منو اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم - تلفن : 35548081 - 031
مشاوره غیر حضوریدکتر قهرمان نژادجراحی میکروسکوپیک ناباروری
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / سکس تراپی / همه چیز درباره ی اروتوفوبیا یا ترس از رابطه ی جنسی

همه چیز درباره ی اروتوفوبیا یا ترس از رابطه ی جنسی

عبارتی است که طیف گسترده ای از ترس های به خصوصی را در بر می گیرد. به طور کلی اروتوفوبیا شامل هر فوبیایی می شود که به سکس مربوط است.

آنچه در این مطلب میخوانید

تاحالا شده است کنار پارتنر، نامزد یا شریک جنسی خود احساس نیاز به رابطه ی جنسی داشته باشید اما بترسید؟ خیلی از افراد مبتلا به این ترس، افت عملکرد را در رابطه تجربه می کنند. به نظر شما دلیل این ترس چیست؟!! اکثر افرادی که از ژنوفوبیا(ترس از رابطه ی جنسی دخولی) رنج می برند ، می دانند که ترس آن ها “غیر منطقی” است اما همچنان آن را تجربه می کنند. بعضی از افراد هم ترس واقعی و شدیدی از رابطه ی جنسی و صمیمیت جنسی دارند.

ترس از رابطه ی جنسی، هراسی بسیار شدید تر از آن است که چیزی را دوست نداشته باشید. این یک ترس یا وحشت شدید است که با واقعیت تناسب ندارد. در این ترس در مورد رابطه جنسی احساس خطر اغراق آمیزی خواهید داشت. این احساس ترس غیر واقعی اگر بیش از ۶ ماه طول بکشد، هراس محسوب می شود.

هراس نوعی از اختلال اضطراب شناخته می شود. ممکن است علامتی نداشته باشید مگر اینکه با فوبیای خود تماس پیدا کنید(در این مورد رابطه جنسی). اما برای برخی از افراد، فقط فکر کردن در مورد آن می تواند اضطراب و وحشت ایجاد کند.

این مطلب برگرفته از مطالب خانم دکتر قهرمان نژاد می‌باشد. دکتر ندا قهرمان نژاد، دکترای روانشناسی، روان درمانگر، زوج درمانگر و سکس تراپیست در اصفهان ، آماده ارائه خدمات درمانی در این حوزه به مراجعین محترم می‌باشند. لطفا جهت رزرو نوبت اینترنتی و آنلاین دکتر قهرمان نژاد کلیک نمایید.

علائم جسمی هراس از رابطه ی جنسی

علائم روانشناختی هراس از رابطه ی جنسی

این علائم می توانند بسیار ناخوشایند باشند، بنابراین قابل درک است که اگر فوبیا داشته باشید، ممکن است سعی کنید با عامل ترس روبرو نشوید.

اروتوفوبیا یا ترس از رابطه ی جنسی

آیا ترس از رابطه ی جنسی به جنسیت ارتباطی دارد

رابطه ی جنسی برای بسیاری از افراد یک جنبه ی طبیعی و لذت بخش از زندگی در نظر گرفته می شود، اما می تواند برای بعضی دیگر منبع استرس، گناه و حتی ترس باشد. نگرانی ها با محوریت عواملی مانند عواقب احتمالی مقاربت و عدم امنیت بدن است. عدم رضایت و خجالت ممکن است باعث ترس زنان و مردان و حتی جلوگیری از برخورد های جنسی شود. خیلی از مردان به خاطر ترس از کوچکی یا بد شکلی آلت شان از انجام رابطه ی جنسی دوری می کنند و حتی خودشان را در موقعیت های تحریک آمیز قرار نمی دهند.

بسیاری از خانم ها حدی از ترس را در مورد بارداری های پیش بینی نشده دارند و این عاملی است برای ترس از رابطه ی جنسی شان. تعدادی از دختران جوان به دلیل شنیده و کلیشه های آسیب زای کودکی (خونریزی پس از رابطه ی جنسی و نیاز به مراجعه به بیمارستان)، از قرار گرفتن در موقعیت حذر می کنند. به طور کلی عوامل زیر می تواند عامل ترس از رابطه ی جنسی باشد.

زنان

مردان

انواع اروتوفوبیا یا فوبیای جنسی

ژنوفوبیا genophobia

اختلال ترس از خود رابطه جنسی است. افرادی که این ترس را دارند معمولا از تمام اعمال جنسی می ترسند یا این که فقط از خود دخول هراس دارند.

ژنوفوبیا مانند تمام فوبیا های دیگر ، در بیشتر موارد بعد از یک ترومای شدید به وجود می آید. تجاوز جنسی و آزار های جنسی، شایع ترین عواملی هستند که منجر به ژنو فوبیا می شوند، اما روش های تربیتی در برخی از فرهنگ ها و آموزه های دینی نیز گاهی می توانند ، ترس از رابطه جنسی ایجاد کنند.

ژیمنفوبیا gymnophobia

به آن نودوفوبیا نیز گفته می شود که ترس از برهنگی است. این یک اختلال پیچیده است که در آن مردم از برهنه شدن می ترسند. این ترس می تواند بیانگر مشکلات تصویر بدن باشد یا احساس عدم کفایت، گرچه ممکن است در نتیجه یک تجربه آسیب زا نیز رخ دهد.

ترس از حریم خصوصی

این ترس هیچ ارتباطی با عمل جنسی ندارد، بلکه بر این واقعیت است که از نظر عاطفی و جسمی احساس نزدیکی با طرف مقابل کنید.

پارافوبیا paraphobia

ترس از انحراف جنسی نیز هراسی پیچیده است. برخی از افراد از انحراف خود می ترسند و برخی دیگر از انحراف دیگران. برخی از مبتلایان به پارافوبیا قادرند به روابط سنتی جنسی که در کد اخلاقی شخصی آنها کاملا متناسب است، بپردازند در حالی که دیگران از انحراف هر نوع صمیمیت می ترسند.

هافوفوبیا haphephobia

ترس از لمس شدن و لمس کردن دیگران است. این ترس از ترس از تماس بدنی مشخص می شود. یعنی لمس شدن و غالبا بر تمام روابط عاشقانه اثر می گذارد. بعضی از افراد با کم ترین تماس آن را تجربه می کنند و برخی با تماس های طولانی تر.

ترس از آسیب پذیری

مانند ترس شدید از صمیمیت، ترس از آسیب پذیری اغلب با ترس از رها شدن ارتباط دارد. بسیاری از مردم می ترسند خود را همان طور که هستند نشان دهند، زیرا معتقد اند به این ترتیب دیگران را دوست نخواهند داشت. ترس از آسیب پذیری می تواند بسیاری از روابط، چه جنسی چه غیر جنسی را تحت تاثیر قرار دهد.

فیلمافوبیا filmatophobia

ترس از بوسه. این می تواند دلایل زیادی داشته باشد و اغلب با نگرانی های جسمی مثل نگرانی از بوی بد دهان یا حتی میکروب هراسی در ارتباط است.

توکوفوبیا tokophobia

ترس از باردار شدن و زایمان کردن

نوسوفوبیا nosophobia

ترس از ابتلای بیماری در حین رابطه جنسی

اینستاگرام دکتر پیمان صالحی

راه های درمانی ترس از رابطه ی جنسی چیست؟

پزشک می تواند ارزیابی مناسبی از شما انجام دهد و گزینه های درمانی مناسب را به شما پیشنهاد دهد که ممکن است شامل موارد زیر باشد:

همشهریان گرامی! برای درمان عفونت مجاری ادراری، سرطان‌های دستگاه ادراری ، بزرگی پروستات، ناباروری ، واریکوسل و ... به متخصص جراحی کلیه و مجاری اداری در اصفهان مراجعه نموده و از مطلوب‌ترین نتایج درمانی، برای بیماری خود بهره‌مند شوید.


آدرس مطب : اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم
تلفن : 35548081 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :السا نهتانی [ 1402-10-11 ]
سلام من السانهتانی هستم 15سالم است من یه ساله که ازدواج کردم ازرابطه جنسی خیلی میترسم یه فکرهای خیلی بدتوسرم میاد ....

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
چه مدت می شود ادرار خود را نگه داشت؟چه مدت می شود ادرار خود را نگه داشت؟

اساساً یک خط نامرئی پر شدن در مثانه شما وجود دارد که وقتی ادرار به آن نقطه می رسد، مغز سیگنالی دریافت می کند و به شما فرمان می دهد که باید ادرار کنید. ... ادامه مطلب

بیماری ژنیتال وارت چیست و از کجا بفهمیم به آن مبتلا هستیم؟بیماری ژنیتال وارت چیست و از کجا بفهمیم به آن مبتلا هستیم؟

وارت تناسلی یا زگیل تناسلی یکی از شایع ترین انواع عفونت های مقاربتی است ... ادامه مطلب

مردان چگونه تغییرات هورمونی ناشی از افزایش سن را مدیریت کنند؟مردان چگونه تغییرات هورمونی ناشی از افزایش سن را مدیریت کنند؟

تستوسترون اصلی ترین هورمون جنسی در مردان است که باروری، توده عضلانی، توزیع چربی و تولید گلبول های قرمز خون را تنظیم می کند. ... ادامه مطلب

دکتر پیمان صالحی

دکتر پیمان صالحی
بورد تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری مردان و اختلالات جنسی

انجام جراحی های میکروسکوپیک ناباروری ، جــراحی میـکروسـکوپیک واریـکوسل ، جراحی میکروسکوپیک بازگرداندن وازکتومی ، عمل جــراحی نمونـه بـرداری بیــضه بـا روش میـکروسکوپیــک ( میکروتـسه )


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین