منو اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم - تلفن : 35548081 - 031
جراحی میکروسکوپیک ناباروریمشاوره غیر حضوریدکتر قهرمان نژاد

سرطان بیضه چیست؟

سرطان بیضه رشد سرطانی سلول‌های بیضه است که به صورت یک توده سفت و اغلب بدون درد در بیضه خود را نشان می‌دهد. معمولا یک طرف بیضه را درگیر می‌کند اما گاهی ممکن است دوطرفه باشد.

آنچه در این مطلب میخوانید

سرطان بیضه در چه سنینی شایع است؟

سرطان بیضه شایعترین بدخیمی در مردان 20 تا 35 ساله است اما ممکن است در هر سنی دیده شود.

آیا می دانید بیضه نزول نکرده بیشتر در معرض ابتلا به سرطان است؟

در برخی افراد که بیضه آنها پایین نیامده ( بیضه نزول نکرده ) و در محل طبیعی خود قرار نگرفته است خطر ابتلا به سرطان بیضه بیشتر از افراد عادی است. این خطر حتی پس از جراحی همچنان باقی می‌ماند. ولی جراحی و پایین اوردن بیضه باعث می‌گردد که اگر بیضه دچار سرطان شد زودتر و در زمانی که قابل درمان است تشخیص داده شود.

بیشتر بدانید: سرطان بیضه چیست؟

بیماران با سرطان بیضه چه علایمی دارند؟

شایعترین علامت بیماران بزرگ شدن و سفتی بیضه بدون درد یا لمس توده ای سفت در بیضه می باشد. بیضه مبتلا معمولا به تدریج بزرگ شده و بیمار در بیضه احساس سنگینی می کند. در برخی موارد بیماران با درد حاد بیضه یا علایم درد پشت، تهوع، استفراغ، بی اشتهایی، سرفه، تنگی نفس، درد استخوان یا تورم اندام‌ها مراجعه می‌نمایند. در برخی موارد نیز توده بیضه توسط شریک جنسی بیمار تشخیص داده می‌شود.

بهترین درمان سرطان بیضه در اصفهان

سرطان بیضه چگونه تشخیص داده می شود؟

در معاینه پزشک توده ای سفت و بدون درد در بیضه لمس می‌کند و با انجام سونوگرافی بیضه‌ها و آزمایشات لازم تشخیص قطعی می‌گردد. تاخیر در مراجعه به پزشک می‌تواند باعث پیشرفت و گسترش سرطان بیضه به سایر نقاط بدن گردد و درمان آن بسیار مشکل گردد.

بیماران با سرطان بیضه در چه مرحله‌ای از بیماری ممکن است مراجعه نمایند؟

درمان‌های سرطان بیضه

درمان بسته به نوع سرطان و مرحله آن متفاوت است. درمان مشترک در تمام موارد خارج کردن بیضه مبتلا به سرطان با جراحی است. سایر درمان‌ها بر اساس میزان گسترش و نوع سرطان انجام می‌گردد. این درمان‌ها عبارتند از: شیمی درمانی، اشعه درمانی و جراحی وسیع شکمی برای خارج کردن غدد لنفاوی شکم . در صورتی که بیضه سمت دیگر سالم باشد خارج کردن یک بیضه تاثیری در عملکرد جنسی و باروری بیمار ندارد.

صفحه اینستاگرام

آیا می‌دانید معاینه بیضه توسط خود شخص مهمترین راه تشخیص به موقع سرطان بیضه است؟

بهترین زمان معاینه هنگام حمام کردن است که پوست کیسه بیضه شل می‌باشد. با لمس دقیق بیضه‌ها بین انگشت شست وسایر انگشتان هر گونه تغییر ظاهری و سفتی بیضه باید مد نظر قرار گیرد.

شهروندان گرامی! برای بهره مندی از کرایوتراپی ، به عنواندرمان زگیل تناسلی می‌توانید به متخصصان اورولوژی فعال در اصفهان مراجعه نمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم
تلفن : 35548081 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :امیر خادمی [ 1402-06-18 ]
سلام و خدا قوت خدمت شما آقای دکتر من در سمت چپ زیر شکم کنار آلت ورمی ایجاد شده چند وقتی هست وبعضی اوقات درد دارم فشارم که میدم درد داره البته الان سالها هست که مشکل تکرر ادرار دارم بعضی اوقات خیلی باید بنشینم تا شاید ادرارم بیاید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
درباره نارسایی حاد و مزمن کلیه چه می دانید؟درباره نارسایی حاد و مزمن کلیه چه می دانید؟

افراد مبتلا به نارسایی مزمن کلیه ممکن است سال ها دچار این بیماری باشند اما چون علامت خاصی ندارند به صورت آرام کلیه‌ شان از بین رود. ... ادامه مطلب

رژیم غذایی مناسب در بیماران مستعد ابتلا به سنگ کلیهرژیم غذایی مناسب در بیماران مستعد ابتلا به سنگ کلیه

تغذیه و سنگ های کلیوی باهم ارتباط مستقیم دارند، بنابراین یکی از راهکارهای مقابله با سنگ کلیه این است که رژیم غذایی مناسبی داشته باشید. ... ادامه مطلب

علت نعوظ صبحگاهی ناخواسته مردان در خوابعلت نعوظ صبحگاهی ناخواسته مردان در خواب

نعوظ صبحگاهی زمانی اتفاق می افتد که آلت تناسلی با خون پر شده و فرد با نعوظ از خواب بیدار می شوید و این یک اتفاق کاملا طبیعی است. ... ادامه مطلب

دکتر پیمان صالحی

دکتر پیمان صالحی
بورد تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری مردان و اختلالات جنسی

انجام جراحی های میکروسکوپیک ناباروری ، جــراحی میـکروسـکوپیک واریـکوسل ، جراحی میکروسکوپیک بازگرداندن وازکتومی ، عمل جــراحی نمونـه بـرداری بیــضه بـا روش میـکروسکوپیــک ( میکروتـسه )


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین