منو اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم - تلفن : 35548081 - 031
جراحی میکروسکوپیک ناباروریجراحی میکروسکوپیک واریکوسلواریکوسل
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / ناتوانی جنسی / ارتباط دیابت و امراض قلبی با ناتوانی جنسی

ارتباط دیابت و امراض قلبی با ناتوانی جنسی

دیابت و بیماری های قلبی جزء شایع ترین بیمای های غیر واگیردار در جهان می باشند. این دو بیماری دارای ارتباط زیادی با توانایی جنسی در مردان و زنان می باشند. دیابت اصلی ترین دلیل اختلال نعوظ در مردان می باشد. میزان بیماری جنسی در زنانی که به دیابت مبتلا هستند در مقایسه با مردان کم تر است.

آنچه در این مطلب میخوانید

همچنین مطالعات ثابت کرده است که اگر مردی دارای اختلال نعوظ باشد، احتمال ابتلا به امراض قلبی در او بیش تر است. به همان میزان که سیگار یا سابقه‌ خانوادگی بیماری رگ های کرونر، عامل خطر امراض قلبی محسوب می ‌شوند، اختلال نعوظ هم ریسک فاکتور این بیماری است. در ادامه این مقاله به بررسی دقیق تر ارتباط دیابت و امراض قلبی با ناتوانی جنسی می پردازیم.

دکتر پیمان صالحی، متخصص ناباروری مردان و اختلالات جنسی در اصفهان، آماده ارائه خدمات درمانی در این حوزه به مراجعین محترم می‌باشد. برای مشاوره رایگان و دریافت نوبت با شماره‌ تلفن35548081 - 031 تماس حاصل فرمایید.

اختلال نعوظ در مردان مبتلا به دیابت

بیش تر از نیمی از مردانی که به دیابت مبتلا هستند، پس از گذشت 10 سال دچار اختلال نعوظ می شوند. در برخی از اوقات، اولین علامت ابتلا به دیابت بروز اختلال نعوظ است. قند خون بالا، اثرات تخریبی زیادی بر روی آلت تناسلی مردان دارد؛ همین امر موجب اختلال نعوظ می شود. بنابراین می توان گفت با درمان دیابت، اختلال نعوظ نیز درمان می شود. عدم کنترل دیابت در طولانی مدت می تواند اختلال نعوظ را همیشگی کند.

برخی از اورولوژیست ها معتقدند که تقویت نعوظ در مردان مبتلا به ناتوانی جنسی، در کسانی که دیابت دارند، سخت تر از سایر بیماران است؛ و در بسیاری از موارد نیاز است تا فرد به یک کلینیک جنسی و یا متخصص سکس تراپی مراجعه کند.

ناتوانی جنسی

ارتباط ناتوانی جنسی و امراض قلبی

طبق تحقیقات ثابت شده است که ارتباط مستقیمی میان شیوع ناتوانی جنسی و تصلب شرائین وجود دارد. طبق مطالعات انجام شده، ۵۷ درصد از مردانی که جراحی قلب باز داشته اند و ۶۴ درصد از مردانی که دچار حمله قلبی شده بودند، حداقل یک بار اختلال نعوظ را تجربه کرده بودند. شدت ناتوانی جنسی ارتباط مستقیمی با شدت گرفتگی عروق کرونر قلب دارد. عدم گردش خون کافی در آلت تناسلی مردان ، سبب بروز اختلال نعوظ می شود. از دیگر مشکلات به وجود آمده، ایجاد ضایعات بافتی در اجسام غاری است که به علت عدم اکسیژن رسانی کافی رخ می دهد. آسیب دیدن شریان ها موجب کاهش گردش خون در دستگاه تناسلی مردان می شود که به دنبال آن، قدرت نعوظ کاهش می یابد.

کسانی که سابقه سکته قلبی داشته اند، مشکلات شدیدی در ارتباط با روابط جنسی دارند؛ برای مثال نداشتن تمایل به آمیزش جنسی، نبود رضایت جنسی و کاهش یافتن تعداد دفعات آمیزش جنسی .برخی از متخصصین بر این باور هستند که توانبخشی قلب و فعالیت بدنی منظم، می تواند سبب کاهش خطر عوارض مربوط به فعالیت جنسی شود.

علائم مشکلات جنسی در افراد مبتلا به بیماری های قلبی

برخی از علائم شایع این بیماری شامل موارد زیر می شوند:

علت ایجاد ناتوانی جنسی در افراد دیابتی

هنوز دلیل ارتباط موجود میان ناتوانی جنسی و دیابت، به صورت دقیق مشخص نشده است؛ اما می توان گفت اختلال عروقی و اختلال عصبی، مهم ترین دلایل ایجاد ناتوانی جنسی در این افراد است. افزایش قند خون سبب تخریب فیبرهای عصبی میلینه و غیر میلینه می شود؛ علاوه بر آن، بازسازی فیبرهای عصبی نیز تضعیف می شود. مراحل نهایی بیماری دیابت می تواند سبب تصلب شرایین شود. در نهایت می توان گفت که دیابت می تواند جریان عصبی و جریان خون عروق را کاهش دهد و به دنبال آن اختلال نعوظ و ناتوانی جنسی رخ می دهد.

استرس اکسیداتیو مرتبط با دیابت نیز می تواند سبب مختل شدن عملکرد عروق شود؛ چرا که فعالیت آنتی اکسیدانی سلول ها از بین می رود و در نتیجه تخریب سلولی رخ می دهد.

اینستاگرام دکتر پیمان صالحی

درمان اختلال نعوظ در افراد مبتلا به دیابت و همچنین افراد مبتلا به امراض قلبی:

بسیاری از افرادی که ناتوانی جنسی دارند، از صحبت با پزشک خودداری می کنند. باید توجه کرد که کمک گرفتن از پزشک، برای درمان این مشکلات بسیار مفید خواهد بود. پس بهتر است که بدون خجل شدن، در سریع ترین زمان ممکن به پزشک مراجعه کرد. برخی از روش های درمانی این مشکل عبارتند از:

این مطلب برگرفته از مطالب دکتر قهرمان نژاد می‌باشد. دکتر ندا قهرمان نژاد، دکترای روانشناسی، روان درمانگر، زوج درمانگر و سکس تراپیست در اصفهان ، آماده ارائه خدمات درمانی در این حوزه به مراجعین محترم می‌باشند. لطفا جهت رزرو نوبت اینترنتی و آنلاین دکتر قهرمان نژاد کلیک نمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم
تلفن : 35548081 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
علائم و روشهای درمان سرطان حالبعلائم و روشهای درمان سرطان حالب

سرطان حالب یک نوع نادر از سرطان است که رشد سلولهای غیرطبیعی است و می تواند با هم رشد کرده و توده هایی به نام تومور تشکیل دهد. ... ادامه مطلب

درمان چسبندگی بعد ختنه با جراحیدرمان چسبندگی بعد ختنه با جراحی

اگر پس از ختنه مقداری از پوست ختنه گاه باقی بماند، چسبندگی می تواند ایجاد شود. ... ادامه مطلب

تست نعوظ شبانگاهی آلت یا ریجی اسکن چیست؟تست نعوظ شبانگاهی آلت یا ریجی اسکن چیست؟

آسیب به اعصاب یا شریان ها می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در نعوظ شود. عدم ورزش، نوشیدن الکل و سیگار کشیدن می تواند منجر به مشکلات اختلال نعوظ شود ... ادامه مطلب

دکتر پیمان صالحی

دکتر پیمان صالحی
بورد تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری مردان و اختلالات جنسی

انجام جراحی های میکروسکوپیک ناباروری ، جــراحی میـکروسـکوپیک واریـکوسل ، جراحی میکروسکوپیک بازگرداندن وازکتومی ، عمل جــراحی نمونـه بـرداری بیــضه بـا روش میـکروسکوپیــک ( میکروتـسه )


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین