منو اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم - تلفن : 35548081 - 031
دکتر قهرمان نژادجراحی میکروسکوپیک ناباروریجراحی میکروسکوپیک واریکوسل

علت خونریزی بیضه چیست؟

مشکلات بیضه شایع است. اگر در مورد بیضه‌های خود نگرانی دارید، باید فورا به دنبال مراقبت‌های پزشکی باشید. در مردان و پسران، بیضه‌ها در خارج از بدن درون کیسه‌ای به نام کیسه بیضه آویزان هستند. به دلیل مکان خاص قرار گیری آن‌ها، وقایع زیادی ممکن است باعث وارد شدن آسیب به آن‌ها شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

اگر در اثر ضربه یا سوانح دیگر، با هر علامت غیر معمول در بیضه مواجه شدید؛ هر چه سریعتر به متخصص اورولوژی مراجعه نمایید تا در صورت نیاز، امکان وقوع انواع آسیب های بیضه از قبیل هیدروسل، هماتوسل، پیچ خوردگی بیضه و ... مورد بررسی قرارگرفته و در صورت نیاز اقدامات درمانی در اسرع وقت انجام شود.

هماتوسل

هماتوسل مجموعه ای از خون در یک حفره بدن یا فضای بالقوه است. این اصطلاح معمولاً به جمع آوری خون در تونیکا واژینالیس در اطراف بیضه‌ها اشاره دارد که به نام هماتوسل کیسه بیضه شناخته می‌شود. هماتوسل همچنین می‌تواند در حفره شکمی و سایر حفره های بدن رخ دهد. هماتوسل نادر است و تشخیص و درمان آن را دشوارتر می‌کند. هماتوسل بیضه بسیار شایع هستند، به ویژه به دلیل رشد آهسته توده در کیسه بیضه معمولاً در مردان بالای 50 سال.

هیدروسل، هماتوسل و پیوسل

کیسه بیضه طبیعی حاوی چند میلی لیتر مایع سروزی بین لایه های تونیکا واژینالیس است و معمولاً در معاینه سونوگرافی قابل مشاهده است. گاهی خون، چرک یا ادرار نیز ممکن است در فضای بین لایه‌های جداری و احشایی تونیکا واژینالیس که کیسه بیضه را پوشانده است، جمع شود.

هماتوسل و پیوسل کمتر از هیدروسل ساده است. هماتوسل (انباشته شدن خون در تونیکا واژینالیس) در نتیجه تروما، جراحی، نئوپلاسم یا پیچ خوردگی ایجاد می‌شود. هماتوسل و پیوسل هر دو به صورت مجموعه‌های مایع پیچیده با جداسازی‌ها و مکان‌های داخلی ظاهر می‌شوند. ضخیم شدن پوست کیسه بیضه و کلسیفیکاسیون ممکن است در موارد مزمن دیده شود.

مشکلات بیضه

شرح هماتوسل

بیضه‌ها به علت در معرض بودن گاهی صدمه می‌بینند و آنچنان درد شدیدی ایجاد می‌کنند که باعث می‌شود شما به خود بپیچید. لگد خوردن به ناحیه کشاله ران در حین ورزش احتمالا شایع‌ترین علت صدمه به بیضه است.هماتوسل تجمع خون در داخل اسکروتوم (کیسه بیضه) است. این عارضه گاه به دنبال ترومای فیزیکی ، عفونت بیضه یا سرطان بیضه ایجاد می‌شود وگاه با علت نامشخص. خون معمولا در غشای مهبلی اطراف بیضه تجمع می‌یابد.

تروما (ضربه) حدود 85٪ صدمات بیضه را ایجاد می‌کند. مثال‌ها عبارتند از:

سایر حوادث بد می‌توانند کیسه بیضه را بریده یا سوراخ کرده و به بیضه آسیب وارد کنند. این موارد شامل نیش حیوانات، زخم‌های گلوله و تصادفات با ماشین آلات و تجهیزات خاص است.

انواع آسیب‌های بیضه

ترومای بیضه می‌تواند مشکلات مختلفی ایجاد کند. دلیل این است که بیضه‌ها از انواع مختلفی از بافت ساخته می‌شوند. اسکروتوم همچنین شامل ساختارهای دیگری است که به بیضه‌ها وصل شده اند.

صدمات بیضه شامل:

علائم آسیب بیضه

همانطور که بسیاری از مردان و پسران بسیار خوب می‌دانند، یک آسیب بیضه به طور معمول باعث ایجاد درد قابل توجهی در بیضه می‌شود.گاهی اوقات در شکم نیز درد وجود دارد.

علائم دیگر شامل:

تشخیص آسیب بیضه

در صورت آسیب دیدگی بیضه، مراجعه به پزشک بسیار مهم است. برخی از این مشکلات مانند پیچ ​​خوردگی بیضه یک اورژانس پزشکی است.آسیب‌های جدی می‌تواند باعث از بین رفتن یا کوچک شدن بیضه شود. آن‌ها همچنین می‌توانند باروری آینده (توانایی فرزندآوری) را تهدید کنند.مراجعه سریع به پزشک می‌تواند احتمال بروز این عوارض را کاهش دهد.درمان سریع پزشکی همچنین می‌تواند به بیمار کمک کند احساس بهتری داشته باشد و سریعتر به فعالیتهای معمول خود بازگردد.

پزشک تاریخچه پزشکی را دریافت می کند. پزشک می‌خواهد از این حادثه و همچنین سایر اطلاعات مطلع شود. آماده بحث باشید:

حتی اگر در مورد چگونگی جراحت خجالت زده اید، حتماً به سؤالات پزشک صادقانه پاسخ دهید.

پزشک همچنین علائم صدمه به اسکروتوم را بررسی می کند و آلت تناسلی و سایر قسمتهای بدن که ممکن است آسیب دیده باشد را معاینه کند.

اینستاگرام دکتر پیمان صالحی

در بعضی موارد، احتمال دارد نیز نیاز داشته باشید:

عوارض

آسیب دیدن بیضه درد توان‌فرسا، کبودی، تورم و حتی ناباروری را در موارد شدید به دنبال دارد. بیضه‌ها به دلیل اسفنجی بودن در اکثر موارد بخشی از ضربه وارده را جذب می‌کنند، بدون این که آسیب جدی ببینند. پارگی بیضه نوع نادری از آسیب بیضه است که در صورت وارد شدن ضربه مستقیم به بیضه یا فشرده شدن بیضه به استخوان‌های سخت شرمگاهی رخ می‌دهد. این نوع آسیب‌دیدگی باعث می‌شود خون به داخل کیسه بیضه ترشح کند و عوارض جدی چون ناباروری را ایجاد می‌کند. انجام جراحی در موارد وخیم برای ترمیم پارگی و حفظ بیضه ضروری است.

امروزه یکی از مقولات مطرح و مورد توجه، مسئله مشکلات جنسی و فقدان عملکرد جنسی مناسب در بین زوجین است که می‌تواند موجب بسیاری از اختلافات بین همسران باشد. همشهریان گرامی در صورتی که با چنین معضلاتی روبرو هستید؛ باید به یک سکس تراپیست در اصفهان مراجعه نمایید تا با دریافت راهکارهای مناسب از این افراد، بتوانید به زندگی جنسی خود سر و سامان دهید.


آدرس مطب : اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم
تلفن : 35548081 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :مهردادمرادی [ 1402-11-25 ]
سلام صبح متوجه شدم از بدنه جلوی بیضه سمت چپم از یک نقطه خونریزی دارم بعد نیم ساعت خوب شد و احساس ملایمی دارم که درد کمی هم دارم با تشکر فراوان

علیرضا صالحی زهی [ 1402-07-23 ]
هم مشکل کلیه دارم پروستات علت یک سوراخ ریز زیر بیضه و آمدن خون لخته ممنون میشم اگه جواب بدید

میلادصادقی [ 1400-12-22 ]
باسلام وخسته نباشید.میبخشید من همین الان متوجه شدم وقتی ادرار کردم متوجه سوزش شدیدشدم و وقتی کامل تخلیه کردم به بیضه هام فشار وارد کردم تا کل ادرارم کامل تخلیه بشه متوجه شدم کاملا خون میاد .الانم فشار میدم بازم خون میاد دلیلش میشه بدونم چیه؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
کلیتوریس چیست و نحوه تحریک کلیتوریس در زنان چگونه استکلیتوریس چیست و نحوه تحریک کلیتوریس در زنان چگونه است

کلیتوریس یکی از قسمت های ناحیه شرمگاهی می باشد که متشکل از هزاران رشته عصبی می باشد و به عنوان مهم ترین عضو زنانه و منبع لذت جنسی شناخته می شود. ... ادامه مطلب

درباره نارسایی حاد و مزمن کلیه چه می دانید؟درباره نارسایی حاد و مزمن کلیه چه می دانید؟

افراد مبتلا به نارسایی مزمن کلیه ممکن است سال ها دچار این بیماری باشند اما چون علامت خاصی ندارند به صورت آرام کلیه‌ شان از بین رود. ... ادامه مطلب

التهاب گلومرول های کلیه (گلومرلونفریت)التهاب گلومرول های کلیه (گلومرلونفریت)

گلومرولونفریت یکی از بیماری های کلیوی است. در این بیماری گلومرول ها دچار التهاب می شوند. ... ادامه مطلب

دکتر پیمان صالحی

دکتر پیمان صالحی
بورد تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری مردان و اختلالات جنسی

انجام جراحی های میکروسکوپیک ناباروری ، جــراحی میـکروسـکوپیک واریـکوسل ، جراحی میکروسکوپیک بازگرداندن وازکتومی ، عمل جــراحی نمونـه بـرداری بیــضه بـا روش میـکروسکوپیــک ( میکروتـسه )


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین