منو اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم - تلفن : 35548081 - 031
کلینیک درمان اختلالات جنسیجراحی میکروسکوپیک ناباروریمشاوره غیر حضوری
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / سکس تراپی / سادیسم جنسی چیست؟

سادیسم جنسی چیست؟

سادیسم جنسی به زبان ساده نوعی اختلال روانی است که طی آن فرد تمایل شدید به آزار، اذیت، تحقیر، شکنجه و رساندن درد به ویژه درد فیزیکی به افراد دیگر دارد. این اختلال در روابط جنسی بیشترین نمود را دارد به این شکل که فرد دارای سادیسم دائماً سعی می کند به طرف مقابل سلطه و غلبه کامل داشته باشد و از این طریق به او آزار برساند. در واقع دیدن رنج دیگران به ویژه رنج فیزیکی و دردی که طریق خود آن ها به فرد وارد شده باشد برای آن ها لذت بخش و ارضا کننده است.

آنچه در این مطلب میخوانید

هر چند که این اختلال در مردان بروز بیشتری دارد و رایج تر است اما باید بدانیم که سادیسم فقط مختص و محدود به یک جنس نیست. این اختلال در واقع در زنان نیز وجود دارد اما بروز و ظهور آن با مردان متفاوت تر است.

این مطلب برگرفته از مطالب خانم دکتر قهرمان نژاد می‌باشد. دکتر ندا قهرمان نژاد، دکترای روانشناسی، روان درمانگر، زوج درمانگر و سکس تراپیست در اصفهان ، آماده ارائه خدمات درمانی در این حوزه به مراجعین محترم می‌باشند. لطفا جهت رزرو نوبت اینترنتی و آنلاین دکتر قهرمان نژاد کلیک نمایید.

انواع سادیسم جنسی

سادیسم جنسی

اعمال و علائم رایج سادیسم جنسی

همان طور که گفته شد سادیسم جنسی نوعی اختلال روانی است که فرد مبتلا به آن از دیدن رنج و آزار و درد کشیدن دیگران لذت می برد. اغلب مواقع دیدن درد و شکنجه فرد مقابل باعث تحریک جنسی این افراد می شود. طبیعتاً اعمال مشخصی برای این اختلال تعریف و تصریح نشده است چرا که اعمال افراد ممکن است بسته به میزان کم یا زیاد بودن سادیسم، شرایط حاکم، فرد مقابل و...متفاوت باشد، با این حال این افراد اغلب در روابط جنسی سلطه گرانه رفتار می کنند و سعی دارد با افعال آمیخته با خشونت فرد مقابل را مورد عذاب و شکنجه قرار دهند. آن ها از طریق کلام و استفاده از الفاظ رکیک و زننده نیز می توانند به تحقیر شریک جنسی خود بپردازند. این افراد تمایل شدیدی به اجرای فانتزی های بیمارگونه در روابط جنسی خود هستند، بستن فرد مقابل با زنجیر و... به طوری که فرد نتواند از خود مقاومتی نشان بدهد از کارهای مورد علاقه آن ها است و مدام سعی می کنند با اعمالی مثل گاز گرفتن، گزیدن، فشار های شدید به بدن، آسیب به اندام های جنسی فرد و... به ارضا برسند.

عوامل موثر در بروز سادیسم

عامل مشخص و تعریف شده ای برای این اختلال روانی رایج وجود ندارد. اغلب عوامل متعدد و زیادی زنجیر وار در کنار هم جمع می شوند و باعث بروز مشکلات و اختلالات این چنینی می شوند. ژنتیک و انتقال هورمون ها و ژن های موروثی می تواند در بروز سادیسم در افراد دخیل باشد. علاوه بر این دوران کودکی افراد و شرایط زندگی آن ها و ارتباط آن ها با دوستان و خانواده و در مجموع فضایی که در آن رشد کرده اند نیز می تواند از عوامل موثر بر ایجاد اختلال سادیسم باشد. همچنین وجود اختلالات و مشکلات روانی دیگر در فرد می تواند به مرور زمان باعث بروز سادیسم نیز بشود. این اختلال درمان و ریشه کن شدن قطعی ندارد اما می توان با کمک مشاور، شرکت در دوره های مختلف درمانی و جلسات روانکاوی، مصرف دارو تحت نظر پزشک و... این اختلال را تا حد زیادی کنترل و کاهش داد.

اینستاگرام دکتر پیمان صالحی

سخن پایانی

سادیسم اختلال روانی رایجی است که در آن فرد سعی می کنند با رساندن درد و آزار فیزیکی به فرد مقابل یا تحقیر کلامی و شخصیتی او به لذت دست پیدا کند. این گرایش، انواع و شدت و ضعف متفاوتی دارد که برای درمان آن لازم است حتما به متخصص مراجعه شود.

برای درمان مشکلات و بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری در اصفهان، می‌توانید به کلینیک دکتر پیمان صالحی متخصص اورولوژی مراجعه نموده و از خدمات درمانی این مرکز بهره مند گردید. برای مشاوره و دریافت نوبت با شماره‌تلفن 35548081 - 031 تماس حاصل فرمایید و جهت رزرو نوبت اینترنتی اینجا کلیک کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم
تلفن : 35548081 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
سندروم نفروتیک چیست، چه علل و علائمی دارد؟سندروم نفروتیک چیست، چه علل و علائمی دارد؟

سندروم نفروتیک نوعی بیماری کلیوی است که باعث افزایش دفع پروتئین از طریق ادرار می‌شود و می‌تواند آسیب‌های جدی به کل بدن وارد کند. ... ادامه مطلب

تاثیر سرما در ایجاد درد در کلیه هاتاثیر سرما در ایجاد درد در کلیه ها

علت درد کلیه هیچ ربطی به سردی یا گرمی ندارد. با این وجود گاهی بر اثر سرما در ناحیه پهلوها دچار درد می شویم که نیاز به بررسی دارد. ... ادامه مطلب

آیا سبک و محل زندگی همچنین رژیم غذایی در ایجاد سنگ ادراری تاثیر دارد؟آیا سبک و محل زندگی همچنین رژیم غذایی در ایجاد سنگ ادراری تاثیر دارد؟

سنگ های ادراری زمانی تشکیل می شوند که مواد معدنی در ادرار جمع شوند، متبلور شوند و سپس به هم بچسبند. ... ادامه مطلب

دکتر پیمان صالحی

دکتر پیمان صالحی
بورد تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری مردان و اختلالات جنسی

انجام جراحی های میکروسکوپیک ناباروری ، جــراحی میـکروسـکوپیک واریـکوسل ، جراحی میکروسکوپیک بازگرداندن وازکتومی ، عمل جــراحی نمونـه بـرداری بیــضه بـا روش میـکروسکوپیــک ( میکروتـسه )


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین