منو اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم - تلفن : 35548081 - 031
دکتر قهرمان نژادجراحی میکروسکوپیک واریکوسلجراحی میکروسکوپیک ناباروری

سرطان آلت تناسلی مردان

سرطان آلت تناسلی مردان زماني ایجاد می‌شود که سلول‌های آلت تناسلی به رشدي غیر قابل کنترل و غیرطبیعی دچار شوند. معمولاً این نوع سرطان در سلول‌های پوستی ظهور مي‌كنند و ممکن است راه خود را به بافت‌های درونی‌تر پیدا کنند.

آنچه در این مطلب میخوانید

این بیماری یک بیماری نادر است و می‌توان با روش‌های مختلف آن را درمان کرد، از جمله اگر در مراحل اولیه تشخیص داده‌شود. انواع مختلف سرطان آلت تناسلی مردان شناسایی شده‌اند که شامل موارد زیر هستند:

  1. سرطان سلول‌های سنگفرشی یا اپیدرموئید: عامل بیش از ۹۵ درصد سرطان‌های آلت تناسلی مردان است. این نوع سرطان معمولاً بر رو یا در زیر پوست ختنه‌گاه ایجاد می‌شوند. اما احتمال ایجاد در سایر نقاط آلت تناسلی مردان را نیز دارد.
  2. سارکوما: این نوع سرطان‌ها در بافت‌هایی مانند بافت رگ‌های خونی، عضلات و چربي ایجاد می‌شوند.
  3. ملانوما: این نوع سرطان‌ها مربوط به رشد غيرطبيعي سلول‌هایی است که مسئول ایجاد رنگ پوست هستند.
  4. کارسينوماي سلول‌های پایه‌ای: اين نوع سرطان‌ها در فاصله‌های عمقی‌تری نسبت به سطح پوست ایجاد می‌شوند. معمولاً در این سرطان‌ها شاهد رشد کند سلول‌های سرطانی نسبت به سایر انواع سرطان‌های آلت تناسلی هستیم و احتمال گسترش این نوع سلول‌های غیرطبیعی به سایر نقاط بدن پایین‌تر است.

دکتر پیمان صالحی متخصص اورولوژی در اصفهان برای ارائه خدمات تشخیصی - درمانی بیماری های دستگاه تناسلی مردان پذیرای شما مراجعین محترم می‌باشند. لطفا جهت دریافت نوبت و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 35548081 - 031 تماس حاصل فرمایید.

دلایل ایجاد سرطان آلت تناسلی و فاکتورهای خطر

دلیل اصلی ایجاد سرطان آلت تناسلی در مردان به طور دقیق مشخص نیست. فاکتور‌های خطری وجود دارند که احتمال ایجاد سرطان آلت تناسلی را بالا می‌برند که از جمله‌ی این فاکتورها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

علائم و نشانه‌های سرطان آلت تناسلی در مردان

تغییر در پوست آلت تناسلی معمول‌ترین علامت سرطان آلت تناسلی در مردان است. این تغییرات ممکن است بر روی پوست آلت مردانی که ختنه نشده‌اند، در نوک آلت و یا بر روی شافت ایجاد شوند. علائم سرطان آلت تناسلی شامل موارد زیر است:

وجود این علائم لزوما به معنای وجود سرطان آلت تناسلی در مردان نیست. گاهی این علائم به دلیل یک عفونت یا پاسخ آلرژیک ایجاد می‌شوند. نکته‌ای که باید توجه‌داشت این است که در صورت بروز هر کدام از این علائم غیر عادی حتماً باید با یک پزشک متخصص مشورت کرد.

سرطان آلت تناسلی مردان

روش تشخیص سرطان آلت تناسلی:

پس از اینکه پزشک از علائم موجود آگاه شد ممکن است آزمایش‌های زیر را تجویز کند:

آزمایش بایوپسی: در این حالت یک نمونه کوچک از بافت آلت تناسلی جدا می‌شود. این نمونه‌ی بافتی به آزمایشگاه منتقل شده و در آزمایشگاه در مورد وجود سلول‌های سرطانی بررسی‌های لازم انجام می‌شود.

تصویربرداری از آلت تناسلی: روش‌های تصویربرداری مختلفی برای تشخیص سرطان آلت تناسلی وجود دارند که از جمله‌ی آنها می‌توان به تصویربرداری با اشعه‌ی ایکس، سی‌تی‌اسکن، سونوگرافی و ام‌آرآی اشاره کرد. این روش‌ها بافت‌های درونی بدن را مشاهده کرده و می‌توانند از گسترش سرطان به سایر بافت‌ها اطلاعاتی را فراهم کنند.

روش‌های درمانی سرطان آلت تناسلی در مردان:

تشخیص سریع سرطان آلت تناسلی در مردان نه تنها باعث تسریع روند بهبودی می‌شود بلکه راهکارهای بیشتری برای درمان در اختیار پزشک قرار می‌دهد. اگر سرطان در مراحل اولیه تشخیص داده‌شود احتمالاً روش‌های زیر برای درمان استفاده خواهندشد:

بسیاری از روش‌های درمانی که برای سرطان آلت تناسلی در مراحل اولیه به کارمی‌روند فرایند آمیزش جنسی را مختل نمی‌کنند. ممکن است شیمی‌درمانی و یا پرتودرمانی فرایند آمیزش با شریک جنسی را مختل کنند. بهتر است در تمامی مراحل با پزشک متخصص مشورت گردد.

اینستاگرام دکتر پیمان صالحی

پیشگیری از سرطان آلت تناسلی در مردان:

راه قطعی برای جلوگیری از سرطان وجود ندارد اما راه‌هایی وجوددارند که احتمال ایجاد سلول‌های سرطانی را کاهش می‌دهند. از جمله این راهکارها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

همشهریان عزیز، برای درمان بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری که هم در زنان و هم مردان مشاهده می‌شود؛ به متخصص اورولوژی در اصفهان مراجعه نمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم
تلفن : 35548081 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آیا میتوان در طول درمان ناباروری نزدیکی کرد؟آیا میتوان در طول درمان ناباروری نزدیکی کرد؟

امروزه با پیشرفت علم پزشکی و فناوری، درمان مشکلات باروری با موفقیت بیشتری نسبت به قبل انجام می‌ شود. ... ادامه مطلب

قرص های اورژانسی ضد بارداری نحوه مصرف و عوارض آنقرص های اورژانسی ضد بارداری نحوه مصرف و عوارض آن

یک روش اضطراری برای پیشگیری از بارداری مصرف قرص اورژانسی می باشد که خانم هایی که رابطه جنسی محافظت نشده دارند، از آن استفاده می کنند ... ادامه مطلب

تاثیر سرما در ایجاد درد در کلیه هاتاثیر سرما در ایجاد درد در کلیه ها

علت درد کلیه هیچ ربطی به سردی یا گرمی ندارد. با این وجود گاهی بر اثر سرما در ناحیه پهلوها دچار درد می شویم که نیاز به بررسی دارد. ... ادامه مطلب

دکتر پیمان صالحی

دکتر پیمان صالحی
بورد تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری مردان و اختلالات جنسی

انجام جراحی های میکروسکوپیک ناباروری ، جــراحی میـکروسـکوپیک واریـکوسل ، جراحی میکروسکوپیک بازگرداندن وازکتومی ، عمل جــراحی نمونـه بـرداری بیــضه بـا روش میـکروسکوپیــک ( میکروتـسه )


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین