منو اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم - تلفن : 35548081 - 031
جراحی میکروسکوپیک واریکوسلمشاوره غیر حضوریجراحی میکروسکوپیک ناباروری
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / ناتوانی جنسی / کاهش سطح تستوسترون و اختلال نعوظ بر اثر ابتلا به کبد چرب

کاهش سطح تستوسترون و اختلال نعوظ بر اثر ابتلا به کبد چرب

کبد چرب بر روی رابطه جنسی و دیگر بخش‌های بدن انسان تاثیر منفی می‌گذارد و تا درمان بیماری برخی از فعالیت‌های فرد مختل می‌شود. در این مقاله سعی داریم تاثیر بیماری کبد چرب و رابطه جنسی بر یکدیگر را بررسی کنیم.

آنچه در این مطلب میخوانید

کبد ارگانی است به اندازه یک توپ فوتبال که دقیقاً زیر قفسه سینه شما در سمت راست شکم قرار دارد. کبد برای هضم غذا و رها کردن بدن از مواد سمی ضروری است. البته کبد کارهای بسیار زیادی در بدن انجام می‌دهد و عضو بسیار مهمی به شمار می‌آید. گفته می‌شود کبد قابلیت ترمیم خود را دارد. اما بیماری‌های کبدی‌ای وجود دارد که می‌توان با مراقبت از آن‌ها جلوگیری نمود.

دکتر پیمان صالحی، متخصص ناباروری مردان و اختلالات جنسی در اصفهان، آماده ارائه خدمات درمانی در این حوزه به مراجعین محترم می‌باشد. برای مشاوره رایگان و دریافت نوبت با شماره‌های درج شده در همین صفحه تماس حاصل فرمایید و برای رزرو نوبت اینترنتی کلیک کنید.

بیماری‌های کبدی

بیماری‌های کبد از جمله بیماری کبد چرب می‌تواند منشا ارثی (ژنتیکی) داشته باشد و یا در اثر عوامل مختلفی که به کبد آسیب می‌رسانند ایجاد شده باشد. ازجمله ویروس‌ها، مصرف الکل، چاقی و ... . با گذشت زمان و درمان نشدن بیماری‌های کبدی این بیماری‌ها می‌توانند در بافت کبد ایجاد زخم (سیروز) کنند که این زخم‌ها منجر به نارسایی کبدی می‌شوند و بسیار خطرناک هستند.

کبد چرب و اختلال نعوظ

علائم :

به طور کلی علامت‌های زیر می‌تواند دلیلی بر بیماری‌های کبد از جمله کبد چرب باشند. اما هرکدام می‌توانند علت دیگری نیز داشته باشند. تشخیص نهایی بیماری بر عهده پزشک است.

علت بیماری‌های کبدی :

  1. عفونت‌ها: انگل‌ها و ویروس‌ها می‌توانند کبد را آلوده کرده و باعث التهاب شوند که که این موضوع باعث اختلال عملکرد کبد می‌شود. ویروس‌هایی که باعث آسیب کبدی می‌شوند، می‌توانند از طریق خون یا مایع منی ( رابطه جنسی )، غذای آلوده یا آب و یا تماس نزدیک با شخصی که آلوده است، پخش شوند. شایع‌ترین انواع عفونت کبد ویروس‌های هپاتیت هستند از جمله : هپاتیت A و B و C
  2. ناهنجاری‌های سیستم ایمنی : بیماری‌های خود ایمنی بیماری هایی هستند که در آن سیستم ایمنی بدن به طور اشتباه به سلول‌های خودی حمله می‌کند و آسیب می‌زند. چنین بیماری‌ای ممکن است کبد را نیز درگیر کند. مانند : هپاتیت خود ایمنی، سیروز صفراوی اولیه و کولانژیت اسکلروزان اولیه
  3. ژنتیک : اگر یک ژن بیماری‌زا و غیرطبیعی از یکی از والدین به شما رسیده باشد می‌تواند باعث شود که مواد در کبد به صورت نادرست ساخته شوند و به خود کبد آسیب وارد کنند.
  4. سرطان: سرطان بیشتر از هر بیماری دیگری می‌تواند برای کبد خطرناک باشد. گرچه هیچ راهی جز زندگی سالم برای پیشگیری از آن وجود ندارد.
  5. کبد چرب: بیماری کبد چرب با وجود اینکه خود یک بیماری است اما گاهی اوقت خود علتی برای دیگر بیماری‌های کبدی محسوب می‌شود. پیشگیری از ابتلا به کبد چرب بسیار ساده‌تر از درمان بیماری‌های دیگر کبد است.

کبد چرب و کاهش تستوسترون

برهم خوردن تعادل هورمونی و کبد چرب

کبد هورمون‌های جنسی را هم تنظیم می‌کند. علت برهم خوردن سطح هورمون‌های استروژن و تستوسترون در بدن ممکن است سوء عملکرد کبد باشد. این نامیزانی می‌تواند در نهایت منجر به مشکلات جدی ای مثل کاهش میل جنسی و تشدید علائم سندرم پیش از قاعدگی شود.

اینستاگرام دکتر پیمان صالحی

وجود تستوسترون زیاد و آسیب به کبد

تستوسترون که یکی از هورمون‌هایی است که به طور طبیعی در بدن ترشح و باعث بلوغ مردان می‌شود ولی برخی افراد برای افزایش بافت عضلانی، آن را تزریق می‌کنند در حالی که مقدار بیش از حد طبیعی این هورمون بر سلول‌های هپاتوسیت کبد اثر می‌گذارد و باعث ایجاد عوارض جدی در این اندام می‌شود .

کاهش عملکرد طبیعی کبد با عوارض زیر همراه است:

طبق تحقیقات در مورد این موضوع، کبد چرب با اثری که روی هورمون‌های بدن به خصوص تستوسترون می‌گذارد، این هورمون را کاهش داده و باعث کاهش میل جنسی و همچنین اختلال در نعوظ می‌شود.

همشهریان عزیز، برای درمان بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری که هم در زنان و هم مردان مشاهده می‌شود؛ به اورولوژیست در اصفهان مراجعه نمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم
تلفن : 35548081 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :علیرضا طهماسبی [ 1402-10-29 ]
از وقتی واکسن سینو فارم زدم زندگیم نابود شد دچار استرس .حساسیت پوستی مثلا یه نفر منو دست میزنه سختمه . االت تناسلی شل شده نابود شدم تا مرز دیوانگی باید چیکار کنم حتی ماهیچه قلبم ضعیف شد علائم شدید بعضیا فکر میکنن دیوونم در صورتی که چن سال قبل اینجوری نبودم

مهدی غفاری [ 1402-10-22 ]
سلام، ببخشیدبنده 2سال قبل به کرونا مبتلاشدم، متأسفانه شدیدأ خارش گرفتم طوریکه لای دستام میفشردم تا آرام بگیرد، ازهمان زمان بدلیل نامشخصی دچار کجی شد و نمیدانم چکارکنم و ضمنأ کوچک شده است، راهنمایی میفرمایید اخیرأ شنیدم که کسالت کبد وطحال باعث کوچکی و خمیدگی آلت میشود. بیشتر نگران شدم ممنون

حسینی [ 1402-08-04 ]
سلام چه عواملی در زود انزالی تاثیر دارند

احمد علی اصغر ی [ 1401-12-11 ]
تا حدودی از مطالب پزشکی خواند ام ومعنونم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
مردان چگونه تغییرات هورمونی ناشی از افزایش سن را مدیریت کنند؟مردان چگونه تغییرات هورمونی ناشی از افزایش سن را مدیریت کنند؟

تستوسترون اصلی ترین هورمون جنسی در مردان است که باروری، توده عضلانی، توزیع چربی و تولید گلبول های قرمز خون را تنظیم می کند. ... ادامه مطلب

علائم و روشهای درمان سرطان حالبعلائم و روشهای درمان سرطان حالب

سرطان حالب یک نوع نادر از سرطان است که رشد سلولهای غیرطبیعی است و می تواند با هم رشد کرده و توده هایی به نام تومور تشکیل دهد. ... ادامه مطلب

واریکوسل چیست و چگونه درمان میشودواریکوسل چیست و چگونه درمان میشود

واریکوسل یکی از شایعترین دلایل کاهش تولید اسپرم، همچنین معیوب شدن و تقلیل کیفیت اسپرم است که منجر به ناباروری مردان می‌شود . با این وجود همه مبتلایان به بیماری واریکوسل با چنین مشکلاتی مواجه نخواهند شد و واریکوسل در باروری آنها اثرگذار نخواهد بود ... ادامه مطلب

دکتر پیمان صالحی

دکتر پیمان صالحی
بورد تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری مردان و اختلالات جنسی

انجام جراحی های میکروسکوپیک ناباروری ، جــراحی میـکروسـکوپیک واریـکوسل ، جراحی میکروسکوپیک بازگرداندن وازکتومی ، عمل جــراحی نمونـه بـرداری بیــضه بـا روش میـکروسکوپیــک ( میکروتـسه )


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین