منو اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم - تلفن : 35548081 - 031
جراحی میکروسکوپیک واریکوسلواریکوسلمشاوره غیر حضوری
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / سکس تراپی / ترویلیسم یا نفر سوم یک رابطه جنسی بودن

ترویلیسم یا نفر سوم یک رابطه جنسی بودن

ترویلیسم یا کاکولدینگ نوعی اختلال جنسی است که مرد تمایل دارد که پارتنرش را در حال رابطه جنسی با شخص دیگری ببیند. بدون این که خودش در این رابطه باشد و یا حتی آن دو نفر اطلاعی از این ماجرا داشته باشند.

آنچه در این مطلب میخوانید

این فتیش جنسی معمولا در میان زوج های متاهل پیش می آید که تمایل دارند همسر خود را در حال سکس با شخص دیگری ببینند.

این مطلب برگرفته از مطالب خانم دکتر قهرمان نژاد می‌باشد. دکتر ندا قهرمان نژاد، دکترای روانشناسی، روان درمانگر، زوج درمانگر و سکس تراپیست در اصفهان ، آماده ارائه خدمات درمانی در این حوزه به مراجعین محترم می‌باشند. لطفا جهت رزرو نوبت اینترنتی و آنلاین دکتر قهرمان نژاد کلیک نمایید.

ترویلیسم چیست

به طور معمول، حتی تصور خیانت یا ارتباط جنسی با شخص دیگری، حسادت و خشم زوجین را بر انگیخته می کند. اما برای بعضی از مردان، عمل تماشای همسرشان در حالی که با شخص دیگری رابطه جنسی دارد می تواند به طور موقت موجب لذت مرد شود.

کاکولدینگ

اصطلاح کاکولدینگ در اصل به مردانی گفته می شد که همسر خود را با دیگران به اشتراک می گذاشته اند. این واژه به نوبه خود، از نام نوعی پرنده به نام کوکو می آید که تمایل دارد تخم های خود را در لانه ی پرنده دیگری قرار دهد. در بعضی موارد، این اتفاق می تواند به یک رابطه جنسی سه نفره تبدیل شود. این حالت که برای اکثر ما یک کابوس می باشد امروزه منبع اصلی لذت بردن از رابطه جنسی در میان تعدادی از افراد می باشد. البته رابطه ی سه نفره صرفا به تماشای آن محدود نمی شود و در خیلی از موارد داشتن رابطه جنسی زن و مرد همراه با یک فرد خارج از رابطه ( یک زن یا یک مرد دیگر ) متداول می باشد. این موضوع که هم از لحاظ شرعی هم از نظر روان شناختی مشکل محسوب می شود در زوج های متاهل در حال افزایش می باشد و نیاز به درمان و مشاوره دارد.

ترویلیسم یا نفر سوم یک رابطه جنسی بودن

تمایل مردان به مشاهده رابطه جنسی زنان

یک روان شناس معروف آمریکایی از طریق یک برنامه جنسی ناشناس به نام Whiplr از چند مرد خواسته بود که توضیح دهند چرا آن ها ترویلیسم را دوست دارند.

یکی از آن ها که مردی 29 ساله به نام سیمون بود که در لندن به شغل مشاور فناوری اطلاعات اشتغال داشت و به ظاهر فرد بسیار معقولی به نظر می آمد گفته بود که “دوست دارد گاهی دوست دخترش را در حال رابطه جنسی با دیگر مردان ببیند”
سیمون در ادامه گفته بود که گاهی این کار را با پارتنرش انجام می داده است.
سیمون : “چیزی که بیش از هرچیزی در این شکل از رابطه جنسی دوست داشتم این بود که احساس بی پناهی می کردم. این که تماشا می کردم معشوقه ی من توسط مرد دیگری به تملک در آمده است احساسات جنسی مرا تحریک می کرد . در مواقعی که فقط خود ما دو تا رابطه داشتیم من فرد غالب بودم و همه چیز تحت کنترل من بود ، اما زمانی که مرد دیگری به ما ملحق می شد ، من آن مرد خنثایی بودم که فقط تماشا می کرد.
اصل رابطه جنسی سالم مبتنی بر احساس تملک بر فرد دیگر است . اما این گونه مردان می گویند که : “من مزاحم کار مرد نمی شوم. بلکه فقط آن ها را تماشا می کنم که در حال رابطه جنسی هستند “.

دلایل ترویلیسم

تماشای پارتنر شما با یک شخص دیگر، حضور داشتن در آن مکان و همچنین تحقیر کردن خود، راهی است که فرد قدرت خود را در موقعیت هایی که احساس ضعف می کند، باز می گرداند. این نوعی مازوخیسم ذهنی است. در حالی که بعضی افراد درد جسمی را دوست دارند ( مانند ضربه خوردن ، کتک خوردن و ... ) دیگرانی وجود دارند که از درد روانی و ذهنی لذت می برند (مثلا می خواهند که در طول رابطه جنسی با الفاظ و لقب های زشت خطاب شوند ) . رنج روحی می تواند بسیار قدرتمند باشد چرا که موجب تمایل و شهوت در مغز می شود .
یکی دیگر از دلایلی که افراد به این شیوه از تحریک جنسی علاقه مند می شوند فاکتور رقابت است. تحقیقاتی که راجع به رقابت اسپرمی انجام شده است نشان داده که اگر مردی فکر می کند که همسرش به او خیانت کرده، هرچه بیشتر تمایل به رابطه جنسی با او داشته باشد، سخت تر می تواند تحریک شده و یا حتی انزال داشته باشد. فکر کردن به این مرد خیالی موجب می گردد که این تمایل شدید تر شده و در نتیجه می توان گفت ترویلیسم محصول جانبی همین مسئله است.
و البته مسئله بعدی، عنصر ممنوعیت و تابو بودن این فتیش جنسی است. هر چه بیشتر به شما گفته شود که نباید کاری را انجام دهید، تمایلتان به انجام آن بیشتر می شود. تابو ها بسیار شهوت برانگیز تر هستند. زنان قاعدتا نباید با مردانی غیر از همسرانشان رابطه جنسی داشته باشند و مردان نیز نباید از تماشای رابطه همسرشان با مردان دیگر لذت ببرند.

پیامد های ترویلیسم

اینستاگرام دکتر پیمان صالحی

مضرات رابطه جنسی سه نفره

وقتی یک یا هر دو نفر از زوجین شیوه های دلبستگی نا ایمنی داشته باشد، وارد شدن دیگران در روابط جنسی آن ها می تواند عوارض منفی داشته باشد. مردانی که شیوه دلبستگی اجتنابی دارند ممکن است مخالفتی با رابطه جنسی ضربدری نداشته باشند اما نمی دانند که آن ها در واقع به دنبال این شبه رابطه جنسی برای فاصله گرفتن از شریک زندگی شان هستند و در نتیجه این مسأله باعث تقویت جدایی احساسی آنان می شود.

  1. احتمال ابتلا به بیماری های مقاربتی : احتمال ابتلا به بیماری های جنسی مثل هرپس تناسلی ، سوزاک ، سیفیلیس افزایش می یابد.
  2. بارداری ناخواسته: احتمال بارداری ناخواسته افزایش می یابد.
  3. افزایش اضطراب عملکرد: اگر فردی دارای اختلالات جنسی مثل اختلال نعوظ باشد، در رابطه جنسی سه نفره تحت فشار بیشتری قرار می گیرد و شدتش بیشتر می شود.
  4. تاثیرات منفی بر رابطه: فارغ از مسائل دینی و شرعی تعداد اندکی از خانم ها هستند که با رابطه جنسی ۳ نفره و اینکه در کنار خود و شریک جنسی شان یک خانم یا آقای دیگر هم حضور داشته باشد، مشکلی نداشته باشند و همین طور آقایان شاید در ظاهر از اینکه در کنار همسرشان، خانم دیگری هم باشد، در افکار خود از این کار لذت ببرند اما به این موضوع که اگر فرد دیگری با همسرشان باشد چه واکنشی نشان خواهند داد. چیزی که مردان احساس می کنند ترکیبی از حسادت، پشیمانی، عصبانیت و احساس نا امنی است و زمانی که این احساسات پیچیده بوجود می آید تنها نتیجه اش بهم خوردن روابط است. بعضی از زوج‌ ها برای ترمیم یک رابطه آسیب ‌دیده و کمی تنوع دادن، تن به چنین رابطه ‌ای می ‌دهند درحالی که واقعاً از این تصمیم رضایت ندارند، اما یک رابطه جنسی سه نفره به ندرت می‌ تواند مشکلات یک زوج را حل کند و متأسفانه اغلب موجب بدتر شدن اوضاع می‌شود.
  5. تاثیرات منفی بر روی خانم ها: در خیلی از موارد وقتی حتی پیشنهاد رابطه جنسی ۳ نفره داده می شود خانم ها احساس بی ارزش بودن می کنند که می تواند به اعتماد به نفس آن ها آسیب جدی بزند. همچنین خانم ها به صورت ذاتی نسبت به مردان خیلی حساس تر و آسیب پذیر تر هستند و در این گونه روابط آسیب می بینند در حالی که برای مردان شاید اهمیت کم تری داشته باشد. در روابط جنسی سه نفره چیزی که مرد ها به دنبال آن هستند صرفا لذت های فیزیکی است اما خانم ها زمانی که رابطه به پایان می رسد و صبح روز بعد فرا می رسد احساس خواهند کرد که از آن ها سوء استفاده شده و حال خوبی نخواهند داشت و تاثیرات مخرب ان هر روز بیشتر بر رابطه شان سایه می افکند.
  6. اثرات روانشناختی رابطه جنسی سه نفره: یکی از روانشناسان معروف می گوید که پس از رابطه جنسی ۳ نفره احساس شرم افراد را فرا می گیرد. گرچه در این مرحله معمولا همه سعی می کنند با گفتن جملاتی مثل “دیگه این کار را تکرار نمی کنم” یا “واقعا لذت بخش بود” خود را برای مدتی آرام کنند. اما اکثرا نمی توانند بطور کامل بهبود پیدا کنند و برخی افراد هم افسردگی را تجربه خواهند کرد.
  7. افزایش خیانت: یکی دیگر از عوارضی که انجام رابطه های جنسی ۳ یا چند نفره دارد این است که چون رابطه ۳ نفره تازگی دارد، هر طرف می تواند نفر قبلی از چشمش بیفتد و نفر جدید جایگزین وی شود. در کل این گونه رابطه ها ممکن است لذتی یک شبه را در بر داشته باشد ولی به سرعت تبدیل به خیانت در طرفین خواهد شد. احتمال خیانت به شدت بالا می رود.

برای درمان اختلالات و بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری در اصفهان، می‌توانید به کلینیک دکتر پیمان صالحی متخصص اورولوژی مراجعه نموده و از خدمات درمانی این مرکز بهره مند گردید. برای دریافت نوبت با شماره‌ تلفن 35548081-031 تماس حاصل فرمایید و جهت رزرو نوبت اینترنتی کلیک کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم
تلفن : 35548081 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :رویا محمدی [ 1402-07-16 ]
همسر من اوایل از من میخواست که با کسی رابطه داشته باشم و بیام براش تعریف کنم تا او لذت ببره و واقعا از این کار لذت میبرد بعد از این که به اصرار همسرم تن به این کار دادم صرفا به خاطر حفظ رابطه زندگیم و همچنین رضایت همسرم الان هم جدیدا پیشنهاد سکس ضربدری و سکس سه نفره میده

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
التهاب گلومرول های کلیه (گلومرلونفریت)التهاب گلومرول های کلیه (گلومرلونفریت)

گلومرولونفریت یکی از بیماری های کلیوی است. در این بیماری گلومرول ها دچار التهاب می شوند. ... ادامه مطلب

روشهای تشخیص، درمان و پیشگیری از زگیل دهانروشهای تشخیص، درمان و پیشگیری از زگیل دهان

یکی از رایج ترین انواع عفونت های آمیزشی که از طریق نوع خاصی از ویروس پاپیلومای انسانی ایجاد می‌شود ، عفونت یا ویروس اچ پی وی می باشد ... ادامه مطلب

کلیتوریس چیست و نحوه تحریک کلیتوریس در زنان چگونه استکلیتوریس چیست و نحوه تحریک کلیتوریس در زنان چگونه است

کلیتوریس یکی از قسمت های ناحیه شرمگاهی می باشد که متشکل از هزاران رشته عصبی می باشد و به عنوان مهم ترین عضو زنانه و منبع لذت جنسی شناخته می شود. ... ادامه مطلب

دکتر پیمان صالحی

دکتر پیمان صالحی
بورد تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری مردان و اختلالات جنسی

انجام جراحی های میکروسکوپیک ناباروری ، جــراحی میـکروسـکوپیک واریـکوسل ، جراحی میکروسکوپیک بازگرداندن وازکتومی ، عمل جــراحی نمونـه بـرداری بیــضه بـا روش میـکروسکوپیــک ( میکروتـسه )


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین