منو اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم - تلفن : 35548081 - 031
جراحی میکروسکوپیک ناباروریکلینیک درمان اختلالات جنسیجراحی میکروسکوپیک واریکوسل
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / سلامت جنسی / علل بروز ارگاسم خشک چه چیز هایی هستند؟

علل بروز ارگاسم خشک چه چیز هایی هستند؟

ارگاسم خشک به وضعیتی گفته می شود که درآن مرد به اوج لذت جنسی می رسد اما انزالی رخ نمی دهد، لذا هیچ مایعی از آلت مرد نیز خارج نمی شود. این قضیه برای مردان می تواند بسیار نگران کننده باشد. ارگاسم خشک برای مردان جوان تر بسیار نگران کننده است به ویژه اگر از طریق اینترنت در مورد این قضیه تحقیقاتی انجام دهند و به این نتیجه برسند که این حالت ممکن است به علت اشکال در پروستات بروز کند (که البته این قضیه اشتباه است)

آنچه در این مطلب میخوانید

در واقع ممکن است ارگاسم خشک به علل برخی از درمان ها برای بیماری های پروستات بروز کند. البته این حالت از ارگاسم خشک تنها در افراد میانسال یا مسن تر بروز می کند. این حالت در واقع انزال رتروگراد نامیده می شود.

کلینیک اورولوژی دکتر پیمان صالحی در اصفهان، ارائه دهنده خدمات تشخیصی - درمانی در زمینه بیماریها و اختلالات سیستم ادراری در مردان و زنان، همچنین اختلالات جنسی و تناسلی، ناتوانی جنسی و ناباروری مردان به مراجعین محترم می‌باشد. لطفا جهت رزرو نوبت و کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با این مرکز از طریق تماس با شماره تلفن 35548081-031 اقدام فرمایید.

آیا انزال رتروگراد همان خشک ارگاسمی است؟

در جواب این سوال باید بگویم خیر!! این مسائل دو مورد جداگانه هستند.
انزال رتوگراد یا انزال برگشتی هنگامی اتفاق می ‌افتد که ورودی مثانه، زمانی که شما به اوج لذت جنسی خود رسیده اید، بسته نمی شود. از آن جایی که مثانه توانایی پیشگیری از عقب رفت خون را نخواهد داشت، پس نمی ‌تواند از ورود اسپرم به این ناحیه نیز جلوگیری کند. علل ایجاد این مشکل هم انجام برخی جراحی‌ ها یا مصرف دارو های مسدود کننده مثانه خواهد بود.
مایع منی در ارگاسم رتوگراد به مثانه برگشت می ‌خورد و وارد ادرار شده و با آن ترکیب می شود.آقایانی که دچار این مشکل می شوند، زمانی که به نقطه اوج لذت جنسی می رسند مایعی از آن ها خارج نمی ‌شود که می ‌توانند آن را با ارگاسم خشک اشتباه بگیرند. اما اگر بعد از رابطه به ادرار خود توجه کنند، رنگ آن که کدر خواهد بود و این نشانه بروز مشکل رتروگراد است. اگرچه این مسئله نیز در حالت عادی مضر نیست، اما می ‌تواند بر باروری آقایان اثرگذار باشد.

علل بروز ارگاسم خشک

ارگاسم خشک در مردان جوان

سوال این جاست که ارگاسم خشک چرا در جوانان و نوجوانان بروز می کند؟
این قضیه کاملا ساده است. اغلب افراد جوان قادر هستند که چندین بار به ارگاسم برسند. این به این معناست که برخی از جوانان در یک شب ممکن است دو تا پنج بار به ارگاسم برسند. در برخی موارد ممکن است این عدد به 6 دفعه نیز برسد. زمانی که مرد برای چند بار به ارگاسم می رسد، آلت تناسلی وی از مایع منی خالی شده و در ارگاسم های بعدی مایع منی از آلت تناسلی مرد خارج نمی شود. این اتفاق می تواند از ارگاسم دوم به بعد اتفاق بیافتد.در برخی از کشور ها و فرهنگ ها، ارگاسم خشک در دفعات دوم به بعد پذیرفته شده و طبیعی محسوب می شود و متاسفانه برخی از این افراد در ارگاسم هایی که ممکن است خشک باشند از کاندوم استفاده نمی کنند که واقعا می توان این حرکت را غیر عاقلانه دانست.
این افراد فکر می کنند که به علت خشک بودن ارگاسم احتمال باردار کردن شریک جنسی وجود ندارد اما در واقع این فرض اشتباه و بسیار خطرناک است. در این حالت نیز به علت وجود تعداد کمی اسپرم بر روی آلت تناسلی امکان باردار کردن زن وجود دارد. از طرفی خطر ابتلا به بیماری های مقاربتی نیز وجود خواهد داشت. پس در هر شرایطی اصول رابطه جنسی ایمن را رعایت کنید. اگر با ارگاسم خشک مواجه شدید نگران نباشید. این حالت نشان دهنده نا بارور شدن شما نمی باشد. در کمتر از 24 ساعت، بیضه ها و سایر غدد جنسی، دوباره مایع منی تولید می کنند.

ارگاسم خشک به علت فشار

اگر فشار زیادی بر روی مجاری ادرار وجود داشته باشد، مایع منی از مرد خارج نمی شود. بسیاری از مردان می دانند که اگر آلت تناسلی آن ها تحت فشار قرار بگیرد، انزال صورت نخواهد گرفت. در این حالت بلافاصله بعد از کاهش فشار بر روی آلت، مایع منی از آلت به بیرون نشت خواهد کرد. همچنین اگر قسمت بین کیسه بیضه و مقعد نیز تحت فشار قرار گیرد، ممکن است مرد با ارگاسم خشک مواجه شود. برخی از افراد معتقدند که دوچرخه سوار ها به علت وجود فشار طولانی مدت در این ناحیه ممکن است با ارگاسم خشک مواجه شوند که البته این قضیه به صورت علمی تائید نشده است.

ارگاسم خشک به علت مصرف مواد مخدر و الکل

گاهی اوقات برخی دارو ها (مجاز و غیر مجاز) و مواد مخدر می توانند منجر به ارگاسم خشک شوند. در بین سال های 2005 تا 2007 تحقیقاتی بر روی دارو هایی انجام گرفت که می توانستند باعث ارگاسم خشک شده و در نتیجه پیشگیری از بارداری شوند. اما این تحقیقات هنوز بسیار ناقص بوده و عوارض جانبی آن ها هنوز مشخص نشده است.

اینستاگرام دکتر پیمان صالحی

سایر عواملی که می توانند باعث ارگاسم خشک شوند

در سال 2009 وبسایت مایو کلینیک لیستی از عوامل دیگری که می توانند منجر به ارگاسم خشک شوند را ارائه کرد. البته فراموش نکنید که این موارد بسیار نادر بوده و نیازی به احساس نگرانی در این زمینه نیست:

  1. مسدود شدن مجرای اسپرم
  2. انسداد کیسه منی
  3. ناهنجاری های مادرزادی دستگاه تناسلی
  4. آسیب نخاعی
  5. برخی دارو های خاص برای فشار خون بالا، بزرگ شدن پروستات و اختلالات خلقی

سه مورد اول این لیست به مسدود شدن مجرای منی مربوط می شود که یک متخصص اورولوژیست می تواند این مشکل را درمان کند.

امروزه یکی از مقولات مطرح و مورد توجه، مسئله مشکلات جنسی و فقدان عملکرد جنسی مناسب در بین زوجین است که می‌تواند موجب بسیاری از اختلافات بین همسران باشد. همشهریان گرامی در صورتی که با چنین معضلاتی روبرو هستید؛ باید به یک سکس تراپیست در اصفهان مراجعه نمایید تا با دریافت راهکارهای مناسب از این افراد، بتوانید به زندگی جنسی خود سر و سامان دهید.


آدرس مطب : اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم
تلفن : 35548081 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :محمد درویشی [ 1402-11-16 ]
من بعداز گرفتن نوار مثانه که بخاطر درمان تکرر ادرار و کم فشاری ادرار صورت گرفت به یکباره دچار خشکی ارگاسم یا انزال شدم علت چیست

حسن [ 1402-10-27 ]
سلام من تک بیضه مادرزادی بودم که این مشکل رو تو ۷ سالگی عمل کردم ولی تا به حال منی ازم خارج نشده آیا دارای انزال خشک هستم؟ آیا قابل درمان هست؟

باربد [ 1402-03-03 ]
آیا داشتن واریکوسل هم میتونه دلیلی بر انزال خشک باشه خودارضایی چظور

محمد کیانی جام [ 1402-02-04 ]
حدود ۴ ماه است جراحی کنسر روده بزرگ انجام دادم فی الحال هم تحت درمان شیمی درمانی هستم . هرچند مدتی هم که نعوظ دارم هنگام ملاعبه و انزال هیچ آبی از آلت خارج نمی شود. ازجناب دکتر راهنمایی می خواستم.

سعید رحیمی [ 1401-12-18 ]
من ۵۷ ساله مدتی است بخاطر دیابت و التهاب پروستات و مصرف دارو دچار سردی در رابطه و تحریک و کندی نعوظ و چند مورد انزال خشک شده ام آیا میشه درمان بشم به صورت عیر حضوری .لطفا راهنمایی بفرمایید

محمد حسین امینی [ 1401-12-10 ]
عمل پروستات باز انجام دادم ومنی ندارم نداشتن منی باعث چاقی میشود

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
علت، علائم، تشخیص و درمان پیلونفریتعلت، علائم، تشخیص و درمان پیلونفریت

عفونت کلیه یکی از شایع‌ترین بیماری های کلیه است که ناشی از عفونت ادراری است و می‌ تواند یک یا هر دو کلیه را درگیر کند ... ادامه مطلب

آیا میتوان در طول درمان ناباروری نزدیکی کرد؟آیا میتوان در طول درمان ناباروری نزدیکی کرد؟

امروزه با پیشرفت علم پزشکی و فناوری، درمان مشکلات باروری با موفقیت بیشتری نسبت به قبل انجام می‌ شود. ... ادامه مطلب

مردان چگونه تغییرات هورمونی ناشی از افزایش سن را مدیریت کنند؟مردان چگونه تغییرات هورمونی ناشی از افزایش سن را مدیریت کنند؟

تستوسترون اصلی ترین هورمون جنسی در مردان است که باروری، توده عضلانی، توزیع چربی و تولید گلبول های قرمز خون را تنظیم می کند. ... ادامه مطلب

دکتر پیمان صالحی

دکتر پیمان صالحی
بورد تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری مردان و اختلالات جنسی

انجام جراحی های میکروسکوپیک ناباروری ، جــراحی میـکروسـکوپیک واریـکوسل ، جراحی میکروسکوپیک بازگرداندن وازکتومی ، عمل جــراحی نمونـه بـرداری بیــضه بـا روش میـکروسکوپیــک ( میکروتـسه )


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین