منو اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم - تلفن : 35548081 - 031
جراحی میکروسکوپیک واریکوسلواریکوسلجراحی میکروسکوپیک ناباروری
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / سکس تراپی / رابطه جنسی سالمندان و نحوه تقویت آن

رابطه جنسی سالمندان و نحوه تقویت آن

رابطه جنسی یک تجربه عاطفی میان مردان و زنان است و سبب ارتقاء سلامت جسم و روح آن ها نیز می گردد. رابطه جنسی تنها برای جوانان نیست؛ ولی با افزایش سن، شاهد کاهش میل جنسی در هردو جنس مرد و زن، و در نتیجه کاهش تعداد دفعات نزدیکی میان آن ها هستیم. با افزایش سن، برخی از مشکلات بروز پیدا می کنند که می توانند سلامت جنسی مردان و زنان را تحت تاثیر خود قرار دهند.

آنچه در این مطلب میخوانید

مشکلات مذکور غیرقابل تحمل نیست و با راه هایی می توان بر آن ها غلبه کرد. در ادامه این مقاله به بررسی رابطه جنسی سالمندان و نحوه تقویت آن، به صورت کامل تر می پردازیم.

امروزه یکی از مقولات مطرح و مورد توجه، مسئله مشکلات جنسی و فقدان عملکرد جنسی مناسب در بین زوجین است که می‌تواند موجب بسیاری از اختلافات بین همسران باشد. همشهریان گرامی در صورتی که با چنین معضلاتی روبرو هستید؛ باید به یک سکس تراپیست در اصفهان مراجعه نمایید تا با دریافت راهکارهای مناسب از این افراد، بتوانید به زندگی جنسی خود سر و سامان دهید.

رابطه جنسی در سالمندان چه مزیت هایی به همراه دارد؟

داشتن رابطه جنسی مناسب در این سن و سال، می تواند بسیار کمک کننده باشد. برخی از مزایای آن عبارتند از:

رابطه جنسی سالمندان

چه عواملی رابطه جنسی سالمندان را دچار مشکل می کنند؟

تعدادی از بیماری‌ ها، ناتوانی ‌ها، داروها و جراحی ‌ها توانایی شما را در داشتن رابطه جنسی و لذت بردن از آن، تحت تاثیر قرار می دهند. برخی از آن ها عبارتند از:

چگونه می توان روابط جنسی را در سالمندان تقویت کرد؟

بدن و احساس افراد در دوران پیری دچار تغییر می شود و ممکن است از صحبت کردن واضح درمورد رابطه جنسی، خجالت بکشند. توجه کنید که صحبت کردن درباره نیازهای خود، می ‌تواند یکی از بهترین روش ها برای برقراری معاشقه بین دو فرد سالمند باشد. بنابراین توصیه می شود در آن دوران، در این مورد صحبت کنید تا احساس نزدیکی که بین شما و شریک زندگیتان وجود دارد، بیش تر شود؛ در نتیجه، رابطه جنسی شما صمیمیت و لذت بیش تری به همراه دارد. لازم به ذکر است که رابطه جنسی سالمندان نیز مانند جوانان، باید بدون خجالت باشد.

یکی از مهم‌ ترین روش های برقراری ارتباط در سالمندان، معاشقه است. حتی کسانی که توانایی حرکت ندارند و یا معلول هستند، قادر اند با کمک گرفتن از این راه، به لذت بیش تری برسند. با بوسیدن و معاشقه، نزدیکی میان دو فرد افزایش می یابد. هرچند رابطه جنسی سالمندان معمولا کم ‌تر از جوانان است، اما می توانند با معاشقه طولانی مدت، نزدیکی و عشق بینشان را حفظ کنند. طبق تحقیقات انجام گرفته، از هر ۱۰ نفر مرد و زنی که در گروه سنی ۷۵ تا ۸۵ سال بودند، 9 نفر بیان کردند که به معاشقه اهمیت بسیار زیادی می دهند و غالبا پیش از برقراری رابطه جنسی، معاشقه می ‌کنند.

انتظار یک رابطه جنسی همچون دوران جوانی را از خود داشتن، بسیار غلط است و باید واقعیت را پذیرفت؛ اما لذت بردن از رابطه، هیچ ارتباطی با سن و سال شما ندارد و نمی توان آن را محدود به دوران جوانی دانست. بنابراین توصیه می شود که با نگرش مثبت و ذهنی باز، مسیر رابطه جنسی خود را ببینید و از آن لذت کافی را ببرید.

شرایطی را ایجاد کنید که هر دو طرف آرام و خونسرد باشند. می توانید یکدیگر را ماساژ دهید و یا حتی با هم به حمام بروید. استراحت سبب افزایش اعتماد به نفس و آرامش هر دو طرف می گردد و حتی به درمان برخی از مشکلات، مانند اختلال نعوظ و خشکی واژن کمک می‌ کند.

اینستاگرام دکتر پیمان صالحی

کاهش میل جنسی در سالمندان تا حدودی طبیعی است، اما اگر میل جنسی شما به طور قابل توجهی کاهش یافته است، بهتر است به پزشک مراجعه کنید. داروهای گوناگونی جهت افزایش میل جنسی و تقویت رابطه جنسی سالمندان وجود دارد که می توان با مشورت پزشک از آن ها کمک گرفت.

کلینیک اورولوژی دکتر پیمان صالحی در اصفهان، ارائه دهنده خدمات تشخیصی - درمانی در زمینه بیماریها و اختلالات سیستم ادراری در مردان و زنان، همچنین اختلالات تناسلی، ناتوانی جنسی و ناباروری مردان به مراجعین محترم می‌باشد. لطفا جهت رزرو نوبت و کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با این مرکز از طریق تماس با شماره تلفن 35548081-031 اقدام فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم
تلفن : 35548081 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :علی اکبر پاکروان [ 1402-12-06 ]
با سلام و عرض پوزش بنده 65 سالمه و برای رابطه جنسی متاسفانه نعوظ ندارم و حدود 10 سال است که اکثر اوقات برای ایجاد نعوظ از قرصهای شیمیایی استفاده می کردم ولی حدود 6 ما ه است که قرصها نعوظ ایجاد نمی کنند و باتماس با فروشندگان داروهای گیاهی یک نفر 1500000 هزارتومان گرفت و مقداری دارو ی گیاهی دادولی افاقه نکرد و بعضی ها می گویند از واکیوم مردانه استفاده کن لطفا راهکار مناسب را مرقوم فرمایید با تشکر

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
عفونت کلیه چیست؟عفونت کلیه چیست؟

عفونت کلیه جزو موارد اورژانسی کلیه و مجاری ادراری می‌باشد که اگر اقدامات درمانی فوری صورت نگیرد، ممکن است آسیب جدی به کلیه وارد شود یا عفونت به خون گسترش یافته و موجب ایجاد عفونت‌های وخیم گردد ... ادامه مطلب

تنگی مجرای ادرارتنگی مجرای ادرار

تنگی مجرای ادرار یکی از بیماری‌های کلیه و مجاری ادرار است؛ این بیماری ممکن است افراد را با هر سن و جنسیتی درگیر کند ... ادامه مطلب

قرص های اورژانسی ضد بارداری نحوه مصرف و عوارض آنقرص های اورژانسی ضد بارداری نحوه مصرف و عوارض آن

یک روش اضطراری برای پیشگیری از بارداری مصرف قرص اورژانسی می باشد که خانم هایی که رابطه جنسی محافظت نشده دارند، از آن استفاده می کنند ... ادامه مطلب

دکتر پیمان صالحی

دکتر پیمان صالحی
بورد تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری مردان و اختلالات جنسی

انجام جراحی های میکروسکوپیک ناباروری ، جــراحی میـکروسـکوپیک واریـکوسل ، جراحی میکروسکوپیک بازگرداندن وازکتومی ، عمل جــراحی نمونـه بـرداری بیــضه بـا روش میـکروسکوپیــک ( میکروتـسه )


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین