منو اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم - تلفن : 35548081 - 031
واریکوسلجراحی میکروسکوپیک ناباروریدکتر قهرمان نژاد
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / متخصص اورولوژی اصفهان / تفاوت متخصصان نفرولوژی و اورولوژی در چیست؟

تفاوت متخصصان نفرولوژی و اورولوژی در چیست؟

پزشکان بعد از گذراندن دوره پزشکی عمومی به ادامه تحصیل در یک حوزه خاص می پردازند یا به اصطلاح متخصص می شوند . حوزه فعالیت و خدمات برخی تخصص ها با یکدیگر همپوشانی دارد ؛ به همین سبب گاهی بیماران در انتخاب متخصص دچار سردرگمی می شوند .

آنچه در این مطلب میخوانید

متخصص نفرولوژی و اورولوژی هر دو به درمان بیماری های مربوط به کلیه می پردازند . با این حال برخی از اختلالات کلیوی باید توسط یک نفرولوژیست بررسی و درمان شود و در برخی مواقع نیز بیمار برای درمان بیماری خود ، باید به یک متخصص اورولوژیست مراجعه کند . درواقع با وجود اینکه هر دو حوزه به بررسی و درمان بیماری های مرتبط با کلیه می پردازند ؛ اما تفاوت هایی با یکدیگر دارند . در این مقاله به بررسی تفاوت های دو تخصص نفرولوژی و اورولوژی می پردازیم .

کلینیک اورولوژی دکتر پیمان صالحی در اصفهان، ارائه دهنده خدمات تشخیصی - درمانی در زمینه بیماریها و اختلالات سیستم ادراری در مردان و زنان، همچنین اختلالات تناسلی، ناتوانی جنسی و ناباروری مردان به مراجعین محترم می‌باشد. لطفا جهت رزرو نوبت و کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با این مرکز از طریق تماس با شماره تلفن 35548081-031 اقدام فرمایید.

تخصص نفرولوژی چیست؟

نفرولوژی نوعی پزشکی داخلی می باشد . یک متخصص نفرولوژیست وظیفه دارد تا با مطالعه عملکرد کلیه ها ، به بیماری های مرتبط با این ارگان حیاتی بدن پی برده و به درمان این بیماری ها به طرق مختلفی چون رژیم غذایی ، تجویز جایگزینی کلیه و دیگر راهکار های درمانی بپردازد .
متخصصان نفرولـوژیست علاوه بر اینکه دارای دانش کاملی در مورد بیماری های تاثیرگذار بر کلیه هستند ، در مورد چگونگی تاثیر بیماری یا عملکرد کلیه در دیگر بخش های بدن شما نیز از آگاهی مطلوبی برخوردار می باشند . از جمله این بیماری ها می توان دیابت ، تصلب شرایین ، کم خونی داسی شکل ، آرتریت روماتوئید ، بیماری های خود ایمنی نظیر ایدز ، فشار خون بالا و دیگر بیماری های سیستمیکی که بر روی کلیه ها موثرند ، را نام برد .
به علاوه ، این متخصصان مسئول درمان دیالیز کلیه ، همودیالیز ، دیالیز صفاقی و پیوند کلیه و مراقبت های بعد از آن هستند .

متخصصان نفرولوژی و اورولوژی

متخصص نفرولوژی چه بیماری هایی را درمان می کند؟

تخصص اورولوژی چیست؟

متخصص اورولوژیست ، پزشکی است که در تشخیص و درمان بیماری های سیستم ادراری تخصص دارد . سیستم ادراری شامل مثانه ، کلیه ها ، حالب ها و مجرای ادراری است .
متخصص اورولوژی همچنین در شرایطی که در اندام های تناسلی و غدد فوق کلیوی مشکلاتی ایجاد شود ، می تواند راهکار های درمانی ارائه کند .
به طور کلی می توان گفت اورولوژیست ها تمام قسمت های سیستم تناسلی مردان از جمله آلت تناسلی ، بیضه ، کیسه بیضه و پروستات را می توانند درمان کنند .
علاوه براین ، اورولوژی یک تخصص جراحی نیز هست ، اما این موضوع درباره نفرولوژی صادق نیست . در واقع متخصص نفرولوژی برخلاف اورولوژی ، تنها از روش های غیر جراحی برای درمان بیماری استفاده می کند .

اینستاگرام دکتر پیمان صالحی

متخصص اورولوژی چه بیماری هایی را درمان می کند؟

از جمله بیماری هایی که توسط متخصص اورولوژی درمان می شوند می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  1. مشکلات مثانه
  2. عفونت مجاری ادراری
  3. مشکلات حالب ها
  4. نقص های آناتومیکی کلیه ها
  5. سنگ کلیه
  6. بیماری های دستگاه تناسلی مردان
  7. مشکلات غدد آدرنال
  8. بی اختیاری ادرار
  9. وجود خون در ادرار ( هماچوری )
  10. بزرگ شدن پروستات
  11. سرطان مثانه ، کلیه و پروستات
  12. اختلال نعوظ

به دلیل مراجعات فراوانی که به متخصص کلیه و مجاری ادراری، برای دانستن اندازه نرمال آلت تناسلی می‌شود، بر آن شدیم مطلبی در این باره تهیه نماییم و اطلاعات دقیقی در این مورد به کاربران ارائه دهیم. برای مطالعه مقاله اندازه نرمال آلت تناسلی در مردان کلیک کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم
تلفن : 35548081 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
التهاب گلومرول های کلیه (گلومرلونفریت)التهاب گلومرول های کلیه (گلومرلونفریت)

گلومرولونفریت یکی از بیماری های کلیوی است. در این بیماری گلومرول ها دچار التهاب می شوند. ... ادامه مطلب

قرص های اورژانسی ضد بارداری نحوه مصرف و عوارض آنقرص های اورژانسی ضد بارداری نحوه مصرف و عوارض آن

یک روش اضطراری برای پیشگیری از بارداری مصرف قرص اورژانسی می باشد که خانم هایی که رابطه جنسی محافظت نشده دارند، از آن استفاده می کنند ... ادامه مطلب

علل ناباروری در مردانعلل ناباروری در مردان

اگر زوجی پس از یک سال رابطه جنسی بدون جلوگیری، بارور نشوند، در اصطلاح به آنها نابارور گفته می‌شود و نیاز به پیگیری دارند. دلایل بی‌شماری می‌تواند موجب ناباروری در زوجین شود که از آن جمله می‌توان به عوامل ژنتیکی، بیماری‌ها، شرایط محیطی و سبک زندگی اشاره کرد ... ادامه مطلب

دکتر پیمان صالحی

دکتر پیمان صالحی
بورد تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری مردان و اختلالات جنسی

انجام جراحی های میکروسکوپیک ناباروری ، جــراحی میـکروسـکوپیک واریـکوسل ، جراحی میکروسکوپیک بازگرداندن وازکتومی ، عمل جــراحی نمونـه بـرداری بیــضه بـا روش میـکروسکوپیــک ( میکروتـسه )


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین