منو اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم - تلفن : 35548081 - 031
دکتر قهرمان نژادکلینیک درمان اختلالات جنسیمشاوره غیر حضوری

خواص امگا 3

DHA در درون غشای تمام سلولهای بدن جاي ميگيرد ولی عمدتا غلظت های بالا آن در شبكيه چشم ، مغز و اسپرم يافت ميشود. DHA برای تكامل نرمال مغز و هوش و ادراك و قوه بينايی جنين و نوزاد ضروری است . بدن حتي از مقادير اندك DHA دريافتي از رژيم غذايي (200-100 ميليگرم درروز DHA براي بالغين ) كمال استفاده را مي كند و اين مقدار به نظر ميرسد كه براي حفظ سلامتي كافي باشد . با اين وجود زنان باردار و شيرده به خاطر نياز بالای جنين و نوزاد ، مقادير بالاتري بايد دريافت كنند.يك كنفرانس بين المللی اخير دريافت حد اقل 300 ميليگرم DHA در روز را براي زنان باردار و شيرده توصيه كرده است.

آنچه در این مطلب میخوانید

EPA يك اسيدچرب امگا 3 فعال ضد التهاب است . بدن ، در حالت سلامت و به طور عادي ، در وضعيت غيرالتهابي به سر ميبرد و اين به خاطر وجود مقادير كافي EPA است كه آراشيدونيك اسيد راكه يك اسيد چرب التهاب زاي امگا 6 است ، كنترل ميكند . مطالعات جديد EPA را به عنوان فعال ترين عامل تحريك كننده روح و روان در روغن ماهی معرفی ميكند اگر چه DHA هم دراين رابطه بي تاثير نيست . با اين وجود، بعضي معتقداند كه دريافت بسيار بالای DHA در مقايسه با EPA وضعیت روانی را بد تر ميكند. دربعضي مطالعات انجام شده ، دربيماران مبتلا به آرتريت روماتوئيد ، مصرف امگا 3 ، گرفتگی و التهاب مفاصل را كاهش داده است و بعضی بيماران توانسته اند مصرف داروهای ضد التهاب همچون آسپيرين وايبوپروفن و ساير داروهای ضد التهاب غير استروئيدی را قطع كنند. بعضي مطالعات نيزتاثير مثبت امگا 3 را در بيماری كرون ، لوپوس اريتماتو و آسم نشان داده اند.

خواص امگا 3

تاثير امگا 3 بر كاهش بروز بيماريهای قلبی عروقی

رابطه بين افزايش سطحی تری گليسيريد خون و بيماريهای ايسكميك قلب در مطالعات متعدد به اثبات رسيده است . مطالعه (Hokanson & Austin 1996) نشان داد كه mmol/L1 افزايش در سطح TG ، خطر بروز بيماريهای قلبی عروقي را 14% در مردان و 37% در زنان افزايش میدهد.

برای درمان هايپر تريگليسيريدمي ، بايد سطح TG را به زير mg/dL 200 برسانيم . البته در ديابت اين مقدار زير mg/dL150 است . علاوه بر كاهش وزن ، اصلاح رژيم غذايي و شيوه زندگی و ترك سيگار و الكل ، مصرف روغن ماهی براي اين منظور توصيه شده است. به طور كلی باور بر اين است كه يك رژيم غذايی مناسب كه حاوی روغن ماهي هم باشد ميتواند خطربروز بيماريهای قلبي عروقی را كاهش دهد. در مطالعه كارآزمايی Dart ، مصرف روغن ماهی در بيماران قلبی ، ميزان مرگ و مير را در طي 2 سال كاهش داد.

تری گليسيريد خون كه ناشي از چربی رژيم غذايی است ، بعد از صرف هر وعده غذايی افزايش می يابد و با توجه به اين كه جذب چربی 6-4 ساعت طول ميكشد و اين كه هر فرد 3 وعده در روز غذا ميخورد ، ميزان TGخون تقريبا هميشه يكنواخت است و ميزان بالا رفتن آن با درجه بروز آترواسكلروز رابطه مستقيم دارد . بعضی مطالعات نشان ميدهد كه حتی مقادير كم مصرف روغن ماهی ميتواند از ميزان بالا رفتن TG خون بعد از صرف غذا بكاهد. اين اثر وابسته به دوز مصرفی است و با دوزهای بالاتر روغن ماهی ، مقدار TG بعد از غذا بيشتر پايين می آيد. مطالعات حاكی از آن است كه هم EPA و هم DHA در اين رابطه موثرند.

EPA چسبندگی پلاكتها و بروز لخته خون را كاهش می دهد و اين يكي از مهمترين فوايد ايناسيد چرب است .EPA و DHA همچنين با افزايش سطح HDL خون ، از بروز پلاك اترواسكلروزمي كاهند. اسيد های چرب امگا 3 و ايكوزانوئيدهای ناشی از آن ، توانايی شل كردن عروق خونی و در نتيجه افزايش جريان خون را دارند كه اين اثر می تواند با خون رسانی بيشتربه قلب از آنفاركتوس ميوكارد بكاهد.

اینستاگرام دکتر پیمان صالحی

تاثیر امگا 3 بر سلامت جنسی آقایان

یکی از مواردی که در ایجاد مشکلات نعوظ برای آقایان موثر است؛ بیماریهای قلبی و عروقی می باشد. مردانی که دچار برخی از بیماری های قلبی و عروقی می شوند؛ با اختلالات نعوظ مواجه شده و نمی توانند عملکرد جنسی مناسبی داشته باشند. به همین دلیل امگا 3 با وجود اثری که بر پیشگیری از بیماریهای قلبی و عروقی دارد؛ می تواند بر سلامتی جنسی اقایان نیز تاثیرگذار باشد.

بیشتر بدانید ؛ چه عواملی باعث کوچک شدن آلت تناسلی میشود؟


آدرس مطب : اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم
تلفن : 35548081 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :اعظم حسینی [ 1402-06-31 ]
سلام وقت بخیر شوهرم من به خاطر سکته قلبی خیلی در رابطه جنسی ضعیف است ایاامگا3میتوانداورادرمان کندخودم هم ضعیف شده ام ایاامگاسه باعث چاقی هم میشود

صادقی [ 1401-12-27 ]
سلام دکترجنسی من اندازکوچگ هسند

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تشخیص افتراقی درد کلیه و کمر دردتشخیص افتراقی درد کلیه و کمر درد

درد کلیه و کمر درد اغلب با یکدیگر اشتباه گرفته می‌ شوند.تفاوت بین کمردرد و درد کلیه شامل محل و شدت درد و هرگونه علائم همراه با آن است. ... ادامه مطلب

راههای درمان اختلال نعوظ در مردانراههای درمان اختلال نعوظ در مردان

اختلال نعوظ و ناتوانی در برقراری روابط جنسی، یکی از شایعترین مشکلات بین زوجین است که در صورت عدم ریشه یابی و درمان، می‌تواند پایه‌های زندگی را سست نماید ... ادامه مطلب

عفونت کلیه چیست؟عفونت کلیه چیست؟

عفونت کلیه جزو موارد اورژانسی کلیه و مجاری ادراری می‌باشد که اگر اقدامات درمانی فوری صورت نگیرد، ممکن است آسیب جدی به کلیه وارد شود یا عفونت به خون گسترش یافته و موجب ایجاد عفونت‌های وخیم گردد ... ادامه مطلب

دکتر پیمان صالحی

دکتر پیمان صالحی
بورد تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری مردان و اختلالات جنسی

انجام جراحی های میکروسکوپیک ناباروری ، جــراحی میـکروسـکوپیک واریـکوسل ، جراحی میکروسکوپیک بازگرداندن وازکتومی ، عمل جــراحی نمونـه بـرداری بیــضه بـا روش میـکروسکوپیــک ( میکروتـسه )


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین