منو اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم - تلفن : 35548081 - 031
جراحی میکروسکوپیک ناباروریواریکوسلدکتر قهرمان نژاد
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / سکس تراپی / چگونه برای جلسه سکس تراپی آماده شویم

چگونه برای جلسه سکس تراپی آماده شویم

یکی از ضرورت های زندگی هر انسانی داشتن یک زندگی جنسی سالم و رضایت بخش می باشد. زیرا میتواند بر همه جنبه های زندگی مان تاثیر داشته باشد. داشتن زندگی جنسی خوب فواید فیزیکی بسیاری از جمله فشار خون پایین تر، قلب سالم تر و استرس کمتر و غیره به همراه دارد. اما گاهی مسایل جنسی تبدیل به نگرانی و اضطراب بزرگی برای برخی افراد می شود. اختلال در زندگی و عملکرد جنسی فرد، می‌ تواند منجر به مشکلاتی در رابطه، از دست دادن اعتماد به نفس و تاثیرات منفی دیگری شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

همچنین با شیوع گسترده اختلالات جنسی بین زوج‌ها، آمارها نشان می‌دهد که 43 درصد از خانم‌ها و 31 درصد از مردان در طول زندگی خود به نوعی اختلالات جنسی را تجربه می‌کنند. سکس‌ تراپیست می‌تواند به زوج هایی که دچار اختلال جنسی هستند کمک کند تا زندگی زناشویی لذت ‌بخش ‌تری را تجربه کنند و مشکلات جنسی را با غلبه به مشکلات روانی و اختلالات عملکردی در روابط زناشویی پشت سر بگذارند.

سکس تراپی چیست؟

یکی از شاخه های تخصصی روان‌ درمانی، سکس تراپی می باشد. که به رضایت بخشی زندگی جنسی افراد از طریق بررسی عوامل پزشکی، روانشناسی، فردی و یا بین فردی که بر داشتن این رضایت تاثیر می گذارد، کمک می کند. در واقع هر یک از اختلالات جنسی، می‌تواند صمیمیت فیزیکی، عاطفی و رابطه جنسی سالم و طبیعی شما را به خطر اندازد. شما این امکان را در جلسات سکس تراپی دارید که در مورد عملکرد جنسی، احساسات جنسی و صمیمیت با درمانگر خود صحبت کنید. همچنین توجه داشته باشید که این جلسات تنها مختص زوجین نیست و فرد به صورت تکی نیز می تواند از این درمان استفاده کند. و برای هر فرد در هر سن و جنسیت با هر نوع گرایش جنسی موثر می باشد.

چگونه برای جلسه سکس تراپی آماده شویم؟

فواید جلسات سکس تراپی

حل مشکلات جنسی به کمک سکس ‌تراپی یک فرایند شخصی و پیچیده است که می‌ تواند زمان بر و شامل ابعاد متعددی باشد که در نتیجه باعث بهبود روابط بین زوجین می شود.

تحقیق و پردازش احساسات

سکس ‌تراپیست‌ها ممکن است از تکنیک‌های مختلف روان‌درمانی استفاده کند تا به شما در شناخت و پردازش احساسات نهفته‌ ای که ممکن است بر رابطه جنسیتان تأثیر گذارند، کمک کنند.

بهبود ارتباط

تأکید زیاد سکس تراپی بر روی ارتباطات باز و صادقانه می‌باشد تا ازاینکه هر دو شریک می‌توانند راجب نیازها، خواسته‌ها و مرزهای خود گفت و گو کنند اطمینان حاصل شود.

جلسات سکس تراپی

تمرینات خانگی

ممکن است سکس تراپیست تمرین‌های خاصی به شما بدهد تا در خانه انجام دهید. این تمرین‌ها می‌توانند به تقویت پیوند شما و شریک ‌تان کمک کنند و به رفع مشکلات جنسی کمک کنند.

مدیریت انتظارات

سکس‌تراپیست‌ها به شما کمک می‌کنند تا واقع ‌بینانه‌تر در مورد زندگی جنسی‌تان فکر کنید و انتظارات سالمی را تنظیم کنید.

مشاوره برای مسائل مرتبط با سلامت

ممکن است در صورتی که مسائل جنسی‌تان ناشی از شرایط پزشکی خاص باشد نیاز به کار با دیگر متخصصان پزشکی هم باشد. که سکس‌تراپیست‌ها در این مورد شما را به پزشک مربوطه ارجاع می کنند.

حمایت مستمر

گاهی اوقات، ممکن است پس از دوره ای از پیشرفت درمان بین جلسات درمانی فاصله بی افتد و ترتیب جلسات نامنظم شود در این صورت سکس تراپیست‌ها پشتیبانی مداومی ارائه می‌دهند تا شما را در طول این دوره‌ها پشتیبانی کنند.

گسترش دیدگاه‌های جنسی

سکس ‌تراپیست‌ها به شما کمک می کنند تا درک جدیدی از جنسیت و تجربیات جنسی پیدا کنید که می‌تواند شامل کاوش در فتیش‌ها، فانتزی‌ها و سایر ابعاد جنسیت باشد، به شرط آنکه این کاوش‌ها به شکلی ایمن و متوازن باشند.

برای چه مشکلاتی می توانیم به سکس تراپیست مراجعه کنیم؟

هر جلسه سکس تراپی چقدر طول می کشد؟

جلسات به طور معمول حدود ۳۰ تا ۵۰ دقیقه طول می‌کشد. اما اینکه فاصله جلسه های درمانی چند وقت یکبار باشد، به عواملی مانند نوع اختلال و مشکل فرد و تشخیص سکس تراپیستبستگی دارد. درمانگر شما ممکن است به شما توصیه کند که جلسات هفتگی داشته باشید و یا اینکه با فواصل بیشتر مثل ماهی یکبار باشد.

اینستاگرام دکتر صالحی

در یک جلسه سکس تراپی چه می گذرد؟

از اهمیت اعتماد داشتن به سکس‌ تراپیست برای برقراری یک رابطه موثر برای شروع درمان نباید غافل شد. در این جلسه شما می‌توانید با سکس ‌تراپیست خود در مورد مشکلات جنسی خودتان صحبت کنید، سپس سکس‌تراپیست با بررسی شرایط روانی و فیزیکی مشکل شما را ریشه ‌یابی می کند. صحبت کردن و بررسی تجربیات شما می‌تواند به سکس‌ تراپیست کمک کند. سکس‌ تراپیست با پرسیدن سوالاتی در مورد سلامتی و زمینه جنسی، آموزش جنسی، باورهای جنسی، نگرانی‌ها و اضطراب‌هایتان سعی می کند تا درک بهتری از شما و مشکل شما پیدا کند همچنین او تمام تلاش خود را می‌کند که شما به عنوان مراجعه کننده احساس راحتی داشته باشید.
جلسات سکس ‌تراپی کاملا محرمانه و شخصی برگزار می‌شوند و در بسیاری از مواقع لازم است زوج‌ها همراه با هم در این جلسات شرکت کنند. درمانگر برای درمان به شما مشاوره می‌ دهد و در صورت نیاز تمرینات و وظایفی را به شما آموزش می‌دهد تا در زمان رابطه انجام دهید.

آیا حضور هر دو شریک جنسی در جلسات سکس تراپی الزامی است؟

هیچ لزومی برای حضور هر دو شریک جنسی یا عاطفی در جلسات نیست. در صورتی که شما به تنهایی نگرانی یا مشکلی در رابطه جنسی دارید،ممکن است برایتان راحت تر باشد که جلسات مشاوره را به تنهایی شروع کنید. سپس در صورت تمایل خودتان، از شریک زندگیتان نیز دعوت کنید تا در جلسه حضور داشته باشد.

آیا در جلسات سکس تراپی معاینه انجام می شود؟

درمانگر جنسی شما، هیچ معاینه پزشکی انجام نمی دهد. و هیچ تماس فیزیکی در طول درمان با بیمار برقرار نمی کند. ممکن است در بعضی از موارد سکس تراپیست قبا از شروع مشاوره شما را برای یک معاینه فیزیکی و یا انجام برخی تست‌ ها، به متخصص مربوطه ارجاع دهد.
باید توجه داشته باشید که برخی از مشکلات جنسی، ریشه در مسائل فیزیکی دارند. حتی مشکلاتی که از ترکیبی از مشکلات فیزیکی، روانی و اجتماعی هستند، ممکن است یک راه‌ حل پزشکی داشته باشند.

آیا سکس تراپیست دارو تجویز می کند؟

لزوما سکس تراپیست برای شما دارو تجویز نمی کند. در صورتی که مشکلات جنسی ریشه روانشناختی داشته باشند، می توانند با گفتگو و تکنیک های روان درمانی حل شوند. اما بسیاری از مشکلات جنسی ریشه فیزیکی دارند و یا ترکیبی از مشکلات فیزیکی و روانشناختی هستند که با داروهای بهبود عملکرد جنسی برطرف می شوند.

هزینه هر جلسه سکس تراپی

هزینه هر جلسه سکس تراپی به عواملی مانند مدت زمان جلسه، نوع مشکل،کلینیک و تخصص و مهارت سکس تراپیستبستگی دارد و نمی توان هزینه مشخصی را تعیین کرد.

همشهریان عزیز، برای بهره‌مندی از روشهای تشخیصی - درمانی بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری که هم در زنان و هم مردان مشاهده می‌شود به متخصص اورولوژی در اصفهان مراجعه نمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم
تلفن : 35548081 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
علت انجام و انواع جراحی ارکیوپکسیعلت انجام و انواع جراحی ارکیوپکسی

ارکیوپکسی برای اصلاح بیضه نزول نکرده یا کریپتورکیدیسم انجام می شود، وضعیتی که در آن یک یا هر دو بیضه در موقعیت مناسب خود در کیسه بیضه نزول نکرده اند. ... ادامه مطلب

عوارض عدم درمان شکستگی آلت تناسلیعوارض عدم درمان شکستگی آلت تناسلی

درون آلت مردانه هیچ استخوانی وجود ندارد و در واقع شکستگی آلت اصطلاح عامیانه ای است که به پارگی غشای تونیکا آلبوژینه اطلاق می شود ... ادامه مطلب

تاثیر سرما در ایجاد درد در کلیه هاتاثیر سرما در ایجاد درد در کلیه ها

علت درد کلیه هیچ ربطی به سردی یا گرمی ندارد. با این وجود گاهی بر اثر سرما در ناحیه پهلوها دچار درد می شویم که نیاز به بررسی دارد. ... ادامه مطلب

دکتر پیمان صالحی

دکتر پیمان صالحی
بورد تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری مردان و اختلالات جنسی

انجام جراحی های میکروسکوپیک ناباروری ، جــراحی میـکروسـکوپیک واریـکوسل ، جراحی میکروسکوپیک بازگرداندن وازکتومی ، عمل جــراحی نمونـه بـرداری بیــضه بـا روش میـکروسکوپیــک ( میکروتـسه )


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین