منو اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم - تلفن : 35548081 - 031
مشاوره غیر حضوریکلینیک درمان اختلالات جنسیجراحی میکروسکوپیک واریکوسل
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کلیه و مجاری ادراری / انسداد دستگاه ادرارى چیست؟

انسداد دستگاه ادرارى چیست؟

احتباس یا انسداد در هر قسمت ازسیستم ادرار ،از کلیه‌ ها گرفته تا مجرای ادرار که ادرار را از بدن خارج می‌ کند ، می‌ تواند باعث ایجاد فشار داخل مجرای ادرار وکاهش جریان ادرارشود . احتباس ادرار ممکن است به طور ناگهانی ایجاد شود و یا به تدریج و طی چندین روز اتفاق بیفتد . احتباس ادرار ممکن است مجرای ادرار را به طور کامل مسدود کرده یا باعث گرفتگی بخشی از مجرای ادرار شود . در برخی موارد فقط یک کلیه آسیب می‌ بیند اما این امکان وجود دارد که احتباس ادرار به هر دو کلیه نیز آسیب وارد نماید . در این مقاله به بررسی انسداد دستگاه ادراری می پردازیم .

آنچه در این مطلب میخوانید

به طور معمول ، جریان ادرار به سمت خارج از کلیه‌ ها ، فشار بسیار کمی دارد . اگر جریان ادرار مسدود شود ، ادرار پشت نقطه مسدود شده جمع می‌ شود ، در نهایت به لوله‌ های کوچک کلیه و محل تجمع این لوله‌ ها ( لگن کلیوی ) رسیده ، باعث تورم کلیه شده و فشار را در ساختار های داخلی آن افزایش می‌ دهد .

برای درمان مشکلات و بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری در اصفهان، می‌توانید به کلینیک دکتر پیمان صالحی متخصص اورولوژی مراجعه نموده و از خدمات درمانی این مرکز بهره مند گردید. برای مشاوره و دریافت نوبت با شماره‌های درج شده در همین صفحه تماس حاصل فرمایید و جهت رزرو نوبت اینترنتی اینجا کلیک کنید.

علل انسداد دستگاه ادراری

شایع ترین علل کلی انسداد دستگاه ادراری عبارت اند از :

انسداد دستگاه ادرارى

علائم انسداد دستگاه ادراری

درد در ناحیه میانی پهلو یکی از علائم ابتدایی انسداد و گرفتگی حالب ها می باشد . شدت و ناحیه دقیق درد در افراد مختلف متفاوت بوده و همچنین این عارضه ممکن است باعث ایجاد درد در هر دو طرف بدن شود .

تب ، حالت تهوع و استفراغ از علائم شایع انسداد مجاری ادرار هستند . همچنین رفلکس جریان ادرار به سمت کلیه ها باعث ایجاد درد در آنها می شود . هرگونه تغییر در عادت تخلیه ادرار ممکن است از علائم انسداد حالب ها باشد . این تغییرات عبارت اند از :

اینستاگرام دکتر پیمان صالحی

درمان انسداد دستگاه ادراری

هدف از درمان انسداد مجاری ادرار ، از بین بردن انسداد در صورت امکان و یا بای‌پس انسداد است که شاید بتواند آسیب کلیوی را ترمیم کند . درمان می‌ تواند شامل آنتی‌ بیوتیک‌ هایی برای از بین بردن عفونت‌ های مربوطه باشد .

ممکن است نیاز به روشی فوری برای تخلیه ادرار و تسکین موقت درد هایی باشد که در نتیجه‌ انسداد است . روش های زیر در درمان انسداد مجاری ادراری مورد استفاده قرار می گیرند :

امروزه یکی از مقولات مطرح و مورد توجه، مسئله مشکلات جنسی و فقدان عملکرد جنسی مناسب در بین زوجین است که می‌تواند موجب بسیاری از اختلافات بین همسران باشد. همشهریان گرامی در صورتی که با چنین معضلاتی روبرو هستید؛ باید به یک سکس تراپیست در اصفهان مراجعه نمایید تا با دریافت راهکارهای مناسب از این افراد، بتوانید به زندگی جنسی خود سر و سامان دهید.


آدرس مطب : اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم
تلفن : 35548081 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
شایعترین بیماریهای کلیهشایعترین بیماریهای کلیه

بیماری های کلیه انواع مختلفی دارند و هرکدام از این بیماری ها می توانند سیستم ادراری را با مشکل روبرو کنند و باید بسیار جدی گرفته شوند. ... ادامه مطلب

بیماری ژنیتال وارت چیست و از کجا بفهمیم به آن مبتلا هستیم؟بیماری ژنیتال وارت چیست و از کجا بفهمیم به آن مبتلا هستیم؟

وارت تناسلی یا زگیل تناسلی یکی از شایع ترین انواع عفونت های مقاربتی است ... ادامه مطلب

چه مدت می شود ادرار خود را نگه داشت؟چه مدت می شود ادرار خود را نگه داشت؟

اساساً یک خط نامرئی پر شدن در مثانه شما وجود دارد که وقتی ادرار به آن نقطه می رسد، مغز سیگنالی دریافت می کند و به شما فرمان می دهد که باید ادرار کنید. ... ادامه مطلب

دکتر پیمان صالحی

دکتر پیمان صالحی
بورد تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری مردان و اختلالات جنسی

انجام جراحی های میکروسکوپیک ناباروری ، جــراحی میـکروسـکوپیک واریـکوسل ، جراحی میکروسکوپیک بازگرداندن وازکتومی ، عمل جــراحی نمونـه بـرداری بیــضه بـا روش میـکروسکوپیــک ( میکروتـسه )


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین