جراحی میکروسکوپیک واریکوسلدکتر قهرمان نژادمشاوره غیر حضوری
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / دستگاه تناسلی مردان / کاشت ایمپلنت آلت تناسلی چگونه انجام میشود؟

کاشت ایمپلنت آلت تناسلی چگونه انجام میشود؟

جراحی ایمپلنت آلت تناسلی که به آن پروتز آلت تناسلی نیز گفته می شود، یک روش درمانی برای بازیابی عملکرد جنسی در مردان مبتلا به اختلال نعوظ (ED) می باشد. در صورتی که اختلال نعوظ فرد به طور طبیعی و یا با درمان های پزشکی دیگر برطرف نشود، جراحی ایمپلنت آلت تناسلی یکی از گزینه های درمانی برای این افراد می باشد. در این روش نوعی پروتز که شامل یک جفت میله سیلیکونی انعطاف پذیر است، طی عمل جراحی در آلت تناسلی فرد قرار داده می شود.

جراحی ایمپلنت آلت تناسلی معمولاً زمانی استفاده می‌شود که اختلال نعوظ علت پزشکی مشخصی داشته باشد و این مشکل به طور طبیعی و یا با سایر روش های درمانی دیگر از جمله دارو درمانی، بهبود نیابد و یا گاهی برای درمان عارضه ای استفاده می شود که در آن، زخم شدن آلت تناسلی باعث کج و یا خمیده شدن آن هنگام نعوظ می شود.

کلینیک اورولوژی دکتر پیمان صالحی در اصفهان، ارائه دهنده خدمات تشخیصی - درمانی در زمینه بیماریها و اختلالات سیستم ادراری در مردان و زنان، همچنین اختلالات جنسی و تناسلی، ناتوانی جنسی و ناباروری مردان به مراجعین محترم می‌باشد. لطفا جهت رزرو نوبت و کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با این مرکز از طریق تماس با شماره تلفن 35548081-031 اقدام فرمایید.

مزایای پروتز آلت تناسلی

درمان اختلال نعوظ

ایمپلنت آلت تناسلی نوعی درمان است که می تواند به کسانی که اختلال نعوظ دارند کمک کند. اختلال نعوظ ممکن است به دلیل مسائل مختلفی از جمله افزایش سن، کمبود هورمون و بیماری پیرونی رخ دهد. پیرونی نوعی بیماری است که در آن آلت تناسلی مرد کج می شود. کج شدن آلت تناسلی با نعوظ بسیار دردناک همراه است.

افزایش حجم

ایمپلنت ها سفتی و حجم لازم برای آلت را فراهم می کنند.

کاشت ایمپلنت آلت تناسلی

انواع پروتز آلت تناسلی مردان

پروتز آلت دارای دو نوع اصلی است:

پروتز منعطف (غیربادی)

پروتز منعطف معمولاً از یک جفت میله تشکیل می‌شود که طی عمل جراحی داخل بافت‌های مخصوص آلت (کورپورا کاورنوس) قرار داده می‌شود. بیمار موقعیت آلت و میله‌ها را به طور دستی تنظیم می‌کند. این دستکاری تأثیری بر بلندی یا قطر آلت ندارد.

پروتز بادی

پروتز بادی از دو سیلندر تشکیل می‌شود که طی عمل جراحی داخل آلت قرار داده می‌شود و می‌توان آن را با استفاده از مایع تحت فشار منبسط کرد. لوله‌هایی، سیلندرها را به مخزن مایع و پمپ متصل می‌کند. بیمار پروتز را با فشار دادن روی پمپ کوچکی باد می‌کند که زیر پوست کیسه بیضه قرار داده می‌شود. پروتز بادی برخلاف پروتز منعطف قطر و طول آلت را نیز بیشتر می‌کند و ظاهری طبیعی به آلت می‌دهد. استفاده از پروتز بادی آسان است و تمام بخش‌های آن داخل بدن قرار داده می‌شود. پروتز بادی دارای دو نوع است.

پروتز بادی دو بخشی

سیلندرها شکل غیرطبیعی دارد و آلت را شبیه به جارو با سر چهارگوش می‌کند. این نوع پروتز به مرور بافت آلت را تحلیل می‌برد و نازک می‌کند.

پروتز بادی سه بخشی (چند تکه‌ای)

به دلیل اینکه برای نعوظ آلت مقدار بیشتری مایع وارد سیلندرها می‌شود، پروتز بادی سه بخشی بیشترین میزان سفتی آلت را به دست می‌دهد. اگر از این نوع پروتز استفاده شود، بدنه آلت در حالت عادی شل و نرم‌تر از زمانی است که از پروتزهای دیگر استفاده می‌شود، به همین دلیل بیمار احساس راحتی بیشتری دارد. پروتز سه بخشی تنها پروتزی است که هنگام راست یا شل بودن حس و شکلی عادی به آلت می‌دهد. پروتز کمترین فشار را در حالت عادی به آلت وارد می‌کند، احتمال این که باقیمانده عضله آلت و بافت سر آلت در اثر اعمال فشار تحلیل برود، کمتر است. از طرفی برای جایگذاری این نوع پروتز باید عمل جراحی گسترده‌ای انجام شود که بهتر است برای انجام آن به جراحان اورولوژی مجرب مراجعه نمود.

اقدامات قبل از جراحی پروتز آلت تناسلی مردان

پزشک معالج آزمایشات کامل جسمانی را انجام خواهد داد و پیشینه پزشکی شما را بازبینی می کند. تمامی گزینه های درمانی دیگر نیز باید در نظر گرفته شوند. ممکن است نیاز به پرهیز از داروهای قوی رقیق کننده خون داشته باشید؛ اما به دلیل طبیعت کم تهاجمی تکنیک MINT، پزشکان می توانند روی بیمارانی که آسپرین مصرف می کنند نیز جراحی را انجام بدهند.

کاشت ایمپلنت آلت تناسلی چگونه انجام میشود؟

جراحی پروتز آلت معمولاً در بیمارستان یا مرکز جراحی انجام می‌شود. بیمار دارو دریافت می‌کند تا در طول جراحی بیهوش باشد، در حالت دیگر عمل تحت بی‌حسی موضعی و بی حس بودن پایین تنه (بی‌حسی نخاعی) انجام می‌شود. پزشک آنتی‌بیوتیک دورن وریدی را برای جلوگیری از عفونت تزریق می‌کند. محل جراحی بلافاصله قبل از عمل با تیغ تراشیده می‌شود تا خطر عفونت کاهش یابد. لوله (سوند) از راه آلت وارد مثانه می‌شود تا ادرار را در طول جراحی جمع کند.

جراح برش را زیر سر آلت، در پایه آلت یا پایین شکم ایجاد می‌کند. سپس جراح بافت اسفنجی داخل آلت یعنی بافتی را می‌کشد که معمولاً هنگام نعوظ پر از خون می‌شود. این بافت داخل هر دو حفره توخالی آلت به نام کورپوس کاورنوس وجود دارد. جراح، پروتز در اندازه مناسب را انتخاب می‌کند و سیلندرهای آن را داخل آلت قرار می‌دهد. تمام پروتزها را می‌توان با توجه به اندازه‌گیری‌های دقیق انجام شده با بزرگی آلت متناسب کرد. اگر پزشک، پروتز بادی دو قطعه‌ای را انتخاب کرده باشد، پمپ و دریچه تخلیه داخل کیسه بیضه قرار داده می‌شود. چنانچه پروتز سه تکه‌ای انتخاب شده باشد، جراح مخزن مایع را از راه برش داخلی ایجاد شده زیر دیواره شکم قرار می‌دهد. جراح برش‌ها را پس از قرار دادن پروتز بخیه می‌زند. جراحی ایمپلنت آلت معمولاً 45 تا 60 دقیقه طول می‌کشد.

مراقبت پس ازجراحی پروتز آلت تناسلی مردان

پس از جراحی ایمپلنت آلت باید دارو برای تسکین درد مصرف شود. بیمار تا چند هفته درد خفیفی را حس می‌کند. همچنین لازم است به مدت یک هفته آنتی‌بیوتیک برای پیشگیری از عفونت مصرف شود. پزشک به بیمار توصیه می‌کند که آلت را در طول دوران بهبود بالا روی شکم و به سمت ناف نگه دارد تا از خم شدن رو به پایین آن جلوگیری شود. پزشک زمان از سرگیری فعالیت‌های معمول را اعلام می‌کند. اکثر آقایان می‌توانند فعالیت‌های سنگینی بدنی و رابطه جنسی را 4 تا 6 هفته پس از جراحی شروع کنند. پزشک در این زمان به بیمار توصیه می‌کند که باد آلت را دو بار در روز به طور کامل پر و تخلیه کند تا تمرینی برای استفاده از آلت باشد و ناحیه اطراف سیلندرها نیز تحت کشش قرار بگیرد.

کاندیدای مناسب جراحی پروتز آلت تناسلی مردان

موارد منع جراحی پروتز آلت تناسلی مردان

اگر به عفونت مثانه مبتلا هستید، باید جراحی خود را به بعد از درمان و رفع عفونت موکول کنید. اگر مبتلا به عفونت مزمن مثانه یا لگن هستید، ممکن است این روش برای شما توصیه نشود. احتمال عفونت شدید یا آلودگی دستگاه تناسلی می تواند این جراحی را برای شما بسیار خطرناک کند. علاوه بر این، اگر قبلاً ضربه قابل توجهی به آلت تناسلی یا مجرای ادرار شما وارد شده و این آسیب یا تروما برطرف نشده است، ممکن است ایمپلنت آلت تناسلی برای شما مناسب نباشد. اگر به بیماری های مقاربتی و زخم های باز مبتلا هستید، باید بیماری شما قبل از جراحی کاملاً درمان شود؛ زیرا جراحی می تواند شما را در معرض عفونت های بعدی در ناحیه لگن قرار دهد.

عوارض جراحی پروتز آلت تناسلی مردان

خطراتی که جراحی کاشت آلت می‌تواند داشته باشد شامل:

امروزه یکی از مقولات مطرح و مورد توجه، مسئله مشکلات جنسی و فقدان عملکرد جنسی مناسب در بین زوجین است که می‌تواند موجب بسیاری از اختلافات بین همسران باشد. همشهریان گرامی در صورتی که با چنین معضلاتی روبرو هستید؛ باید به یک سکس تراپیست در اصفهان مراجعه نمایید تا با دریافت راهکارهای مناسب از این افراد، بتوانید به زندگی جنسی خود سر و سامان دهید.

نظرات کاربران درباره این مطلب :سعید بینازاده [ 1402-12-23 ]
هزینه عمل چقدر هست

عبدالامیر جراح زاده [ 1402-12-03 ]
سلام یک وقت مشاوره میخواهم اگه ممکنه

مجتبی یعقوبی [ 1402-10-30 ]
47سال دارم دیابت نوع دارم نزدیک دوساله که نعوظ ندارم وهیچ رابطه ای تو این سال نداشته ام هزینه درمان برا ی کاشت ایمپلنت چنده ایا با بیمه تامین اجتماعی میشه انجام داد.

سعید [ 1402-09-25 ]
سلام ایا کاشت پروتز خللی در بچه دار شدن ایجاد می نماید ؟ ایا بیضه ها برای استقرار کیسه سالین برداشته میشود ؟ کلا اگر پروتز بکاریم به موضوع بچه دار شدند تاثیری دارد ؟ منظور این نیست ک ناباروری را درمان میکند یا نه ، منظورم این است ک نکند باعث عدم باروری شود

حسین نوابی [ 1402-08-22 ]
سلام دوساله پیش عمل پروستات باز انجام دادم ویک ماه اول نعوذ داشتم ولی بدا دیگر نداشتم اینجانب را یاری بفرمایید با تشکر

محمد حبیبی [ 1402-04-16 ]

کارن هوشیار [ 1402-04-05 ]
سلام. این نوع دستگاه برای شخصی که مثانه و کیسه منی و پرستات رو بیرون اورده . و درحال حاضر هیچ گونه نعوًضی نداره جوابگو هست.؟هزینه خرید دستگاه و هزینه عمل جراحی چقدره؟ایا بیمه تکمیلی برای خرید دستگاه پوشش میده یا نه. با تشکر۰۹۱۷۱۰۳۷۲۸۰

فرشادسرمست [ 1402-03-16 ]
من میخام ایمپلنت الت تناسلی انجام بدم

عبدالرزاق هاشمی [ 1402-03-04 ]
سلام ۶٨ سال ،چندسال قبل به نعوظ م نازیدم وآلت م چلوندم واحتمالٱ باعث قطعی تشکیلات خودگردان شدم که دچارعدم نعوظ شدم

درمان تنگی مجرای ادراردرمان تنگی مجرای ادرار

هنگامی که زخم ناشی از تورم، آسیب یا عفونت، مجرای ادرار را مسدود کند یا جریان ادرار را در آن کاهش دهد، فرد به اصطلاح دچار تنگی مجرای ادرار می‌شود و ممکن است با عوارض بیشماری روبرو شود. روشهای درمانی متعددی برای مبتلایان به این عارضه وجود دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت ... ادامه مطلب

آیا سبک و محل زندگی همچنین رژیم غذایی در ایجاد سنگ ادراری تاثیر دارد؟آیا سبک و محل زندگی همچنین رژیم غذایی در ایجاد سنگ ادراری تاثیر دارد؟

سنگ های ادراری زمانی تشکیل می شوند که مواد معدنی در ادرار جمع شوند، متبلور شوند و سپس به هم بچسبند. ... ادامه مطلب

آیا میتوان در طول درمان ناباروری نزدیکی کرد؟آیا میتوان در طول درمان ناباروری نزدیکی کرد؟

امروزه با پیشرفت علم پزشکی و فناوری، درمان مشکلات باروری با موفقیت بیشتری نسبت به قبل انجام می‌ شود. ... ادامه مطلب