منو اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم - تلفن : 35548081 - 031
دکتر قهرمان نژادکلینیک درمان اختلالات جنسیجراحی میکروسکوپیک ناباروری
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / ناباروری / آیا افزایش وزن و چاقی در ناباروری مردان تاثیر دارد؟

آیا افزایش وزن و چاقی در ناباروری مردان تاثیر دارد؟

ناباروری جزء عوامل مهم و تاثیرگذار بر روابط بین زن و مرد و همچنین کیفیت زندگی آن ها می باشد؛ از این رو شناسایی متغیرهایی که بر ناباروری تاثیرگذار می باشند، می تواند بسیار مفید و کمک کننده باشد. با توجه به تحقیقات انجام شده، مشخص شده است که چاقی و اضافه وزن در مردان می تواند در باروری آن ها تغییر ایجاد کند.

آنچه در این مطلب میخوانید

متاسفانه به دلیل شیوع بیش تر اضافه وزن در جامعه امروزی، چگونگی تاثیر این متغیر بر باروری بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در این مقاله به بررسی دقیق تر ارتباط میان افزایش وزن و چاقی با ناباروری مردان می پردازیم.

کلینیک تخصصی دکتر پیمان صالحی، آماده ارائه خدمت در زمینه درمان ناباروری مردان در اصفهان به مراجعین محترم می‌باشد. برای مشاوره رایگان و دریافت نوبت با شماره‌ 35548081 - 031 تماس حاصل فرمایید.

اضافه وزن می تواند بر چه مواردی تاثیر بگذارد؟

چاقی و اضافه وزن به ویژه اگر هورمونی باشد می تواند بر روی نطفه مردان تاثیر بگذارد. در اینجا به ذکر برخی از این تغییرات می پردازیم و در ادامه بیش تر درمورد آن ها صحبت خواهیم کرد.

 ناباروری مردان

چگونه این اضافه وزن را درمان کنیم؟

افرادی که وزن بالایی دارند نباید به دنبال کاهش وزن به صورت غیر اصولی باشند، چرا که این کار برای سلول های بدن آن ها به ویژه اسپرم، گرسنگی را به ارمغان می آورد؛ در نتیجه کیفیت اسپرم ها دو چندان کاهش می یابد.

بنابراین توصیه می شود که با مراجعه به یک متخصص تغذیه، یک برنامه اصولی برای کاهش وزن دریافت شود. در نتیجه این فرد به شکل متعادل و متناسب با نیازهای بدنی اش، به وزن ایده آل می رسد و سبب ارتقا سلامت فرزند آینده خود خواهد شد.

ممکن است به دلایل مختلفی از جمله سن پدر و مادر، زمان کافی برای کاهش وزن وجود نداشته باشد؛ در این شرایط توصیه شده است که 3 ماه پیش از اقدام برای فرزندآوری، حدود 5 تا 15 درصد وزن کاهش یابد و سپس اقدام شود.

اینستاگرام دکتر پیمان صالحی

بنابراین می توان نتیجه گرفت که همواره به دارو و جراحی برای درمان ناباروری نیاز نیست. حتی گاهی با وجود دریافت اقدامات درمانی مناسب به دلیل سبک زندگی نادرست، ناباروری درمان نمی شود. پس ابتدا باید سبک زندگی زوجین اصلاح شود و سپس اقدام به درمان ناباروری شود.

برخی از مردان به چاقی مرضی مبتلا هستند و همین امر سب ناباروری آن ها می شود؛ در این صورت کاهش وزن نیاز به یک بازه زمانی وسیع دارد، پس معمولا با مصرف دارو و کمبودهای هورمونی را از بین می برند؛ در نتیجه اسپرم سازی نیز بهبود می یابد.

همشهریان گرامی! برای درمان عفونت مجاری ادراری، سرطان‌های دستگاه ادراری ، بزرگی پروستات، ناباروری ، واریکوسل و ... به متخصص جراحی کلیه و مجاری اداری در اصفهان مراجعه نموده و از مطلوب‌ترین نتایج درمانی، برای بیماری خود بهره‌مند شوید.


آدرس مطب : اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم
تلفن : 35548081 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
التهاب گلومرول های کلیه (گلومرلونفریت)التهاب گلومرول های کلیه (گلومرلونفریت)

گلومرولونفریت یکی از بیماری های کلیوی است. در این بیماری گلومرول ها دچار التهاب می شوند. ... ادامه مطلب

درباره نارسایی حاد و مزمن کلیه چه می دانید؟درباره نارسایی حاد و مزمن کلیه چه می دانید؟

افراد مبتلا به نارسایی مزمن کلیه ممکن است سال ها دچار این بیماری باشند اما چون علامت خاصی ندارند به صورت آرام کلیه‌ شان از بین رود. ... ادامه مطلب

چگونه برای جلسه سکس تراپی آماده شویمچگونه برای جلسه سکس تراپی آماده شویم

سکس‌ تراپیست می تواند به زوج هایی که دچار اختلال جنسی هستند کمک کند تا زندگی زناشویی لذت ‌بخش ‌تری را تجربه کنند. ... ادامه مطلب

دکتر پیمان صالحی

دکتر پیمان صالحی
بورد تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری مردان و اختلالات جنسی

انجام جراحی های میکروسکوپیک ناباروری ، جــراحی میـکروسـکوپیک واریـکوسل ، جراحی میکروسکوپیک بازگرداندن وازکتومی ، عمل جــراحی نمونـه بـرداری بیــضه بـا روش میـکروسکوپیــک ( میکروتـسه )


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین