منو اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم - تلفن : 35548081 - 031
دکتر قهرمان نژادواریکوسلمشاوره غیر حضوری
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / ناباروری / علل ناباروری در مردان

علل ناباروری در مردان

بیش از 10 الی 15% از زوج‌های کشورمان با مشکل ناباروری مواجه هستند. اگر زوجی پس از یک سال رابطه جنسی بدون جلوگیری، بارور نشوند، در اصطلاح به آنها نابارور گفته می‌شود و نیاز به پیگیری‌های کلینیکی دارد. معمولاً در صورت ناباروی زوجین حدود 20% موارد به آقایان مربوط می‌شود و در 30 الی 40% موارد هر دو طرف در ناباروری دخیل می‌باشند.

آنچه در این مطلب میخوانید

در این بحث می‌خواهیم به بررسی ناباروری آقایان بپردازیم و عوامل آن را بررسی کنیم. دلایل بی‌شماری می‌تواند موجب ناباروری مردان شود که از آن جمله می‌توان به عوامل ژنتیکی، بیماری‌ها، مصرف برخی داروها، شرایط محیطی و سبک زندگی اشاره کرد. در ادامه به توضیح مختصری در ارتباط با هرکدام از این موارد خواهیم پرداخت.

کلینیک ناباروری دکتر پیمان صالحی، با سالها تجربه ارائه دهنده انواع خدمات درمانی به روز و مطابق با معیارهای جهانی ناباروری مردان در اصفهان می‌باشد. برای مشاوره رایگان و دریافت نوبت با شماره‌های درج شده در همین صفحه تماس حاصل فرمایید و برای رزور نوبت اینترنتی اینجا کلیک کنید.

عوامل ژنتیکی ناباروری مردان

اختلالات ژنتیکی ناباروری آقایان شامل جهش‌ها و یا نقائص کروموزومی، عامل بیش از ۳۰% از موارد عقیمی در مردان می‌باشد. این اختلالات می‌تواند سبب فقدان اسپرم، کاهش تعداد اسپرم ، اختلال در حرکت اسپرم و مورفولوژی غیر طبیعی اسپرم شود. برای مثال جابه‌جایی‌های کروموزومی و اختلالات تعدادی کروموزومی، می‌تواند سبب ناباروری یا سقط مکرر گردد.

بیماری‌های عامل ناباروری آقایان

ابتلا به برخی از بیماری‌ها مانند واریکوسل یا واریس بیضه، نیز از مهمترین عوامل ناباروری مردان محسوب می‌شود. برخی دیگر از بیماری‌های عامل ناباروری آقایان عبارتند از:

مصرف داروهای عامل ناباروری مردان

یکی از مهمترین علل ابتلا به ناباروری آقایان، مصرف برخی از داروها می‌باشد. از انواع این داروها می‌توان به دارو‌های استروئیدی آنابولیک مورد استفاد بدن‌ ساز‌ها، داروهای حاوی تستوسترون یا داروهای درمان آرتروز، سرطان، افسردگی، فشارخون، عفونت یا اختلالات گوارشی اشاره نمود.

بررسی علل ناباروری در اقایون در اصفهان

شرایط محیطی عامل ناباروری آقایان

برخی از عوامل محیطی نیز می‌توانند ایجاد ناباروری در مردان کنند. آلودگی هوا یکی از شایعترین علل محیطی ناباروری آقایان می‌باشد و هرچه قرارگیری در معرض این آلودگی‌ها بیشتر باشد، ریسک ابتلا به ناباروری نیز افزایش می‌یابد. همچنین در مشاغلی که با گرما، دود، سموم و آفت کش‌ها و مواد شیمیایی سرو کار دارند هم امکان ابتلا به ناباروری وجود دارد.

اینستاگرام دکتر صالحی

سبک زندگی، عامل ناباروری مردان

همانطور که می‌دانید سبک زندگی در بسیاری از مشکلات و بیماری‌ها نقش مستقیم دارد. ناباروری هم از این قاعده مستثنی نیست و وابستگی مستقیم به سبک زندگی دارد. عواملی مانند چاقی و اضافه وزن، عدم تحرک بدنی کافی، مصرف مواد مخدر، الکل و دخانیات و تغذیه در ناباروری مردان موثر می‌باشند.

واریکوسل یکی از مشکلات شایع در آقایان است که در صورت عدم درمان ممکن است عوارض غیر قابل جبرانی برای فرد در پی داشته باشد. همشهریان گرامی! با مراجعه به متخصص ناباروری مردان از مزایای درمان واریکوسل در اصفهان بهره‌مند شوید.


آدرس مطب : اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم
تلفن : 35548081 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :امید شیدا [ 1402-12-09 ]
درخواست مشاوره در مورد ناباروری مردان وعدم نعوظ

عزیزالله حیدری [ 1402-01-18 ]
مشکل پروستات وزود انزالی وعدم نعوظ

علی صالحی [ 1401-12-01 ]
نوبت باید چجور بگیریم

غلام علی نجات [ 1401-06-13 ]
سلام جناب دوکتر بنده بمدت ۵سال میشود میل جنسی ام کم شده سال من۳۳

خان آغا [ 1400-11-02 ]
من مشکلات نا باروری دارم اگر لطف نموده مرا مشوره دهید.

ماهزاده هادیپور [ 1400-08-19 ]
سلام ۲۴سال هست که ناباروری داریم

ایوب [ 1400-07-25 ]
مشکل ناباروری دارم

مصطفا معظمی [ 1400-06-25 ]
سلام. ایا اسپرم 8میلیون قابل درمان هست؟ تقریبا دوسال تحت نظر دکتربودیم وتمام داروها رو مصرف کردیم ایا دارویی یا راهی برای درمان وجوددارد

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
علت خارش بیضه چیست؟علت خارش بیضه چیست؟

بیشترین علل خارش بیضه مربوط به بیماری پوستی گال و عفونت های قارچی است ... ادامه مطلب

انزال تاخیر یافته چیست و چگونه تشخیص داده، درمان می شود؟انزال تاخیر یافته چیست و چگونه تشخیص داده، درمان می شود؟

دیر انزالی، انزال دیررس یا تأخیر در انزال یک کژکاری جنسی شایع است که به مشکل یا ناتوانی مرد در رسیدن به ارگاسم و انزال اشاره دارد ... ادامه مطلب

راههای درمان اختلال نعوظ در مردانراههای درمان اختلال نعوظ در مردان

اختلال نعوظ و ناتوانی در برقراری روابط جنسی، یکی از شایعترین مشکلات بین زوجین است که در صورت عدم ریشه یابی و درمان، می‌تواند پایه‌های زندگی را سست نماید ... ادامه مطلب

دکتر پیمان صالحی

دکتر پیمان صالحی
بورد تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری مردان و اختلالات جنسی

انجام جراحی های میکروسکوپیک ناباروری ، جــراحی میـکروسـکوپیک واریـکوسل ، جراحی میکروسکوپیک بازگرداندن وازکتومی ، عمل جــراحی نمونـه بـرداری بیــضه بـا روش میـکروسکوپیــک ( میکروتـسه )


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین