منو اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم - تلفن : 35548081 - 031
جراحی میکروسکوپیک واریکوسلمشاوره غیر حضوریدکتر قهرمان نژاد
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / سکس تراپی / کوری جنسی چیست و چه عوارضی دارد؟

کوری جنسی چیست و چه عوارضی دارد؟

عاشقی حس ‌و حال خوشی است. انگار روز ها و ثانیه ‌ها در آن طور دیگری می‌گذرند. اما..، یک اما ی بزرگ در این میان وجود دارد. گاهی حس ‌و حال خوش روز های نخست که می ‌گذرد، ابر های تیره ‌ای ظاهر می‌ شوند که نشان می ‌دهند ما عاشق فردی اشتباه شده ‌ایم.

آنچه در این مطلب میخوانید

به صورت کلی یکی از عوامل مهم که در جذب افراد بسیار موثر است ، دیدگاه کیفیت رابطه جنسی و در کل خود مقوله ی رابطه ی جنسی است . به همین علت بسیاری از افراد با تکیه کردن صرفا به این مقوله، دچار بی میلی و سردی شدید پس از ارتباط جنسی با شخص مقابلشان می شوند .
عوامل بسیار زیادی وجود دارد که شخص با بینش و تکیه بر آن ها پارتنر یا همراه خود را انتخاب کرده که رابطه ی جنسی نیز یکی از آن عوامل است. تفاهم ، شخصیت ، نوع افکار و عقاید ، پوشش و ... عواملی هستند که برای انتخابی صحیح باید مورد بررسی قرار بگیرند. قبل از آن که به لحاظ جنسی با کسی صمیمی شوید؛ صبر کنید تا از لحاظ احساسی و عاطفی نیز با او صمیمی شوید.

این مطلب برگرفته از مطالب خانم دکتر قهرمان نژاد می‌باشد. دکتر ندا قهرمان نژاد، دکترای روانشناسی، روان درمانگر، زوج درمانگر و سکس تراپیست در اصفهان ، آماده ارائه خدمات درمانی در این حوزه به مراجعین محترم می‌باشند. لطفا جهت رزرو نوبت اینترنتی و آنلاین دکتر قهرمان نژاد کلیک نمایید.

خیال ‌پردازی درباره طرف مقابل؛ رؤیاپردازی درباره آدم ندیده ‌و نشناخته

زمانی که هنوز اطلاعات کافی و شناخت دقیقی از فرد نداریم، شروع به خیال ‌پردازی درباره او می ‌کنیم و ویژگی ‌هایی از او برای خود تعریف می ‌کنیم. چنین چیزی اشتباه است. با دانشی اندک درباره شخصیت یک فرد و مثلا دیدن تصاویر او در شبکه ‌های اجتماعی نمی ‌توانیم به دیدگاه درستی درباره ‌اش برسیم؛ بنابراین، امکان دارد در برخورد و ارتباط واقعی و پس از رابطه ی جنسی به ‌اصطلاح توی ذوقمان بخورد یا متوجه شویم کاملا در اشتباه بوده ‌ایم. پس تا قبل از اینکه شناختی واقعی و نزدیک از فرد مقابل کسب نکرده ‌ایم، نباید شروع به تخیل درباره او کنیم و برایش ویژگی ‌های ساختگی در ذهن در نظر بگیریم. عاشقیِ درست به شناخت نیاز دارد.

کوری جنسی چیست

کوری جنسی چیست؟

چرا پس از رابطه جنسی با کسی که احساس می کردید دوستش دارید و عاشقش هستید به ناگهان نسبت به او سرد و بی علاقه می شوید؟
حتی چنانچه از رابطه جنسی با او لذت نیز برده باشید؛ گویی پس از آن که هوس میان شما فروکش کرد و خود را با ماهیت و شخصیت واقعی او تنها دیدید فوری حالتان به هم خورده است!

این پدیده را کوری جنسی نامند؛ کسی را می بینید و خیلی خیلی از او خوشتان می آید, سپس جاذبه جنسی را با تفاهم و عشق واقعی اشتباه می گیرید , گویی جاذبه جنسی نسبت به این فرد چشم شما را به روی دیگر حقایق او کور می کند , سپس خود را متقاعد می سازید که او مرد یا زن رویا های شماست؛ اما در حقیقت شما فقط رابطه جنسی از او می خواهید.

عوارض کوری جنسی

کوری جنسی می تواند سبب رنج، دل شکستگی و یاسی که در عشق تجربه می کنیم باشد

اینستاگرام دکتر پیمان صالحی

پیشگیری از کوری جنسی

شش اشتباه بزرگ که در ابتدای روابط مرتکب می شویم:

  1. سوالات کافی نمی پرسیم
  2. نشانه های هشدار را که حاکی از مشکلات بالقوه اند، نا دیده می گیریم
  3. سازش کاری های نا پخته و زود هنگام مرتکب می شویم
  4. تسلیم کوری جنسی می شویم
  5. گول مادیات را می خوریم
  6. تعهد را بر تفاهم مقدم می دانیم

قبل از آن که درگیر رابطه نادرست شوید؛ توجه و تمرکزتان را صرف توسعه و عمیق تر ساختن صمیمیت احساسی-عاطفی میان خود و او کنید. اساس یک ازدواج موفق؛ ماندگار؛ صمیمیت است نه روابط.بی گمان روابط جنسی بخش مهمی از روابط زناشویی است اما بدون تعهد روحی-عاطفی و تفاهم هرگز برای موفقیت ازدواجی خوشبخت کافی نخواهد بود.
در صورت تجربه ی تلخ ناشی از کوری جنسی، بهتر است بدون سخت گیری و ناراحت کردن خود یا شخص مقابلتان با روانشناسان مجرب موجود در این حوزه مشورت کنید تا آسیبی ایجاد نشود و در ادامه از تجربه ی دوباره ی این مسئله جلوگیری شود. قطعا با مشاوره و دریافت راه حل های مناسب می توانید در آینده رابطه ای جنسی_عاطفی بسیار سالم، درست و مطمئن داشته باشید.

دکتر پیمان صالحی، متخصص ناباروری مردان و اختلالات جنسی در اصفهان، آماده ارائه خدمات درمانی در این حوزه به مراجعین محترم می‌باشد. شما می توانید جهت دریافت نوبت از کلینیک دکتر صالحی با شماره‌ تلفن 35548081-031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم
تلفن : 35548081 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
علت نعوظ صبحگاهی ناخواسته مردان در خوابعلت نعوظ صبحگاهی ناخواسته مردان در خواب

نعوظ صبحگاهی زمانی اتفاق می افتد که آلت تناسلی با خون پر شده و فرد با نعوظ از خواب بیدار می شوید و این یک اتفاق کاملا طبیعی است. ... ادامه مطلب

سندروم مثانه دردناکسندروم مثانه دردناک

سندروم مثانه درناک یا اینترستیشیال سیستیتیس، جزو بیماری‌های مزمن کلیه و مجاری ادراری می‌باشد که با علائمی مانند؛ سوزش ادرار، تکرر ادرار، حساسیت یا درد لگن و احساس درد و فشار در مثانه همراه است. شدت این علائم بسته به پیشرفت بیماری، از شخصی به شخص دیگر ممکن است متفاوت باشد ... ادامه مطلب

شایعترین علت ناباروری در مردانشایعترین علت ناباروری در مردان

اگر زوجی طی یک سال با وجود داشتن رابطه جنسی، بدون روشهای جلوگیری، بارور نشوند در تعریف ناباروری قرار می‌گیرند. در حال حاضر با استفاده از روشهای جدید درمان ناباروری، تمامی زوجهای نابارور می توانند امکان فرزند دار شدن را در داخل كشور داشته باشند ... ادامه مطلب

دکتر پیمان صالحی

دکتر پیمان صالحی
بورد تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری مردان و اختلالات جنسی

انجام جراحی های میکروسکوپیک ناباروری ، جــراحی میـکروسـکوپیک واریـکوسل ، جراحی میکروسکوپیک بازگرداندن وازکتومی ، عمل جــراحی نمونـه بـرداری بیــضه بـا روش میـکروسکوپیــک ( میکروتـسه )


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین