منو اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم - تلفن : 35548081 - 031
جراحی میکروسکوپیک واریکوسلکلینیک درمان اختلالات جنسیدکتر قهرمان نژاد
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / سلامت جنسی / جندر فلوییدها چه شخصیت جنسی دارند؟

جندر فلوییدها چه شخصیت جنسی دارند؟

این مطلب برگرفته از مطالب خانم دکتر قهرمان نژاد می‌باشد. دکتر ندا قهرمان نژاد، دکترای روانشناسی، روان درمانگر، زوج درمانگر و سکس تراپیست در اصفهان ، آماده ارائه خدمات درمانی در این حوزه به مراجعین محترم می‌باشند. لطفا جهت رزرو نوبت اینترنتی و آنلاین دکتر قهرمان نژاد کلیک نمایید.

آنچه در این مطلب میخوانید

برای درک اینکه جندر فلوید به چه معناست ابتدا لازم است درک کنیم که اصطلاحات “جنس” و “جنسیت” با هم متفاوت هستند. جنس یک ویژگی بیولوژیکی بر اساس عوامل کروموزومی و ویژگی های ژنتیکی جنسی است. جنسیت یک ساختار اجتماعی است و به این موضوع اشاره دارد که فرد چگونه خود را از از طریق هویت جنسی به جهان اطراف نمایش می دهد. (نحوه لباس ما و شیوه حرکات و رفتار ما (زنانه، مردانه) و نحوه ای که خودمان را می بینیم). اغلب این دو اصطلاح با هم اشتباه می شوند، و در نتیجه این تصور غلط است که اعضای بدن ما جنس ما را تعیین می کنند.

آشفتگی جنسیتی

هویت جنسیتی و بیان جنسیتی چه تفاوتی دارند؟

هویت جنسیتی یکی از مفاهیم بسیار درونی و منحصر به فرد و تجربه شخصی یک فرد از جنسیت خود است. احساسی است مبنی براینکه افراد جنسیت خود را چطور درک می کنند ؟
هویت جنسیتی یک طیف است که یک سر آن زن بودن و یک سر دیگر آن مرد بودن است. احساس و تجربه فردی افراد از جنسیت خود می تواند به عنوان یک زن باشد؛ یک مرد، هردو، هیچ کدام و یا نقطه ای در این طیف جنسیتی. هویت جنسیتی یک فرد می تواند کاملا یکسان و یا متفاوت از جنس اختصاص داده شده به فرد هنگام تولد باشد. به عنوان مثال، کسی که با آلت تناسلی مرد و بیضه متولد شده باشد، براساس گواهی تولدش مرد خواهد شد. با این حال ممکن است خود را به عنوان یک زن شناسایی و احساس کرده و زندگی کند.

همچنین دانستن این نکته بسیار مهم است که هویت جنسیتی اساسا با گرایش جنسی فرد متفاوت است. بیان جنسیت این است که یک فرد چگونه جنس خود را به صورت عمومی و در اجتماع معرفی می کند. این می تواند شامل رفتار و ظاهر بیرونی فرد مانند لباس، مو، آرایش، زبان بدن و صدا شود. نام و ضمایر انتخابی فرد نیز راه های رایج برای بیان جنسیت است.

تعریف جندر فلویید چیست؟

جندر فلوید یا هویت جنسی شناور به افرادی گفته می‌شود که خود را با یک جنس ثابت فرض نمی‌کنند. جندر فلوئید مربوط به فردی است که هویت جنسی شناور و غیرثابت داشته و یا آن را بروز می دهد. این افراد اغلب برای خود نه جنسیت زن را در نظر می‌گیرند و نه مرد و جنسیت خود را به عنوان نقطه ای بین زن یا مرد بودن و یا مخلوطی از این دو جنس احساس می‌کنند که حتی ممکن است هر روز یا در روز چند بار نیز تغییر کند . این افراد ممکن است یک روز صبح از خواب بیدار شوند و حس کنند زن هستند و لباس زنانه بپوشند؛ ولی امکان دارد شب با احساسی متفاوت، خود را مرد معرفی کنند و ظاهری مردانه با حرکاتی مختص مردان از خود بروز دهند.

آدرس اینستاگرام دکتر رامین مدرسی

در واقع هویت جنسی شناور ارتباطی به جنسیت جسمی فرد که با آن متولد شده است؛ ندارد. جنسیت شناور داشتن هویت جنسیتی عنوانی شبیه به تراجنسیتی است، اما همچنان کاملا خود ترجنسیتی نیست. داشتن جندر فلویدیتی به این معنی است که شما احساس می کنید که جنسیت شما غیرثابت است. افراد جندر فلویید زمانی که دیگران سعی می کنند آنها را مجبور به انتخاب یک جنس کنند، بسیار مضطرب و ناراحت می شوند. این افراد اغلب احساس ملال جنسیتی می کنند، که ناراحتی و عذابی است که فرد در نتیجه جنسیتی که در هنگام تولد به او تحمیل می شود، تجربه می کند.

دکتر پیمان صالحی، متخصص ناباروری مردان و اختلالات جنسی در اصفهان، آماده ارائه خدمات درمانی در این حوزه به مراجعین محترم می‌باشد. برای مشاوره رایگان و دریافت نوبت با شماره‌ تلفن35548081 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم
تلفن : 35548081 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
درمان چسبندگی بعد ختنه با جراحیدرمان چسبندگی بعد ختنه با جراحی

اگر پس از ختنه مقداری از پوست ختنه گاه باقی بماند، چسبندگی می تواند ایجاد شود. ... ادامه مطلب

بیماری ژنیتال وارت چیست و از کجا بفهمیم به آن مبتلا هستیم؟بیماری ژنیتال وارت چیست و از کجا بفهمیم به آن مبتلا هستیم؟

وارت تناسلی یا زگیل تناسلی یکی از شایع ترین انواع عفونت های مقاربتی است ... ادامه مطلب

تنگی مجرای ادرارتنگی مجرای ادرار

تنگی مجرای ادرار یکی از بیماری‌های کلیه و مجاری ادرار است؛ این بیماری ممکن است افراد را با هر سن و جنسیتی درگیر کند ... ادامه مطلب

دکتر پیمان صالحی

دکتر پیمان صالحی
بورد تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری مردان و اختلالات جنسی

انجام جراحی های میکروسکوپیک ناباروری ، جــراحی میـکروسـکوپیک واریـکوسل ، جراحی میکروسکوپیک بازگرداندن وازکتومی ، عمل جــراحی نمونـه بـرداری بیــضه بـا روش میـکروسکوپیــک ( میکروتـسه )


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین