منو اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم - تلفن : 35548081 - 031
دکتر قهرمان نژادجراحی میکروسکوپیک ناباروریمشاوره غیر حضوری
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / سلامت جنسی / نقش آلودگی هوا بر سلامت جنسی و باروری

نقش آلودگی هوا بر سلامت جنسی و باروری

آلودگی هوا یکی از فاکتورهایی است که علاوه بر تهدید سلامت قلبی - عروقی و سرطان زایی، خطر اختلال در باروری و عدم تمایل جنسی را نیز به دنبال خواهد داشت. با توجه به اینکه این آلودگی ممکن است توسط خودروها یا کارخانه‌ها ایجاد شود؛ لازم به ذکر است احتمال خطر برای افرادی که در ترافیک و خیابان یا مناطق صنعتی کار می‌کنند بیشتر است.

آنچه در این مطلب میخوانید

مطالعات گوناگونی نیز در این زمینه انجام شده است؛ که در ادامه این مطلب به طور مختصر به آنها می‌پردازیم.

کلینیک تخصصی دکتر پیمان صالحی، آماده ارائه خدمت در زمینه درمان ناباروری مردان در اصفهان به مراجعین محترم می‌باشد. شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت نوبت با شماره‌ 35548081 - 031 تماس حاصل فرمایید.

بهم خوردن تعادل هورمونی و از بین رفتن اسپرم ها در هوای آلوده

تاثیر آلودگی هوا بر سلامت جنسی باعث بهم زدن هورمون ها می شود ، ذرات معلق در آلودگی هوا مثل هیدروکربن های آروماتیک چند حلقه ای ، کادمیم سرب جیوه که روی تعادل هورمونی تاثیر می گذارند و برای اسپرم سمی هستند و باعث از بین بردن اسپرم می شود.

نقش آلودگی هوا بر سلامت جنسی و باروری

کاهش سطح تستوسترون و استروژن در آلودگی هوا

کاهش در سطح تستوسترون یا سطح استروژن ممکن است باعث کاهش میل جنسی شود و از این موضوع در دراز مدت باعث از بین رفتن سلامت جنسی و زندگی جنسی می شود. اما برای جلوگیری از نابارور شدن در اثر آلودگی هوا می توانید از ماسک هایی که دارای چند لایه فیلتر هستند در هنگام خروج از خانه استفاده کنید.

تاثیر آلودگی هوا بر سلامت جنسی باعث کاهش 30 درصدی فعالیت جنسی می شود. متخصصان باروری بر این باورند که بسیاری از فلزات سنگین در هوا وجود دارد که مستقیما بر روی هورمون های بدن تاثیر می گذارند و سلامت جنسی را به خطر می اندازد. در هند 15 درصد از آقایان نابارور هستند.

آلودگی هوا می تواند احتمال سقط جنین در زنان را افزایش دهد؟

متخصصان زنان و زایمان بر این باورند که الودگی هوا یکی از بزرگترین عواملی است که تاثیر منفی بر بارداری می گذارد.

تاثیر آلودگی هوا بر ناباروری مردان

آلودگی‌های محیطی را عامل افزایش ناباروری مردان است.سلول‌های جنسی مردان نسبت به زنان در برابر آسیب‌های محیطی، آسیب‌پذیرتر است و به همین دلیل در شهرهای بزرگ و صنعتی که انواع آلودگی‌ها به‌ویژه آلودگی هوا وجود دارد، آمار ناباروری مردان رو به افزایش است.

اینستاگرام دکتر پیمان صالحی

آیا آلودگی هوا بر جنسیت جنین تاثیر گذار است؟

انتخاب جنسیت جنین مساله ای بحث برانگیز است که در طی سالهای اخیر نیز رواج بسیاری داشته است ، آلودگی هوا باعث کاهش سطح مایع منی می شود.در بسیاری از آزمایشات و مطالعات نشان داده شده است که تولد فرزند پسر در پنج دهه اخیر رو به کاهش است ، کاهش تولد مردان ممکن است به خاطر مواجهه شدن انسان با آلودگی هوا باشد.اسپرم هایی که وابسته به جنسیت هستند و دارای کوروموزوم y هستند بسیار ضعیف تر از کرومورزوم های x ( جنسیت زن) هستند برای همین در مواجه با شرایط سخت مثل آلاینده های موجود در هوا مثل نیترات ، سرب و فلزات سنگین دیگر از بین می روند .

به دلیل مراجعات فراوانی که به متخصص کلیه و مجاری ادراری، برای دانستن اندازه نرمال آلت تناسلی می‌شود، بر آن شدیم مطلبی در این باره تهیه نماییم و اطلاعات دقیقی در این مورد به کاربران ارائه دهیم. برای مطالعه مقاله اندازه نرمال آلت تناسلی در مردان کلیک کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم
تلفن : 35548081 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
علت، علائم، تشخیص و درمان پیلونفریتعلت، علائم، تشخیص و درمان پیلونفریت

عفونت کلیه یکی از شایع‌ترین بیماری های کلیه است که ناشی از عفونت ادراری است و می‌ تواند یک یا هر دو کلیه را درگیر کند ... ادامه مطلب

روشهای تشخیص، درمان و پیشگیری از زگیل دهانروشهای تشخیص، درمان و پیشگیری از زگیل دهان

یکی از رایج ترین انواع عفونت های آمیزشی که از طریق نوع خاصی از ویروس پاپیلومای انسانی ایجاد می‌شود ، عفونت یا ویروس اچ پی وی می باشد ... ادامه مطلب

عوارض عدم درمان شکستگی آلت تناسلیعوارض عدم درمان شکستگی آلت تناسلی

درون آلت مردانه هیچ استخوانی وجود ندارد و در واقع شکستگی آلت اصطلاح عامیانه ای است که به پارگی غشای تونیکا آلبوژینه اطلاق می شود ... ادامه مطلب

دکتر پیمان صالحی

دکتر پیمان صالحی
بورد تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری مردان و اختلالات جنسی

انجام جراحی های میکروسکوپیک ناباروری ، جــراحی میـکروسـکوپیک واریـکوسل ، جراحی میکروسکوپیک بازگرداندن وازکتومی ، عمل جــراحی نمونـه بـرداری بیــضه بـا روش میـکروسکوپیــک ( میکروتـسه )


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین