منو اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم - تلفن : 35548081 - 031
مشاوره غیر حضوریواریکوسلجراحی میکروسکوپیک واریکوسل
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کلیه و مجاری ادراری / علت و علائم تنگی سوراخ مجرای ادرار

علت و علائم تنگی سوراخ مجرای ادرار

به وجود آمدن اسکار و فیبروز در مجرای ادرار می تواند باعث باریک شدن مجرا شود . تنگی مجرای ادرار موجب محدود شدن جریان ادرار از مثانه به سمت بیرون شده و در نتیجه باعث به وجود آمدن مشکلات بسیاری در مجاری ادراری مانند تورم و عفونت و علائم سوزش ادرار می شود . در این مقاله به بررسی دقیق تر تنگی سوراخ مجرای ادرار می پردازیم .

آنچه در این مطلب میخوانید

درمان جراحی و غیرجراحی برگشت ادرار در اصفهان توسط دکتر پیمان صالحی، متخصص اورولوژی انجام می‌پذیرد. لطفا جهت هماهنگی و تعیین وقت با شماره تلفن 35548081 - 031 تماس حاصل فرمایید.

علت تنگی سوراخ مجرای ادرار

تنگی سوراخ مجرای ادرار

علائم تنگی سوراخ مجرای ادرار

تنگی مجرا باعث بروز علائم متعددی می شود . این علائم از خفیف تا شدید متغیر می باشند . بعضی علائم تنگی مجرا شامل :

چه عواملی شانس ابتلا به تنگی سوراخ مجرای ادرار را بیشتر می کنند ؟

عواملی مانند :

اینستاگرام دکتر صالحی

درمان تنگی سوراخ مجرای ادرار

درمان معمولا به دو روش اندوسکوپیک و آناستوموتیک انجام می شود :

روش های اندوسکوپیک

  1. اتساع مجرای ادرار : این روش برای اغلب موارد تنگی قابل انجام است ولی برای برخی موارد مناسب نیست . تنگی هایی که به اتساع مکرر نیاز دارند بهتر است به روش دیگری درمان شوند . اتساع مجرای ادرار می تواند باعث خونریزی و عفونت شود .
  2. اورتروتومی داخلی :انجام اورتروتومی ، بریدن و پاره کردن حلقه تنگی است به این امید که در محل شکاف ، اپی تلیوم رشد کند و مانع اتصال مجدد و تشکیل حلقه تنگی شود .
  3. استنت‌ های مجرا :گذاشتن استنت دائم داخل مجرا برای درمان تنگی نیز یکی از روش های رایج است . استنت‌ های دائمی از جنس استیل یا تیتانیوم ، با استفاده از سیستوسکوپی پس از انجام دیلاتاسیون یا اورتروتومی داخلی ، در مجرای بولبار گذاشته می ‌شوند . انجام این عمل به شکل سرپایی بوده و پس از آن بیمار مرخص می‌ شود .

روش های آناستوموتیک و عمل جراحی جایگزینی

در این روش تنگی مجرا باید کاملا برداشته شود و دو قسمت سالم مجرا به هم دوخته شود . سپس یک سوند به مدت ۷ تا ۱۰ روز در مجرا گذاشته می شود تا محل عمل ( آناستاموز ) جوش بخورد . پیش آگهی این نوع درمان بسیار عالی است و غالبا تنگی مجدد ایجاد نمی گردد .

همشهریان گرامی! برای درمان عفونت مجاری ادراری، سرطان‌های دستگاه ادراری ، بزرگی پروستات، ناباروری ، واریکوسل و ... به متخصص جراحی کلیه و مجاری اداری در اصفهان مراجعه نموده و از مطلوب‌ترین نتایج درمانی، برای بیماری خود بهره‌مند شوید.


آدرس مطب : اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم
تلفن : 35548081 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :کاوس مرادی مهری [ 1402-07-09 ]
بنده تنگی مجرای ادار دارم که یک ماه پیش آوردم مسدود شد نباشند گذاری زیر ناف ادراموخالی کردن حوالی بعداز یک ماه باید مراجعه کنم برا عمل.عکس رنگی گرفتم که توی عکس مشخصه دردوناحیه مجرای ادار تنگ شده

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
سندروم نفروتیک چیست، چه علل و علائمی دارد؟سندروم نفروتیک چیست، چه علل و علائمی دارد؟

سندروم نفروتیک نوعی بیماری کلیوی است که باعث افزایش دفع پروتئین از طریق ادرار می‌شود و می‌تواند آسیب‌های جدی به کل بدن وارد کند. ... ادامه مطلب

سندروم مثانه دردناکسندروم مثانه دردناک

سندروم مثانه درناک یا اینترستیشیال سیستیتیس، جزو بیماری‌های مزمن کلیه و مجاری ادراری می‌باشد که با علائمی مانند؛ سوزش ادرار، تکرر ادرار، حساسیت یا درد لگن و احساس درد و فشار در مثانه همراه است. شدت این علائم بسته به پیشرفت بیماری، از شخصی به شخص دیگر ممکن است متفاوت باشد ... ادامه مطلب

چگونه برای جلسه سکس تراپی آماده شویمچگونه برای جلسه سکس تراپی آماده شویم

سکس‌ تراپیست می تواند به زوج هایی که دچار اختلال جنسی هستند کمک کند تا زندگی زناشویی لذت ‌بخش ‌تری را تجربه کنند. ... ادامه مطلب

دکتر پیمان صالحی

دکتر پیمان صالحی
بورد تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری مردان و اختلالات جنسی

انجام جراحی های میکروسکوپیک ناباروری ، جــراحی میـکروسـکوپیک واریـکوسل ، جراحی میکروسکوپیک بازگرداندن وازکتومی ، عمل جــراحی نمونـه بـرداری بیــضه بـا روش میـکروسکوپیــک ( میکروتـسه )


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین