منو اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم - تلفن : 35548081 - 031
جراحی میکروسکوپیک واریکوسلدکتر قهرمان نژادجراحی میکروسکوپیک ناباروری
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / سکس تراپی / اختلال وسواس و تاثیر آن بر رابطه زناشویی و جنسی

اختلال وسواس و تاثیر آن بر رابطه زناشویی و جنسی

این مطلب برگرفته از مطالب خانم دکتر قهرمان نژاد می‌باشد. دکتر ندا قهرمان نژاد، دکترای روانشناسی، روان درمانگر، زوج درمانگر و سکس تراپیست در اصفهان، آماده ارائه خدمات درمانی در این حوزه به مراجعین محترم می‌باشند. لطفا جهت رزرو نوبت اینترنتی و آنلاین دکتر قهرمان نژاد کلیک نمایید.

وسواس و افکار مزاحم یک فشار فکری است برای ادامه یک فکر یا یک عمل که فرد به غیر منطقی بودن آن واقف است اما قادر به توقف آن نیست . وسواس را می توان یك ایده، فكر، تصور، احساس یا حركت مكرر یا مضردانست كه با احساس اجبار و وعلاقه به مقاومت در برابر آن همراه است. بیمار متوجه غیرعادى و نابهنجار بودن رفتار خود است. روان شناسان وسواس را نوعى بیمارى از سرى نِوروزهاى شدید مى ‏دانند كه تعادل روانى و رفتارى را از بیمار سلب می کند و او را در سازگارى با محیط دچار اشكال مى ‏سازد .

روانكاوان نیز وسواس را نوعى غریزه واخورده و ناخودآگاه معرفى مى ‏كنند و آن را حالتى مى ‏دانند كه در آن، فكر، میل، یا عقیده‏ اى خاص، كه بیشتراوقات اشتباه است آدمى را اسیر خود مى ‏کند، آنچنان كه اختیار و اراده را از او سلب می کند و بیمار را وامى ‏دارد كه حتى رفتارى را برخلاف میل و خواسته ‏اش انجام دهد و بیمار هرچند به بیهودگى كار یا افكار خود آگاه است اما نمى ‏تواند از قید آن رهایى یابد. قبل از آنکه به سراغ درمان وسواس برویم بهتر است انواع وسواس را بشناسیم .

ارتباط وسواس و رابطه جنسی

در مورد مسائل جنسی نیز افکار و رفتارهای وسواسی به شیوه های متفاوت وجود دارد. این افکار ناخواسته و آزار دهنده هستند و در اثر تجریبات بد گذشته یا استرس های محیطی شدید و یا افسردگی و دیگر اختلالات روانی در فرد بوجود می‌آیند. وسواس های جنسی از تنوع زیادی برخوردارند.

اینستاگرام دکتر پیمان صالحی

هم وسواس فکر - عملی و هم شخصیت وسواسی می‌توانند رابطه زناشویی را مختل کنند. مثلا کسی که وسواس تمیزی دارد در حین رابطه جنسی مدام نگران است که جایی کثیف نشود یا زودتر به حمام برود و کسی که وسواس نظم دار؛ در حین رابطه مدام نگران زمان است تا به کارهای دیگرش برسد . در مورد شخصیت وسواسی چون همیشه کمال گراست و نگران این است که نکند به اندازه کافی خوب نباشد؛ در حین رابطه درگیر ظاهر و مسائل دیگر می‌شود و نمی‌تواند لذت جنسی ببرد و شریک جنسی اش هم ازا ین موضوع اذیت می‌شود.

با سپاس از خانم دکتر ندا قهرمان نژاد

دکتر پیمان صالحی، متخصص ناباروری و ناتوانی جنسی در اصفهان، آماده ارائه خدمات درمانی در این حوزه به مراجعین محترم می‌باشد. برای مشاوره رایگان و دریافت نوبت با شماره‌تلفن 35548081 - 031 تماس حاصل فرمایید و برای رزرو نوبت اینترنتی کلیک کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم
تلفن : 35548081 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
عوارض عدم درمان شکستگی آلت تناسلیعوارض عدم درمان شکستگی آلت تناسلی

درون آلت مردانه هیچ استخوانی وجود ندارد و در واقع شکستگی آلت اصطلاح عامیانه ای است که به پارگی غشای تونیکا آلبوژینه اطلاق می شود ... ادامه مطلب

علت خارش بیضه چیست؟علت خارش بیضه چیست؟

بیشترین علل خارش بیضه مربوط به بیماری پوستی گال و عفونت های قارچی است ... ادامه مطلب

علت نعوظ صبحگاهی ناخواسته مردان در خوابعلت نعوظ صبحگاهی ناخواسته مردان در خواب

نعوظ صبحگاهی زمانی اتفاق می افتد که آلت تناسلی با خون پر شده و فرد با نعوظ از خواب بیدار می شوید و این یک اتفاق کاملا طبیعی است. ... ادامه مطلب

دکتر پیمان صالحی

دکتر پیمان صالحی
بورد تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری مردان و اختلالات جنسی

انجام جراحی های میکروسکوپیک ناباروری ، جــراحی میـکروسـکوپیک واریـکوسل ، جراحی میکروسکوپیک بازگرداندن وازکتومی ، عمل جــراحی نمونـه بـرداری بیــضه بـا روش میـکروسکوپیــک ( میکروتـسه )


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین