منو اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم - تلفن : 35548081 - 031
جراحی میکروسکوپیک واریکوسلمشاوره غیر حضوریدکتر قهرمان نژاد
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / سلامت جنسی / رابطه جنسی و زناشویی نرمال

رابطه جنسی و زناشویی نرمال

ارتباط جنسی سالم میان همسران همراه با رضایت، منجر به ایجاد حس امنیت در روابط زوجین و رفاه اجتماعی می شود. یک زندگی جنسی سالم پیوند عاطفی بین زوج را تقویت می کند و به سلامت رابطه کمک می کند. داشتن رابطه جنسی مطلوب و نرمال برای هر زن و شوهری موضوع مهم و قابل توجهی است. برای داشتن یک زندگی جنسی سالم مهم نیست عمر زندگی مشترک شما چقدر است، بلکه ارتباط سالم با بدن خود و همسرتان یک راه آسان برای هماهنگی میل جنسی شما دو نفر است.

آنچه در این مطلب میخوانید

از آنجایی که امروزه یکی از مشکلات رایج میان همسران کاهش میل جنسی و در برخی موارد روابط جنسی ناسالم است، داشتن آگاهی همراه با دریافت اطلاعات، کمک شایانی به افراد در حل این معضلات می کند.

فواید رابطه جنسی

برقراری رابطه جنسی آن هم به‌صورت مداوم، فواید جسمی و روانی زیادی دارد. در ادامه با فواید رابطه جنسی آشنا می‌شویم:

  1. کاهش وزن و تناسب اندام
  2. بهبود حس بویایی
  3. ریسک کنار بیماری های قلبی
  4. افزایش هورمون تستوسترون
  5. کاهش افسردگی
  6. تسکین درد
  7. کنترل بهتر مثانه و سلامت پروستات
  8. تقویت سیستم ایمنی بدن
  9. طول عمر بیشتر و استرس کمتر
  10. تقویت اعتماد به نفس
رابطه جنسی و زناشویی نرمال

عوامل مؤثر بر کاهش تعداد روابط جنسی

عوامل زیادی وجود دارند که بر کاهش روابط جنسی تأثیرگذار هستند؛ مثلاً افزایش سن یکی از مهم ترین عامل در تعدد رابطه جنسی است. در سنین 18 تا 29 سالگی به طور معمول حدود دو بار در هفته باید باشد. در سنین 30 تا 39 سالگی در ماه حدود پنج یا شش بار و همینطور با افزایش سن رابطه جنسی نیز کاهش پیدا می کند. البته این آمار دقیق نیست و صرفاً سن نمی تواند تعیین کننده تعدد رابطه باشد.
عامل دیگری که در میزان رابطه جنسی مؤثر است. تغییر در سبک زندگی، مشکلات روحی و روانی مانند افسردگی و اضطراب است.
بارداری و زایمان نیز مورد دیگری است که باعث کاهش میزان رابطه جنسی می شود؛ که البته این دوران طبیعی است و باید زوج صبوری کافی به خرج دهد.

نکات مهم در انجام رابطه جنسی و زناشویی

توجه به کل بدن و دوری از استرس

عموماً افراد از اینکه در هنگام رابطه فقط به اندام تناسلی آنها توجه شود اذیت می‌شوند در نتیجه در هنگام آمیزش جنسی به تمام بدن شریک جنسی خود توجه کنید و تمام اندام‌های حساس او را در هنگام معاشقه لمس کنید تا هر دو طرف حس بهتری داشته باشید و لذت بیشتری را از رابطه ببرید. استرس، اضطراب و ترس را کنار بگذارید؛ زیرا داشتن استرس و ترس موجب می‌شود کیفیت رابطه جنسی کاهش پیدا کند. به طور کلی طرفین در هنگام برقراری رابطه جنسی باید از نظر روحی و ذهنی آمادگی لازم را داشته باشند تا رابطه به آن کیفیت مطلوب برسد.

رعایت پروتکل‌های بهداشت جنسی

مهم‌ترین اصل رعایت بهداشت جنسی است که قبل از شروع رابطه باید آن را رعایت کنید. بهتر است قبل از شروع رابطه به نظافت شخصی مانند مسواک زدن و دوش گرفتن بپردازید، از خوش‌بوکننده بدن و دهان و دندان استفاده کنید، از همه مهم‌تر از لوازم بهداشتی رابطه جنسی مانند کاندوم، لوبریکانت و … استفاده کنید. استفاده از این وسایل نگرانی طرفین را از بارداری ناخواسته کم کرده و استرس را کاهش می‌دهد و علاوه بر این از سرایت بیماری های مقاربتی نیز جلو گیری می‌کند.

صحبت کردن در مورد نیازها

یکی از چیزهایی که در رسیدن به یک رابطه جنسی سالم به زوجین کمک می‎کند صحبت کردن در مورد نیازهای جنسی است. هنگامی که زوجین در مورد نیازهای جنسی هم صحبت می‌کنند به شناخت بهتری در مورد نیازهای جنسی هم دست پیدا می‌کنند. این امر موجب می‌شود تا از انجام کارهایی که مورد پسند دو طرف نیست پرهیز کنند.

تعداد رابطه جنسی نرمال

میزان رابطه زناشویی زن و شوهر به عوامل مختلفی بستگی دارد. عواملی از جمله میزان تمایل جنسی هر یک از زوجین، طول مدت ازدواج، میزان رضایت از زندگی مشترک، سبک زندگی، شغل زوجین، ساعات کاری، سن زوجین و مهارت های جنسی، اما به طور میانگین داشتن سکس بین 2 بار در هفته تا 1 بار در ماه نرمال و طبیعی است. بر همین اساس مشخص شد که زوج‌های ۱۸ تا ۲۹ سال، به طور میانگین هر هفته دو بار سکس دارند؛ یعنی چیزی در حدود ۱۱۲ بار در سال. این آمار برای زوج‌های بین ۳۰ تا ۳۹ سال، به 6/1 بار در هفته (۸۶ بار در سال) کاهش پیدا می‌کند.

در نهایت تعداد دفعات سکس زوج‌هایی با سن ۴۰ تا ۴۹ سال، تقریباً 3/1 بار در هفته است. براساس نتایج این تحقیقات می‌توان گفت که همزمان با افزایش سن، تعداد دفعات سکس نیز کاهش پیدا می‌کند و این موضوع طبیعی است. البته این آمار و ارقام مربوط به شرایط عادی است. به‌هرحال در دوره‌های خاص از زندگی زناشویی، این میانگین‌ها تغییر خواهند کرد، مثلاً در دوران بارداری و بعد از زایمان، تعداد دفعات رابطه جنسی کم می‌شود یا میانگین دفعات سکس در یک سال ابتدایی زندگی مشترک، بیشتر از حد نرمال خواهد بود.

اینستاگرام دکتر پیمان صالحی

مدت زمان رابطه جنسی نرمال

به صورت کلی رابطه جنسی یکی از مهمترین نیازهای انسان ها می باشد که باید در شرایط ایده آل برای مرد و زن صورت بگیرد و در نهایت باید موجب شود که هر دو طرف به رضایت کامل برسند. یکی از فاکتورهای مهم در یک رابطه جنسی مدت زمان رابطه جنسی می باشد و مدت زمانی که دخول طول می کشد. به همین دلیل تحقیقات و گزارش های زیادی به صورت علمی در مورد این مسئله صورت گرفته است و داده های قابل توجه به دست آمده است. مدت زمان رابطه جنسی دارای چهار بازه زمانی متفاوت می باشد. هر یک از این بازه های زمانی دارای تعداد دقایق مشخصی می باشند. به همین دلیل ما در این بخش علاوه بر معرفی این چهار بازه این بار دقایق آن را نیز به شما معرفی می کنیم که عبارت هستند از:

  1. مدت زمان رابطه مطلوب و نرمال که چیزی بین هفت الی سیزده دقیقه می باشد.
  2. مدت زمان رابطه مناسب که چیزی بین سه الی هفت دقیقه به طول می انجامد.
  3. مدت زمان خیلی کوتاه که یک الی سه دقیقه می باشد.
  4. مدت زمان طولانی که بین ده الی سی دقیقه است.

با کلیک روی لینک با علائم سنگ کلیه آشنا شوید.


آدرس مطب : اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم
تلفن : 35548081 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
درمان تنگی مجرای ادراردرمان تنگی مجرای ادرار

هنگامی که زخم ناشی از تورم، آسیب یا عفونت، مجرای ادرار را مسدود کند یا جریان ادرار را در آن کاهش دهد، فرد به اصطلاح دچار تنگی مجرای ادرار می‌شود و ممکن است با عوارض بیشماری روبرو شود. روشهای درمانی متعددی برای مبتلایان به این عارضه وجود دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت ... ادامه مطلب

درمان چسبندگی بعد ختنه با جراحیدرمان چسبندگی بعد ختنه با جراحی

اگر پس از ختنه مقداری از پوست ختنه گاه باقی بماند، چسبندگی می تواند ایجاد شود. ... ادامه مطلب

علل ناباروری در مردانعلل ناباروری در مردان

اگر زوجی پس از یک سال رابطه جنسی بدون جلوگیری، بارور نشوند، در اصطلاح به آنها نابارور گفته می‌شود و نیاز به پیگیری دارند. دلایل بی‌شماری می‌تواند موجب ناباروری در زوجین شود که از آن جمله می‌توان به عوامل ژنتیکی، بیماری‌ها، شرایط محیطی و سبک زندگی اشاره کرد ... ادامه مطلب

دکتر پیمان صالحی

دکتر پیمان صالحی
بورد تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری مردان و اختلالات جنسی

انجام جراحی های میکروسکوپیک ناباروری ، جــراحی میـکروسـکوپیک واریـکوسل ، جراحی میکروسکوپیک بازگرداندن وازکتومی ، عمل جــراحی نمونـه بـرداری بیــضه بـا روش میـکروسکوپیــک ( میکروتـسه )


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین