منو اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم - تلفن : 35548081 - 031
مشاوره غیر حضوریجراحی میکروسکوپیک واریکوسلواریکوسل
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کلیه و مجاری ادراری / وجود خون در ادرار چه دلایلی دارد؟

وجود خون در ادرار چه دلایلی دارد؟

وجود خون در ادرار ناشى از عوامل متعددی است. شايع ترين علت دیده شدن خون در ادرار، عفونت و سنگ های سيستم ادرارى می‌باشد؛ البته گاهاً عوامل نادر نيز در این عارضه دخالت دارند. وجود خون در ادرار همیشه باید جدی گرفته شود و مورد بررسی فوری قرار گیرد زیرا اولین نشانه های بدخیمی در دستگاه ادراری، وجود خون در ادرار است.

در اغلب موارد وجود خون در ادرار با درخواست آزمایش به دلایل دیگر یا چک آپ بارز می‌گردد و هیچ علائم دیگری همراه با آن وجود ندارد. در چنین شرایطی معمولا پزشک برای تشخیص علت اصلی، درخواست سونوگرافی و آزمایش ادرار کامل می‌نماید.

برای درمان مشکلات و بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری در اصفهان، می‌توانید به کلینیک دکتر پیمان صالحی متخصص اورولوژی مراجعه نموده و از خدمات درمانی این مرکز بهره مند گردید. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره تلفن 35548081 - 031 تماس حاصل فرمایید.

علل وجود خون در ادرار

اگر پس از درخواست سونوگرافی و آزمایش ادرار کامل، دلایلی مانند وجود سنگ های کلیه و مجاری ادراری یا عفونت پیدا شد؛ اولین قدم درمان بیماری است. پس از طی دوره درمان، مجدداً باید ادرار چک شود تا از عدم خون در آن اطمینان حاصل گردد. در صورتی که پس از اقدامات درمانی، همچنان خون در ادرار وجود داشت، قدم بعدی سيتولوژى ادرارى براى بررسى علت خون همراه با تست از نظر عفونت مزمن مانند سل است و يا نوعى انگل که باعث خون در ادرار مى شود.

وجود خون در ادرار | تشخیص علت خون در ادرا با سیستوسکوپی

در شرایطی که وجود خون در ادرار بدون درد باشد و گاه و بی گاه دیده شود؛ بخصوص در مردان سالخورده ای که در سنین 60 الی 70 سال هستند؛ بویژه در صورت مصرف سیگار یا تریاک چه علائم همراه داشته باشن و چه نداشته باشند؛ حتماً ابتدا باید درخواست آزمايش کامل ادرار براى تائيد خون داده شود و سپس سيتولوژى ادرارى و سى تى اسکن شکم و لگن انجام شود. زيرا شايع ترين علامت تومور بدخيم مثانه و يا حالب، وجود خون بدون علامت در ادرار است.

البته در برخی از موارد ممکن است این بدخیمی ها علاوه بر وجود خون در ادرار با علائمی مانند تکرر ادرار، سوزش ادرار، فوريت در دفع ادرار، احساس باقي ماندن ادرار و دردهاى زير شکمى همراه باشد. در صورتی که نتیجه سيتولوژى و يا بيوپسى مثبت باشد؛ قدم بعدی، بررسی کامل تر مثانه به روش سيستوسکوپى است. سیستوسکوپی روشی است که با آن بررسی و مشاهده مثانه توسط ابزار پزشکى خاصی به نام سیستوسکوپ فراهم می‌گردد.

سیستوسکوپ به اين منظور ساخته و طراحی شده است که از راه مجراى ادرارى به داخل مثانه هدایت شود؛ تا به وسیله آن مثانه با امکانات موجود در دستگاه (لنز و منبع نوری) امکان ديد مستقيم پیدا کرده و کاملا مورد بررسى، نمونه بردارى و يا برداشت مايع و آب داخل مثانه بصورت شستشوى مثانه براى بررسى سلولهاى آن از نظر بدخيمى و يا خوش خيمى قرار گیرد. اقدامات تشخیصی دیگر همراه با سیستوسکوپی، سونوگرافى از کليه ها، مثانه پرو خالى، پروستات در مردان و تخمدان و رحم در زنان می‌باشد که در صورت تایید بدخیمی، بیمار باید به سرعت تحت درمان قرار گیرد.

آدرس اینستاگرام دکتر پیمان صالحی

در این شرایط درمان بیمار به تعداد سلول های بدخیم، مکان قرارگیری آنها، متاستاز (انتقال سلول هاى بدخيم از نقطه اصلى و شروع تومور به نقاط ديگر بدن) و وضعيت بدن فرد بستگی دارد و در شرایط مختلف پزشک متخصص ممکن است درمان های متفاوتی را برگزیند.

امروزه با پیشرفت های چشمگیر در عرصه پزشکی، ناباروری زوجین نیز در اکثر موارد قابل رفع خواهد بود. دکتر پیمان صالحی متخصص اورولوژی در اصفهان آماده ارائه خدمات درمان ناباروری مردان، با پیشرفته ترین متدهای درمانی می‌باشد. جهت مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر با شماره 35548081 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم
تلفن : 35548081 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :نسرین نوروزی [ 1402-10-14 ]
سلام من امروز جواب ازمایشم رو گرفتم یه زره خون لخته دیده شده ایا خطری دارد؟

زهرا اسدیان [ 1402-08-27 ]
سلام پسرم بیست ساله است هر چند ماه اخر ادرارش چند قطره خون میاد

مهدی روح الامین [ 1402-06-03 ]
سلام مادرم ۷۸ ساله هست خونریزی ادرار به همراه لخته خون دارد به پزشک مراجعه و شستشوی مثانه انجام گرفت و مرخص شد ولی همچنان از سوند ادراری خونریز ی داره چکار باید بکنیم

اسدالله دلیری [ 1402-03-13 ]
در ادرار خون مشاهده میشود باسوزش و تکرر ادرار

حسین ل [ 1401-11-18 ]
خیلی خوب و قابل درک بود.باتشکر

فاطمه صادقی [ 1401-10-20 ]
خون ادرار دارم سوزش هم همینطور درد ندارم فقط موقع ادرار سوزش زیاد میشه احساس باقی ماندن ادرار دارم

افسون یوسفی [ 1401-10-05 ]
سلام در ازمایش چکاب من درادرار خیلی کم خون دیده شده باید پیش چه دکتری برم آیا خطرناکه

شهریار احمدی [ 1401-09-12 ]
مادرم نزدیک ۶۰سال دارد وسیگار میکشد چندین سال است ولی یکدفعه داخل ادرارش خون دیده ورفتیم بیمارستان دکتر متخصص نبو.د ودیگه آزمایش وسونوگرافی کردن ونمونه ا ز رحم گرفتن جواب نیامده ولی خواستم علت وعوارض شوذبدونم جای ترس دارد یا نه در بطی به قند وکلیه دارد

علیرضا [ 1401-09-05 ]
وقتی میرم ادرار کنم آخر سر خون میاد

علیرضا سلجوقی [ 1401-06-01 ]
سلام خسته نباشین من ۴ ساله خودارضایی میکنم و آزمایش دادم تو ادرار ام خون بوده که با میکروسکوپ معلوم بوده بخاطر خود ارضایی بوده بخاطر چیزع دیگه خیلی میترسم

بهروز اذری [ 1401-04-13 ]
سلام وعرض ادب شرمنده دیروز رفتم سرویس دیدم آخر ادرار م خون اومد آیا این خطرناکه

محمد یونس کوهکن [ 1400-10-20 ]
آقای دکتر سلام دکتر ببخشید من حدودا امشب هنگام دستشویی متوجه صورتی شدن ادرار شدم نه نوشیدنی های قرمز خوردم و ن چغندر این بخاطر چیست به دکتر مراجعه کنم یا نه تا فردا صب کنم اگه رفع شد ک هیچی اگه نشد به دکتر مراجعه کنم ؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
روشهای تشخیص، درمان و پیشگیری از زگیل دهانروشهای تشخیص، درمان و پیشگیری از زگیل دهان

یکی از رایج ترین انواع عفونت های آمیزشی که از طریق نوع خاصی از ویروس پاپیلومای انسانی ایجاد می‌شود ، عفونت یا ویروس اچ پی وی می باشد ... ادامه مطلب

رژیم غذایی مناسب در بیماران مستعد ابتلا به سنگ کلیهرژیم غذایی مناسب در بیماران مستعد ابتلا به سنگ کلیه

رعایت یک رژیم غذایی مناسب از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری می کند. ... ادامه مطلب

التهاب گلومرول های کلیه (گلومرلونفریت)التهاب گلومرول های کلیه (گلومرلونفریت)

گلومرولونفریت یکی از بیماری های کلیوی است. در این بیماری گلومرول ها دچار التهاب می شوند. ... ادامه مطلب

دکتر پیمان صالحی

دکتر پیمان صالحی
بورد تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری مردان و اختلالات جنسی

انجام جراحی های میکروسکوپیک ناباروری ، جــراحی میـکروسـکوپیک واریـکوسل ، جراحی میکروسکوپیک بازگرداندن وازکتومی ، عمل جــراحی نمونـه بـرداری بیــضه بـا روش میـکروسکوپیــک ( میکروتـسه )


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین