منو اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم - تلفن : 35548081 - 031
واریکوسلمشاوره غیر حضوریجراحی میکروسکوپیک واریکوسل
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / سلامت جنسی / تعداد دفعات نرمال رابطه جنسی

تعداد دفعات نرمال رابطه جنسی

رابطه جنسی یکی از اصلی‌ترین دلایل ازدواج و تداوم زندگی مشترک است. ارتباط جنسی نقش مهمی در سلامت جسمی و روانی افراد دارد. همچنین داشتن یک رابطه جنسی سالم و با کیفیت، باعث بهبود زندگی مشترک خواهد شد. تعداد دفعات نرمال رابطه جنسی به‌مانند دیگر نیازهای انسان، متفاوت است. میزان میانگین نرمال تعداد دفعات نزدیکی با همسر در روز یا هفته بر اساس عوامل مختلفی تعیین می‌شود که مهم‌ترین آنها تمایل جنسی طرفین است. میزان نرمال رابطه جنسی، بستگی به عوامل مختلفی دارد.

آنچه در این مطلب میخوانید

تمایل جنسی هر یک از زوجین، طول مدت ازدواج، سن زوجین و شغل آنها، تغذیه و سبک زندگی، ساعات کاری و مهارت‌‌های جنسی از مهم‌ترین عوامل در تعیین تعداد دفعات نرمال سکس هستند. به همین دلیل نمی‌توان عدد ثابتی را به عنوان تعداد دفعات نرمال رابطه جنسی معرفی کرد. سالم‌ترین تعداد رابطه جنسی بین زن و شوهر، زمانی است که هر دو میل و انرژی کافی برای برقراری رابطه را داشته باشند و از نزدیکی لذت ببرند که این تعداد می‌تواند بسیار متغیر باشد.

همچنین بخوانید: سلامتی و رابطه جنسی

فواید رابطه جنسی

1 کنترل استرس

یک تأثیر رابطه زناشویی بر اخلاق مردان مربوط به کاهش استرس و بهبود خلق و خوی و احساس رضایت از زندگی در آنها است. فعالیت جنسی در رابطه زناشویی به پایین آوردن فشار خون و کاهش استرس کمک شایانی می کند. بنا بر مطالعه ای که بر روی ۲۴ زن و ۲۲ مرد صورت گرفته است مشخص شد رابطه جنسی مرتب و سالم منجر به کاهش فشار خون در این افراد شده است.

2 افزایش سطح ایمنی بدن

سلامت جنسی به سلامت فیزیکی و بدنی بهتر منجر می شود. داشتن رابطه جنسی یک تا دو بار در هفته منجر به افزایش آنتی بادی های بدن شما می شود. در نتیجه شما از سرما خوردگی و عفونت های دیگر در امان می مانید. در آزمایشی که بر روی بزاق دهان ۱۱۲ نفر انجام دادند مشخص شد افرادی که به طور مکرر (یک یا دو بار در هفته) فعالیت جنسی دارند سطح آنتی بادی های بیشتری نسبت به دیگران در بزاق دهان آنها یافت می شود.

3 سوخت و ساز بیشتر بدن

سی دقیقه رابطه جنسی معادل سوختن ۱۵ کالری و حتی بیشتر است. یک متخصص امور جنسی می گوید این کار در سلامت بعد فیزیکی و روانی شما تأثیر بسزایی دارد.

4 سلامت قلب

در حالی که بسیاری از افراد مسن فکر می کنند رابطه جنسی منجر به سکته مغزی در آنان می شود، محققان در انگلستان با تحقیق بر روی ۹۱۴ مرد طی ۲۰ سال دریافتند که افراد با تجربه های جنسی سالم کمتر به سکته های مغزی دچار می شوند. همچنین این تحقیق نشان داد سکته قلبی در افراد با ۲ بار رابطه جنسی در هفته تقریباً به نصف کاهش می یابد.

تعداد دفعات نرمال رابطه جنسی

5 تقویت اعتماد به نفس

یکی از دلایلی که مردم به رابطه جنسی تمایل دارند این است که بعد از برقراری یک رابطه جنسی سالم احساس رضایت بیشتری از خودشان دارند که اگر این رابطه با عشق و علاقه برقرار شود افراد احساس بهتری پیدا می کنند.

6 بهبود روابط عاطفی

داشتن رابطه جنسی سالم و به ارگاسم رسیدن باعث افزایش سطح هورمون اکسی توسین که به هورمون عشق معروف است می شود.

7 کاهش درد

همانطور که می دانید هورمون اکسی توسین، اندرومین را افزایش می دهد که این منجر به کاهش درد می شود؛ بنابراین اگر از سردرد و یا درد مفاصل آزرده اید به نظر می رسد یک رابطه جنسی صمیمانه و سالم می تواند اوضاع را بهبود بخشد.

8 رابطه زناشویی خطر سرطان پروستات را کاهش می دهد.

انزال های به موقع می تواند خطر ابتلا به سرطان پروستات در سنین بالاتر را کاهش دهد. محققان دریافته اند که انزال ۵ یا بیش از آن در هفته میزان ابتلا به سرطان پروستات را ۳/۱ کاهش می دهد.

9 ماهیچه های لگن در زنان با رابطه جنسی تقویت می شود.

برای زنان انجام ورزش های لگن و تقویت ماهیچه های آن شاید مشکل به نظر بیاید در حالیکه آنها می توانند با برقراری رابطه جنسی ضمن لذت بردن از این کار یک نوع ورزش نیز انجام داده باشند. این کار باعث می شود که در سنین بالاتر کمتر دچار بی اختیاری ادراری شوند.

10 خواب شما با رابطه جنسی تنظیم می شود.

اکسی توسین که حین ارگاسم در بدن آزاد می شود علاوه بر کنترل وزن و فشارخون منجر به خواب راحت در افراد می شود.

اینستاگرام دکتر پیمان صالحی

عوامل کاهنده تعداد رابطه جنسی

میل به داشتن رابطه جنسی همیشه به یک اندازه نیست و به مرور تغییر می‌کند. دلیل این امر را می‌توان به دلیل یک سری تغییرات بدنی و عوامل محیطی دانست. میل به داشتن سکس در یک زوج جوان، با زوجی که ۱۰ سال از زندگی مشترک آنها می گذرد، قابل مقایسه نیست. موارد زیر جزء اصلی‌ترین عوامل در کاهش تعداد روابط جنسی هستند:

تعداد نرمال رابطه جنسی

این موضوع را به درستی نمی‌توان بیان کرد؛ چراکه تعداد نزدیکی در هفته و یا درماه به زوجین بستگی دارد. البته با تحقیقات صورت گرفته در سن 18 تا 29 سالگی، میانگین نزدیکی حدود 112 بار در سال، یعنی 2 بار در هفته است. در سن 30 تا 39 سالگی، 86 بار در سال تقریباً ماهی 6-7 بار. در سن 40 تا 49 سالگی، به میزان 69 بار در سال (نصف جوانان 18 تا 29 سال)، بنابراین عملکرد جنسی طبیعی در زنان و مردان در سنین و نژادهای مختلف، بسیار تفاوت دارد. البته این میانگین در سه دوره به خصوص هم ممکن است تغییر بکند. در دوره بارداری و بعد از زایمان اغلب از میزان رابطه جنسی کاسته می‌شود که این مسئله هم هیچ نگرانی ندارد.

زمان مراجعه به پزشک

در صورتی که یکی از دو مورد زیر برای روابط جنسی شما صادق است بهتر است از پزشک کمک بگیرید:

  1. تعداد رابطه جنسی کمتر از 10 بار در سال
  2. عدم رضایت دو طرف یا یکی از طرفین از رابطه میزان و کیفیت رابطه جنسی

با کلیک روی لینک با علائم سنگ کلیه آشنا شوید.


آدرس مطب : اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم
تلفن : 35548081 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :محمد ابراهیم اشراقی [ 1402-04-02 ]
سلام کاملا درست است مطلب. ایجاد محبت و عشق و علاقه نسبت به آن بیشتر است

رسول [ 1402-03-28 ]
سلام خوبیین من هر روز رابطه دارم اگه ی روز نداشته باشم حالم خرابه مشکلی داره؟؟

اصلان دهقان [ 1402-03-25 ]
سلام سوال دارم . برای رابط جنسی سنین ۵۹ به بعد چند بار درسال باید باشد. سپاس

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
رژیم غذایی مناسب در بیماران مستعد ابتلا به سنگ کلیهرژیم غذایی مناسب در بیماران مستعد ابتلا به سنگ کلیه

تغذیه و سنگ های کلیوی باهم ارتباط مستقیم دارند، بنابراین یکی از راهکارهای مقابله با سنگ کلیه این است که رژیم غذایی مناسبی داشته باشید. ... ادامه مطلب

راههای درمان اختلال نعوظ در مردانراههای درمان اختلال نعوظ در مردان

اختلال نعوظ و ناتوانی در برقراری روابط جنسی، یکی از شایعترین مشکلات بین زوجین است که در صورت عدم ریشه یابی و درمان، می‌تواند پایه‌های زندگی را سست نماید ... ادامه مطلب

عفونت کلیه چیست؟عفونت کلیه چیست؟

عفونت کلیه جزو موارد اورژانسی کلیه و مجاری ادراری می‌باشد که اگر اقدامات درمانی فوری صورت نگیرد، ممکن است آسیب جدی به کلیه وارد شود یا عفونت به خون گسترش یافته و موجب ایجاد عفونت‌های وخیم گردد ... ادامه مطلب

دکتر پیمان صالحی

دکتر پیمان صالحی
بورد تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری مردان و اختلالات جنسی

انجام جراحی های میکروسکوپیک ناباروری ، جــراحی میـکروسـکوپیک واریـکوسل ، جراحی میکروسکوپیک بازگرداندن وازکتومی ، عمل جــراحی نمونـه بـرداری بیــضه بـا روش میـکروسکوپیــک ( میکروتـسه )


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین