منو اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم - تلفن : 35548081 - 031
واریکوسلجراحی میکروسکوپیک واریکوسلجراحی میکروسکوپیک ناباروری
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / ناباروری / جراحی برگشت از عمل وازکتومی به چه مراقبتهایی نیاز دارد؟

جراحی برگشت از عمل وازکتومی به چه مراقبتهایی نیاز دارد؟

می دانیم که عمل وازکتومی نوعی عمل عقیم سازی است که طی آن مجرای انتقال اسپرم فرد قطع می شود و در نتیجه بعد از برقراری رابطه جنسی احتمال بارداری وجود ندارد. این عمل یک عمل پیشگیرانه جدی و کارآمد برای بچه دار نشدن است. اما ممکن است کسی پس از انجام عمل وازکتومی تصمیمش عوض بشود و بخواهد پدر شدن را تجربه کند. سوالی که پیش می آید این است که آیا امکان بازگشت به حالت قبل وحود دارد؟ در جواب باید بگوییم که بله، امکان بازگشت وجود دارد.

آنچه در این مطلب میخوانید

اما عمل بازگشت وازکتومی که به آن وازووازوستومی می گویند یک عمل نسبتاً سنگین و سخت است. این عمل برخلاف عمل وازکتومی که با بی حسی موضعی و سرپایی انجام می شد با بیهوشی همراه است و اغلب چند ساعت طول می کشد. در طی این عمل جراح مجرا و لوله ای را که در عمل وازکتومی قطع شده بود را با نخ های بسیار ظریف مجددا می دوزد و به هم متصل می کند تا در نهایت دوباره امکان انتقال اسپرم به مایع منی و بچه دار شدن برای بیمار به وجود بیاید.

جراحی برگشت وازکتومی با هدف بازیابی جریان اسپرم در مجاری وازدفران یا لوله‌های منی توسط دکتر پیمان صالحی، جراح کلیه و مجاری اداری انجام می شود. شما می توانید جهت دریافت نوبت اینترنتی دکتر صالحی روی لینک کلیک کنید یا از طریق تماس با شماره تلفن 35548081 - 031 اقدام فرمایید.

بعد از عمل برگشت وازکتومی چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

عمل برگشت وازکتومی همان طور که نمایان شد عمل حساس و سنگینی است. از این رو فرد باید تا مدتی نکات مراقبتی و مهمی را رعایت کند تا دچار مشکلات جدید نشود. پس از انجام عمل بیمار به اتاق ریکاوری منتقل می شود و چند ساعتی آن جا نگه داری می شود. قبل از این که بیمار از بیمارستان مرخص شود از او خواسته می شود که ادرار خود را تخلیه کند. طبیعی است که فرد پس از انجام عمل وازووازوستومی احساس درد داشته باشد. به علت احساس درد و ناراحتی که ممکن است بیمار داشته باشد پزشک برای او مسکن تجویز می کند که بهتر است این مسکن ها تا چند روز بعد از عمل مصرف شوند. مصرف این مسکن ها می توانند به راحتی بیمار و تسریع روند بهبود کمک زیادی بکنند. علاوه بر این قرار دادن کمپرس سرد یا کیسه های یخ بر ناحیه جراحی به کاهش میزان درد و تورم و التهاب در فرد کمک زیادی می کند. هم چنین برای جلوگیری از خطر عفونت، دکتر برای بیمار آنتی بیوتیک تجویز می کند.

جراحی برگشت از عمل وازکتومی

درباره فعالیت های جسمانی و فیزیکی باید گفت که مانند اغلب عمل ها بهتر است بیمار چند روزی استراحت داشته باشد. بلند کردن اجسام سنگین می تواند برای بیمار خطرناک باشد همچنین باید از انجام ورزش های سنگین و سخت مثل کوه نوردی، گلف، فوتبال و... خودداری کند. بازگشت به محل کار بستگی به شرایط عمومی خود بیمار دارد. اغلب سه روز پس از عمل بیمار می تواند اعمال روزمره خود را طبق روال سابق از سر بگیرد و به محل کار خود برگردد. بیمار می تواند پس از دو روز استحمام کند و دوش بگیرد. اما نکته ای که باید به آن توجه بکند این است که نباید محل برش جراحی خیس و مرطوب شود چرا که ممکن است بستر بروز عفونت را در محل بخیه فراهم کند و مشکلات جدیدتری برای بیمار به وجود بیاورد. بهتر است بیمار تا مدتی نیز از شنا کردن و رفتن و به استخر و استفاده از وان خودداری کند.
جراخ اغلب پس از یک هفته بعد از عمل بازگشت وازکتومی محل برش زخم را معاینه می کند و همچنین حدود سه ماه بعد از عمل بیمار را برای بررسی اسپرم ها وضعیت مجراهای انتقال اسپرم معاینه می کند.

اینستاگرام دکتر پیمان صالحی

نتیجه گیری

همه ما می دانیم که عمل وازکتومی عملی است که در آن مردان عقیم سازی می شوند. این عمل احتمال بچه دار شدن را به صفر می رساند زیرا مجرای خروج اسپرم از بدن مرد در داخل قطع می شود. اما اگر کسی عمل وازکتومی انجام دهد و پس از مدتی پشیمان شود می تواند با عمل وازووازوستومی مجددا امکان بچه دار شدن را برای خود فراهم کند. در طی این عمل مجرای قطع شده دوباره با ظرافت بخیه زده می شود. همان طور که می دانیم هر عملی نیاز به مراقبت هایی دارد. بهتر است بعد از عمل برگشت وازکتومی بیمار یک یا دو روز استراحت کند و تا یک هفته از برداشتن اجسام سنگین و کارهای سخت خودداری کند.

دکتر پیمان صالحی متخصص اورولوژی در اصفهان برای ارائه خدمات تشخیصی - درمانی بیماری های دستگاه تناسلی مردان پذیرای شما مراجعین محترم می‌باشند. لطفا جهت دریافت نوبت و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 35548081 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم
تلفن : 35548081 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
راههای درمان اختلال نعوظ در مردانراههای درمان اختلال نعوظ در مردان

اختلال نعوظ و ناتوانی در برقراری روابط جنسی، یکی از شایعترین مشکلات بین زوجین است که در صورت عدم ریشه یابی و درمان، می‌تواند پایه‌های زندگی را سست نماید ... ادامه مطلب

رژیم غذایی مناسب در بیماران مستعد ابتلا به سنگ کلیهرژیم غذایی مناسب در بیماران مستعد ابتلا به سنگ کلیه

رعایت یک رژیم غذایی مناسب از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری می کند. ... ادامه مطلب

در چه مواردی درمان واریکوسل توصیه می شود؟در چه مواردی درمان واریکوسل توصیه می شود؟

واریکوسل عارضه ای است که بر سیاهرگ های کیسه بیضه تأثیر می گذارد و می تواند باعث ناباروری در مردان شود. ... ادامه مطلب

دکتر پیمان صالحی

دکتر پیمان صالحی
بورد تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری مردان و اختلالات جنسی

انجام جراحی های میکروسکوپیک ناباروری ، جــراحی میـکروسـکوپیک واریـکوسل ، جراحی میکروسکوپیک بازگرداندن وازکتومی ، عمل جــراحی نمونـه بـرداری بیــضه بـا روش میـکروسکوپیــک ( میکروتـسه )


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین