منو اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم - تلفن : 35548081 - 031
مشاوره غیر حضوریواریکوسلجراحی میکروسکوپیک ناباروری
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / سلامت جنسی / کرایوتراپی یا فریز کردن بهترین درمان زگیل تناسلی

کرایوتراپی یا فریز کردن بهترین درمان زگیل تناسلی

زگیل ها تومورهای غیر سرطانی هستند که به دلیل عفونت با ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می شوند. کرایوسرجری یا کرایوتراپی روشی رایج برای از بین بردن آنهاست که شامل انجماد سلول ها و بافت های مورد نظر است.انواع مختلفی از زگیل وجود دارد و گونه های مختلف HPV می توانند باعث ایجاد آنها شوند. این ویروس از طریق تماس پوستی به پوست منتقل می شوند. بیشتر زگیل ها بدون درد و بی ضرر هستند و بسیاری از آنها پس از چند مورد خود به خود از بین می روند.

آنچه در این مطلب میخوانید

اگرچه آنها می توانند هفته ها، ماه ها یا سالها دوام بیاورند.اما بسته به اندازه و نوع زگیل، ممکن است فرد بخواهد آن را از بین ببرد. در این مورد، کرایوتراپی یک گزینه درمانی است. یک متخصص اورولوژی می تواند آن را انجام دهد یا برای یک زگیل کوچکتر، ممکن است یک کیت انجماد بدون نسخه را امتحان کند.

همشهریان گرامی ! شما می توانید برای انجام کرایوتراپی زگیل تناسلی به کلینیک تخصصی دکتر پیمان صالحی در اصفهان مراجعه نمایید. لطفا جهت هماهنگی با این مرکز، با شماره‌تلفن 35548081 - 031 تماس حاصل فرمایید و برای رزرو نوبت اینترنتی کلیک کنید.

روش انجام کرایوتراپی یا فریز کردن زگیل تناسلی

متخصص اورولوژی معمولا با تراشیدن سلول های مرده پوست از زگیل با چاقوی جراحی شروع می کند. این امر میزان بیشتری از پوست حاوی ویروس را در معرض عامل انجماد که نیتروژن مایع است، قرار می دهد.در مرحله بعد، متخصص اورولوژی از یک ماژول یا ابزاری به نام تفنگ کرایوستات برای رساندن دوز مشخص نیتروژن مایع به زگیل استفاده می کند. ترجیحات و روش های استفاده متفاوت است اما در مجموع، نیتروژن مایع معمولا به مدت 10 تا 20 ثانیه با پوست در تماس است. در عرض 24 ساعت پس از عمل، یک تاول در اطراف زگیل ایجاد می شود. پس از حدود 1 هفته، ممکن است بتوان این تاول را همراه با زگیل از بین برد.

دستورالعمل‌های کنونی انجام دو جلسه کرایوتراپی برای برداشتن زگیل تناسلی را توصیه می‌کنند اما بسته به تعداد و اندازه زگیل ممکن است جلسات بیشتری لازم باشد.طی مطالعه‌ای در سال 2011 محققان دریافتند که فاصله 2 هفته‌ای بین جلسات کرایوتراپی به جای 3 هفته ممکن است خطر رشد مجدد زگیل را کاهش دهد و هرگونه عوارض جانبی را به حداقل برساند.

کرایوتراپی یا فریز کردن بهترین درمان زگیل تناسلی

دلایل انجام کرایوتراپی یا فریز کردن زگیل تناسلی

حذف مبتنی بر نیتروژن مایع برای اکثر افراد سالم بی خطر است. متخصص اورولوژی بسته به سن فرد و وضعیت کلی سلامتی او ممکن است رویکرد متفاوتی را توصیه کند.همیشه نیازی به برداشتن زگیل تناسلی از طریق کرایوتراپی نیست. آنها اغلب بدون درمان برطرف می شوند، به خصوص در کودکان. وقتی سن افراد بالاتر می رود، ممکن است متوجه شوند که زگیل ها نیاز به مداخله پزشکی دارند، به خصوص اگر موارد زیر مشاهده شود:

در موارد دیگر، مسائل بهداشتی، مراجعه به یک متخصص را مهم می کند. توصیه می شود که افراد مبتلا به هر یک از موارد زیر برای رفع زگیل تناسلی به متخصص مراجعه کنند:

میزان اثربخشی کرایوتراپی یا فریز کردن زگیل تناسلی

کرایوتراپی ممکن است موثرترین روش برای انواع خاصی از زگیل باشد. به عنوان مثال، یک بررسی در سال 2012 نشان داد که این روش به عنوان درمانی برای زگیل‌های معمولی و تناسلی، 60 تا 86 درصد موفقیت دارد.در یک مطالعه دیگر در سال 2015 میزان موفقیت برای برداشتن زگیل را 75 درصد نشان داد و همچنین دریافتند که به طور متوسط 1.18 جلسه برای از بین بردن زگیل با کرایوتراپی نیاز است.یک مطالعه در سال 2019 نشان داد که میزان موفقیت برای برداشتن زگیل تناسلی با کرایوتراپی کمی بالاتر است و به 79 تا 88 درصد نیز مي رسد. محققان همچنین دریافتند که کرایوتراپی در دوران بارداری بی خطر است.توجه به این نکته ضروری است که کرایوتراپی عفونت زمینه‌ای HPV را درمان نمی کند. در حال حاضر هیچ درمانی نمی تواند این کار را انجام دهد.زگیل ممکن است بهبود یابد و دوباره رشد کند. در موارد دیگر، بدن ممکن است با از بین بردن ویروس‌ های HPV باقیمانده پس از برداشتن زگیل، خود را از شر ویروس خلاص کند.

خطرات و عوارض کرایوتراپی یا فریز کردن زگیل تناسلی

سایر عوارض احتمالی کرایوتراپی عبارتند از:

متخصصان اورولوژی می توانند خطر عوارض را با محدود کردن تماس با نیتروژن مایع به کمتر از 30 ثانیه کاهش دهند.

اینستاگرام دکتر پیمان صالحی

ایجاد عفونت ثانویه در محل کرایوتراپی غیر معمول است. علائم آن عبارتند از:

هرکسی که علائم عفونت ثانویه را دارد باید با پزشک تماس بگیرد که ممکن است یک ضد عفونی کننده موضعی یا یک آنتی بیوتیک خوراکی تجویز کند.

دکتر پیمان صالحی، متخصص ناباروری مردان و اختلالات جنسی در اصفهان، آماده ارائه خدمات درمانی در این حوزه به مراجعین محترم می‌باشد. لطفا جهت هماهنگی و دریافت نوبت دکتر صالحی با شماره‌تلفن 35548081 - 031 تماس حاصل فرمایید و برای رزرو نوبت اینترنتی کلیک کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم
تلفن : 35548081 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :رضا سلیمانی [ 1402-12-19 ]
سلام وقت برای کرایوتراپی میخواستم . لطفا کمک کنین

سلمان داودی کاشانی [ 1402-11-14 ]
با سلام زگیل پشت آلت تناسلی چند تا دونه ریز دانه های گوشتی سر آنها به شکل کلم روی پوست در امده

علي حسيني [ 1402-04-30 ]
آيا بعد از فريز كردن زگيل تناسلي ديگه اثري از زگيل ميماند يا نه؟؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
چه مدت می شود ادرار خود را نگه داشت؟چه مدت می شود ادرار خود را نگه داشت؟

اساساً یک خط نامرئی پر شدن در مثانه شما وجود دارد که وقتی ادرار به آن نقطه می رسد، مغز سیگنالی دریافت می کند و به شما فرمان می دهد که باید ادرار کنید. ... ادامه مطلب

تاثیر سرما در ایجاد درد در کلیه هاتاثیر سرما در ایجاد درد در کلیه ها

علت درد کلیه هیچ ربطی به سردی یا گرمی ندارد. با این وجود گاهی بر اثر سرما در ناحیه پهلوها دچار درد می شویم که نیاز به بررسی دارد. ... ادامه مطلب

فتق بیضه ها چیست؟فتق بیضه ها چیست؟

فتق یا هرنی به بیرون زدگی یا خارج شدن هر عضو بدن، از محل اصلی خود گفته می‌شود. در واقع تغییر محل اعضایی از بدن به حفره یا بافت مجاور که موجب تورم یا پارگی شود را فتق می‌گویند ... ادامه مطلب

دکتر پیمان صالحی

دکتر پیمان صالحی
بورد تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری مردان و اختلالات جنسی

انجام جراحی های میکروسکوپیک ناباروری ، جــراحی میـکروسـکوپیک واریـکوسل ، جراحی میکروسکوپیک بازگرداندن وازکتومی ، عمل جــراحی نمونـه بـرداری بیــضه بـا روش میـکروسکوپیــک ( میکروتـسه )


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین