منو اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم - تلفن : 35548081 - 031
کلینیک درمان اختلالات جنسیدکتر قهرمان نژادمشاوره غیر حضوری
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / سکس تراپی / تفاوت زن و مرد در برخورد با روابط جنسی

تفاوت زن و مرد در برخورد با روابط جنسی

ما فکر می ‌کنیم این عبارت که «مردان پیش‌ نیاز های کم تری نسبت به زنان دارند» بهتر با داده ‌ها منطبق است. شاید این عبارت، توجیه این گفته باشد که مردان همجنس ‌گرا بیشترین میزان رابطه‌ ی جنسی را میان انواع زوج ‌ها دارند: دو مرد با پیش ‌نیاز های کم. همین طور توجیه گفته ‌ی دیگری مبنی بر اینکه زنان همجنس‌ گرا کم ترین میزان رابطه ‌ی جنسی را میان انواع زوج ‌ها دارند: دو زن با بیشترین پیش ‌نیاز ها.
پیش ‌نیاز های زنان همیشه مربوط به نزدیکی احساسی نیست. گاهی‌ اوقات، مربوط به خسته بودن یا عدم تمرکز یا نداشتن حس خوب یا ملاحظات دیگر است. شواهد کاملاً روشن است که علی رغم تمامی این پیش ‌نیاز ها، مردان معمولاً آن ها را نادیده می‌گیرند و در هر صورت، خواهان رابطه ‌ی جنسی هستند. میل جنسی برای زنان، یک فشارسنج است. اگر زن شاد نباشد، استراحت نکرده باشد، مریض باشد یا احساس دوست داشته شدن نکند، پس لذت جنسی زیادی را تجربه نخواهد کرد.

این مطلب برگرفته از مطالب خانم دکتر قهرمان نژاد می‌باشد. دکتر ندا قهرمان نژاد، دکترای روانشناسی، روان درمانگر، زوج درمانگر و سکس تراپیست در اصفهان ، آماده ارائه خدمات درمانی در این حوزه به مراجعین محترم می‌باشند. لطفا جهت رزرو نوبت اینترنتی و آنلاین دکتر قهرمان نژاد کلیک نمایید.

که میل زن را کاهش می ‌دهند. مثلاً حین شیر دادن به نوزاد، یائسگی و پس از آن. اغلب زنان حتی پس از یائسگی از رابطه ‌ی جنسی لذت می ‌برند (به شرطی که اندام تناسلی آن ها یا به ‌صورت طبیعی یا با کمک استروژن‌ های موضعی، به اندازه‌ ی کافی خیس شود). با وجود این، اگر چه آن ها از رابطه ‌ی جنسی لذت می ‌برند، اما میل بسیاری از آن ها به اندازه ‌ی میل پیش از یائسگی ‌شان نیست. اگر چه کار سختی است، اما مهم است که این مسائل را به خودتان نگیرید. بیماری‌ های مزمن و بسیاری از دارو ها (از جمله دارو های ضد بارداری) نیز می ‌توانند بر میل جنسی زنان اثر بگذارند. افسردگی، اضطراب و قربانی سوء استفاده‌ ی جنسی شدن در گذشته، همگی می‌ توانند بر تجربه ‌ی زن از لذت اثر بگذارند.
ذکر این نکته ارزشمند است که وقتی می ‌گوییم زنان در مقایسه با مردان، پیش‌نیاز های بیشتری برای رابطه ‌ی جنسی دارند و میل جنسی بسیاری از زنان با شروع یائسگی، کاهش می‌یابد، درباره‌ ی زنان حکم کلی صادر می‌ کنیم. این ها در مورد همه ‌ی زنان صادق نیست و زنان در تمامی سنین می ‌توانند شهوت قوی جنسی داشته باشند. ما با زوج ‌هایی کار کرده ‌ایم که بین آن ها، زن میل جنسی قوی ‌تری از شریک خود داشته است. این ویژگی زن از دید مرد شگفت ‌انگیز، خستگی ‌آور یا حتی تهدید کننده است.

تفاوت زن و مرد در برخورد با روابط جنسی

همچنین مردانی که هم خانه‌ ی شریک جنسی‌ شان هستند، بیشتر از مردان متاهل، آغازگر می ‌باشند. با وجود این، در واکنش ‌های مردان و زنان به آغاز رابطه ‌ی جنسی، هیچ تفاوتی وجود نداشته است. هم مردان و هم زنان، حدود ۷۵ درصد اوقات، به آغاز یا پیشنهاد رابطه ‌ی جنسی، واکنش مثبت نشان دادند. این شروع، اغلب به‌صورت غیر کلامی بود. آن ها با ارتباط احساسی و حال و هوای رمانتیک آغاز می ‌کردند. سپس با مهربانی و بوسیدن و نوازش ادامه می ‌دادند. و اگر سیگنال ‌ها مثبت بود، وارد مرحله ‌ی تماس شهوت‌ انگیز می ‌شدند. نتیجه ‌ی نهایی این پژوهش این است که از زن برای رابطه‌ ی جنسی تقاضا کنید. با این فرض که باقی موارد در شرایط خوبی باشد: او استراحت کرده است، با شما ارتباط عاطفی برقرار کرده است، استرس ندارد و احساس امنیت می ‌کند، ۷۵ درصد شانس بله گرفتن دارید.
مهم تر از همه این است که اگر «نه» شنیدید، به خودتان نگیرید. بازنده ‌ها با نه شنیدن، عصبانی شده و حالت تدافعی به خود می ‌گیرند. برعکس، قهرمان ‌ها جملاتی از این دست می‌ گویند: «عزیزم! امشب خیلی زیبا شدی، اما حوصله نداری، شاید وقت دیگه ‌ای این کارو کنیم که حال تو هم بهتر باشه»، یا بهتر از این: «ممنون که بهم گفتی دل و دماغشو نداری. دوست داری چیکار کنیم الان؟ می ‌خوای بریم پیاده‌ روی یا پاپ ‌کورن درست کنم و با هم یه فیلم ببینیم یا فقط حرف بزنیم؟». شانس این جور آدم‌ ها خیلی بیشتر است.

ما از رابطه ‌ی جنسی «عالی» صحبت می ‌کنیم، نه رابطه ‌‌ای که به اندازه ‌ی کافی خوب است. دو فرد غریبه هم می ‌توانند اندام‌ هایشان را بهم نزدیک کنند و رابطه ‌ی جنسی برقرار کنند. نتیجه ‌ی نهایی چندان هیجان ‌انگیز نخواهد بود. این نوع رابطه‌ ی جنسی، غیر شخصی است، صمیمی نیست و در نهایت می ‌تواند احساس مبهم تهی بودن و عدم رضایت را به شما بدهد. بدون شک، رضایت جسمی وجود دارد، اما حقیقت این است که این نوع رابطه‌ ی جنسی غیر شخصی فرق زیادی با خودارضایی ندارد. در واقع، بد تر از آن است.

اینستاگرام دکتر پیمان صالحی

این ناسازگاری، اختلاف بین تراکم خون در اندام تناسلی (یک پدیده‌ ی کاملاً فیزیولوژیکی) و تمایل واقعی به رابطه‌ ی جنسی (یک پدیده‌ ی روانشناسانه یا رفتاری) است. شاید متعجب شوید اگر بدانید که مردان هنگام جمع شدن خون در اندام تناسلی ‌شان، فقط ۵۰ درصد اوقات تمایل به رابطه‌ ی جنسی خواهند داشت. برای زنان، این مقدار فقط ۱۰ درصد است. این به آن معناست که برای تمام زنان و مردان، پدیده‌ ی تراکم خون در آلت تناسلی به ندرت به معنای وجود میل جنسی است. علاقه (به ‌ویژه برای زنان) منجر به میل نمی ‌شود.
رازِ تبدیل علاقه ‌ی فیزیولوژیکی به تمایل واقعی برای رابطه‌ ی جنسی، برقراری ارتباط ذهنی، قلبی و تناسلی است. به عبارت دیگر، مسئله فقط کاری که می‌ کنید نیست، بلکه نحوه‌ ی انجام آن هم اهمیت دارد. به هرحال تفاوت بسیار زیادی در مردان و زنان در خصوص رابطه ی جنسی وجود دارند.یکی دیگر از مسائل مهم متفاوت در برخورد زنان و مردان با رابطه ی جنسی ، میزان ارزش دادن و در کل مهم جلوه دادن رابطه ی جنسی است. در این زمینه کیفیت این موضوع برای خانم ها بسیار مهم است و به خود مسئله ی رابطه ی جنسی به شکلی سطحی نگاه نکرده و نمی کنند.

همشهریان عزیز! برای بهره‌ مندی از درمان‌ آزوسپرمی به عنوان اصلی ترین دلیل ناباروری در مردان ، به متخصص اورورلوژِی در اصفهان مراجعه نمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم
تلفن : 35548081 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آیا میتوان در طول درمان ناباروری نزدیکی کرد؟آیا میتوان در طول درمان ناباروری نزدیکی کرد؟

امروزه با پیشرفت علم پزشکی و فناوری، درمان مشکلات باروری با موفقیت بیشتری نسبت به قبل انجام می‌ شود. ... ادامه مطلب

تشخیص افتراقی درد کلیه و کمر دردتشخیص افتراقی درد کلیه و کمر درد

درد کلیه و کمر درد اغلب با یکدیگر اشتباه گرفته می‌ شوند.تفاوت بین کمردرد و درد کلیه شامل محل و شدت درد و هرگونه علائم همراه با آن است. ... ادامه مطلب

فتق بیضه ها چیست؟فتق بیضه ها چیست؟

فتق یا هرنی به بیرون زدگی یا خارج شدن هر عضو بدن، از محل اصلی خود گفته می‌شود. در واقع تغییر محل اعضایی از بدن به حفره یا بافت مجاور که موجب تورم یا پارگی شود را فتق می‌گویند ... ادامه مطلب

دکتر پیمان صالحی

دکتر پیمان صالحی
بورد تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری مردان و اختلالات جنسی

انجام جراحی های میکروسکوپیک ناباروری ، جــراحی میـکروسـکوپیک واریـکوسل ، جراحی میکروسکوپیک بازگرداندن وازکتومی ، عمل جــراحی نمونـه بـرداری بیــضه بـا روش میـکروسکوپیــک ( میکروتـسه )


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین