منو اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم - تلفن : 35548081 - 031
واریکوسلمشاوره غیر حضوریجراحی میکروسکوپیک ناباروری
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / سکس تراپی / انواع اختلالات جنسی

انواع اختلالات جنسی

اختلالات جنسی (sexual disorders یا sexual dysfunction) مشکلی رایج در بین زنان و مردان است که در اثر مشکلات فیزیکی مانند بیماری قلبی، عدم تعادل هورمونی یا مشکلات فیزیولوژیک دیگر ایجاد می شود. استرس، افسردگی و اثرات پس از تروما می توانند منجر به اختلال جنسی شوند. اختلالات جنسی را می توان به چهار دسته ی اصلی تقسیم کرد:

اختلال در تمایل جنسی:

در این حالت تمایل و علاقه ی افراد به رابطه جنسی کاهش می یابد. علت ایجاد اختلال در تمایل جنسی را میتوان کاهش هورمونهای جنسی استروژن یا تستوسترون نام برد که می تواند در اثر تغییرات هورمونی، بیماری هایی همچون دیابت یا بیماری های قلبی، مشکل در رابطه ی بین زوجین، منع های جنسی، خستگی، ترس، افسردگی و اضطراب ایجاد می شوند.

این مطلب برگرفته از مطالب خانم دکتر قهرمان نژاد می‌باشد. دکتر ندا قهرمان نژاد، دکترای روانشناسی، روان درمانگر، زوج درمانگر و سکس تراپیست در اصفهان ، آماده ارائه خدمات درمانی در این حوزه به مراجعین محترم می‌باشند. لطفا جهت رزرو نوبت اینترنتی و آنلاین دکتر قهرمان نژاد کلیک نمایید.

اختلال در تحریک یا برانگیختگی جنسی:

در این نوع اختلال امکان تحریک یا برانگیختگی فیزیکی در حین فعالیت جنسی وجود ندارد یا بسیار سخت است. این نوع اختلال هم در مردان و هم زنان شایع است. در این حالت فرد ممکن است میل به فعالیت جنسی داشته باشد اما رضایت فیزیکی از این فعالیت ها به دست نمی آورد.

اختلال در ارگاسم جنسی:

در این حالت فرد به ارگاسم نمی رسد یا بسیار دیر به ارگاسم میرسد. این نوع اختلال جنسی در زنان شایع تر از مردان است اما در مردان نیز امکان بروز آن وجود دارد. درد در حین رابطه جنسی، استرس، خستگی، تغییرات هورمونی، کاهش میل جنسی و ... میتوانند ارگاسم جنسی را مانع شده یا به تاخیر بیاندازند.

ناهنجاری درد در حین رابطه جنسی:

این نوع ناهنجاری جنسی که هم مردان و هم زنان را میتواند درگیر کند، در حین آمیزش بین زوجین، فرد دچار درد می شود. درد ایجاد شده ممکن است ناشی از خشکی واژن، آسیب عضلات واژن، عفونت مجرای ادراری، تغییرات هورمونی و سایر شرایط ایجاد شود. در مردان نیز ممکن است بیماری هایی مانند بیماری پیرونی (Peyronie's) که همراه با آسیب به آلت تناسلی مردان است، عفونت مجرای ادراری، التهاب پروستات ، عفونت قارچی، هرپس تناسلی و مشکلات مرتبط با پوست منجر به ناهنجاری درد در حین رابطه جنسی شوند.

انواع اختلالات جنسی

درمان اختلال جنسی

اختلال جنسی را میتوان به راحتی و با درمان عوامل زمینه ای آن از بین برد. در صورتی که علت ایجاد اختلال جنسی یک مشکل فیزیکی باشد میتوان از روشهای درمانی مکانیکال یا داروها استفاده کرد. برای اختلالات جنسی با ریشه روانی نیز میتوان از مشاوره، روان درمانی، رفتار درمانی و آموزش استفاده نمود. گاهی نیز ممکن است هر دو رویکرد برای یک نفر به کار گرفته شوند.

استفاده از داروها برای درمان اختلال جنسی:

در صورتی که علت ایجاد اختلال جنسی یک بیماری یا وضعیت پزشکی باشد احتمالا از دارو برای درمان آن استفاده خواهد شد. یکی از دلایل شایع در چنین حالاتی، عدم تعادل هورمونی است. هورمون درمانی هم در زنان و هم در مردان می‌تواند تاثیر چشم گیزی در بهبود اختلالات جنسی ایجاد کند. داروهایی نیز وجود اارند که می توانند جریان خون به آلت تناسلی مردان را افزایش دهند، مانند ویاگرا. گاهی نیز داروهایی که فرد مصرف می کند عامل ایجاد احتلال جنسی هستند که در این صورت پزشک میتواند داروهای مصرفی را تعییر دهد.

روش درمانی مکانیکال:

در مردانی که مشکل ایجاد یا حفظ نعوظ دارند ممکن است از دستگاه های وکیوم یا پمپ های مخصوصی برای بهبود اختلال جنسی استفاده شود. ایمپلنت ها نیز برای برخی مردان توصیه میشود، از جمله مردانی که به دلیل آسیب عصبی و نخاعی، احساس را در ناحیه تناسلی خود از دست داده اند. در زنانی که دچار واژینیسموس هستند نیز ممکن است برای شل شدن عضلات از دستگاه های گشادکننده بر روی عضلات ناحیه تناسلی استفاده شود.

روان درمانی:

این روش مبتی بر مشاوره روانی توسط یک روانشناس یا سکس تراپیست است. در صورتی که علت ایجاد اختلال جنسی مشکلات ذهنی و روانی مانند ترس، استرس، اضطراب، مشکلات دوران کودکی و ... باشد میتوان از این روش درمانی برای بهبود اختلالات جنسی استفاده نمود. در این حالت سکس تراپیست یا مشاور به فرد کمک میکند تا یاد بگیرد، تمرین کند و مهارت های جدیدی را کسب کند که با کمک آنها میتواند اختلال جنسی خود را برطرف نماید.

اینستاگرام دکتر پیمان صالحی

درمان بی میلی مردان:

بی میلی مردان را میتوان با روشهای مختلفی درمان کرد که اساس روش استفاده شده به علت ایجاد بی میلی وابسته است. بی میلی مردان را میتوان با دارو، روان درمانی و سکس تراپی و یا تغییر سبک زندگی درمان کرد.

درمان بی میلی زنان:

برای بی میلی زنان نیز بسته به علت ایجاد آن روش درمانی مختلفی را میتوان به کار برد. سه رویکرد اصلی شامل دارو درمانی، روان درمانی و تغییر سبک زندگی هستند. ممکن است تنها یک روش برای یک فرد کافی باشد اما گاهی نیز ممکن است روش استفاده شده ترکیبی از روشها باشد.

کلینیک تخصصی دکتر پیمان صالحی، آماده ارائه خدمت در زمینه درمان ناباروری مردان در اصفهان به مراجعین محترم می‌باشد. شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت نوبت با شماره‌ 35548081 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم
تلفن : 35548081 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
علت انجام و انواع جراحی ارکیوپکسیعلت انجام و انواع جراحی ارکیوپکسی

ارکیوپکسی برای اصلاح بیضه نزول نکرده یا کریپتورکیدیسم انجام می شود، وضعیتی که در آن یک یا هر دو بیضه در موقعیت مناسب خود در کیسه بیضه نزول نکرده اند. ... ادامه مطلب

روشهای تشخیص، درمان و پیشگیری از زگیل دهانروشهای تشخیص، درمان و پیشگیری از زگیل دهان

یکی از رایج ترین انواع عفونت های آمیزشی که از طریق نوع خاصی از ویروس پاپیلومای انسانی ایجاد می‌شود ، عفونت یا ویروس اچ پی وی می باشد ... ادامه مطلب

آیا سبک و محل زندگی همچنین رژیم غذایی در ایجاد سنگ ادراری تاثیر دارد؟آیا سبک و محل زندگی همچنین رژیم غذایی در ایجاد سنگ ادراری تاثیر دارد؟

سنگ های ادراری زمانی تشکیل می شوند که مواد معدنی در ادرار جمع شوند، متبلور شوند و سپس به هم بچسبند. ... ادامه مطلب

دکتر پیمان صالحی

دکتر پیمان صالحی
بورد تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری مردان و اختلالات جنسی

انجام جراحی های میکروسکوپیک ناباروری ، جــراحی میـکروسـکوپیک واریـکوسل ، جراحی میکروسکوپیک بازگرداندن وازکتومی ، عمل جــراحی نمونـه بـرداری بیــضه بـا روش میـکروسکوپیــک ( میکروتـسه )


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین