منو اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم - تلفن : 35548081 - 031
جراحی میکروسکوپیک ناباروریدکتر قهرمان نژادمشاوره غیر حضوری

علائم بزرگی پروستات

پروستات غده ای است که بطور طبیعی در زیر مثانه واقع شده و مختص مردان میباشد، زنان فاقد پروستات هستند. مجرای ادرار از میان پروستات رد شده و وظیفه پروستات تولید قسمتی از مایع منی میباشد.

آنچه در این مطلب میخوانید

پروستات در توانایی جنسی نقشی نداشته و از روی سطح شکم قابل لمس نمیباشد. به طور طبیعی از سن 45 تا 50 سالگی، پروستات در تمام مردان شروع به رشد خوش خیم و بزرگ شدن میکند.

شما می‌توانید برای درمان بزرگی پروستات به کلینیک تخصصی دکتر پیمان صالحی در اصفهان مراجعه نمایید. در این مرکز با بررسی بیماری شما و شرایطی که در آن هستید؛ بهترین روش درمانی در نظر گرفته می‌شود. اگر مایل به هماهنگی با این مرکز یا کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌باشید؛ با شماره تلفن 35548081 - 031 تماس حاصل فرمایید.

التهاب پروستات

این بیماری اکثراً در سنین جوانی و زیر 50 سالگی دیده شده و انواع میکروبی و غیرمیکروبی دارد که اکثریت موارد آن نوع غیرمیکروبی میباشد. علائم التهاب پروستات مبهم و غیراختصاصی بوده و شامل درد ناحیه زیرشکم و یا بین پاها، درد لگن، سوزش ادرار، کاهش جریان ادرار و تکرر ادرار میباشد.

این بیماری طولانی مدت بوده و عوامل روحی در تشدید و یا تخفیف بیماری مؤثر است. اکثر بیماران مراجعات مکرر به پزشکان مختلف داشته و از لحاظ روحی تحت فشار هستند. نکته مهم در درمان این بیماران، اطمینان دادن به بی خطری این بیماری و نیز عدم ارتباط آن با سرطان پروستات و بزرگی خوش خیم پروستات در سنین بالا میباشد.

التهاب پروستات | بزرگی خوش خیم پروستات

بزرگی خوش خیم پروستات

همانطور که قبلاً گفته شد، پروستات از سنین 45-50 سالگی شروع به رشد خوش خیم میکند که این امر در تمام مردان اتفاق میافتد ولی شدت آن و نیز علائمی که ایجاد میکند متغیر میباشد. قبلاً نیز گفته شد که مجرای ادراری در مردان از میان پروستات عبور میکند، در نتیجه موقعی که پروستات شروع به رشد و بزرگتر شدن می‌کند، موجب انسداد مسیر مجرای ادراری می‌شود و علائم خاصی ایجاد می‌کند.

علائم بزرگی پروستات

یک نکته مهم در مورد علائم این بیماری، شدت علائم و تنوع آن میباشد و لزوماً همه علائم در یک بیمار دیده نمی‌شود.

اینستاگرام دکتر صالحی

عوارض بزرگی خوش خیم پروستات

گذشته از علائم مزاحمی که بزرگی خوش خیم پروستات دارد، خطرناکترین و مهمترین عارضه ای که میتواند داشته باشد؛ انسداد تدریجی در مسیر خروج ادرار از کلیه ها و از کار انداختن کلیه ها بوده، که این مسئله به خصوص در بیماران با سطح اجتماعی بالاتر بیشتر مشاهده می‌گردد؛ که در این شرایط علائم خیلی شدید نبوده و حتی میتواند منجر به نارسایی و از کار افتادن دائمی کلیه ها باشد. خونریزی های شدید مثانه که با دفع لخته همراه بوده و نیز عفونت های مکرر سیستم ادراری از دیگر عوارض مهم این بیماری است.

همشهریان گرامی! برای درمان عفونت مجاری ادراری، سرطان‌های دستگاه ادراری، بزرگی پروستات، ناباروری ، واریکوسل و ... به متخصص جراحی کلیه و مجاری اداری در اصفهان مراجعه نموده و از مطلوب‌ترین نتایج درمانی، برای بیماری خود بهره‌مند شوید.


آدرس مطب : اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم
تلفن : 35548081 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :ناصر شوندی [ 1400-10-27 ]
سلام آقا دکتر خسته نباشید بند ه حدود سه و چهار سال که عفونت پروستات دارم تکرار ادرا کردن شب وروز سوزش ادرا در د اطراف مثانه دارم خیلی داروهای مختلف استفاده کردم پیش متخصص هنوز هیچ فرقی نکرد ممنونم اگه راهنمایی کنید

ابوالقاسم موسوی [ 1400-09-24 ]
مطالب نسبتاً خوب است.لطفا در مورد پی ای آ وپی است آ آزاد و همچنین میزان آن در سنین۶۰تا ۶۵سال و موارد دیگر توضیحات کامل را بنویسید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
علت نعوظ صبحگاهی ناخواسته مردان در خوابعلت نعوظ صبحگاهی ناخواسته مردان در خواب

نعوظ صبحگاهی زمانی اتفاق می افتد که آلت تناسلی با خون پر شده و فرد با نعوظ از خواب بیدار می شوید و این یک اتفاق کاملا طبیعی است. ... ادامه مطلب

عفونت کلیه چیست؟عفونت کلیه چیست؟

عفونت کلیه جزو موارد اورژانسی کلیه و مجاری ادراری می‌باشد که اگر اقدامات درمانی فوری صورت نگیرد، ممکن است آسیب جدی به کلیه وارد شود یا عفونت به خون گسترش یافته و موجب ایجاد عفونت‌های وخیم گردد ... ادامه مطلب

وجود خون در ادرار نشانه چیستوجود خون در ادرار نشانه چیست

وجود خون در ادرار و دفع لخته خون یکی از موارد اورژانسی کلیه و مجاری ادراری است که نیاز به مراجعه فوری به پزشک متخصص و بررسی علل این عارضه دارد ... ادامه مطلب

دکتر پیمان صالحی

دکتر پیمان صالحی
بورد تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری مردان و اختلالات جنسی

انجام جراحی های میکروسکوپیک ناباروری ، جــراحی میـکروسـکوپیک واریـکوسل ، جراحی میکروسکوپیک بازگرداندن وازکتومی ، عمل جــراحی نمونـه بـرداری بیــضه بـا روش میـکروسکوپیــک ( میکروتـسه )


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین