منو اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم - تلفن : 35548081 - 031
دکتر قهرمان نژادکلینیک درمان اختلالات جنسیجراحی میکروسکوپیک ناباروری
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کلیه و مجاری ادراری / انواع اختلالات مادرزادی سیستم ادراری

انواع اختلالات مادرزادی سیستم ادراری

اختلالات مادرزادی سیستم ادراری یکی از ناهنجاری های شایع و آزاردهنده در جمعیت نوزادان، کودکان و افراد بزرگسال است. این اختلال به دلایل متفاوتی در دوران جنینی شکل گرفته و منجر به بروز مشکلات ماندگار در طول زندگی افراد خواهد شد. اختللالات به دو شکل نادر و شایع بروز نموده و بسته به منشا ایجاد کننده مشکل از درمان های متفاوتی برخوردار خواهد بود. برای رفع این مشکلات باید به بهترین دکتر اورولوژیست مراجعه نمایید.

آنچه در این مطلب میخوانید

اختلالات مادرزادی طیف وسیعی از بیماری ها را شامل می شوند. که غالبا بدلیل انحراف در مسیر طبیعی تولید ارگان ها در دوران جنینی ایجاد می گردد. این مشکل تحت تاثیر مصرف دارو و عوامل محیطی و اختلالات ژنتیک رخ می دهند. سیستم ادراری یکی از مهم ترین ارگان های موظف در پاکسازی مواد زائد بدن، تولید ادرار، ترشح برخی از هورمون ها و پاکسازی خون از مواد زائد، داروها و سموم بدن هستند.

ناهنجاری و اختلالات مادرزادی مجاری ادراری به مشکل و بیماری هایی گفته می شود که معمولا پایه ژنتیکی داشته باشند و به دنبال سوابق ارثی ایجاد خواهد شد. در بیشتر موارد با مراجعه به دکتر اورولوژیست و استفاده از درمان های دارویی و یا جراحی درمان شده و در صورت نادیده گرفته شدن، پیش درآمد مشکلات جدی تر خواهند بود.

برای درمان مشکلات و بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری در اصفهان، می‌توانید به کلینیک دکتر پیمان صالحی متخصص اورولوژی مراجعه نموده و از خدمات درمانی این مرکز بهره مند گردید. برای مشاوره و دریافت نوبت با شماره‌تلفن 35548081 - 031 تماس حاصل فرمایید و جهت رزرو نوبت اینترنتی اینجا کلیک کنید.

انواع اختلالات مادرزادی سیستم ادراری

اختلالات و ناهنجاری مربوط به سیستم ادراری اعم از مشکلات مثانه، حالب و مجاری ادراری است.

اختلالات مادرزادی سیستم ادراری

دلایل شکل گیری اختلالات مادرزادی سیستم ادراری

اکثریت قریب به اتفاق (94%) از ناهنجاری های مادرزادی در کشورهای با درآمد کم و متوسط رخ می دهد. علل احتمالی شامل عدم غربالگری و مراقبت های دوران بارداری، مشکلات وراثتی، دسترسی ناکافی به غذاهای مغذی برای زنان باردار، استفاده یا تماس با الکل یا تنباکو، قرار گرفتن در معرض مواد، اشعه و ترکیبات تراتوژن و افزایش قرار گرفتن در معرض عفونت یا آلودگی های محیطی است.

اینستاگرام دکتر پیمان صالحی

پیشگیری از اختلالات مادرزادی سیستم ادراری

خوشبختانه امروزه به دلیل پیشرفت چشمگیر و قابل توجه علوم مربوط با ژنتیک پزشکی مولکولی و مراجعه افراد به متخصص اورولوژیست ، بسیاری از اختلالات و ناهنجاری های سیستم های ادراری توسط آزمایشگاه پیش از تولد قابل تشخیص بوده و با استفاده از درمان های دارویی و جراحی های پیشرفته توسط اورولوژیست درمان خواهند بود.
یکی از بهترین و موثرترین راه های پیشگیری و کاهش هزینه های صرف شده به منظور درمان اختلالات مادرزادی سیستم ادراری انجام آزمایشات غربالگری، بررسی سابقه ژنتیکی نوزاد و مراجعه منظم به دکتر اورولوژیست است.

امروزه یکی از مقولات مطرح و مورد توجه، مسئله مشکلات جنسی و فقدان عملکرد جنسی مناسب در بین زوجین است که می‌تواند موجب بسیاری از اختلافات بین همسران باشد. همشهریان گرامی در صورتی که با چنین معضلاتی روبرو هستید؛ باید به یک سکس تراپیست در اصفهان مراجعه نمایید تا با دریافت راهکارهای مناسب از این افراد، بتوانید به زندگی جنسی خود سر و سامان دهید.


آدرس مطب : اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم
تلفن : 35548081 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آیا میتوان در طول درمان ناباروری نزدیکی کرد؟آیا میتوان در طول درمان ناباروری نزدیکی کرد؟

امروزه با پیشرفت علم پزشکی و فناوری، درمان مشکلات باروری با موفقیت بیشتری نسبت به قبل انجام می‌ شود. ... ادامه مطلب

عوارض عدم درمان شکستگی آلت تناسلیعوارض عدم درمان شکستگی آلت تناسلی

درون آلت مردانه هیچ استخوانی وجود ندارد و در واقع شکستگی آلت اصطلاح عامیانه ای است که به پارگی غشای تونیکا آلبوژینه اطلاق می شود ... ادامه مطلب

تست نعوظ شبانگاهی آلت یا ریجی اسکن چیست؟تست نعوظ شبانگاهی آلت یا ریجی اسکن چیست؟

آسیب به اعصاب یا شریان ها می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در نعوظ شود. عدم ورزش، نوشیدن الکل و سیگار کشیدن می تواند منجر به مشکلات اختلال نعوظ شود ... ادامه مطلب

دکتر پیمان صالحی

دکتر پیمان صالحی
بورد تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری مردان و اختلالات جنسی

انجام جراحی های میکروسکوپیک ناباروری ، جــراحی میـکروسـکوپیک واریـکوسل ، جراحی میکروسکوپیک بازگرداندن وازکتومی ، عمل جــراحی نمونـه بـرداری بیــضه بـا روش میـکروسکوپیــک ( میکروتـسه )


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین