منو اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم - تلفن : 35548081 - 031
جراحی میکروسکوپیک ناباروریدکتر قهرمان نژادمشاوره غیر حضوری
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / ناتوانی جنسی / ناتوانی تحمل دخول یا واژینیسموس در زنان چیست و چه علتی دارد؟

ناتوانی تحمل دخول یا واژینیسموس در زنان چیست و چه علتی دارد؟

یکی از بیماری های زنان، بیماری واژینیسموس است. این بیماری در گذشته باعث نداشتن رابطه زناشویی و طلاق به علت بیماری واژینیسموس می شد. اما با پیشرفتهای علم پزشکی، امروزه می توان به راحتی این عارضه را درمان کرد. 7 تا 16 درصد از زنان متاهل، یعنی از هر 6 زن یک نفر یک زن از 6 زن به این عارضه مبتلا می شود. در واقع به هرگونه انقباض غیر ارادی عضلات کف لگن نسبت به معاینه، مقاربت یا ورود اجسام خارجی به واژن، واژینیسموس گفته می شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

درمان این بیماری نیازمند اطلاع از همه چیز در مورد واژینیسموس است.در این بیماری فرد دچار درد های جدی در اندام تناسلی شده و رابطه جنسی دردناک را تجربه می کند.روش های درمان این بیماری متفاوت هستند.در صورتی که بیماری واژینیسموس درمان نشود تبعات جدی برای بدن و تاثیرات مخربی در زندگی دارد.اگر بیماری واژینیسموس درمان نشود گاهی مانعی جدی برای بچه دار شدن می شود و حتی باعث جدایی زوجین نیز می گردد.

واژینیسموس ، درمان پذیرترین اختلال جنسی در زنان است و با روشهای جدید درمانی، بیش از 99 درصد بیماران بهبود می یابند. شما می توانید برای درمان واژینیسموس در اصفهان به کلینیک سکس تراپی و اورولوژی دکتر پیمان صالحی واقع در شهرک سلامت مراجعه نمایید. لطفا جهت رزرو نوبت اینترنتی کلیک کنید و برای هماهنگی تلفنی با این مرکز از طریق تماس با شماره 35548081 - 031 اقدام فرمایید.

واژینیسموس

زمانی که مرد تلاش می کند، آلت را وارد واژن کند، به خاطر انقباض غیر عادی و شدید عضلات دیواره واژن، مسیر کانال واژن مسدود می شود. به همین دلیل این مردان، ورود آلت را به صورت ضربه زدن به دیوار توصیف می کنند. این انقباضات غیر ارادی بوده است.

انواع واژینیسموس

عدم دخول به واژن را می توان به دو دسته ی زیر تقسیم بندی کرد:

ناتوانی تحمل دخول یا واژینیسموس در زنان

علت دخول دردناک چیست؟

اختلال واژینیسموس یک بیماری سایکو سوماتیک است. یعنی هم دلایل جسمی و هم دلایل روانی دارد که هر دوی آن ها به یک اندازه مهم هستند. قبلا تصور می شد که این بیماری، یک بیماری روانی و ذهنی است. این ها تصورات اشتباهی بودند که از طرف جامعه و همسر به خانم ها القا می شدند. اما دلایل جسمی در بروز این بیماری نقش مهمی دارند.

دلایل روانی

از جمله دلایل روانی دخول غیر ممکن می توان به تجاوز، رابطه جنسی خشن و بدون پیش نوازی اشاره کرد. از دیگر دلایل روانی واژینیسموس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. تربیت سخت جنسی خانواده
  2. گناه دانستن رابطه جنسی
  3. مشکلات زناشویی و عدم صمیمیت بین زن و شوهر
  4. نا آگاهی درباره رابطه جنسی
  5. ترس از بارداری یا ترس از نزدیکی بعد از زایمان های سخت و خطرناک هم از جمله علل روانی مقاربت های خیلی دردناک و دخول ناممکن در زنان هستند.

دلایل فیزیکی

علل جسمی و فیزیکی در بروز دخول نا ممکن بسیار مهم هستند. معمولا آسیب های لگنی موقع زایمان و یا جراحی های لگنی از دلایل بروز این اختلال بخصوص در واژینیسموس های ثانویه هستند. دیگر دلایل جسمی این بیماری عبارتند از:

  1. عفونت های واژینالی
  2. زخم های دهانه رحم
  3. بیماری هایی مثل آندومتریوز، التهاب لگن، خشکی واژن، ...
  4. پرتو درمانی لگن

این عوامل باعث اختلال در عملکرد جنسی و ترس از نزدیکی می شوند.

علائم دخول غیر ممکن

زنانی که دچار بیماری عدم دخول هستند، ممکن است بخشی از آلت به صورت دردناک وارد واژن آن ها شود یا اصلا هیچ دخولی صورت نگیرد. اما ورود هرچیز دیگری به واژن ممکن باشد، این حالت در واژینسموس گرید 1 دیده می شود. دیگر علائم واژینیموس عبارتند از:

به دلیل بروز این نشانه ها و نا رضایتی همسر، زن میل جنسی خود را از دست می دهد.

تشخیص بیماری عدم دخول

فقط با دیدن علائم دخول دردناک نمی توانید بگویید که مبتلا به واژینیمسوس هستید. بیماری های مختلفی مثل انسداد های آناتومیک، عدم تکامل مجاری ادرار، وجود دیواره در داخل واژن و غیره ، علائمی شبیه واژینیسموس ایجاد می کنند. بنابراین تشخیص این بیماری کاملا بر عهده پزشک متخصص زنان است.
بنابر علت دخول غیرممکن، پزشک از روش های متفاوتی برای درمان بیمار استفاده می کند. به همین دلیل است که همیشه می گوییم برای تشخیص بیماری عدم دخول و علت مقاربت نا ممکن باید معاینات لازم را انجام دهید. به علاوه، برای درمان ترس از دخول نمی توان برای تمام خانم ها یک نسخه پیچید و روش های درمان برای هر کسی متفاوت است.

آیا واژینیسموس قابل درمان است؟

واژینیسموس یک اختلال قابل درمان است. درمان معمولاً شامل آموزش، مشاوره و ورزش است.

سریع ترین راه برای رفع واژینیسموس چیست؟

نکاتی برای رسیدن به مرحله بعدی واژینیسموس معمولاً با کشش های ملایم و پیش رونده عضلات کف لگن با استفاده از ست دیلاتور درمان می شود.همچنین در مواردی نیز این بیماری با روش های ترکیبی درمان توسط روان شناس و پزشک زنان انجام می شود.

واژینیسموس چه احساسی دارد؟

سایر علائم واژینیسموس عبارتند از:

آدرس اینستاگرام دکتر پیمان صالحی

درمان قطعی واژینیسموس

اولین و ابتدایی ترین کار ممکن، آن است که زوجین برای رفع مشکل به مشاور و پزشک متخصص با تجربه مراجعه کنند. پزشک معالج ابتدا با بررسی سوابق بیماری فرد و معاینه لگنی به تشخیص و حل مشکل می پردازد. البته در مواردی ممکن است متخصصین، در رابطه با اختلال واژینسموس راه حل هایی ارائه دهند که باید ابتدا ریشه مشکل پیدا شود. البته علت های اختلال واژینیسموس همان طور که قبلا گفته شد متفاوت است و ممکن است بررسی این مشکل کمی زمان ببرد.

امروزه یکی از مقولات مطرح و مورد توجه، مسئله مشکلات جنسی و فقدان عملکرد جنسی مناسب در بین زوجین است که می‌تواند موجب بسیاری از اختلافات بین همسران باشد. همشهریان گرامی در صورتی که با چنین معضلاتی روبرو هستید؛ باید به یک سکس تراپیست در اصفهان مراجعه نمایید تا با دریافت راهکارهای مناسب از این افراد، بتوانید به زندگی جنسی خود سر و سامان دهید.


آدرس مطب : اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم
تلفن : 35548081 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :خ علیاری [ 1402-03-22 ]
باسلام وخسته نباشیدخدمت شما من خانم ۴۲ساله ۱۸سال ازدواج کردم بچه دارهم نمیشم بهم گفتن رحمت خیلی کوچیکه اصلامریض هم نمیشم موقعی نزدیکی درد.دارم بعدالت شوهرتانصف واردبدنم میشه اینگاربه یه دیواربرخوردمیکنه قبل ازعیداومدم اصفهان پیش یکی ارهمکاراتون برای معاینه بهم گفت شمااصلا واژن نداری بایدعمل کنی ماهم عمل انجام دادیم بعدازچقدهزینه ودردهیچ نتیجه ای نگرفتیم خاستم راهنمایمون کنیدباتشکر

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
اختلالات جنسی در سالمندان و روشهای پیشگیری و درماناختلالات جنسی در سالمندان و روشهای پیشگیری و درمان

برقراری روابط جنسی یک حق اساسی انسانی در همه سنین می باشد و این طرز فکر که افراد مسن تمایلی به برقراری رابطه جنسی ندارند کاملا غلط است . ... ادامه مطلب

علل ناباروری در مردانعلل ناباروری در مردان

اگر زوجی پس از یک سال رابطه جنسی بدون جلوگیری، بارور نشوند، در اصطلاح به آنها نابارور گفته می‌شود و نیاز به پیگیری دارند. دلایل بی‌شماری می‌تواند موجب ناباروری در زوجین شود که از آن جمله می‌توان به عوامل ژنتیکی، بیماری‌ها، شرایط محیطی و سبک زندگی اشاره کرد ... ادامه مطلب

عوارض عدم درمان شکستگی آلت تناسلیعوارض عدم درمان شکستگی آلت تناسلی

درون آلت مردانه هیچ استخوانی وجود ندارد و در واقع شکستگی آلت اصطلاح عامیانه ای است که به پارگی غشای تونیکا آلبوژینه اطلاق می شود ... ادامه مطلب

دکتر پیمان صالحی

دکتر پیمان صالحی
بورد تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری مردان و اختلالات جنسی

انجام جراحی های میکروسکوپیک ناباروری ، جــراحی میـکروسـکوپیک واریـکوسل ، جراحی میکروسکوپیک بازگرداندن وازکتومی ، عمل جــراحی نمونـه بـرداری بیــضه بـا روش میـکروسکوپیــک ( میکروتـسه )


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین