منو اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم - تلفن : 35548081 - 031
جراحی میکروسکوپیک ناباروریمشاوره غیر حضوریجراحی میکروسکوپیک واریکوسل
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کلیه و مجاری ادراری / عوارض لاپاراسکوپی در جراحی اورولوژی

عوارض لاپاراسکوپی در جراحی اورولوژی

لاپاراسکوپی به جراحی گفته می شود که در آن جراح می تواند بدون ایجاد برش های بزرگ بر روی پوست، به نواحی داخلی شکم و لگن دسترسی پیدا کند. این فرایند همچنین به جراحی کم تهاجم نیز شناخته می شود. در عمل لاپاراسکوپی جراح به دلیل استفاده از ابزاری به نام لاپاراسکوپ می تواند از ایجاد برش های بزرگ اجتناب کند.

آنچه در این مطلب میخوانید

لاپاراسکوپ لوله ای کوچک است که به یک چراغ و دوربین مجهز بوده و تصاویری از داخل شکم یا لگن را به یک نمایشگر تلویزیونی منتقل می کند. مزایای این روش جراحی نسبت به جراحی سنتی شامل موارد زیر می شوند:

برای درمان مشکلات و بیماریهای کلیه و مجاری ادراری در اصفهان، می‌توانید به کلینیک دکتر پیمان صالحی متخصص اورولوژی مراجعه نموده و از خدمات درمانی این مرکز بهره مند گردید. برای مشاوره و دریافت نوبت با شماره‌ تلفن 35548081-031 تماس حاصل فرمایید.

کاربرد لاپاراسکوپی

در حال حاضر از لاپاراسکوپی برای تشخیص بسیاری از بیماریها و بررسی علائم خاص مانند موارد زیر استفاده می‎شود:

عوارض لاپاراسکوپی

روش لاپاراسکوپی

در این روش، جراحی با ایجاد یک برش کوچک در نزدیکی ناف یا استخوان لگن شروع شده و این برش در وهله اول به ‌منظور پمپ کردن گاز دی‌اکسیدکربن به داخل حفره شکم یا لگن انجام می شود. در جراحی لاپاراسکوپی از لوله‌های جراحی باریکی به نام تروکار استفاده می‌شود. جراح، اولین تروکار را وارد ناحیه موردنظر می‌کند و سپس لوله گاز را از طریق تروکار اعمال می‌کند تا حفره شکم یا لگن شما را با گاز باد کند. این فرایند، به جدا کردن دیواره شکم شما از اندام‌ها کمک می‌کند و در نتیجه مشاهده اندام‌ها را در مانیتور ویدئویی آسان‌تر می‌کند. پزشک پس از باد کردن حفره شکم، لوله گاز را خارج کرده و این بار لاپاراسکوپ را از طریق تروکار در محل موردنظر تعبیه می‌کند. لاپاراسکوپ تصاویر ویدئویی زنده از محل جراحی را در مانیتور ویدئویی نمایش می‌دهد. این کار، کمک می کند که به‌ راحتی بتواند سایر ابزارهای جراحی را به محل عارضه هدایت کند.

در این روش، بسته به نوع عمل، ممکن است یک یا چند برش سوراخ کلید ایجاد شده و تروکار در آن قرار گیرد. حین جراحی لاپاراسکوپی از ابزارهای بلند و باریکی استفاده می‌شود و این ابزار به‌ گونه‌ ای طراحی شده‌اند که به‌ راحتی در تروکارها قرار می‌گیرند. در حال انجام برخی از عمل‌ها، ممکن است یک درن جراحی در داخل حفره شکم قرار داده شود تا مایعات اضافی بدن از طریق آن خارج شود. در این حالت، مایعات از طریق یک لوله کوچک تخلیه می‌شوند. برای برخی شرایط، ممکن است نیاز باشد که لوله برای مدتی پس از عمل در بدن شما باقی بماند تا به تخلیه مایعات ادامه دهد و بعد از جراحی، محل عمل دوخته شود. گازهای وارد شده به حفره بدن نیز قبل از بسته‌شدن برش‌ها، از بدن شما خارج می‌شود. لازم است ذکر شود که تیم جراحی قبل از بیرون کشیدن لوله تنفسی و IV پایداری علائم حیاتی شما را به طور منظم چک می‌کنند.

اقدامات قبل از لاپاراسکوپی

مراقبت های بعد از لاپاروسکوپی

عوارض لاپاراسکوپی

شایعترین عارضه مربوط به لاپاراسکوپی در جراحی اورولوژی، خونریزی، عفونت و صدمه دیدن اندام های داخل شکم است. با این حال بروز این عوارض بسیار نادر است.

اینستاگرام دکتر پیمان صالحی

احتمال کمی وجود دارد که در حین لاپاروسکوپی، اندامی آسیب ببیند. خون و مایعات دیگر ممکن است در صورت سوراخ شدن عضو، نشت کند. در این موارد باید عمل جراحی دیگری برای ترمیم صدمه وارد شده، انجام شود. عوارض کمتر شایع عبارتند از:

انجام لاپاراسکوپی در صورت چسبندگی مدت زمان بیشتری انجام می شود و خطر صدمه دیدن اندامها را نیز بیشتر می کند .

دکتر پیمان صالحی، متخصص ناباروری مردان و اختلالات جنسی در اصفهان، آماده ارائه خدمات درمانی در این حوزه به مراجعین محترم می‌باشد. شما می توانید جهت دریافت نوبت از کلینیک دکتر صالحی با شماره‌ تلفن 35548081-031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم
تلفن : 35548081 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آیا میتوان در طول درمان ناباروری نزدیکی کرد؟آیا میتوان در طول درمان ناباروری نزدیکی کرد؟

امروزه با پیشرفت علم پزشکی و فناوری، درمان مشکلات باروری با موفقیت بیشتری نسبت به قبل انجام می‌ شود. ... ادامه مطلب

در چه مواردی درمان واریکوسل توصیه می شود؟در چه مواردی درمان واریکوسل توصیه می شود؟

واریکوسل عارضه ای است که بر سیاهرگ های کیسه بیضه تأثیر می گذارد و می تواند باعث ناباروری در مردان شود. ... ادامه مطلب

سندروم مثانه دردناکسندروم مثانه دردناک

سندروم مثانه درناک یا اینترستیشیال سیستیتیس، جزو بیماری‌های مزمن کلیه و مجاری ادراری می‌باشد که با علائمی مانند؛ سوزش ادرار، تکرر ادرار، حساسیت یا درد لگن و احساس درد و فشار در مثانه همراه است. شدت این علائم بسته به پیشرفت بیماری، از شخصی به شخص دیگر ممکن است متفاوت باشد ... ادامه مطلب

دکتر پیمان صالحی

دکتر پیمان صالحی
بورد تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری مردان و اختلالات جنسی

انجام جراحی های میکروسکوپیک ناباروری ، جــراحی میـکروسـکوپیک واریـکوسل ، جراحی میکروسکوپیک بازگرداندن وازکتومی ، عمل جــراحی نمونـه بـرداری بیــضه بـا روش میـکروسکوپیــک ( میکروتـسه )


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین