منو اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم - تلفن : 35548081 - 031
جراحی میکروسکوپیک ناباروریمشاوره غیر حضوریدکتر قهرمان نژاد
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / سلامت جنسی / مدت زمان مناسب رابطه زناشویی چقدر باید باشد؟

مدت زمان مناسب رابطه زناشویی چقدر باید باشد؟

نیاز جنسی یکی از غرایز طبیعی در انسان است. از نظر پزشکی و روانشناسی، برقراری رابطه جنسی می‌تواند عشق و محبت بین زوجین را بیش از قبل کند، از این رو می‌توان از آن به عنوان یک ابزار مهم برای ثبات و پایداری زندگی استفاده کرد. آمیزش جنسی یا رابطه زناشویی، معمولاً به عملی گفته می‌شود که یا برای تولید مثل و یا برای لذت جویی و ارضا شدن طرفین انجام می‌شود. باید بدانید که رابطه زناشویی به روش‌ها و اشکال مختلفی انجام می‌شود و هر فرد با یادگیری روش صحیح و درست رابطه جنسی می‌تواند کیفیت رابطه زناشویی خود را بالا ببرد و از آن بیشتر لذت ببرد.

آنچه در این مطلب میخوانید

مدت زمان رابطه جنسی می‌تواند از یک دقیقه تا بیست دقیقه متغیر باشد. این مدت زمان می‌تواند با معاشقه، پیش نوازی و پس نوازی نیز افزایش پیدا کند. در هر حال بهترین و مناسب‌ترین مدت زمان برای یک رابطه جنسی زمانی رخ می‌دهد که هر دو طرف به اوج لذت خود برسند و در زمان مناسب ارضا شوند. یک رابطه جنسی خوب رابطه ای است که مدت زمان آن کوتاه و در حد رفع نیاز نباشد. قبل از انجا رابطه جنسی باید به نیازهای طرفین توجه شود و آمیزش جنسی بعد از نوازش ها و تحریکات اولیه صورت گیرد. نوازش و تحریکات اولیه سبب ازدیاد میل جنسی زوجین و طولانی شدن رابطه جنسی آنها می شود.

فواید رابطه زناشویی

مدت زمان مناسب رابطه زناشویی

مدت زمان مناسب رابطه زناشویی

یک رابطه جنسی نرمال (بدون در نظر گرفتن زمان معاشقه) بین 7 تا 13 دقیقه است. البته در این زمینه باید به تفاوت زمان ارضای مردان و زنان در سکس نیز توجه کنیم.

همچنین بخوانید: سلامتی و رابطه جنسی

دیر انزالی چیست؟

دیر انزالی که گاهی اوقات انزال مختل نیز نامیده می‌شود، وضعیتی است که در آن برای مردان یک دوره طولانی تحریک جنسی طول می‌کشد تا به اوج جنسی برسند و منی از آلت تناسلی خارج شود. برخی از مردان با تأخیر در انزال به هیچ وجه قادر به انزال نیستند. به طور کلی افرادی که ارضا شدنشان بیش از ۲۰ دقیقه طول می‌کشد، به دیر انزالی مبتلا هستند. تأخیر در انزال می‌تواند موقتی یا یک مشکل مادام العمر باشد. دلایل احتمالی تأخیر در انزال عبارتند از برخی بیماری‌های مزمن، جراحی ها و داروها.

زودانزالی چیست؟

زود انزالی به شرایطی گفته می‌شود که مرد در حین رابطه جنسی زودتر از آنچه که خود یا شریک زندگی‌اش می‌خواهد ارضا می‌شود. انزال زودرس یک مشکل شایع جنسی است. تخمین‌ها متفاوت است؛ اما از هر ۳ مرد، ۱ نفر می‎گویند که گاهی اوقات این مشکل را تجربه می‌کنند. به طور کلی رابطه جنسی که طی آن ارضا کمتر از سه دقیقه بعد از دخول بیانجامد، با عنوان زود انزالی شناخته می‌شود.

اینستاگرام دکتر پیمان صالحی

روش‌های تقویت و افزایش میل جنسی

برای تقویت و بالابردن میل جنسی ، روش‌های مختلفی وجود دارد. هم راه‌کارهایی طبیعی برای این کار موجود است و هم می‌توانید با کمک‌گرفتن از روش‌هایی مانند ایجاد آرامش (ریلکسیشن) در بدن و روان، میل جنسی را بیشتر کنید. راهکارهای مختلفی برای افزایش میل جنسی وجود دارد و بنا به شرایط خودتان باید از میان آنها به مورد مناسب برسید:

  1. مدیتیشن و تکنیک‌های ایجاد آرامش
  2. افزایش اعتمادبه‌نفس
  3. مصرف موادی مانند سیر و ریحان
  4. مصرف شکلات
  5. خوردن میوه‌هایی مانند موز و انجیر
  6. استفاده از آووکادو در غذا و میان‌وعده‌ها
  7. مدیریت استرس و اضطراب
  8. خواب کافی و باکیفیت
  9. ورزش‌کردن

با کلیک روی لینک با علائم سنگ کلیه آشنا شوید.


آدرس مطب : اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم
تلفن : 35548081 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آیا سبک و محل زندگی همچنین رژیم غذایی در ایجاد سنگ ادراری تاثیر دارد؟آیا سبک و محل زندگی همچنین رژیم غذایی در ایجاد سنگ ادراری تاثیر دارد؟

سنگ های ادراری زمانی تشکیل می شوند که مواد معدنی در ادرار جمع شوند، متبلور شوند و سپس به هم بچسبند. ... ادامه مطلب

رژیم غذایی مناسب در بیماران مستعد ابتلا به سنگ کلیهرژیم غذایی مناسب در بیماران مستعد ابتلا به سنگ کلیه

تغذیه و سنگ های کلیوی باهم ارتباط مستقیم دارند، بنابراین یکی از راهکارهای مقابله با سنگ کلیه این است که رژیم غذایی مناسبی داشته باشید. ... ادامه مطلب

در چه مواردی درمان واریکوسل توصیه می شود؟در چه مواردی درمان واریکوسل توصیه می شود؟

واریکوسل عارضه ای است که بر سیاهرگ های کیسه بیضه تأثیر می گذارد و می تواند باعث ناباروری در مردان شود. ... ادامه مطلب

دکتر پیمان صالحی

دکتر پیمان صالحی
بورد تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری مردان و اختلالات جنسی

انجام جراحی های میکروسکوپیک ناباروری ، جــراحی میـکروسـکوپیک واریـکوسل ، جراحی میکروسکوپیک بازگرداندن وازکتومی ، عمل جــراحی نمونـه بـرداری بیــضه بـا روش میـکروسکوپیــک ( میکروتـسه )


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین