانی که دچار انزال زودرس هستند و تحریک پذیری زیادی دارند، بسیار مؤثر است؛ زیرا با کاهش تحریک پذیری موجب تأخیر در انزال و حفظ نعوظ می شود.
  3. در صورت وجود حساسیت زن نسبت به مایع منی مرد، این وسیله بسیار مناسب خواهد بود.
  4. استفاده از آن، احتمال ابتلا به سرطان دهانه رحم (سرویکس) را کاهش می دهد که این امر به علت مسدود کردن انتقال HPV می باشد.
  5. این وسیله، قیمت مناسبی دارد و دسترسی به آن آسان است.
  6. در تمامی آقایان با هر شرایط سنی قابل استفاده می باشد.
  7. با استفاده از آن،آمیزش جنسی تمیزتر انجام می گیرد.

کاندوم زنانه چیست؟

کاندوم زنانه می تواند بهترین جایگزین برای کاندوم مردانه باشد. کاندوم زنانه یک غلاف پلاستیکی نرم از جنس پلی اورتان است که در دو سر آن حلقه ای منعطف وجود دارد. تفاوت کاندوم زنانه و مردانه این است که طول کاندوم زنانه در حدود ۱۷ سانتی متر است و ابتدا و انتهای آن دارای یک حلقه پلاستیکی است که یکی از آنها داخل واژن و دیگری در قسمت بیرون قرار می گیرد. کاندوم های زنانه همانند کاندوم های مردانه محصولاتی برای جلوگیری از ورود اسپرم به داخل رحم و پیشگیری از بیماری های مقاربتی هستند.

کاندوم مردانه چیست؟

کاندوم مردانه یکی از انواع کاندوم است که روی آلت تناسلی مردان قرار می‌گیرد. این وسیله از ورود مایع منی به واژن جلوگیری می‌کند. جنس کاندوم‌های مردانه معمولاً از لاتکس یا پلی اورتان هستند و این وسیله یکبار مصرف است. کاندوم مردانه را باید قبل از شروع رابطه و زمانی که آلت در نعوظ کامل است، روی آن قرار داد. همچنین توجه داشته باشید که با استفاده از کاندوم مردانه می‌توان از انتقال بیماری‌هایی جنسی جلوگیری کرد.

کاندوم زنانه و مردانه

طرز استفاده از کاندوم مردانه

در هنگام استفاده از کاندوم، آلت تناسلی باید در حالت نعوظ باشد. همچنین تناسب کاندوم از نظر اندازه بسیار مهم است. اگر کاندوم بیش از حد تنگ باشد، احتمال دارد که پاره شود. همچنین اگر خیلی شل باشد، ممکن است به‌درستی تأثیر نگذارد و رابطه شما را دچار مشکل کند. در ادامه نحوه استفاده از کاندوم را به طور کامل توضیح می‌دهیم:

نحوه استفاده از کاندوم زنانه

کاندوم زنانه یک روش مانع برای پیشگیری از بارداری است که در داخل واژن نصب می‌شود. این محصول مراقبتی از ملاقات اسپرم با تخمک جلوگیری می‌کند. درنهایت عمل لقاح کامل و بارداری صورت نمی‌گیرد. برای استفاده از این محصول باید مطابق مراحل زیر پیش بروید:

اینستاگرام دکتر پیمان صالحی

تفاوتهای کاندوم مردانه و زنانه

شباهت های کاندوم زنانه و مردانه

کاندوم‌های زنانه ظاهری مشابه به کاندوم مردانه دارند، با این تفاوت که در واژن خانم‌ها نصب می‌شود. کاندوم زنانه و مردانه یک وسیله مهم در بهداشت جنسی است که به منظور جلوگیری از بارداری ناخواسته و پیشگیری از انتقال بیماری‌های منتقله جنسی مورد استفاده قرار می گیرد.

بهترین مارک کاندوم مردانه و زنانه

  1. کاندوم کاپوت (Kapoot) بهترین مارک کاندوم است و یکی از متنوع‌ترین نوع برندهای در زمینه تولید و طراحی کاندوم می‌باشد.
  2. کاندوم دورکس (Durex): یکی از بهترین مارک کاندوم‌ها، دورکس می‌باشد. این مدل کاندوم به صورت ویژه بر روی زود انزالی تمرکز دارد و برای جلوگیری از این مشکلات طراحی و تولید شده است.
  3. کاندوم کدکس (KODEX): بهترین مارک کاندوم است. اگر مشکل حساسیت دارید از برند کدکس استفاده کنید؛ چون این برند در تهیه کاندوم از لاتکس صد در صد طبیعی استفاده می‌کند و همین امر از بروز هر گونه حساسیتی جلوگیری خواهد کرد.

کاندوم زنانه بهتر است یا مردانه؟

هر دو کاندوم مزایا و معایب خاص خود را دارند. احتمال پارگی کاندوم زنانه بسیار کمتر از کاندوم مردانه است؛ اما کاندوم مردانه احتمال بارداری را به میزان بیشتری کاهش می‌دهد.

آیا کاندوم زنانه باعث کاهش ارگاسم می شود؟

در میان تحقیقات فراوانی که روی مسئله معایب کاندوم و کاهش میل جنسی انجام شده، هیچ کدام به این نتیجه نرسیده است که استفاده از کاندوم باعث کاهش میل‌جنسی در مردان و زنان می شود. از آن گذشته استفاده از کاندوم باعث می شود تا انزال به تأخیر افتاده، مدت زمان رابطه طولانی تر گردد و به دنبال آن رابطه جنسی لذت بخش تر شود. همه این دلایل باعث می شود تا اشتیاق و میل به برقراری رابطه در هر دو طرف افزایش یابد. پس نمی توان گفت، استفاده از کاندوم جزء روش های کاهش میل‌جنسی در مردان و زنان است و این فقط یک باور غلط است که به اشتباه در میان عموم مردم جا افتاده است.

قیمت کاندوم زنانه و مردانه

کاندوم های دارای انواع مختلفی است که قیمت های متفاوتی دارند. قیمت این محصول با توجه به درصد لوبریکانت استفاده شده در محصول و همچنین عصاره های طبیعی آن متغیر است. عواملی مثل اعتبار برند، تعداد کاندوم موجود در هر بسته کیفیت و تکنولوژی به کار رفته در آن می تواند در قیمت محصول مورد نظر مؤثر باشد.


آدرس مطب : اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم
تلفن : 35548081 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
چه مدت می شود ادرار خود را نگه داشت؟چه مدت می شود ادرار خود را نگه داشت؟

اساساً یک خط نامرئی پر شدن در مثانه شما وجود دارد که وقتی ادرار به آن نقطه می رسد، مغز سیگنالی دریافت می کند و به شما فرمان می دهد که باید ادرار کنید. ... ادامه مطلب

شایعترین علت ناباروری در مردانشایعترین علت ناباروری در مردان

اگر زوجی طی یک سال با وجود داشتن رابطه جنسی، بدون روشهای جلوگیری، بارور نشوند در تعریف ناباروری قرار می‌گیرند. در حال حاضر با استفاده از روشهای جدید درمان ناباروری، تمامی زوجهای نابارور می توانند امکان فرزند دار شدن را در داخل كشور داشته باشند ... ادامه مطلب

بیماری ژنیتال وارت چیست و از کجا بفهمیم به آن مبتلا هستیم؟بیماری ژنیتال وارت چیست و از کجا بفهمیم به آن مبتلا هستیم؟

وارت تناسلی یا زگیل تناسلی یکی از شایع ترین انواع عفونت های مقاربتی است ... ادامه مطلب

دکتر پیمان صالحی

دکتر پیمان صالحی
بورد تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری مردان و اختلالات جنسی

انجام جراحی های میکروسکوپیک ناباروری ، جــراحی میـکروسـکوپیک واریـکوسل ، جراحی میکروسکوپیک بازگرداندن وازکتومی ، عمل جــراحی نمونـه بـرداری بیــضه بـا روش میـکروسکوپیــک ( میکروتـسه )


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین