منو اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم - تلفن : 35548081 - 031
دکتر قهرمان نژادکلینیک درمان اختلالات جنسیجراحی میکروسکوپیک ناباروری
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / سکس تراپی / اختلال بیش فعالی جنسی چیست؟

اختلال بیش فعالی جنسی چیست؟

بیش فعالی جنسی به این معناست که میل جنسی به طور غیرعادی بالا باشد. تحریک جنسی باعث ترشح اندورفین شده و انتقال دهنده های عصبی مغز را به حرکت در می آورد. افراد دچار بیش فعالی جنسی علاقه ی بسیاری به داشتن رابطه ی جنسی در ازای پول، تماشا کردن پورنوگرافی و خودارضایی دارند. البته مهم است به خاطر داشته باشید این علائم معیار قطعی تشخیص بیش‌فعالی جنسی نیست و ممکن است افراد به موجب دلایل یا مشکلات مختلف دچار این اعمال جنسی پرخطر باشند.

آنچه در این مطلب میخوانید

اگرچه بیش فعالی جنسی به عنوان یک بیماری قابل تشخیص در راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی ذکر نشده است، تحقیقات نشان می‌دهد که رفتار جنسی افراطی مانند اعتیاد شیمیایی ممکن است رخ دهد.

این مطلب برگرفته از مطالب خانم دکتر قهرمان نژاد می‌باشد. دکتر ندا قهرمان نژاد، دکترای روانشناسی، روان درمانگر، زوج درمانگر و سکس تراپیست در اصفهان ، آماده ارائه خدمات درمانی در این حوزه به مراجعین محترم می‌باشند. لطفا جهت رزرو نوبت اینترنتی و آنلاین دکتر قهرمان نژاد کلیک نمایید.

راه های درمان بیش فعالی جنسی

درمان رفتار بیش فعالی جنسی معمولاً شامل روان درمانی و استفاده از داروها است. هدف اصلی درمان کمک به مدیریت هوس ها و کاهش رفتارهای بیش از حد و در عین حال حفظ فعالیت های جنسی سالم است. اگر بیش فعالی جنسی دارید، ممکن است برای بیماری روانی دیگری نیز نیاز به درمان داشته باشید. افرادی که دارای رفتار جنسی بیش از حد هستند، اغلب مشکلات سوء مصرف الکل یا مواد مخدر یا سایر مشکلات سلامت روانی مانند اضطراب یا افسردگی دارند که نیاز به درمان دارند. افرادی که سایر اعتیادها یا مشکلات شدید سلامت روان دارند یا برای دیگران خطری دارند ممکن است در ابتدای کار از درمان بستری نیز بهره مند شوند. چه در حالت بستری و چه سرپایی، درمان ممکن است در ابتدا شدید باشد و ممکن است درمان دوره ای و مداوم در طول سال ها موردنیاز باشد.

بیماری نیمفومانیک چیست؟

نیمفومانیا اصطلاحی است که قبلاً برای توصیف رفتارهای بیش از حد جنسی در زنان استفاده می شد. اکنون به عنوان اختلال بیش از حد جنسی، رفتار جنسی اجباری یا اعتیاد جنسی شناخته می شود که هرکسی می‌تواند درگیر آن باشد. معادل مردانه نیمفومانیا «ساتیریازیس» نامیده می‌شود، و مردی که از این عارضه رنج می‌برد، گاهی اوقات «ساتیرومانیا» نامیده می‌شود یا گفته می‌شود که از «ساتیرمانیا» رنج می‌برد، اگرچه هیچ یک از اینها اصطلاحات پزشکی رسمی نیستند.

بیش فعالی جنسی

تاثیر بیش فعالی در زندگی زناشویی

اگر شریک زندگی شما مبتلا به بیش‌فعالی جنسی است و متوجه شدید که به دلیل این عارضه مسئولیت های زندگی خود و همچنین مسئولیت های زندگی شریک خود را به عهده می گیرید، رابطه شما می تواند پیچیده و دشوار شود. گاهی اوقات، ممکن است احساس کنید که همسرتان کسی است که باید مثل یک کودک و نهبه عنوان یک شریک، او را سازماندهی و هدایت کنید. همچنین متاسفانه نرخ طلاق برای افراد مبتلا به بیش‌فعالی که تقریباً 4 درصد از بزرگسالان را تحت تأثیر قرار می‌دهد، تقریباً دو برابر بیشتر از سایر زوج‌ها است.

بیش‌فعال جنسی دوقطبی چیست؟

افراد مبتلا به اختلال دوقطبی ممکن است احساس جنسی شدیدی را تجربه کنند. تنها زمانی که این علائم با سایر علائم شیدایی دوقطبی از جمله ریسک پذیری، تکانشگری، و قضاوت ضعیف همراه شود، می تواند به بیش فعالی جنسی مشکل ساز تبدیل شود.
از طرفی، افراد مبتلا به اختلال دوقطبی گاهی اوقات برای ماه ها یا حتی سال ها علاقه ای به رابطه جنسی ندارند.بدیهی است که این امر ادامه یا حفظ رابطه را دشوار خواهد کرد.

اینستاگرام دکتر پیمان صالحی

باهمسر بیش فعال چه کنیم؟

در اولین نشانه های افکار یا رفتارهای بیش از حد جنسی، کمک گرفتن برای درمان اختلال دوقطبی مهم است. هنگامی که این اختلال به طور موثر درمان نشود، زندگی جنسی فرد ممکن است ناپایدار شود. با درمان علائم دوقطبی و کنترل هیپومانیا و شیدایی، اغلب به مدیریت بیش فعالی جنسی نیز کمک می‌کند. درمان ها ممکن است شامل داروهایی مانند تثبیت کننده های خلق و خو یا داروهای ضد روان پریشی و درمان شناختی-رفتاری و مشاوره خانواده باشد.

پس از چند مکالمه عمیق با همسرتان، باید برنامه ای در مورد نحوه مدیریت همه بخشهای زندگی داشته باشید. مشخص کنید که بیش فعالی جنسی برای شما چه معنایی دارد. برای بسیاری، میل جنسی ، سیری ناپذیر و مقاومت ناپذیر به نظر می رسد. ممکن است به نظر برسد که این هوس ها هرگز پایان نمی یابند، و ممکن است تمام روز اشتیاق را همراه با انگیزه و اجبار شدید برای عمل به انگیزه های خود تجربه کنید. بنابراین باید بدانید چه زمانی باید به دنبال کمک باشید یا با همسرتان صحبت کنید و برنامه خود را عملی کنید. این طرح می تواند به معنای تغییر برنامه منظم خانه، کاهش استرس و افزایش آرامش، صحبت بیشتر و تماس فوری با پزشک خود باشد.

دکتر پیمان صالحی، متخصص ناباروری مردان و اختلالات جنسی در اصفهان، آماده ارائه خدمات درمانی در این حوزه به مراجعین محترم می‌باشد. برای مشاوره رایگان و دریافت نوبت با شماره‌ تلفن35548081 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم
تلفن : 35548081 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
قرص های اورژانسی ضد بارداری نحوه مصرف و عوارض آنقرص های اورژانسی ضد بارداری نحوه مصرف و عوارض آن

یک روش اضطراری برای پیشگیری از بارداری مصرف قرص اورژانسی می باشد که خانم هایی که رابطه جنسی محافظت نشده دارند، از آن استفاده می کنند ... ادامه مطلب

عوارض عدم درمان شکستگی آلت تناسلیعوارض عدم درمان شکستگی آلت تناسلی

درون آلت مردانه هیچ استخوانی وجود ندارد و در واقع شکستگی آلت اصطلاح عامیانه ای است که به پارگی غشای تونیکا آلبوژینه اطلاق می شود ... ادامه مطلب

اختلالات جنسی در سالمندان و روشهای پیشگیری و درماناختلالات جنسی در سالمندان و روشهای پیشگیری و درمان

برقراری روابط جنسی یک حق اساسی انسانی در همه سنین می باشد و این طرز فکر که افراد مسن تمایلی به برقراری رابطه جنسی ندارند کاملا غلط است . ... ادامه مطلب

دکتر پیمان صالحی

دکتر پیمان صالحی
بورد تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری مردان و اختلالات جنسی

انجام جراحی های میکروسکوپیک ناباروری ، جــراحی میـکروسـکوپیک واریـکوسل ، جراحی میکروسکوپیک بازگرداندن وازکتومی ، عمل جــراحی نمونـه بـرداری بیــضه بـا روش میـکروسکوپیــک ( میکروتـسه )


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین